Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Checkin is niet nodig
Iemand nog een betere deal dan via Avis.is (met code)?
Tampa Intl 8-27 juli, Full Size SUV voor €1300,- daterend uit november 2024?
Ik heb zeer regelmatig gekeken, maar ondanks dat best wel wat mensen hier scherpere deals lijken te vinden, blijft bovenstaande toch het goedkoopste.
Tampa Intl 8-27 juli, Full Size SUV voor €1300,- daterend uit november 2024?
Ik heb zeer regelmatig gekeken, maar ondanks dat best wel wat mensen hier scherpere deals lijken te vinden, blijft bovenstaande toch het goedkoopste.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Heeft er hier iemand ervaring met het huren (ophalen en wegbrengen) van een auto in LA anders dan op het vliegveld? Ik ben namelijk al in LA begin juni als ik een auto willen huren voor een weekje Yosemite. Zou zonde van de tijd zijn als ik eerst naar het vliegveld moet, maar daar hebben ze natuurlijk wel vaak het meeste aanbod. En ik zie op Google maps weinig goede reviews van bijvoorbeeld de Hertz-locaties in LA, dus ik hoopte dat iemand hier misschien een goede tip heeft 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hi Mede USA vakantiegangers!
Ik heb een tijd terug een auto gehuurd via AutoEurope bij Alamo LAX voor de periode van 29-05 tot en met 21-06.
Ik heb bewust voor Alamo gekozen ondanks dat het een 200 euro meer was dan Dollar en Enterprise puur omdat ik van alle keren dat in de US ben geweest het vaakst bij Alamo terecht ben gekomen en daar tot op heden ook uiterst tevreden over ben geweest.
Prijs vond ik op zich netjes voor een Standard SUV betaal ik 995,-
Het enige waar ik een beetje mee zit is de Liability coverage die nu naar 300K i.p.v. 1000K is terug gedraaid.
Doen alle maatschappijen dit nu? Ik weet dat je bij sommige brokers extra kunt bij verzekeren (Sunny cars), maar heb het eigenlijk liever bij de rental company zelf.
Anyway, maar uiteindelijke vraag is, wat doen de meeste hier, is die 300K acceptabel of toch maar via een broker als Sunnycars boeken.
Ben gewoon benieuwd naad de collectieve wijsheid van het forum hier.
Ik heb een tijd terug een auto gehuurd via AutoEurope bij Alamo LAX voor de periode van 29-05 tot en met 21-06.
Ik heb bewust voor Alamo gekozen ondanks dat het een 200 euro meer was dan Dollar en Enterprise puur omdat ik van alle keren dat in de US ben geweest het vaakst bij Alamo terecht ben gekomen en daar tot op heden ook uiterst tevreden over ben geweest.
Prijs vond ik op zich netjes voor een Standard SUV betaal ik 995,-
Het enige waar ik een beetje mee zit is de Liability coverage die nu naar 300K i.p.v. 1000K is terug gedraaid.
Doen alle maatschappijen dit nu? Ik weet dat je bij sommige brokers extra kunt bij verzekeren (Sunny cars), maar heb het eigenlijk liever bij de rental company zelf.
Anyway, maar uiteindelijke vraag is, wat doen de meeste hier, is die 300K acceptabel of toch maar via een broker als Sunnycars boeken.
Ben gewoon benieuwd naad de collectieve wijsheid van het forum hier.
Volgens mij accepteren de meesten hier de verlaagde 300k, maar persoonlijk had ik liever een vinkje "verhoog naar 1 miljoen voor klein bedrag".
-
- Amerika-ontdekker
Uiteraard, maar die optie is er helaas niet anders dan een andere broker selecteren, maar ook dan heb je zo een achteraf verzekering ipv iets wat daar gelijk geregeld is.

Moet wel zeggen dat ik eerst zoiets had van, ja ja, verzekering verlagen zodat we extra tegen meerprijs bij ze kunnen verzekeren, maar dat is niet het geval.
Anyway, ik vind het bedrag wat ik nu heb betaald wel OK dus laat ik hem denk ik zo staan.
Klopt, ik vraag me wel af of (bijvoorbeeld) Alamo dat ter plekke wel heeft (en wat dat dan kost).
-
- Amerika-ontdekker
Al op het internet gezocht, maar kon het niet vinden iig. wil niet zeggen dat ze het daar misschien wel aanbieden. Vraag is dan wel wat het gaat kosten en wat je uiteindelijk daarvoor koopt.
- bedeve
- Amerika-expert
Als jij de auto categorie boekt die je ook wilt hebben.TradeMarkNL83 schreef: ↑13 apr 2025, 20:54Heeft er hier iemand ervaring met het huren (ophalen en wegbrengen) van een auto in LA anders dan op het vliegveld? Ik ben namelijk al in LA begin juni als ik een auto willen huren voor een weekje Yosemite.
Als jij goed kijkt naar de openingstijden van je gekozen locatie.
Als jij goed aandacht besteed aan de inlever tijden / wijzen...
Dan staat er niets een succesvolle autohuur , met een lagere huurprijs dan vanaf LAX , meer in de weg.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Heb je helemaal gelijk in @bedeve, dank voor je reactie! Wat ik alleen zo snel zag op Google Maps was dat de locaties (van Hertz in dit geval) er allemaal behoorlijk armoedig en klein uitzagen en ook weinig/goede reacties krijgen. Daarom hoopte ik dat iemand hier wellicht zelf ervaring had met een ophaallocatie. Moeilijk te zien ook op Google Maps maar ik ga verder zoeken 

- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik checkte net nog eens de autohuur voor 4 weken in juni.
We hadden al een (vond ik) prima deal voor een fullsize SUV voor (met de koers vanvandaag) € 1696 via USTravel.nl
Via Alamo.de met de bekende code nu € 1431, terwijl ik daar eerder steeds duurder uitkwam. Daar word ik dan weer blij van!
We hadden al een (vond ik) prima deal voor een fullsize SUV voor (met de koers vanvandaag) € 1696 via USTravel.nl
Via Alamo.de met de bekende code nu € 1431, terwijl ik daar eerder steeds duurder uitkwam. Daar word ik dan weer blij van!

@Tantelotje viel ons ook al op dat de prijzen flink schommelen bij Alamo.
Wij hebben nu bij Alamo.de (met code) een Standard SUV staan voor vier weken (mei-juni) vanaf LAS voor € 1146. Zie vandaag alleen voor dezelfde periode een Fullsize SUV voor € 1258...
Twijfel om hem om te boeken. Ruimte niet perse nodig want we zijn met zijn tweeën, maar de ervaring in zo een auto... We zijn eigenlijk opzoek naar een goed argument om het wel te doen.
Wij hebben nu bij Alamo.de (met code) een Standard SUV staan voor vier weken (mei-juni) vanaf LAS voor € 1146. Zie vandaag alleen voor dezelfde periode een Fullsize SUV voor € 1258...
Twijfel om hem om te boeken. Ruimte niet perse nodig want we zijn met zijn tweeën, maar de ervaring in zo een auto... We zijn eigenlijk opzoek naar een goed argument om het wel te doen.

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)g steeds een zee van ruimte.
Als de keus is tussen een Ford Explorer en een Chevy Suburban (of zelfs een Tahoe) zou ik altijd de Ford nemen, dus standard SUV. Een Expedition (of Expedition max), wat een full size SUV is rijdt minder lekker dan een Explorer en dan heeft de Explorer nog steeds een zee van ruimte.
Maar, de Explorer is sowieso de default keus voor menigeen op dit Forum: zeer ruim, rijdt geweldig, meer dan genoeg vermogen, ook altijd 6 of 7 zits, en een redelijk verbruik (wat ook niet onbelangrijk is, ondanks de lagere prijzen voor peut in de US).
Maar, de Explorer is sowieso de default keus voor menigeen op dit Forum: zeer ruim, rijdt geweldig, meer dan genoeg vermogen, ook altijd 6 of 7 zits, en een redelijk verbruik (wat ook niet onbelangrijk is, ondanks de lagere prijzen voor peut in de US).
Ik meen gelezen te hebben dat een Ford Explorer niet onder een standaard SUV valt bij Alamo? Binnen deze categorie valt een Ford Edge?
Verbruik valt inderdaad ook wat voor te zeggen.
Verbruik valt inderdaad ook wat voor te zeggen.
Even een vraagje voor de ervaringsdeskundige.
Ik heb geboekt op Avis.is Nu wil ik de boeking pre-checken maar krijg ik de melding dat mijn "country of residence: IS" niet overeenkomt met het land van mijn rijbewijs:NL . Betekent dus dat ik niet kan prechecken. Maar levert dit ter plekke bij de Avis-location geen probleem? Stellen ze geen vragen dat "country of residence:IS" niet overeenkomt met mijn NL gegevens als ik daar sta?
Iemand ervaring hierin?
bedankt!!
Ik heb geboekt op Avis.is Nu wil ik de boeking pre-checken maar krijg ik de melding dat mijn "country of residence: IS" niet overeenkomt met het land van mijn rijbewijs:NL . Betekent dus dat ik niet kan prechecken. Maar levert dit ter plekke bij de Avis-location geen probleem? Stellen ze geen vragen dat "country of residence:IS" niet overeenkomt met mijn NL gegevens als ik daar sta?
Iemand ervaring hierin?
bedankt!!
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@JWTS : wij zijnnook met z'n tweeën, dus ik herken 'het probleem'
Dat gezegd hebbende zijn wij in de rijen bij Alamo nog nooit een Explorer tegengekomen bij de Standard SUV's.
Idd wel Edges. En die zijn best ruim, begrijp me niet verkeerd, maar voor ons is zo'n fullsize SUV ook onderdeel van de beleving.
Brandstofverbruik verschil... tsja... ik ben net terug van 2 weken LV - LA. De benzine is zo goedkoop dat het verschil in verbruik (En waar heb en we het dan over op de hele vakantie? Een tank extra? Heb serieus geen idee) in ieder geval voor ons geen onderwerp is.

Dat gezegd hebbende zijn wij in de rijen bij Alamo nog nooit een Explorer tegengekomen bij de Standard SUV's.
Idd wel Edges. En die zijn best ruim, begrijp me niet verkeerd, maar voor ons is zo'n fullsize SUV ook onderdeel van de beleving.
Brandstofverbruik verschil... tsja... ik ben net terug van 2 weken LV - LA. De benzine is zo goedkoop dat het verschil in verbruik (En waar heb en we het dan over op de hele vakantie? Een tank extra? Heb serieus geen idee) in ieder geval voor ons geen onderwerp is.
@Tantelotje Explorers staan dan bij full size?
Hoe zit het met parkeren in bijvoorbeeld de parken? Zijn de plekken daar ook geschikt voor of is wat dat betreft een iets kleinere auto toch handiger?
Hoe zit het met parkeren in bijvoorbeeld de parken? Zijn de plekken daar ook geschikt voor of is wat dat betreft een iets kleinere auto toch handiger?
- bedeve
- Amerika-expert
als jij in je Avis profiel je "country of residence " op NL zet komt alles helemaal goed ....
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13009 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-