Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis stienenstijn: routeadvies.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stienenstijn
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis stienenstijn: routeadvies.

Bericht door stienenstijn »

Goedemiddag, Wij komen aan op 14/09 in LA (in de avond) en vertrekken op 28/09 vanuit San Francisco.
Ik ben een route aan het uitstippelen maar betwijfel of deze haalbaar is ... Kunnen jullie dit eens bekijken? Welke zouden jullie overslaan of net wel doen? Alvast bedankt.

14/09 arrival
15/09 Los angeles
16/09 Los angeles
17/09 Los angeles
18/09 Los angeles to kingman (via joshua tree)
19/09 kingman to page
20/09 page to bryce via monument valley
21/09 Brice to las vegas via zion park
22/09 Las vegas
23/09 Las vegas to death valley
24/09 Death valley to sequoia
25/09 Sequoia to yosemite
26/09 Yosemite to san franc
27/09 San franc
28/09 San franc
joenep
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: routeadvies

Bericht door joenep »

Goedemiddag,

leuke route, alleen denk ik dat je te weinig tijd neemt na LA

je rijdt van LA naar page in 2 dagen.
in page is al veel te zien.
bryce is een dag,
zion zal ik zeker niet overslaan en ook een dag voor nemen.
ook is yosemite 1 dag te weinig.

je hebt namelijk veel dagen in LA, wellicht dat je daar wat kan snoepen??
daarnaast vond ik SF mooier en leuker dan LA, maar wellicht persoonlijk :-)

veel plezier met de voorbereiding.

en gebruik google maps veel met punten opslaan, erg handig.
8 juli 2013 tot 27 juli 2013
van Las vegas naar San Fransisco met omweg via een aantal nationale parken

weblog: http://jeroenenevelien.reislogger.nl
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Welkom op het forum! Ik denk dat er nog wel wat te verbeteren valt:
Ten eerste: slaan jullie de Grand Canyon tussen LA en Page bewust over?

Van Page naar Bryce via Monument Valley? Dat is wel een enorme omweg en 6.5 uur aan zuivere reistijd; wat wil je dan die dag nog doen in Monument Valley en Bryce? Page ligt tussen Monument Valley en Bryce in, dus totaal niet logisch en je hebt voor beide parken zo echt geen tijd.
Zelfde geldt voor Zion; minstens 1 volle dag heb je daar nodig maar beter nog 2.
Sequoia en Yosemite hebben zo ook geen zin, je zit alleen maar in de auto.
Heb je al eens gekeken wat je in de parken zou willen doen en wat de reistijd is op deze manier?

Ik zou het anders doen; alsnog heel krap en ik zou dan wellicht Monument Valley en Page laten zitten om extra tijd te hebben voor Yosemite. En een nacht LA minder.
14/9 vlucht naar LA
15/9 LA
16/9 LA
17/9 LA- Kingman
18/9 Kingman - Hackberry-Seligman-Grand Canyon
19/9 Grand Canyon- Monument Valley- Page
20/9 Page- Bryce
21/9 Bryce -Zion
22/9 Zion
23/9 Zion -Las Vegas
24/9 Las Vegas - Death Valley- June Lake
25/9 June Lake- Tioga Pass- Yosemite
26/9 Yosemite
27/9 Yosemite - SF
28/9 SF
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Mijn eerste vraag: Betreft het hier een route van een reisorganisatie?

Ik denk dat er hier op het forum niemand is die je dit aan zal raden.
Uiteraard hangt het af van jullie interesses, maar deze verdeling kan (en moet volgens mij) echt veel beter. Anders zit je alleen maar in de auto en zie je helemaal niks van de parken.

Waar zijn jullie naar op zoek en wat willen jullie zien? Nu zitten er een paar rare dingen in.
Doordat je in het begin 'lang' in LA blijft, heb je verder eigenlijk nergens tijd.
Op deze manier zijn Yosemite en SeKi ook gekkenwerk. Wanneer wil je wat in de parken gaan zien?
Dat geldt ook voor bijvoorbeeld Monument Valley (alhoewel ik daar zelf helemaal niks mee heb). Je hebt nu geen tijd om er ook maar iets anders te doen dan de auto te parkeren, een foto te nemen en door te rijden. Vergeet ook niet dat de dagen in september een stuk korter zijn en het in Amerika echt niet fijn is om in natuurgebieden in het donker te rijden. Bovendien skip je zo de prachtige Tioga pas en Death Valley, want nu ga je via de saaie en vooral lange route onderlangs. En het is niet dat je dan tijd hebt om SeKi te bezoeken.

Zet het allemaal eens in Google. Dan zul je zien dat wat je wilt helemaal niet kan. Nou ja, kunnen natuurlijk wel. Je kunt het prima rijden in de beschikbare tijd. Maar ik stel me zomaar voor dat je ook gaat om wat te zien. Je propt in feite een route van 3 weken in 2 weken, en dan ook nog met een relatief lang verblijf in LA.

Als jullie interesse uitgaat naar de steden, schrap dan alle parken waar je nu veel te weinig tijd voor hebt (Zion, Yosemite, Seki). Ik zou dat zonde vinden. Maar anders 'moet' je echt tijd van de steden halen om onderweg nog wat te kunnen zien. En de Grand Canyon sla je dan weer over.

De route van Jill1234 is al veel logischer, alhoewel nog heel druk, en ik zou daar nog wat in wijzigen.
Ik zou 1 volle dag LA doen, de lus naar Monument Valley eruit halen zodat je in Page bijvoorbeeld naar de Antelope Canyon of de Horshoe Bend kunt.
Die andere dag LA zou ik dan juist bij SF zetten want die stad verdient in mijn beleving ook een volle dag.

Succes met voorbereiden!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

LA-JoshuaTree-Kingman op 1 dag is krap, je wilt Joshua Tree park bezoeken? Welke toegang ga je nemen? Palm Springs en Lake Havasu zou je eventueel in kunnen plannen.
19 States so far...
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Eens met de eerdere reacties dat jullie oorspronkelijke plan waanzin is. Lange dagen jakkeren in de auto om 's avonds voor het donker bij je hotel aan te komen. Gebruik Google maps een om je route dag-tot-dag te plannen. 500km is erg veel op 1 dag en dus bij uitzondering.
Er zijn een paar zaken waar je voor jezelf eerst antwoord op moet geven. Daarmee kan je vervolgens aan de slag om je route & planning te optimaliseren.
1) Is dit de eerste keer naar het Zuidwesten van de VS?
2) Verwacht dat dit je enige reis naar deze regio gaat zijn of zijn er mogelijkheden voor de toekomst?
(ik had met het voorbereiden van mijn 1e reis ook niet direct gedacht dat ik >15x zou teruggaan).
3) Is het een vakantie of een reis? (vakantie = relaxen, reis = ervaringen op doen)
4) Wat willen doen en wat willen jullie (zeker) zien? Steden, parken/natuur, bezienswaardigheden bekijken, wandelen/hiken, shoppen, etc.
Maak een overzichtje van waar je naar toe wil en wat je daar gaat doen. Wat ga je 3 dagen in LA doen? Hoeveel tijd wil je per park (Joshua tree, Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce, Zion, Sequoia & Kings Canyon, Death valley, Yosemite); geen enkele wandeling/hike?

Dit bepaalt of je persé zoveel mogelijk verschillende plaatsen in één (te korte) reis moet willen proppen. En of je focus meer op steden danwel op de Nationale Parken ligt. Nu ligt de focus vooral op de highway en hier en daar een heel korte stop om wat foto's te maken en dan snel weer door te rijden.
Geef ons wat idee over bovenstaande vragen en we kunnen je verder helpen met focus aanbrengen voor een onvergetelijke reis!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

stienenstijn schreef:
14 mar 2025, 13:01
Ik ben een route aan het uitstippelen maar betwijfel of deze haalbaar is... Kunnen jullie dit eens bekijken? Welke zouden jullie overslaan of net wel doen? alvast bedankt
Je schrijft helemaal niets over wat jullie wensen zijn. Waar houden jullie van? Waarom zoveel tijd voor LA? Willen jullie gaan wandelen in de parken?
Qua kilometers kan dit, maar zoals al aangegeven heb je geen tijd om ook nog iets te doen in de parken.

Als het mijn route was zou ik LA inkorten, MV overslaan en de route via de Tioga Pass nemen. Maar meer input vanuit jullie is wel nodig om hier iets over te kunnen zeggen.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Voor een rondreis met dit aantal dagen zou ik inderdaad zeker minder tijd aan LA besteden, tenzij dat is wat eigenlijk het hoogtepunt van de reis zou zijn. Wij zijn eind januari/begin februari 5 dagen in LA geweest en ik moet zeggen dat we ons geen seconde verveeld hebben. We waren er al eerder geweest en toch is het ons, absoluut niet-stadsmensen, goed bevallen. We hebben een LA GoCity pas gekocht en konden daarmee verschillende attracties/bezienswaardigheden bezoeken.
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.c ... notts.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis stienenstijn: routeadvies.

Je kunt je prima meerdere dagen in LA vermaken, zeker als je ook een pretpark of studiotour wilt doen. Maar dat gaat dan ten koste van de rest van de route. Het wordt echt keuzes maken. Jammer dat de vluchten al vastliggen; met maar twee weken zou eindigen in Las Vegas niet gek geweest zijn. Voor de parken in Utah is september een mooie periode. Kijk voor een route van twee weken maar eens in mijn 2011-verslag.
Maar wil je wel tijd aan LA en bijvoorbeeld Yosemite en SF besteden dan kun je overwegen om alles ten oosten van Las Vegas over te slaan. Die kun je dan een volgende keer bezoeken, met de parken bij Moab erbij.

14-sep naar LA
15-sep LA
16-sep LA
17-sep LA
18-sep LA - Palm Springs
19-sep Palm Springs - Las Vegas
20-sep Las Vegas (uitstapje Valley of Fire?)
21-sep Las Vegas - Death Valley (eventueel via Red Rock Canyon)
22-sep Death Valley - Lee Vining
23-sep Lee Vining - Yosemite (Tioga Road)
24-sep Yosemite (vallei)
25-sep Yosemite (Glacier Point)
26-sep Yosemite - San Francisco (Mariposa Grove)
27-sep San Francisco
28-sep San Francisco - Amsterdam

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zeggen schrap een dag LA, vergeet Monument Valley en Sequoia, en verdeel die tijd over de rest van de route.
Nu is het behoorlijk ambitieus.
stienenstijn
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door stienenstijn »

Ik kan mij wel vinden in de route die jill vermeld, het is niet de bedoeling om te hiken. Maar eerder de viewpoints te zien en hopelijk af en toe eens te stoppen onderweg aan een leuk winkeltje... kan je in de meeste parken zelf rijden? Of enkel met shuttle busses? Grtn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In de route die Jill vermeldt heb je geen tijd voor SF als je de 28e vliegt. Wil je SF niet bezoeken?
Wat zijn jullie plannen in LA? Is het echt nodig om daar zo lang te blijven?

Bedenk dat je voor de uitzichtpunten in de parken vaak wel een stukje moet wandelen. Is dat echt geen optie? Je ziet zoveel meer als je even de auto uit gaat.

Hoe het vervoer in de parken gaat kun je op de NPS-sites lezen. Zie daarvoor www.nps.gov/yose voor Yosemite, www.nps.gov/grca voor de Grand Canyon etc (altijd de eerste 4 letters van het park, of de eerste twee als de naam uit meerdere delen bestaat). De site van forumlid Henriette is ook handig; zie daarvoor www.ontdek-amerika.nl/ En kijk eens naar mijn wandelsite voor wat korte wandelingen.

In Zion kun je alleen met de shuttlebus de canyon in - tenzij je in het park overnacht. In Bryce en Yosemite kun je kiezen tussen bus en auto, maar zeker in Yosemite Valley is de shuttlebus eigenlijk de enige optie want parkeren gaat vrijwel nergens lukken.
Als je in Yosemite naar de Mariposa Grove wilt moet je vanaf de Welcome Plaza (dit is bij Wawona) een shuttlebus nemen. Zie hier voor meer informatie. Of zie hier voor ons bezoek.
Bij de GC kun je langs het oostelijke deel de uitzichtpunten met de auto doen, maar ik zou zeker ook de shuttlebus naar Hermits Rest nemen. Je kunt dan zo nu en dan bij een uitzichtpunten uitstappen of ook een deel van die route lopen en op de volgende bus stappen.

Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie als je de route rond hebt. Hoe eerder je daarmee begin, hoe meer keuze er nog is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer