Probeer deze link eens: https://archive.ph/W8vaQ
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Artikel over reizen naar de VS (21 maart 2025).
Re: Artikel over reizen naar de VS (21 maart 2025).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Link even kopieren en plakken in http://archive.today en je kan het bericht lezen
'She had been planning to stay with a host family where she would carry out domestic chores in exchange for accommodation.'
Dat mag dus niet.
Dat mag dus niet.
19 States so far...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik vraag me af hoeveel kans je hebt om als toerist die de wetten respecteert en beleefd is, teruggestuurd te worden…
Kom net terug uit NYC, en m’n gesprek met de CBP-beambte was een van de kortste ooit (had MPC gebruikt).
- how much money do you have?
—> only $200, i have multiple credit cards and will use cash for tipping only sir.
- Why so few days
—> I could only get away from work 4 days now sir.
Elk z’n stempel en klaar. Minuutje, hooguit.
De Zuid-Amerikaanse bezoekers (m’n vrouw zag Peru op hun paspoort) voor me (3 personen) deden er 10 minuten over en er moest een tolk bijgehaald worden…
Kom net terug uit NYC, en m’n gesprek met de CBP-beambte was een van de kortste ooit (had MPC gebruikt).
- how much money do you have?
—> only $200, i have multiple credit cards and will use cash for tipping only sir.
- Why so few days
—> I could only get away from work 4 days now sir.
Elk z’n stempel en klaar. Minuutje, hooguit.
De Zuid-Amerikaanse bezoekers (m’n vrouw zag Peru op hun paspoort) voor me (3 personen) deden er 10 minuten over en er moest een tolk bijgehaald worden…
Mijn allereerste interview ooit in 2022 op SFO was gewoon gezellig en duurde daardoor langer dan normaal, omdat we het uiteindelijk over iets anders hadden dan waar hij zich eigenlijk mee bezig moest houden.
Een jaar later, opnieuw op SFO, had ik weer zo’n gezellig gesprek, vooral over hoe ik mijn eerste hotel in South San Francisco voor $90 had geregeld voor drie man en beetje over mijn plannen later in mijn reis. Mijn gezelschap, dat voor het eerst in Amerika was, was allang door en dacht dat er iets met mij aan de hand was omdat het zolang duurde
Vorig jaar in Washington had ik daarentegen een echte douanier zoals ik die ken van Nederlandse, Duitse en Turkse vliegvelden, minus de vragen. Hij keek nauwelijks op en stelde gewoon de standaard vragen stelde als in of ik cash geld bij me had, wat ik kwam doen en wanneer ik weer vertrok. Binnen twee minuten mocht ik opdonderen naar mijn 1e bestemming
Alle douaniers in de VS vroegen eigenlijk steeds hetzelfde is mijn ervaring. Cash geld, plannen en terugreisdatum. Dus ik zou niet weten wat er als toerist fout kan gaan als je gewoon op die simpele vragen antwoord geeft.
Half april ga ik het meemaken op LAX en ben eigenlijk best benieuwd hoe anders het nu gaat.
Een jaar later, opnieuw op SFO, had ik weer zo’n gezellig gesprek, vooral over hoe ik mijn eerste hotel in South San Francisco voor $90 had geregeld voor drie man en beetje over mijn plannen later in mijn reis. Mijn gezelschap, dat voor het eerst in Amerika was, was allang door en dacht dat er iets met mij aan de hand was omdat het zolang duurde

Vorig jaar in Washington had ik daarentegen een echte douanier zoals ik die ken van Nederlandse, Duitse en Turkse vliegvelden, minus de vragen. Hij keek nauwelijks op en stelde gewoon de standaard vragen stelde als in of ik cash geld bij me had, wat ik kwam doen en wanneer ik weer vertrok. Binnen twee minuten mocht ik opdonderen naar mijn 1e bestemming

Alle douaniers in de VS vroegen eigenlijk steeds hetzelfde is mijn ervaring. Cash geld, plannen en terugreisdatum. Dus ik zou niet weten wat er als toerist fout kan gaan als je gewoon op die simpele vragen antwoord geeft.
Half april ga ik het meemaken op LAX en ben eigenlijk best benieuwd hoe anders het nu gaat.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Tot nu toe nooit echt vervelende douaniers gehad. Gewoon netjes en vriendelijk antwoorden en dan komt het eigenlijk altijd goed. Wel heb ik 1x mijn retourticket moeten laten zien. Was ook geen probleem, dus meteen door. We hebben nu Global Entry en ik hoop dat dat blijft bestaan.
Jullie bedoelen denk ik de immigration officers, douaniers is weer wat anders.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Inderdaad, immigratiebeambte
. Was even in gedachten dat een douanebeambte, als in een douanier, hetzelfde is en dat die laatste je pas gedag zegt nadat je je koffers hebt opgehaald 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is mij echt nog nooit naar cash geld of sowieso geld gevraagd. Ook nog nooit problemen gehad, behalve wat routine steekproeven.
-
- Amerika-expert
Dat is de vraag die ik iedere keer krijg, 13/13 nu, en als je kort tegen de $10k gaat dan willen ze ook tellen om zeker te zijn dat je de aangeefplicht niet probeert te vermijden.
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De media maakt er wat van! Als je een trip gaat doen naar de USA, dan zeg ik gewoon gaan! Zorg dat al je papieren in orde zijn, wees een beetje vriendelijk en behandel de douanier met respect en ik denk niet dat problemen zult krijgen.
Wij zijn vorige week met de auto vanuit Vancouver (Canada) naar Washington State gegaan voor een dagtrip en het was net als voor dat Trump president was. De man in het hokje bij de grens naar Amerika vroeg ons "What's the plan?" en wij zeiden "lunch and some shopping" en zijn antwoord was "Okay, bye". En bij het terugkeren naar Canada was het ongeveer van hetzelfde, de man in het hokje vroeg ons "Anything to declare?" en mijn man zei "we bought for $90 in groceries and $40 in non-groceries, no alcohol or tobacco" waarop de douanier zei "Okay, bye bye".
Het zal ook wel een beetje afhangen van de persoon die je bij de douane treft, de ene is erg vriendelijk en is na een paar vragen klaar en de andere vraagt je oneindig veel. Een beetje geluk hebben, maar als je niets te verbergen hebt lijkt het mij geen probleem om naar Amerika te reizen.
Wij zijn vorige week met de auto vanuit Vancouver (Canada) naar Washington State gegaan voor een dagtrip en het was net als voor dat Trump president was. De man in het hokje bij de grens naar Amerika vroeg ons "What's the plan?" en wij zeiden "lunch and some shopping" en zijn antwoord was "Okay, bye". En bij het terugkeren naar Canada was het ongeveer van hetzelfde, de man in het hokje vroeg ons "Anything to declare?" en mijn man zei "we bought for $90 in groceries and $40 in non-groceries, no alcohol or tobacco" waarop de douanier zei "Okay, bye bye".

Het zal ook wel een beetje afhangen van de persoon die je bij de douane treft, de ene is erg vriendelijk en is na een paar vragen klaar en de andere vraagt je oneindig veel. Een beetje geluk hebben, maar als je niets te verbergen hebt lijkt het mij geen probleem om naar Amerika te reizen.
- Tantelotje
- Amerikakenner
Gisteren aangekomen op Las Vegas. Helaas geen MPC en lange rij (1 hokje voor International en 4 voor US citizen, die overigens ook voor ons open ging nadat de rij daar weg was) dus het was een uur later voor we immigrations door waren.
Maar de Home Land officier die wij troffen was bijzonder aardig. Een hello, where do you stay, op ons verzoek een stempel en have fun. Dat was het.
Hetzelfde voor onze vrienden die mee zijn. Voor hen de eerste keer dus even de vingerafdrukken en dat was it.
Geen ESTA vragen, niks van dat alles
Maar de Home Land officier die wij troffen was bijzonder aardig. Een hello, where do you stay, op ons verzoek een stempel en have fun. Dat was het.
Hetzelfde voor onze vrienden die mee zijn. Voor hen de eerste keer dus even de vingerafdrukken en dat was it.
Geen ESTA vragen, niks van dat alles

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Mooi om te lezen dat de ervaringen zijn dat het allemaal doorgaans wel meevalt. Idd gewoon net als altijd goed voorbereiden.
Toch even 1 vraagje: ik heb een Esta van vorig jaar die dus nog geldig is. Hierop staan wel wat data die inmiddels anders zijn (baan, 1e onderkomen). Is het wellicht slim om een nieuwe Esta aan te vragen om die data iig in orde te hebben? In juni weer die kant op.
Toch even 1 vraagje: ik heb een Esta van vorig jaar die dus nog geldig is. Hierop staan wel wat data die inmiddels anders zijn (baan, 1e onderkomen). Is het wellicht slim om een nieuwe Esta aan te vragen om die data iig in orde te hebben? In juni weer die kant op.
Laatst gewijzigd door Gerben Steeg op 06 apr 2025, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Gerben
Is niet nodig.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik sluit mij helemaal aan bij de meeste reacties hier. De gevallen waar het om ging waren duidelijk aparte verhalen, inderdaad van overstay en het neigen naar het doen van werk. Ook het land inkomen met een verlopen visum is natuurlijk niet echt handig. Dat waren voor het huidige presidentschap Trump ook al redenen om niet te worden toegelaten.
De 8 keer dat wij nu naar de VS zijn geweest hebben we eigenlijk nooit problemen gehad met binnenkomen. De eerste keer in 2018 vonden we best spannend omdat je niet weet wat je kunt verwachten. Maar als je gewoon simpel antwoord geeft op de gestelde vragen dan is er niks aan de hand. De gemiddelde toerist die 2 a 3 weken naar de VS gaat, daar is de kans zo klein dat diegene niet wordt toegelaten.
Gewoon kort en bondig antwoord geven op de vragen die je gesteld krijgt, niet te veel uitweiden. En zorgen dat je weet wat je ingevuld hebt op je ESTA.
De 8 keer dat wij nu naar de VS zijn geweest hebben we eigenlijk nooit problemen gehad met binnenkomen. De eerste keer in 2018 vonden we best spannend omdat je niet weet wat je kunt verwachten. Maar als je gewoon simpel antwoord geeft op de gestelde vragen dan is er niks aan de hand. De gemiddelde toerist die 2 a 3 weken naar de VS gaat, daar is de kans zo klein dat diegene niet wordt toegelaten.
Gewoon kort en bondig antwoord geven op de vragen die je gesteld krijgt, niet te veel uitweiden. En zorgen dat je weet wat je ingevuld hebt op je ESTA.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Na het lezen van het artikel lijkt het erop dat hij via Mexico zijn 90 dagen ESTA opnieuw wilde starten, maar dat mag dus niet. Technisch gezien zat hij fout, want zo omzeil je de regels. Waarschijnlijk gaf hij ook vage of ongeloofwaardige antwoorden, wat het wantrouwen alleen maar versterkte.
De reactie van de autoriteiten was natuurlijk weer overdreven (tja, het is Amerika, voor je het weet krijg je lood op je af). Hij werd geboeid, moest twee dagen op een bank hangen en belandde uiteindelijk in een detentiecentrum, waar hij pas na twee weken werd teruggestuurd.
De reactie van de autoriteiten was natuurlijk weer overdreven (tja, het is Amerika, voor je het weet krijg je lood op je af). Hij werd geboeid, moest twee dagen op een bank hangen en belandde uiteindelijk in een detentiecentrum, waar hij pas na twee weken werd teruggestuurd.
Er staat dat hij 22 dagen na zijn aankomst in de VS vanuit Mexico de VS in wilde, dat mag gewoon op een esta.
Terug in Texas!
Tja, ik was er niet bij en alles wat voorbij komt zijn vaak halve, onvolledige verhalen, dus het blijft lastig om alles goed te begrijpen. Dit soort dingen gebeurt dagelijks en is niet echt iets nieuws sinds Trump president is, toch?
Ik denk trouwens dat dit soort topics alleen maar onnodige spanning creëert voor veel mensen voorafgaand aan hun reis of zelfs besluiten om niet te gaan. Bij al die artikelen die de afgelopen weken verschenen, ontbreekt vaak ook gewoon de echte context.
Zijn vriendin is een Amerikaanse burger, maar het lijkt erop dat zijn moeite met het beantwoorden van vragen het grootste probleem was. Dit zal het wantrouwen van de autoriteiten waarschijnlijk hebben versterkt.Lucas Sielaff returned to the U.S. 22 days after entering, after spending time in Mexico.
He was accused of violating the terms of his 90-day U.S. tourist permit.
The authorities saw this as an attempt to circumvent the system by traveling to another country and re-entering.
He struggled to answer questions in his second language, which likely raised suspicion.
Ik denk trouwens dat dit soort topics alleen maar onnodige spanning creëert voor veel mensen voorafgaand aan hun reis of zelfs besluiten om niet te gaan. Bij al die artikelen die de afgelopen weken verschenen, ontbreekt vaak ook gewoon de echte context.
- bedeve
- Amerika-expert
Helemaal met je eens @Resetovic ....van die uit hun samenhang gerukte knip en plak sensatie verhaaltjes ..
Precies wat je in de Nederlandse media ook hebt.
Mag het woord " Journalistiek " niet dragen.
Dezelfde poster heeft elders nog zo n nepverhaal uit de NYT geplaatst van een gelijk gehalte....
Helemaal met je eens @Resetovic ....van die uit hun samenhang gerukte knip en plak sensatie verhaaltjes ..
Precies wat je in de Nederlandse media ook hebt.
Mag het woord " Journalistiek " niet dragen.
Dezelfde poster heeft elders nog zo n nepverhaal uit de NYT geplaatst van een gelijk gehalte....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1539 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-