Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Originele geboorteakte of uittreksel?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Piebee
Amerika-newbie

Originele geboorteakte of uittreksel?

Bericht door Piebee »

Hallo allemaal! Ik ben druk bezig met al onze gegevens bij elkaar te zoeken voor mijn K1 en K2 visum. Ik las dat ik mijn geboorteakte moet laten zien, maar ik vroeg me af of iemand weet of dat het de officiële Nederlandse geboorteakte moet zijn of dat het ook een uittreksel van de akte kan zijn? Beide zijn namelijk anders. De geboorteakte bevat meer informatie, maar het uittreksel is ook al in het Engels.
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Originele geboorteakte of uittreksel?

Bericht door Nagini »

Je kunt de informatie over welke documenten worden goedgekeurd vinden op de reciprocity page. In dit geval die van Nederland:
https://travel.state.gov/content/travel ... lands.html

Het document waar ze naar op zoek zijn heet "Uittreksel uit de geboorteakte" en er staat verder dat er een Nederlandstalige en Internationale versie zijn, die dus allebei worden geaccepteerd. Vaak word ook aangegeven of ze een certified copy zoeken of niet, en van bijvoorbeeld sommige landen zijn politiecertificaten of andere documenten niet beschikbaar of betrouwbaar, en dat staat dan ook op hun reciprocity pagina.

Ikzelf had op mijn interview allebei meegenomen, plus een kopie. Ze hebben de kopie van het internationale uittreksel ingenomen.
Piebee
Amerika-newbie

Re: Originele geboorteakte of uittreksel?

Bericht door Piebee »

Wat fijn!! Daar heb ik echt veel aan, dank je wel :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer