Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobile Passport Control

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Mobile Passport Control

Bericht door Timothy555 »

HennyCox schreef:
07 mar 2025, 13:58
Weet er iemand of er inmiddels al MPC service in Las Vegas is?
Niet op 16/01 dit jaar. Ik vroeg er toen ook specifiek naar en de beambte zei me dat ze het niet nodig vonden gezien korte wachtrijen in 99% van de gevallen (klopt ook, ik was op 20 min het land in en moest nog 10 min wachten op mijn ruimbagage).

Op 9 keer dat ik via Vegas het land inkwam, nooit meer dan 35 minuten moeten wachten. Record is 3 minuten (toen vloog ik wel BC, was letterlijk mijn eerste bij CBP, er stond niemand).
Timothy555
Amerika-expert

Ik ga volgende week naar NYC, en zal in Terminal 4 arriveren. Ik neem aan dat het daar wel gebruikt wordt?
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

@Timothy555 kijk even terug op pagina 4 van dit onderwerp, de 4de reactie van mij, momentopname van vorig jaar op JFK terminal 4.
Timothy555
Amerika-expert

Bedankt @Pascal

Op een uurtje er doorheen in JFK beschouw ik als goed… het is daar dat ik ooit 4+ uur diende aan te schuiven en m’n vlucht naar Vegas gemist heb.
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Robotjoek1970 »

Ik denk tegen beter weten in toch deze vraag:
Vorig jaar zijn mijn vrouw en ik naar The USA geweest, mijn vrouw voor t eerst en ikzelf voor de 3e keer.
Nu gaan we dit jaar met onze zoon en zijn vriendin, die allebei voor t eerst gaan, kunnen we dan gebruik maken van de MPC app ?
Timothy555
Amerika-expert

Ja hoor, dat kan gewoon.
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker

Maar op site van MPC staat toch duidelijk:

Only returning Visa Waiver Program (Esta) applicants, dus niet als je voor t eerst de USA binnen komt lijkt mij dan ?

En vorig jaar ging t bij ons samen ook heel apart, bij mij geen probleem (al een x eerder in the USA geweest) maar bij m'n vrouw wel (voor t eerst in the USA), moesten mee naar een ruimte achter de schermen, daar plaats nemen en wachten tot we geroepen werden, stempel in paspoort en we konden weer gaan......

Was wel ff billen knijpen 🫣
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Robotjoek1970 schreef:
17 mar 2025, 21:41
Only returning Visa Waiver Program (Esta) applicants, dus niet als je voor t eerst de USA binnen komt lijkt mij dan ?
Kijk eens op de eerste pagina van dit draadje (hier en verder).

Marianne
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
17 mar 2025, 22:24
Robotjoek1970 schreef:
17 mar 2025, 21:41
Kijk eens op de eerste pagina van dit draadje (hier en verder).

Marianne
Dank je wel !

Maar de vraag is niet zo zeer of t wel of niet de 1e of een nieuwe ESTA is, maar als je voor t eerst afreist naar the USA, en daar begrijp ik uit dat dat dus niet kan/mag.

En in t stuk waar jij naar verwijst word ik r nog niet perse wijzer van.........maar maybe snap ik t niet goed, of lees ik t niet goed ?!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Op de site van cbp staat 'returning Visa Waiver Program travelers with approved ESTA'. Dat er op forums staat dat men bij de eerste keer reis naar de USA toch gebruik van mpc kon maken lijkt me meer mazzel dat de betreffende cbp officer het toestond?
19 States so far...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mijn ervaring is dat er medewerkers zijn die je naar een bepaalde rij dirigeren. Heb zelf nooit gebruik gemaakt van MPC of kiosken. Altijd op de ouderwetse manier. :thumbup:
barbiebien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door barbiebien »

35333ABD-AF01-4DDE-A78A-A8353B77C6DD_1_105_c.jpeg

Dit staat in hun app, Visa Waiver program travelers with a valid passport for a visa waiver country
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Vrienden van ons zijn vorige week met een nieuwe ESTA naar Seattle gevlogen. Hadden keurig alles ingevuld. Werden door een medewerker de MPC lane in gedirigeerd. Liepen zo voorbij een Efteling rij met een paar 100 mensen erin.Ook langs een rijd met een stuk of 20 mensen met GE. Terwijl ze aangelopen kwamen werden ze al doorverwezen door een medewerker naar een balie. Foto gemaakt van degene die het formulier had aangemaakt. Kreeg een vraag over voedsel, wat ze kwamen doen. En binnen 30 seconden mochten ze door.

Dat lijken mij goede verhalen!
MartijnL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door MartijnL »

Wij hebben het nu twee keer gebruikt met nieuwe ESTA (afgelopen mei LA) en in februari - Orlando (zelfde ESTA) en beide keren waren wij binnen 5 minuten er doorheen en anderen stonden in enorme rijen!
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Mijn vriend en ikzelf reizen al jaren naar de VS. Hij heeft maandag op zakenreis voor het eerst gebruik gemaakt van de MPC in San Francisco en was op 2 minuten door de controle.
Timothy555
Amerika-expert

Ik ben op JFK afgelopen vrijdag op een minuutje of 20 erdoor geraakt. Gewone lijn zag er +1u uit minimaal…
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker

Duidelijk verhaal in bovenstaande reacties, maar.......

Volgens mij praten we langs elkaar heen, iedereen heeft t hier over een 1e of nieuwe ESTA,

maar t gaat mij om t feit dat r 2 reisgenoten voor t eerst naar the USA gaan, en dus logischerwijs ook voor de 1e x een ESTA hebben.

En of dat zij dus wel door de MPC line kunnen gaan ?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Niet volgens deze reddit post, vraag is gesteld:
image.png
image.png (22.69 KiB) 1473 keer bekeken
Bron: reddit dot com/r/uktravel/comments/1fjpflz/uk_travellers_to_the_usa_does_the_newish_mobile
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker

@harryh

Thx voor deze info !
barbiebien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door barbiebien »

harryh schreef:
24 mar 2025, 10:02
Niet volgens deze reddit post, vraag is gesteld:

image.png

Bron: reddit dot com/r/uktravel/comments/1fjpflz/uk_travellers_to_the_usa_does_the_newish_mobile
Is toch heel vreemd dat dat niet in de in aanmerking komende voorwaarden staat in de app (zie mijn bovenstaande bericht).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer