Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lianne1989: rondje Las Vegas - meivakantie.
-
- Amerikafan
Re: Reis Lianne1989: rondje Las Vegas - meivakantie.
@Old Faithful; Yes die staat genoteerd!
@Glorious; Oeh dat is wel bijzonder zeg. Ik weet niet of ik het daarop ga gokken.. Ik kan Hurricane nog wel tot de dag van te voren annuleren. Dus het is wel de moeite waard om het in de gaten te houden.
@Glorious; Oeh dat is wel bijzonder zeg. Ik weet niet of ik het daarop ga gokken.. Ik kan Hurricane nog wel tot de dag van te voren annuleren. Dus het is wel de moeite waard om het in de gaten te houden.
-
- Amerikafan
We hebben besloten het toch rustig aan te doen, dus geen extra dingen meer erbij gepland maar wel voor elke dag activiteiten/bezienswaardigheden gepland.
Dag 1 Amsterdam - Las Vegas - Boulder City
Dag 2 Boulder City - Williams
Dag 3 Williams (voor de 2e nacht houd ik grandcanyonlodges nog in de gaten)
Dag 4 Williams- Page
Dag 5 Page
Dag 6 Page - Bryce Canyon NP
Dag 7 Bryce Canyon NP - Zion NP - Hurricane
Dag 8 Hurricane (Zion NP)
Dag 9 Hurricane (Pioneer Village St George)
Dag 10 Hurricane - Valley of Fire - Fremont Street
Dag 11 Fremont Street - Red Rock Canyon - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - Amsterdam
Dag 1 Amsterdam - Las Vegas - Boulder City
Dag 2 Boulder City - Williams
Dag 3 Williams (voor de 2e nacht houd ik grandcanyonlodges nog in de gaten)
Dag 4 Williams- Page
Dag 5 Page
Dag 6 Page - Bryce Canyon NP
Dag 7 Bryce Canyon NP - Zion NP - Hurricane
Dag 8 Hurricane (Zion NP)
Dag 9 Hurricane (Pioneer Village St George)
Dag 10 Hurricane - Valley of Fire - Fremont Street
Dag 11 Fremont Street - Red Rock Canyon - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een lekker rustige route zo. En ja, een nacht in GC Village zou wel mooi zijn!
Voor dag 9 is een overnachting bij Valley of Fire (North Shore Inn) misschien niet gek. Nu moet je terugrijden naar Hurricane, en dan de volgende dag weer dat stuk rijden. Je kunt dan in VoF lekker vroeg in de ochtend iets doen.
Marianne
Voor dag 9 is een overnachting bij Valley of Fire (North Shore Inn) misschien niet gek. Nu moet je terugrijden naar Hurricane, en dan de volgende dag weer dat stuk rijden. Je kunt dan in VoF lekker vroeg in de ochtend iets doen.
Marianne
-
- Amerikafan
Wat zijn jullie ervaringen met het vliegen na de directe vlucht van KLM? Ik snap dat dit best persoonlijk is, maar we twijfelen toch of we niet moeten doorrijden naar Kingman de eerste dag (en Hooverdam overslaan).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou je dat willen? Je hebt genoeg tijd op het eerste stuk. Wat zou je willen doen tussen Kingman en Williams?
Ik weet niet hoe laat je aankomt in Las Vegas, maar hou er rekening mee dat je nog wat tijd kwijt bent bij Immigrations, en bij het ophalen van de auto. Kijk eens hoe laat het dan al voor je gevoel is. En ben je voor het donker in Kingman? Ik merk dat ik extra snel moe ben als het donker is, dus of het dan nog fijn rijden is, is maar de vraag.
Wij hebben eens gevlogen op SF en de eerste overnachting (richting Yosemite) open gelaten. We kwamen niet verder dan Livermore.
En we zijn eens vanuit LA naar Riverside gereden. Dat was geen succes wat mij betreft.
Je kunt eens wat motels onderweg opzoeken en de adressen noteren en dan ter plekke kijken hoe ver je komt.
Marianne
Ik weet niet hoe laat je aankomt in Las Vegas, maar hou er rekening mee dat je nog wat tijd kwijt bent bij Immigrations, en bij het ophalen van de auto. Kijk eens hoe laat het dan al voor je gevoel is. En ben je voor het donker in Kingman? Ik merk dat ik extra snel moe ben als het donker is, dus of het dan nog fijn rijden is, is maar de vraag.
Wij hebben eens gevlogen op SF en de eerste overnachting (richting Yosemite) open gelaten. We kwamen niet verder dan Livermore.

En we zijn eens vanuit LA naar Riverside gereden. Dat was geen succes wat mij betreft.
Je kunt eens wat motels onderweg opzoeken en de adressen noteren en dan ter plekke kijken hoe ver je komt.
Marianne
Wij zijn na een directe vlucht doorgaans wel fit genoeg om nog een stukje te rijden of juist de stad in te gaan. Met een overstap is dat anders, dan heb je toch meestal wel een uur of 4-5 extra reistijd, bent wellicht eerder uit Europa vertrokken of kom je later in de middag of avond aan. Zo doen wij na landing op SFO uitgebreid SF met Fishermans Warf, of rijden we vanaf LAX via de pier in Santa Monica nog een stukje door...Of in LAS struinen we nog een paar uren over de Strip. Als je in de middag landt, dan is een uurtje of 1,5-2 rijden best te doen. Maar.... wat ga je in Kingman doen als je de volgende dag naar Williams gaat. Dat is nog geen 2 uur rijden en onderweg nauwelijks iets te doen ! Dus ik zou dit alleen overwegen als daarna een hotel bij de rim in GC hebt, en anders zou ik juist lekker een avondje LV doen...
Laatst gewijzigd door paulr op 29 mar 2025, 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De directe vlucht komt rond half drie aan toch?
Ik rij meestal nog een uurtje om Vegas uit te komen, doe wat boodschappen en ga de volgende dag vroeg weer op pad.
Hooger Dam zeker niet verslaan als je er nog nooit bent geweest, kan je makkelijk een paar uur doorbrengen met een tour de dam in en een wandeling het Hooverdam bypass viaduct op.
Ik rij meestal nog een uurtje om Vegas uit te komen, doe wat boodschappen en ga de volgende dag vroeg weer op pad.
Hooger Dam zeker niet verslaan als je er nog nooit bent geweest, kan je makkelijk een paar uur doorbrengen met een tour de dam in en een wandeling het Hooverdam bypass viaduct op.
-
- Amerikafan
Goede vragen en overwegingen inderdaad. Kingman was inderdaad niet echt een beste optie. Maar misschien Laughlin wel en dan de dag erna stuk route 66 meepakken via Oatman.
Blijf een beetje zitten met de verloren tijd omdat Hoover Dam pas om 9 uur open gaat, we zijn dan waarschijnlijk al een paar uur op. Maar goed, aan de andere kant geeft het ook wel wat rust.
Blijf een beetje zitten met de verloren tijd omdat Hoover Dam pas om 9 uur open gaat, we zijn dan waarschijnlijk al een paar uur op. Maar goed, aan de andere kant geeft het ook wel wat rust.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je eerder bij de Hooverdam bent, zou je eerst omhoog kunnen wandelen de bypass bridge op, en dan om 9 uur de eerste tour boeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En als je heel vroeg wakker bent kun je alvast wat boodschappen doen, bijvoorbeeld in een Walmart. Dat kost de nodige tijd.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3802 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa