ik ga met mijn 2 jongste kinderen in juli een rondreis maken in het westen van ongeveer 3 weken (jammer genoeg is langer niet mogelijk, ik schat een 22 of max 23 dagen, afhankelijk van de vluchten).
Ik heb ondertussen al heel wat gelezen hier op het forum en het zal veronderstel ik een trip van Calgary naar Vancouver worden.
Onderstaande route vond ik hier al op het forum, dus ik ga van daaruit vertrekken denk ik om mijn reis te plannen.
Calgary - Banff NP - Lake Louise - Icefields Parkway - Jasper NP - Clearwater - Whistler - Ucluetet/Tofino - Victoria - Vancouver
Als ik het goed begrijp is dat op 3 weken wel een uitdagende route, maar we hebben ondertussen al enkele reizen gemaakt, en de reis die ik had opgemaakt voor West-Amerika vorig jaar (een dikke 3 weken) vonden velen ook heel uitdagend qua timing, maar het is nogmaals gebleken dat zowel ik als mijn kinderen een "volle" reis leuk vinden .. Zoveel mogelijk dingen zien/doen ..
Soit, de dingen die zéker erin moeten zitten zijn orka's zien en hopelijk beren.

Ik ga uiteraard verder lezen op dit forum en andere sites maar waar ik vooral nog naar op zoek ben zijn leuke/originele activiteiten voor tieners. Mijn oudste wil niet meer mee dit jaar, dus ik ga met mijn 2 jongsten van (dan) 14 en 16 jaar. Vorig jaar in Amerika vonden ze de toppers oa een extreme 4x4 tour in Moab, de Waymo-taxi's in SF, de natuur in Yosemite , maar ook al de rest werd enthousiast onthaald. Ik weet ondertussen dat ik vooral moet zorgen dat er variatie zit in de reis. Dus geen 5 dagen achter elkaar enkel wandelen.

Ik heb getwijfeld om met de camper te gaan, maar als vrouw alleen heb ik wat schrik dat het rijden met de camper en al de taken die erbij horen wat teveel van mijn vakantiegevoel gaan wegnemen, dus ik denk dat ik overtuigd ben om een huurauto te nemen (hebben we in Amerika ook gedaan, en is heel goed bevallen). Als "compensatie" zou ik dan wel graag enkele "avontuurlijke" overnachtingen willen boeken voor mijn zoon die enorm van avontuur en kamperen houdt .. Dus tips omtrent speciale overnachtingen zijn zeker ook welkom!
Soit, ik ga eens op zoek naar vluchten en dan begint het avontuur van het opzoeken en boeken opnieuw!

Bedankt alvast allemaal!