Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Global entry / RTP-Nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Almere vak V »

harryh schreef:
17 aug 2024, 18:00
Okido dan zal het inderdaad van de locatie afhangen, ik moest de gewone rij in op MCO.
Op veel vliegvelden staat er een medewerker voor de rijen het verkeer te regelen die je doorverwijst naar de juiste rij. ESTA, MPC of GE. Gewoon even vragen. Dan zorgt diegene dat je op de juiste plek terecht komt.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

asv60 schreef:
01 apr 2025, 13:58
Wat is het voordeel bij gebruik van de Global Entry app? Ik zie dat je daarin een heel profiel kunt aanmaken, maar ik begrijp de toegevoegde waarde van de app (nog) niet. Nu wordt er een bij aankomst een foto gemaakt bij de GE machine en wordt ik meestal gelijk doorgewuifd door de cpb meneer.
Tijdens mijn laatste bezoek aan de US in December werden de mensen die de GE app hadden uit de (lange!!) GE rij gehaald en die konden naar een aparte rij. Dit was op Chicago (ORD). Ik had de appp toen ook nog niet geinstalleerd, maar inmiddels wel.....just in case...
BruceS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BruceS »

Ik zit te kijken om me aan te melden voor Global Entry. Heeft toch nog enkele voordelen tov MPC, voor een kleine prijs.
Zoals TSA pre-check, maar ook geen gedoe om in het vliegtuig nog snel de MPC in te vullen etc.

Maar heeft iemand er recente ervaringen mee?
Ik lees op de site zelf niet dat een interview nog deel uitmaakt van de procedure (voor iemand met een NL paspoort).
Hoe gaat de 1e binnenkomst op Amerikaanse bodem (Tampa)?

Wat ik hier lees is dat het wél nog onderdeel is, en tevens dat het kan dat je de 1e keer alsnog in de normale (ESTA) rij moet aanschuiven?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Weet niet waar je dat leest, maar zie stap 3, interview.
https://www.cbp.gov/travel/trusted-trav ... /how-apply
AlexFL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexFL »

En je kunt dus zodra je conditionally approved bent, EoA doen, Enrollment on Arrival, dat wil zeggen dat je de 1ste keer alsnog in de normale rij moet, je bij de beambte aangeeft dat je global entry eoa wilt doen en hij zal je vervolgens doorsturen naar het kantoortje voor het interview.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Ik heb het ook aan de beamte gevraagd bij aankomst en die behandelde het direct.
Mogelijk beetje geluk maar erg plezierig.

Hier kun je zien welke airport de mogelijkheden hebben en waar.
https://www.cbp.gov/travel/trusted-trav ... nt-arrival

Deze zou je afspraak kunnen plannen. Toen in mijn geval zat alles vol.
https://ttp.dhs.gov/schedulerui/schedul ... service=UP
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer