gezien er geen politieke discussies mogen gevoerd worden, ga ik niet inhoudelijk reageren op je post. Let's just say we disagree
Verder kijk ik wel uit naar mijn citytrip NY!
@Felicitas Momenteel is het veel drukker met de verhuur dan een jaar geleden en als je werkelijk dentk dat mijn mening die ik hier geef een dusdanig verschil zou maken in de verhuur van de villa's en townhomes dan dicht je mij wel erg veel macht toe.
Nederlanders die hier een vakantiehuis huren dat is slechts een verwaarloosbaar percentage op het geheel en niet iets waar ik wakker van zou liggen.
Het is vooral media die de dingen groot maakt, de controle is opgevoerd en daar is voor mij niets mis mee aangezien je daar als doorsnee reiziger totaal niet druk om hoeft te maken.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
@JeroenB Fijn om te horen dat het goed gaat met de verhuur. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoeveel invloed Trump heeft op het toerisme naar de USA. In Maine schijnen ze wel last te hebben van wegblijvende Canadezen. Wij gaan zelf weer in juni (rondreis vanuit Denver). De vliegtickets hadden we vorig jaar geboekt.
Vooropgesteld, iedereen moet lekker doen waar ze zich fijn/veilig bij voelen. M.b.t Canada, import crude oil, U.S.A (54%), Saudi Arabia (11%), Iraq (8%).
Wij gaan de aankomende mei vakantie (19 april) richting Amerika (Phoenix).
Camper is geboekt voor het traditionele rondje, Vegas/gran canyon/bryce Zion/dead Vally.
Camper + alle overnachtingen (hotels en campings in de parken) zijn geboekt.
We gaan met ons kids, 7 en 5.
Nu zijn wij voordat de kinderen zijn geboren in 2014 naar Cuba geweest, bij de ESTA dit netjes aangeven en hij is goed gekeurd.
Vanaf 2021 staat Cuba op de lijst dat je geen ESTA meer kan krijgen maar een Visum nodig hebt.
Nu zijn wij een traditioneel gezin, papa mama en 2 kids. Geen tatto’s die verkeerd gezien kunnen worden, of een piercing en is het echt een toeristenvakantie.
Nu zou ik mij niet zo snel zorgen maken maar toch benieuwd gezien we wel een Esta hebben waarop aangeven staat dat we in Cuba zijn geweest of dit problemen kan gaan geven gezien wat er nu allemaal speelt.
Of denken jullie niet over nadenken en gewoon gaan?
Kids zijn gewend om te vliegen en hebben al veel gezien, maar wil ze niet een ervaring met een gevangenis meegeven.
Dan zou ik me niet te veel zorgen over maken. Zorg ervoor dat je bij de immigrations officer alleen antwoord geeft op zijn vragen: kort en bondig. Ik zou zeker niet beginnen over je Cuba reis of überhaupt uit jezelf iets vertellen. Succes!
Hele programma's worden er uitgegooid. De wet wordt genegeerd. Mensen worden naar El Salvador gestuurd die daar niet eens vandaan komen. Mensen die wel iets te verbergen hadden worden weken vastgehouden in een ICE faciliteit ipv uitgezet. Dat zijn enge verhalen uit de "dramatische artikelen" die wel waar zijn.
Ik werd laatst op redelijk pedante toon toegesproken door twee collega’s toen de vakantieplannen voor dit jaar werden uitgewisseld en ik vertelde weer naar Amerika te gaan. Gebruikmakend van veel van bovenstaande punten, maar ook halve waarheden gelezen in de media. Dat zij zelf vakantie vieren of hebben gevierd in landen als Egypte, China, VAE en Zuid-Afrika werd natuurlijk snel gebagatelliseerd.
@boonens Hele volksstammen hier zijn bij papa en mama aan het handje gezellig op vakantie geweest naar het Franco van Spanje. Ik heb daar vorig jaar mijn ouders naar gevraagd of dat in die tijd een issue was. Hun reactie; Wie?? Franco?? Nooit van gehoord...
Nu is het heel hip om te roepen dat men niet naar Amerika op vakantie gaat. Maar heel bewust heeft gekozen voor China. Men heeft niet gekozen voor een Tesla, maar voor een Mercedes. Kan nog wel een paar "geinige" foto's opduiken van iemand die zich eind jaren 30 rond liet rijden in een Mercedes. Of iemand die heel stoer roept dat hij zijn Tesla heeft verkocht. Dan is mijn vraag heeft Musk het geld teruggestort? Of heb je je Tesla heel strijdlustig gratis weggegeven. Of gingen de principes nou ook weer niet zo ver.
Ik hoor hier in Amerika heel weinig over Trump en Musk. Het gaat er vooral over dat de grens met Mexico zo goed als dicht zit. En de Final Four bij March Madness. Hoe graag veel Nederlanders ook willen denken dat ze hier heel erg druk zij met Europa. Dan moet ik je toch teleurstellen.
Van The Land of the Free mogen hogere democratische principes verwacht worden dan van pakweg China, VAE of Egypte lijkt me.
Wie waar van wakker ligt is ook niet relevant, punt is dat de democratische lat inmiddels laag ligt, en de ondergrens blijkbaar nog niet is bereikt. Dat schrikt af, zeker voor toeristen die niet vertrouwd met het land zijn of buiten de klaarblijkelijk gelegde norm vallen.
@Jules40 En hoeveel last denk je van die lage democratische lat te hebben als toerist die in de VS gaat reizen? precies 0.0....
Alle berichten dat het nu ineens een bananen republiek zou zijn en het vreselijk is om er als toerist te verblijven, is zwaar overdreven en veel te fors aangezet door de westerse anti-T houding (voor zover die er echt is).
Het is niet veiliger of minder veilig door de huidige omstandigheden qua politiek, onzin. Als je er leeft is het misschien wat anders, maar als toerist merk je er niks van.
Het is niet veiliger of minder veilig door de huidige omstandigheden qua politiek, onzin. Als je er leeft is het misschien wat anders, maar als toerist merk je er niks van.
Wij wonen 5-6 maanden per jaar in Amerika. De boodschappen zijn duurder. De benzine is duurder. Maar omdat allemaal aan Trump toe te rekenen is toch net iets te veel eer voor meneer de president. Dit was namelijk ook al het geval voor 21 januari.
Onveilig(er) is het ook niet. Wel een hoop rumoer, veroorzaakt door democraten, omdat de republikeinen de verkiezingen hebben gewonnen. Maar dat waren we van de hier voorgaande keren ook al gewend.
Verder is het hier heel gemakkelijk om je van de politiek buiten te sluiten. Als je er niet actief naar op zoek gaat zul je er zelden of nooit mee geconfronteerd worden. Amerikanen zullen zelden of nooit uit zichzelf met een vreemde over politiek beginnen. Stel dat je er actief over begint of er naar vraagt zullen ze zich op de vlakte houden. Ik heb hier genoeg vrienden die nooit met elkaar of met ons over politiek zullen praten. Laat staan met een vreemde.
Jij en ik wellicht niet, maar ben je even stellig voor non-binaire personen of transgenders? Ik kan me voorstellen dat die groep nu even twee keer nadenkt. Zoiets verwacht je van bananenrepublieken, niet van het lichtend voorbeeld der democratische waarden dat de US altijd pretendeerde te zijn.
Wou je echt zeggen dat er geen non-binaire of transgender mensen in de US leven? Bangmakerij, en niet door feiten onderbouwd dat er nu ineens gigantische problemen zijn voor toeristen in de US. Of heb je feiten?
Het gaat niet om wonen of verblijven, we hebben het over het land binnenkomen als toerist. Het reisadvies voor die groepen is aangepast, onder andere op basis van info van de ambassades van de desbetreffende landen die dit reisadvies uitvaardigden.
Ik werd laatst op redelijk pedante toon toegesproken door twee collega’s toen de vakantieplannen voor dit jaar werden uitgewisseld en ik vertelde weer naar Amerika te gaan. Gebruikmakend van veel van bovenstaande punten, maar ook halve waarheden gelezen in de media. Dat zij zelf vakantie vieren of hebben gevierd in landen als Egypte, China, VAE en Zuid-Afrika werd natuurlijk snel gebagatelliseerd.
Oh uiteraard, overal is wel wat. Ik wilde ook niemand de les lezen en velen zullen waarschijnlijk weinig merken aan de grens. Ik wilde enkel aangeven dat er wel degelijk een verandering is t.o.v. de vorige administratie. Er is strengere controle aan de grens. ICE is actiever binnen Amerika. Veel immigratie programma's zijn opgezegd. De meeste toeristen zullen er niks van merken maar een aantal mensen deden hier alles af als overdreven of sensatie vanuit de media en doen dat nog steeds.
Het reisadvies voor die groepen is aangepast, onder andere op basis van info van de ambassades van de desbetreffende landen die dit reisadvies uitvaardigden.
"Het reisadvies biedt inzicht in de lokale wetgeving en maatschappelijke houding ten opzichte van LGBTQI+-personen. Onder de rubriek “Lokale wetgeving” wordt verduidelijkt of homoseksuele relaties en huwelijken legaal zijn en of er antidiscriminatiewetten van kracht zijn. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan de sociale acceptatie in verschillende regio’s en het verschil tussen stedelijke en landelijke gebieden, wat in de VS een belangrijke factor kan zijn", reageert het ministerie.
Ook hier weer, hoe is dit veranderd ten opzichte van bijvoorbeeld 6 maanden geleden?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.