Ook bij een overstap heeft u een ETA Engeland nodig. Iedereen die het Verenigd Koninkrijk wilt betreden over land, lucht of zee moet een ETA kunnen overhandigen. Ook als u het transitruimte op het vliegveld niet zult verlaten.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ETA Verenigd Koninkrijk
ETA Verenigd Koninkrijk
Voor mensen die overwegen om naar de Verenigde Staten te vliegen via het Verenigd Koninkrijk! Vanaf 2 april moet je een soort ESTA hebben om het Verenigd Koninkrijk binnen te komen. Ze noemen het ETA. Dit is ook noodzakelijk als je overstapt. Zie:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: ETA Verenigd Koninkrijk
Zie ook de discussie alhier
viewtopic.php?p=1337092#p1337092
viewtopic.php?p=1337092#p1337092
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Trom Ik vraag me af of dit wel een goede site is. Ze noemen ETA een visum, en geven aan dat je voor 24 september nog geen ETA aan kunt vragen (dat is correct) maar dat je dan een visum aan moet vragen. Dat is niet correct.
Marianne
Marianne
@Martin & Marianne Wat juist is, is dat je vanaf 2 april een ETA nodig hebt om het Verenigd Koninkrijk binnen te komen. De aangehaalde site is één van diverse sites die aangeeft dat je de ETA ook nodig hebt als je op doorreis naar b.v. de VS bent. Dus net zo als je in de VS overstapt om bv naar Zuid Amerika te gaan.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Afwachten hoeveel schade dat geeft voor de airlines in de UK, is toch weer extra rompslomp als je een tussenlanding in de UK hebt straks en er zullen mensen zijn die dat gaan mijden.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het staat inmiddels op de site van de overheid: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reis ... koninkrijk
@Trom Het is mij wel duidelijk wat de bedoeling is maar ik vond het jammer dat er naar een commerciële site werd verwezen die ook nog niet eens alles juist verwoordde.
Marianne
@Trom Het is mij wel duidelijk wat de bedoeling is maar ik vond het jammer dat er naar een commerciële site werd verwezen die ook nog niet eens alles juist verwoordde.
Marianne
En ze vragen 24,95 voor een ETA die normaal gesproken £10 kost.
- bedeve
- Amerika-expert
Waarom hier nou een apart item van gemaakt moest worden ??
Dan ook voor de overstappende USA reizigers de juiste site voor aanvraag er bij vermelden :
https://apply-for-an-eta.homeoffice.gov.uk/how-to-apply
Dan ook voor de overstappende USA reizigers de juiste site voor aanvraag er bij vermelden :
https://apply-for-an-eta.homeoffice.gov.uk/how-to-apply
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Blijft mij onduidelijk of je nou wel of niet een ETA nodig hebt bij overstappen op London Heathrow naar de USA.
Op rijksoverheid.nl:
"Ook heb je een ETA nodig als je door het VK reist naar een ander land. Bij een overstap op het vliegveld waarbij je niet door de immigratie hoeft, heb je geen ETA nodig."
Lol, 2 zinnen. 2 verschillende antwoorden.
Op rijksoverheid.nl:
"Ook heb je een ETA nodig als je door het VK reist naar een ander land. Bij een overstap op het vliegveld waarbij je niet door de immigratie hoeft, heb je geen ETA nodig."
Lol, 2 zinnen. 2 verschillende antwoorden.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je reist niet DOOR het VK wanneer je niet door immigratie gaat.
Dus alleen nodig bij bezoek aan VK, als je naar een andere luchthaven gaat, of je koffers niet doorgelabeld zijn ofzo.
Dus alleen nodig bij bezoek aan VK, als je naar een andere luchthaven gaat, of je koffers niet doorgelabeld zijn ofzo.
Tja, definitie van 'door' kun je over discussiëren. Denk dat je wel gelijk hebt met je uitleg.
NOS Teletekst, zegt dan weer:
NOS Teletekst, zegt dan weer:

Ach, NOS Teletekst. Die noemt het een visum. 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Eerder in maart was er weer incorrecte berichtgeving hierover, ik heb toen o.a. de rijksoverheid en een paar kranten berichtje gestuurd dat het anders zit. Rijksoverheid "heeft mijn bericht doorgestuurd naa BZ".
Dit is de bron: https://www.gov.uk/guidance/apply-for-a ... sation-eta. Daar staat duidelijk:
You do not need an ETA if:
<knip>
- you are transiting through a UK airport and you will not pass through border control - check with your airline if you are not sure
Dit is de bron: https://www.gov.uk/guidance/apply-for-a ... sation-eta. Daar staat duidelijk:
<knip>
- you are transiting through a UK airport and you will not pass through border control - check with your airline if you are not sure
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij gaan gewoon het zekere voor het onzekere nemen en gewoon een ETA aanvragen .
Je moet maar in Londen staan en je vliegtuig niet mogen nemen .
Je moet maar in Londen staan en je vliegtuig niet mogen nemen .
Ik kom meerdere keren per jaar in het VK dus een ETA aanvragen ontkom ik niet aan.
Klopt. Maar dezelfde tekst staat ook onder het kopje "What you can do with an ETA".harryh schreef: ↑02 apr 2025, 09:29Dit is de bron: https://www.gov.uk/guidance/apply-for-a ... sation-eta. Daar staat duidelijk:
<knip>
En over je ruimbagage ophalen achter de border control hebben ze het ook niet (en dat je dan wel een ETA nodig hebt). Zo duidelijk is het dus niet.
Die https://www.gov.uk/check-uk-visa is ook een leuke. Is een Korte vragenlijst. Uitslag bij de vraag of je ETA nodig hebt als transit passagier:
In Zwarte letters gedrukt: ETA heb je nodig. Daaronder: Nee, heb je niet nodig (zie afbeelding).
Wat is dat voor een uitslag op een simpele vraag.

Hoe moet een passagier ook weten of hij door een bepaalde border control heen gaat bij overstap, als hij er nooit geweest is. Misschien is er op het vliegveld ook wel iets als een scheiding als op Schiphol met wel en niet schengengebied en moet hij langs een bepaalde controle.
Dat Nederlandse media daarom de verkeerde info geven is m.i. vooral gebaseerd op de onduidelijke en onvolledige informatie die de UK toont hierover momenteel.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
In de kern gaat het erom of je airside blijft en niet naar een VK vliegveld doorvliegt, dus bv naar de VS; Zo niet, heb je een ETA nodig.
Wij gaan in juni naar Schotland. In september/oktober via Londen naar Toronto en terug. Dus die ETA hebben we sowieso nodig voor de eerste trip. Bij problemen met de vlucht naar en terug vanuit Canada is het best wel gemakkelijk dat we wel de optie hebben om eventeel gewoon landside te gaan.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Die scheiding is er wel op LHR. Althans, de laatste keren dat ik er was en een overstap had naar Amerika. Goed te zien op de foto (genomen op LHR) waarbij rechts de route voor de connecting flights volgt en de rij links in de rij voor de paspoortcontrole staat. Ik meen mij te herinneren dat ik enkel mijn boardingpass hoefde te scannen in de rechter rij.Tinus1955 schreef: ↑02 apr 2025, 11:45Hoe moet een passagier ook weten of hij door een bepaalde border control heen gaat bij overstap, als hij er nooit geweest is. Misschien is er op het vliegveld ook wel iets als een scheiding als op Schiphol met wel en niet schengengebied en moet hij langs een bepaalde controle.
Toch twijfel ik ook om toch maar ETA voor ons vieren aan te vragen. Wij hebben het in principe niet nodig maar er zal maar wat met de vertrekkende vlucht vanuit Londen zijn waardoor we Engeland wel in moeten.
Roland
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij zitten in dezelfde situatie Roland. We hebben ook een tussenstop op Heathrow. Ik ben vooralsnog niet van plan een ETA aan te vragen. Ik las dat je die bij aanvraag binnen 3 tot 4 minuten hebt. Het lijkt me dat je die dan alsnog aan kunt vragen mocht je vertraging hebben en van het vliegveld moet.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl