Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Glorious »

Ik heb vorige week (eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid) een Revolut rekening geopend. Voornamelijk om eens te kijken hoe gunstig die currency verplaatsingen werklijk zijn.

Aangezien ik in het verleden al een 3-tal keren fraude op mijn mastercard heb meegemaakt ben ik toch een beetje huiverig om daadwerklijk een som geld op de Revolut rekening te zetten en deze te gebruiken voor cc betalingen in de US.
De Mastercard fraudes werden meestal meteen door de bank gedetecteerd en bij een succesvolle transactie kreeg ik het geld al snel teruggestort.

Als ik deze discussie op Reddit lees vraag ik me af of de voordelen (zeer lage currency fees en gratis kaart) opwegen tegen de nadelen (fraudebescherming en terugbetaling Revolut)
https://www.reddit.com/r/Revolut/commen ... ard_fraud/

Het beste is dus om de kaart continue uit te schakelen voor (online) transacties.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Glorious Dat laatste lijkt mij sowieso verstandig. Wil je wel een keer een online transactie doen, gebruik dan de 'eenmalige kaart'. Verder kun je bij de instellingen van de kaart nog meer zaken in- en uitschakelen. Kan geen kwaad om daar te kijken wat je wel of niet nodig hebt.

Ik heb wel gemerkt dat hierdoor vorig jaar enkele keren een transactie is geweigerd. Niet omdat ik zelf online iets wilde afrekenen maar men in Amerika bij het betalen van mijn toegang tot iets (park etc.) kennelijk de betaling zodanig deed dat het een online transactie werd en deze werd geweigerd. Terplekke snapte ik het al niet waarom de kaart werd geweigerd maar later zag ik online in de app (had tijdens de betaling even geen bereik met telefoon want zat ergens in the middle of nowhere) dat er meldingen van de geweigerde transacties bij de af- en bijschrijvingen stonden.

Voor de rest vind ik het gebruik en de veiligheid van Revolut dik in orde (op basis van eigen ervaring). Betalingen in het restaurant, waarbij ze de kaart 'mee naar achteren' nemen, worden gelijk dmv een pushbericht naar je telefoon/Apple Watch gestuurd. Mocht je dan iets verdachts opmerken dan kun je gelijk via de app de kaart blokkeren. Overigens heb ik nooit wereldbedragen op mijn Revolut-rekening staan. Die rekening is voor vakanties en er staat niet meer op dan nodig. Mocht het al een keer mis gaan (wat ik niet verwacht) dan kan er max. een bepaald bedrag afgeschreven worden op dat moment.

Coyote schreef:
04 feb 2025, 06:28
Echter, toen ik gisteren iets online wilde betalen, kon ik geen eenmalige kaart voor de gezamenlijke rekening aanmaken (wel voor eigen rekening zoals ik al vaker gedaan heb). Uiteindelijk betaald met de dezelfde kaart die nu aangemaakt wordt. Op je telefoon kun je die al gebruiken. Eenmalig online betalingen aangezet, betaald en weer uitgezet. Ging ook prima. Weet niet wat de reden is dat je voor de gezamenlijke rekening geen eenmalige kaart kunt aanmaken.

Bovenstaande schreef ik zelf op 4 februari jl. Inmiddels ontdekt dat je bij 'Kaarten' (te bereiken via het symbooltje rechts bovenaan je scherm) ook voor de gezamenlijke rekening een eenmalige kaart kunt aanmaken. Eenvoudig via '+ Nieuwe toevoegen' onderaan het scherm. Je kunt dan de gezamenlijke rekening kiezen en vervolgens een eenmalige kaart aanmaken. Hoe eenvoudig kan het zijn? :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Eens, ik heb mijn kaarten ook altijd uit staan. Het risico in de VS is nu eenmaal groter dat je kaart gekopieerd wordt, met bij de pomp betalen. Het komt helaas regelmatig voor dat er skimmers in de kaartlezers op de pomp worden geplaatst - ik probeer daarom zoveel mogelijk contactloos te betalen. En het bekende risico dat een ober je kaart mee neemt om de betaling te processen en hem zou kunnen kopiëren.

Dat verhaal in dat Reddit draadje is wel bijzonder, om jouw kaart aan iemand anders Google of Apple Pay toe te voegen zijn er wel heel stappen waar de kaart en de 2e factor, bv code via phone, van de eigenaar nodig zijn. Maar misschien had deze persoon geen 2e factor beveiliging aan staan of zo.
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Coyote schreef:
14 feb 2025, 06:24
Betalingen in het restaurant, waarbij ze de kaart 'mee naar achteren' nemen, worden gelijk dmv een pushbericht naar je telefoon/Apple Watch gestuurd. Mocht je dan iets verdachts opmerken dan kun je gelijk via de app de kaart blokkeren.
Kun je in een restaurant dan ook altijd met je virtuele kaart betalen (via de Revolut app of Apple Pay)?
Het is dus raadzaam om de fysieke kaart zo weinig mogelijk te gebruiken.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Nee je kunt in de VS niet overal met je phone of watch betalen, maar gelukkig wel op steeds meer plaatsen. Helaas zijn er zelfs nog restaurants waar je met de magneetstrip van je kaart moet betalen, de onveiligste manier. Swipe betalingen kun je trouwens in je kaart instellingen standaard uitzetten, en alleen aanzetten als nodig.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Het blijft wel een dingetje dat je toch steeds handelingen moet doen.
De kaart gebruik je toch meerdere malen per dag.

Met de misbruik van mijn kaart heb ik steeds een push melding gekregen
die ik direct kan blokkeren. Aangezien dit bezig bleef uiteindelijk een
nieuwe kaart laten komen.

Dan is cash geld ook wel weer makkelijk.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Glorious schreef:
14 feb 2025, 11:38
Het is dus raadzaam om de fysieke kaart zo weinig mogelijk te gebruiken.
Of dat persé aan te raden is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik het superhandig vind dat ik vrijwel nooit mijn portemonnee tevoorschijn hoef te halen. Ook bij tankstations waar ik vrijwel altijd contactloos kan betalen aan de pomp. Ik denk dat ik toch wel 95% van alle betalingen in Amerika gewoon met mijn Apple Watch kan doen. Ook in restaurants waar je steeds vaker een tablet op de tafel tegenkomt waarop je spelletjes kunt doen maar ook je eten elektronisch kan afrekenen zonder tussenkomst van de serveerster/serveerder. Een enkele keer moet je je fysieke kaart gebruiken maar is dat dan zo erg?
habbekuk schreef:
14 feb 2025, 14:09
Het blijft wel een dingetje dat je toch steeds handelingen moet doen.
De kaart gebruik je toch meerdere malen per dag.
Ik herken dat niet. Ik heb bepaalde instellingen op de kaart staan en heb nog nooit tijdens vakanties handelingen moeten doen met de kaart. En ook hiervoor geldt, (heel) soms werkt de Revolut kaart niet. Nou, dan heb ik altijd nog mijn gewone bankpassen of creditcard. Kortom, ik maak mij totaal niet druk om die enkele keer dat het niet werkt. 8)

Roland

asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

De dollarkoers gaat weer de goede kant op, dus ik wil wat $ kopen. Ik had een limietorder ingegeven zodat er vanzelf gewisseld wordt bij een koers van $1,08. Nou is de koers al verschillende keren daar boven geweest, maar er is niet automatisch gewisseld. Net zag ik dat koers weer boven 1,08 was en dacht ik dan doe ik een marktorder. Maar op het moment dat ik bedrag wat ik wil wisselen intik wordt de koers opeens slechter(1.077 oid) Heb het een paar x geprobeerd en steeds veranderd de koers precies op dat moment in mijn nadeel. Hebben jullie dit ook?

PS: Mijn man heeft Wise en daar is de koers steeds iets gunstiger.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zag gisteren ook via de app 'Currency' dat de koers > $ 1,08 was. Als ik dan zou willen wisselen in de Revolut app is de koers net onder de $ 1,08. Ergens zal Revolut toch een kleine provisie ingebouwd hebben vermoed ik waardoor er kleine koersverschillen ontstaan. Dus op zich vind ik dat nog niet zo gek.

Ook wij wilden weer wat Euro's wisselen voor USD. Scheelt alweer bijna USD 5 per EUR 100 ten opzichte van onze vorige wissel, in februari. Op EUR 1000 toch een leuk bedrag. Kunnen we weer een keer voor ontbijten. :mrgreen:

Roland

asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik snap dat Revolut ook provisie inbouw, maar dat zit volgens mij al in de koers verwerkt die ze laten zien.Wat ik bedoel is dat de koers bij Revolut ook boven $ 1,08 was en mn limietorder dus niet gewisseld werd. Bij Wise is de koers steeds iets beter dan op hetzelfde moment bij Revolut. Maar bij Wise betaal je provisie over het gewisselde bedrag.

Ik blijf het vreemd vinden dat je niet de koers krijgt die je ziet.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Je krijgt toch gewoon de koers die je ziet? In het tabblad verplaatsen zie je de wat je krijgt en als je op de waarde klikt zie je het middelpunt tussen de koop- en verkoopprijs..
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Als je bij Revolut dollars omwisselt, betaal je kosten met een "normaal" abonnement wanneer je meer dan 1000 euro omwisselt. Afhankelijk van je abonnement betaal je voor verdere transacties een kleine bijdrage hiervoor.
Ikzelf heb een premium abonnement (krijg je ook meer rente op spaargeld) en ik heb recent gewisseld bij een koers van 1.0760 (EurUsd). De koers die Revolut hanteerde was 1.0740.
Omgerekend dus 0.2% koersverlies.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Gisteren EUR 1.000 omgewisseld voor onze gezamenlijke Revolut rekening tegen een koers van USD 1,0827. Vond ik zelf niet een gekke koers omdat de app 'Currency' vrijwel dezelfde koers aangaf op dat moment. :D

Het is wel grappig om te zien dat de koers reel time verandert voordat je de order plaatst. Kunst is dan om net op het goeie moment die order te plaatsen.

Ik wilde ook voor mijzelf nog wat Euro's omwisselen maar toen werden er kosten getoond (1%). Wellicht omdat ik al die EUR 1.000 had omgewisseld voor onze gezamenlijke rekening? Dat is wel jammer dat die kosteloze omwisseling voor beide rekeningen tezamen geldt, zo lijkt het. Is ook weer niet zo'n ramp. Over maand kan ik ook nog wel wisselen.

Roland

Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Coyote
Daarom heb ik bij Revolut een premium account genomen. Kost wel 10 euro per maand, maar dan heb je ook wel een flink aantal voordelen.

1) Onbeperkt vreemd geld wisselen
2) Tot 1% meer rente op je spaarrekening (nu 2.47%)
3) 400 euro per maand gratis geld opnemen in het buitenland
4) Gratis VPN van NordVPN
5) Gratis aantal abonnementen op apps. Ik gebruik ze zelf niet.
6) Met korting toegang tot lounges.
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Als ik in de US betaal met Revolut neemt deze dan automatisch de USD rekening als er voldoende saldo is? Of moet ik dat ergens instellen? Ik ga ervanuit dat ik EUR en USD tegelijk beschikbaar heb en vroeg me af hoe Revolut weet in welke valuta ik wil betalen.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Coyote Buttes schreef:
09 mar 2025, 10:08
@Coyote
Daarom heb ik bij Revolut een premium account genomen. Kost wel 10 euro per maand, maar dan heb je ook wel een flink aantal voordelen.

1) Onbeperkt vreemd geld wisselen
2) Tot 1% meer rente op je spaarrekening (nu 2.47%)
3) 400 euro per maand gratis geld opnemen in het buitenland
4) Gratis VPN van NordVPN
5) Gratis aantal abonnementen op apps. Ik gebruik ze zelf niet.
6) Met korting toegang tot lounges.
Bedankt voor de tip, ik lees net dat Premium ook aankoopbescherming en een behoorlijke reisverzekering biedt, interessant!
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Glorious schreef:
09 mar 2025, 14:49
Als ik in de US betaal met Revolut neemt deze dan automatisch de USD rekening als er voldoende saldo is? Of moet ik dat ergens instellen? Ik ga ervanuit dat ik EUR en USD tegelijk beschikbaar heb en vroeg me af hoe Revolut weet in welke valuta ik wil betalen.
Als je kijkt bij de kaartinstellingen (rechtsboven), klikt op de kaart en dan instellingen zie je het antwoord bovenaan staan. Standaard staat hij volgens mij op automatisch de meeste geschikte valuta kiezen, maar je kunt hem ook forceren.
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@HillBillies Top! Dankjewel.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Glorious schreef:
09 mar 2025, 14:49
Zolang jij maar voldoende USD op je USD-rekening hebt staan, zal Revolut automatisch het bedrag in USD van je USD-rekening afschrijven als je in Amerika iets afrekent. Daar hoef je niets voor te doen.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Coyote Buttes schreef:
09 mar 2025, 10:08
Tja, ik vind dat nogal wat. Het rijtje voordelen klinkt mooi maar ik zal lang niet overal gebruik van maken. Revolut is voor mij echt een rekening voor 'erbij' en zal nooit mijn hoofdrekening worden. Revolut wordt alleen tijdens vakanties in Amerika gebruikt dus ik houd het bij de gratis versie.

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer