Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Maar je zal één van de weinigen zijn die het overkomt. Er zijn hier op het forum ook mensen geweest die het overkwam.
Martin & Marianne schreef: ↑04 mar 2025, 10:14Dat een goedgekeurde ESTA niet automatisch betekent dat je de VS binnenkomt - of zelfs maar kunt vertrekken - blijkt uit het verhaal van Henry van Loon, die de Oscaruitreiking miste ondanks een geldige ESTA.
Zie https://www.vogue.nl/cultuur/tv-en-film ... scars-2025
Marianne
Reisdocumenten en alle benodigde taken vooraf via KLM.nl in je account checken ze de Esta toch ook wel vooraf op geldigheid of andere problemen ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ja. Ik hoor net dat zijn ESTA gewoon geldig was en dat klopt met dat je anders niet kunt inchecken.
Blijkbaar is er op Schiphol een fout gemaakt door te zeggen dat ie niet geldig was, waarna hij een nieuwe aanvroeg waarvan de goedkeuring niet op tijd kwam en de oude verviel.
Blijkbaar is er op Schiphol een fout gemaakt door te zeggen dat ie niet geldig was, waarna hij een nieuwe aanvroeg waarvan de goedkeuring niet op tijd kwam en de oude verviel.
Ooo dacht het al, tja kan gebeuren en het is alleen hopen dat het jezelf niet overkomt
.

- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Je hebt gelijk! Het meerendeel van de reizigers ondervindt geen problemen, als het "fout" gaat is dat meestal al duidelijk bij de aanvraag die dan niet wordt goedgekeurd. De incidenten worden daarnaast ruim uitgemeten in de media en op fora. Maar goed dat geldt voor heel veel onderwerpen en je ziet dat ook op dit forum, problemen met hotels, autohuur, luchtvaartmaatschappijen als je het allemaal tot je neemt en je kan het niet relatieveren dan durf je niet meer op vakantie.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
- bedeve
- Amerika-expert
ik snap nu de commotie hier...
Het Harry van Loon verhaal ..
Zo 'n ervaring van in willen checken en de luchtvaartmij ziet geen Esta ken ik ook.
Maar heb je er wel een ?
Is er vanwege een overvloed van tijd minder stress ?
Dan kun je gewoon met paspoortnummer en persoonsgegevens je bestaande Esta opzoeken ....
Wil je meteen ter plekke een nieuwe aan vragen dan geeft het systeem aan dat er al een is en stelt jou de vraag of je die JA /Nee wilt overschrijven.
Het Harry van Loon verhaal ..
Zo 'n ervaring van in willen checken en de luchtvaartmij ziet geen Esta ken ik ook.
Maar heb je er wel een ?
Is er vanwege een overvloed van tijd minder stress ?
Dan kun je gewoon met paspoortnummer en persoonsgegevens je bestaande Esta opzoeken ....
Wil je meteen ter plekke een nieuwe aan vragen dan geeft het systeem aan dat er al een is en stelt jou de vraag of je die JA /Nee wilt overschrijven.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Vorig jaar zijn we naar de US geweest en als gezin/groep een ESTA aangevraagd, nu hebben we weer voor dit jaar geboekt, nu moeten 2 van de 4 personen een nieuw paspoort aanvragen, is het dan voldoende om alleen een ESTA voor deze 2 personen aan te vragen, of kan dat problemen geven omdat we het als groep hadden aangevraagd?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Geen probleem, kun je gewoon individueel aanvragen
Wij vliegen over 5 weken naar Amerika. Nu is het al 13 jaar geleden dat we voor de laatste keer in Amerika waren en we zien dat het formulier behoorlijk is veranderd. Moet je het paspoort zonder iets te maskeren uploaden? Of mag je een aantal zaken onleesbaar maken? Ik heb er nogal moeite mee merk ik (ik heb regelmatig met data privacy te maken).
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je dient de gehele pagina te uploaden:
Dus voorkomen dat bepaalde data van je paspoort niet wordt doorgegeven lijkt mij onmogelijk. Ik heb mij ook wel afgevraagd, wat doen ze met de info? Aan de andere kant, je hebt de keuze: of je werkt er aan mee of niet. Doe je het niet dan is een ESTA niet mogelijk.
Roland
Bron: esta.cpb.dhs.gov/faq.What happens when I select “Upload Your Passport”?
If a camera is detected, you will be prompted to select the use of the camera on your device. For an Android device, select the camera icon. For an iOS device, select the option to take a photo or video.
Take a picture of your passport's entire biographic page and ensure the MRZ is contained within the full width of the photograph. The image should display the MRZ horizontally. Ensure the photo is not blurry, too dark, and the MRZ is readable. If you are satisfied the image is clear, accept it. If not, retake it.
Once you accept the image, a preview of it will appear in a new window. You will have the option to change the orientation of the image if the MRZ is not displayed horizontally. Once the image is successfully added, a new window will appear for you to verify that your information was correctly populated.
If a camera is not detected, upload an image of your passport's biographic page. Only gif, png, jpg and jpeg file types are accepted. Ensure the photo is not blurry, too dark, and the MRZ is readable. Once the image is successfully uploaded, a new window will appear for you to verify that your information was correctly populated.
Dus voorkomen dat bepaalde data van je paspoort niet wordt doorgegeven lijkt mij onmogelijk. Ik heb mij ook wel afgevraagd, wat doen ze met de info? Aan de andere kant, je hebt de keuze: of je werkt er aan mee of niet. Doe je het niet dan is een ESTA niet mogelijk.
Bron: esta.cpb.dhs.gov/faq.How long is my application data stored?
ESTA application data remains active for the period of time that the approved ESTA is valid, which is generally two years, or until the traveler's passport expires, whichever comes first. DHS will then maintain this information for an additional year after which it will be archived for twelve years to allow retrieval of the information for law enforcement, national security, or investigatory purposes. Once the information is archived, the number of officials with access to it will be further limited. This retention is consistent both with CBP's border search authority and with the border security mission mandated for CBP by Congress. Data linked to active law enforcement lookout records, CBP matches to enforcement activities, and/or investigations or cases, including applications for ESTA that are denied, will remain accessible for the life of the law enforcement activities to which they are related.
DHS has transitioned to a paperless I-94W, therefore the ESTA application data will replace the data that is collected through the paper I-94W. In those instances where ESTA application data is used in lieu of the information collected through the paper I-94W, the ESTA application data will be maintained in accordance with the retention schedule for the I-94W, 75 years.
Roland
Vraagje, ik kom er net achter dat ik bij het vernieuwen van de Esta een fout heb gemaakt in de naam van een van de ouders. Ik moest mijn Esta vernieuwen omdat ik een nieuw paspoort heb. Ik had alle info overgenomen van de vorige esta waarmee ik vorig jaar gewoon gereisd heb naar de US. Aanpassen kan ik het niet want dan is de esta dus niet meer geldig. Maar mijn vraag is eigenlijk wat doen ze met die info over de ouders, die van mij zijn al jaren geleden overleden.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben bang dat niemand hier daar een zinnig antwoord op kan geven. Dat zal bij speculeren blijven. Ik kan wel wat bedenken maar dat is puur mijn eigen intuïtie, is nergens op gebaseerd. Bijvoorbeeld als ze nader onderzoek (online) naar jou willen doen, om wat voor reden dan ook, mede aan de hand van de gegevens van je ouders. Denk aan pagina's voor genealogie om je familiegeschiedenis te achterhalen. Dat is het enige dat ik kan bedenken.
Het hangt even van je fout af of het overduidelijk is. Als het de achternaam van je vader is valt het wellicht meer op.
Roland
Het hangt even van je fout af of het overduidelijk is. Als het de achternaam van je vader is valt het wellicht meer op.
Roland
nee ik heb zijn Franciscus verkeerd gespeld, namelijk Fransiscus. Dus de eerste c is dus een s. Maar dit staat dus ook al in de oude esta
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Thank you for contacting the Traveler Communications Center.
Please review the information below and reply directly to this email if this general information does not resolve your inquiry. If your inquiry has already been resolved, please disregard this email.
Error in your Date of Birth
If you have made a mistake in your date of birth on your ESTA application, your incorrect application will need to be cancelled in order to re-apply. If this is the case, please respond to this email with your name, date of birth, and passport number to complete the cancellation request. You will then need to complete a new and correct application with the accompanying fee.
When you have to apply for a new ESTA
An ESTA application must contain correct pertinent biographical data. This includes full name, date of birth, citizenship, place of birth, and passport information. If you are or have ever been a citizen of another country, this must be included on your ESTA application.
If you have made an error in your parents’ biographical information, you will need to submit an updated ESTA application.
Once an application has been submitted, no changes can be made because the ESTA application is considered an official document.
If your application contains incorrect information for any of the above, you must submit a new application at: https://esta.cbp.dhs.gov/esta. If an application that contains incorrect data is part of a group application, only the application with the incorrect data needs to be resubmitted. There is a fee associated with each application submitted. Erroneous or incorrect information can cause delays at check-in and/or upon arrival in the United States.
A new ESTA application is also required if your responses to any of the ESTA eligibility questions (page 5 of the ESTA application) change.
If you are unable to submit a new application, please respond to this email with your name, date of birth, and passport number so that we can submit a cancellation request. You will then need to complete a new and correct application with the accompanying fee.
When you DO NOT have to apply for a new ESTA:
A change or error in employment, home address, work address, phone number, email address, travel itinerary, transit status, travel address, or in the point of contact information does not require that a new application be submitted, or that an existing application be updated. However, please have the correct information readily available, as it may be requested during the inspection process.
Thank you again for contacting the CBP Traveler Communications Center.
NOTE: The answers provided in this forum are for general information purposes only. Utilizing this forum does not constitute Reasonable Care under Informed Compliance guidelines.
Ik had hier toevallig ook en vraag over en ik kreeg dit als reactie van CBP
If you have made an error in your parents’ biographical information, you will need to submit an updated ESTA application.
Once an application has been submitted, no changes can be made because the ESTA application is considered an official document.
Bovenstaande snap ik dus niet. Hij is dus al ingediend en betaald en goedgekeurd. Moet ik dan ergens een mail naartoe sturen of gewoon een nieuwe esta aanvragen
Bovenstaande snap ik dus niet. Hij is dus al ingediend en betaald en goedgekeurd. Moet ik dan ergens een mail naartoe sturen of gewoon een nieuwe esta aanvragen
Volgens mij wordt bedoeld dat je inderdaad een nieuwe moet aanvragen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Het officiële verhaal is (uiteraard) dat alle informatie compleet en correct moet zijn. Fouten kunnen alleen gecorrigeerd worden door een nieuwe aanvraag in te dienen.
In de praktijk echter.... Je geeft de naam van de ouders door, zonder hun BSN of paspoortnummer. Op welke wijze kan de US overheid jou aan je ouders linken met alleen een naam? Ik voorzie weinig risico, maar als het niet goed voelt zal je een nieuwe ESTA moeten aanvragen.
In de praktijk echter.... Je geeft de naam van de ouders door, zonder hun BSN of paspoortnummer. Op welke wijze kan de US overheid jou aan je ouders linken met alleen een naam? Ik voorzie weinig risico, maar als het niet goed voelt zal je een nieuwe ESTA moeten aanvragen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik denk ook niet dat een CBP beambte kan nakijken of de namen van je ouders kloppen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Begrijp ik hieruit dat in je oude Esta zijn naam ook al verkeerd gespeld stond?
In dat geval zou ik het wellicht zo laten nav je contact met het Traveler Communications Center.
Maar als het niet goed voelt, dan gewoon opnieuw aanvragen. Die USD 21 scheelt je dan wellicht veel stress.
Roland
ja in de oude esta stond dat ook al zo. Ben er vorig jaar gewoon mee het land binnengekomen maar moest nu een nieuwe aanvragen vanwege een nieuw paspoort. Ik dacht slim te zijn om alle info over te nemen vanaf de oude esta. Ik heb geen contact gehad met het customer center, dat was geknipt uit een ander bericht hier gepost
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20563 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties