Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Frasi »

image.png
Voor zover ik weet (en uit eigen ervaring) geldt de 1 class upgrade niet voor SUV’s.
Da's jammer. Als de reserved mid-size SUV of het aanbod uit de PC erg tegenvalt, heb ik nog een back-up booking bij Alamo.de voor een Standaard SUV.
Maar dan moet het wel >100% tegenvallen (Hertz $308 vs. Alamo $632)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

BahamaOne schreef:
23 mar 2025, 14:35
Ik heb het niet zo op elektrische huurauto's dus betaal dan liever iets meer voor een minimaal gegarandeerde Midsize suv Q4.
Ik had in december ook deze C4 klasse gereserveerd, omdat deze goedkoper was dan midsize C klasse. Heb Hertz gevraagd en bevestigd gekregen dat ik gewoon uit PC mocht kiezen. Bij aankomst stond er inderdaad een polestar voor mij klaar, maar door de gold canopy reservering mocht ik gewoon uit de rijen kiezen (PC status),
Interessant. Hoe heb je Hertz benaderd? Lijkt mij wel fijn om dat dan zwart op wit te hebben inderdaad.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Laredo ik heb het via de US site in de chat bevestigd gekregen, dus dat zou je kunnen proberen als je het echt zwart op wit wilt hebben. Ik heb nog nooit de auto gepakt die voor mij gereserveerd stond bij Hertz, maar ben met mijn jarenlange PC status altijd gewoon naar de aisles gelopen om een auto uit te zoeken. Ik heb ook maar twee keer meegemaakt dat mijn naam zowaar op het bord stond, maar meestal was het auto uitzoeken, rijbewijs en cc laten zien bij de exit booth en op stap, zonder tussenkomst van de balie.
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

asv60 schreef:
15 mar 2025, 18:35
Op deze site de statusmatch gedaan: https://pub.emails.hertz.com/Hertz_Status_Match

Had bij Avis nog President's circle, bij Hertz terug gezet naar Five stars. Nu bij beiden weer PC.
Vorige week wederom een statusmatch aangevraagd via deze site, kopietje van mijn Avis President cicrle erbij maar helaas...

Vanavond nog maar een keer proberen :D
hertz.jpg
hertz.jpg (26.09 KiB) 1467 keer bekeken
dennis112
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door dennis112 »

Lijkt er dus op dat je maar net mazzel moet hebben met wie de mail oppakt daar, zal het gewoon nog een paar keer proberen ja in April als ik jou was
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@paul-s83 Probeer anders eens via je "oude" screenshot van je Hertz PC of Avis PC via National.
Daar krijg je als het goed is Executive Elite, wellicht werkt die match dan voor je Hertz PC.
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

@BahamaOne

Goed idee, heb bij National nog de Executive status tot 28 feb 2026, eens kijken of Hertz daarin trapt :)
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Wat je ook probeert en welke andere status je ook inzet het blijft geluk hebben als ze je binnen 5 jaar na de vorige match weer matchen. De regels zijn immers duidelijk:

Status match is up to Hertz President’s Circle tier and is only valid for those who have never participated in the status match prior, or if more than five years have passed since a prior status match.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Mijn status was ook teruggezet, maar na een mail naar het adres (wat nu dus niet meer schijnt te werken) heb ik weer PC status gekregen. Ik heb geen idee wanneer ik de laatste keer status match heb gedaan voor mezelf, maar ik huur altijd bij Hertz, dus misschien heeft dat ook invloed. Bij AVIS en National match ik ook steeds status, maar ik heb daar al lang niet meer gehuurd.

Wellicht is dat een reden dat ze je status niet meer matchen?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

dejong89 schreef:
22 mar 2025, 01:09
Inmiddels gezakt naar 778 USD.
Nu met de 211762 code. Waarvoor dank voor het delen.
Weer gecheckt, weer gezakt. Alleen bij het laatste scherm sprong mijn bedrag weer naar 778. Screenshot gemaakt, "Veerle" gemaild en 3 dagen later de bevestiging dat mijn tarief is aangepast. 3 weken midsize voor 642,75$. We gaan richting de prijzen van National in hun hoogtijdagen :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door BahamaOne »

@dejong89 het moet bij jou toch ook wel onder de USD 30 per dag kunnen?
Ik zit nu op USD 24.35 per dag :mrgreen:
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

Ja, de prijzen van Hertz zijn goed nu. Nu maar hopen dat de PC selectie op MCO dat ook is. :?
Mijn backup boeking bij Alamo.de is ondertussen 2x zo duur namelijk. :sadcry:
Ik wil toch graag een Ford Explorer of beter, maar of ik daar 2x zo veel voor wil betalen tov een midsize suv uit de PC selectie moet ik nog even over nadenken. :blink:

Ik blijf gewoon ijdele hoop hebben. Ik heb ooit uit de PC in Atlanta een nagelnieuwe Suburban meegenomen. :D
pepilein
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door pepilein »

geboekt bij Hertz Japan met 427346 en 210402. $852 F-klasse voor 25 dagen. 12 juli t/m 6 aug. op MCO. Mooie prijs! Hopen dat er wat leuks staat in de PC rij en anders gaan we voor de back-up.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

BahamaOne schreef:
28 mar 2025, 17:31
@dejong89 het moet bij jou toch ook wel onder de USD 30 per dag kunnen?
Ik zit nu op USD 24.35 per dag :mrgreen:
We zijn nog vroeg. De vorige keer zat ik op 900 USD voor dezelfde locatie en ook voor het aantal dagen..
Als ik net zoals toen een Traverse mee kan krijgen ben ik een blij man.

Bericht door BahamaOne »

Brrrr...zulke slechte ervaringen met de Traverse (wat een hok op wielen is dat, net als de Tahoe/Suburban: een tank op wielen, en zo rijdt hij ook).....geef mij maar een Explorer of een VW Atlas :)

Ik heb ooit in Denver een Ford Expedition met ruitschade in moeten leveren tijdens onze trip. Ze hadden geen enkele 7-zitter beschikbaar, behalve een Traverse. Ik was blij toen ik met een smoes een paar plekken later kon omruilen voor een Ford Explorer... de Chevy laat ik de volgende keer echt staan. :thumbup:
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Grappig, ik vind de Chevys altijd erg fijn rijden. Kan ook de uitvoering zijn.
GMC idem. Fijne wagen. Maar ja, die komen uit dezelfde fabriek?
De Explorer is ook een erg fijne bak hoor. Eigenlijk zijn we verwend geraakt. We krijgen altijd wel een mooie bak mee. Alleen de Ford Edge viel ooit een beetje tegen. Gelukkig was dit voor slechts een paar dagen
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Explorer of Atlas it is :), daar ben ik ook blij mee, maar dat is geen verrassing voor de meeste forumleden haha. GMC is second best, liever geen Traverse.
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dagmarvangeffen »

Vandaag de President circle bevestigd gekregen. Kostte even wat moeite na eerdere afwijzing op mijn man zijn account, maar is nu gelukt op een nieuw account van mijzelf :lol:

Heb al eea gelezen maar toch nog een paar vragen. Eerste keer autohuur bij Hertz dus een groentje :wink:

Lees hier veel over gebruik van kortingcodes die eigenlijk horen bij een Amex kaart. Die heb ik niet. Wordt hier op gecontroleerd dat je ook daadwerkelijk met Amex kaart betaald? Wat is het risico dat dit verkeerd uitpakt? Zijn er kortingcodes die 'veiliger' zijn?

We halen de auto op in Las Vegas airport (terugbrengen op Los Angels Airport). Heeft iemand ervaring in de vrije keuze voor full size auto in Las Vegas? Ruime keuze? Dat we de auto ergens anders terugbrengen maakt niet uit?

We komen voor 22 dagen in Juli met een medium size suv nu uit op ca €1300. Bij Avis vergelijkbare auto en prijs maar dan zonder upgrade. Is dit een redelijke prijs? Worden auto's dichter tegen de huurperiode aan juist duurder of goedkoper?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Dagmarvangeffen een aantal opmerkingen:
- een SUV klasse is uitgezonderd van upgrades, dat geldt voor Sedans. Als je perse een full size SUV wilt moet je die klasse dus huren.
- de discussie over codes is een eindeloze ( zoals je zelf al aangeeft). Heh je de kaart niet, gebruik de code dan ook niet. Of je moet het risico willen nemen. Jouw eigen keus.
- advies: boek een pay later tarief, dan kun je makkelijker cancellen en opnieuw boeken als de prijzen lager worden. Zo niet, dan heb je iig een goedkopere prijs.
- tip: je zou een dubbele boeking kunnen maken: eentje voor een midsize sedan (groep c of hoger) voor keus uit de Pc, gold en five star rijen, en 1 boeking voor de categorie die je wilt huren midsize of full-size SUV. Dan kun je ter plekke kijken of er wat in de rijen staat en anders de duurdere reservering gebruiken als je perse je gewenste klasse wilt rijden met die bijbehorende reservering.
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dagmarvangeffen »

BahamaOne schreef:
31 mar 2025, 20:40
- tip: je zou een dubbele boeking kunnen maken: eentje voor een midsize sedan (groep c of hoger) voor keus uit de Pc, gold en five star rijen, en 1 boeking voor de categorie die je wilt huren midsize of full-size SUV. Dan kun je ter plekke kijken of er wat in de rijen staat en anders de duurdere reservering gebruiken als je perse je gewenste klasse wilt rijden met die bijbehorende reservering.
Bedankt voor deze tip! We landen om 19.50 uur. Vanaf welk tijdstip zouden we dan het beste huren? Dat we ook nog de mogelijkheid hebben om voor dat tijdstip eea te bekijken en 1 boeking te annuleren? Ik heb werkelijk geen idee hoe lang het duurt voordat je door dedouane bent, kofdershebt opgehaald etc.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer