Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Coyote »

JWTS schreef:
17 mar 2025, 18:55
Zojuist ook een Revolut account aangemaakt. Ik had alleen gehoopt dat dit een Visa card zou zijn, geen Mastercard, aangezien mijn ING CC ook een Mastercard is.
Tegenwoordig heb je bij het gratis pakket geen keuze meer tussen Mastercard en Visa. Bij het gratis pakket krijg je Mastercard. Toen ik enkele jaren geleden een Revolutrekening nam had ik die keuze nog wel en ik heb toen wel voor Visa gekozen.

Voor de betalingen in Amerika maakt het verder niet uit. Ik ken verschillende Revolut gebruikers die ook Mastercard hebben en totaal geen problemen hebben met betalingen in Amerika.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Ik heb in februari bij Revolut een fysieke Visa kaart gekregen (tegen eenmalige betaling van 7,99 EUR uiteraard)
JWTS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JWTS »

@harryh en @Coyote bedankt voor jullie reacties, gaat goedkoper dus. :thumbup:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Glorious Was dat voor een toen net geopende rekening of had je de rekening al (veel) eerder geopend? Kon je kiezen uit Visa en Mastercard?

Vorig jaar nl. voor vrienden ook Revolut rekeningen geopend en zij hadden die keuze nl. niet meer en kregen standaard de Mastercard versie.

Roland

Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

@Coyote Ik heb een nieuwe rekening geopend (Standaard plan) en tijdens dat proces heb ik een fysieke kaart aangevraagd tegen een extra fee van 7.99 EUR. Ik kon kiezen tussen Visa of Mastercard. Ik heb al een Mastercard en daarom voor Visa gekozen.

Ik kwam dit tegen op reddit:
https://www.reddit.com/r/Revolut/commen ... d_or_visa/

Hier wordt dus gesteld dat de keuze tussen de kaarten afhankelijk is van de voorraad bij Revolut
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Aha, dat wist ik niet. Maar verklaart wellicht waarom er vorig jaar geen keuze was tussen Mastercard en Visa. :thumbup:

Ik kon enkele jaren geleden ook kiezen en koos voor Visa omdat daarmee de betaalmogelijkheden in Amerika beter zouden zijn (volgens dit forum). In de praktijk lijkt het niets uit te maken. Van de mensen die enkel voor een Mastercard konden kiezen, heb ik nog niet gehoord dat een betaling ergens in Amerika niet lukte.

Overigens, toen ik vorige maand een gezamenlijke rekening opende bij Revolut en voor de gezamenlijke rekening ook een fysieke kaart bestelde, werd dat automatisch een Visa. Mijn mederekeninghouder heeft geen fysieke kaart genomen maar heeft bij haar eigen rekening een Mastercard gekregen destijds.

Roland

Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Goedemiddag,

ik heb alle 27 pagina's vanochtend gelezen en een fysieke Revolut kaart besteld.
Heb al een USA rekening "geopend" en voor de lol er 5 euro opgezet, lijkt prima te werken
(ik ben verbaasd dat ik het in één keer heb gesnapt :wink: ).

Dank voor alle info, ik ga ongetwijfeld nog vragen hebben.

Fijne zondag
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Misschien een tip om nu dollars aan te kopen via Revolut?

Koers is de laatste week erg gestegen in het voordeel van de euro.
Enkele weken geleden kreeg je 1080$ voor 1000 euro, nu is dat al 1135$.

De koers kan natuurlijk nog verder stijgen, het blijft gissen welke kant het op gaat, maar de laatste keer dat de koers zo gunstig was, was in 2022.
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Coyote Buttes schreef:
13 apr 2025, 15:25
Misschien een tip om nu dollars aan te kopen via Revolut?.
Dat wil ik heel graag doen maar ik heb de fysieke kaart nog niet in huis. Durf niet veel geld op rekening te zetten (en Dollars te kopen) totdat ik de kaart in huis heb.

Of zou dat geen probleem moeten zijn ?

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Je kunt ook contactloos betalen via de app op je telefoon.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

asv60 schreef:
13 apr 2025, 16:53
Je kunt ook contactloos betalen via de app op je telefoon.
I know, maar ik wil ook de fysieke kaart.
Even kijken of ik het aandurf om er al (veel) geld op te zetten en morgen te wisselen naar dollars.................
Onze verslagen:
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Uiteindelijk zijn je fysieke kaarten dezelfde rekening als de digitale App rekeningnummers.
Het is volkomen veilig, ik gebruik revolut na al meer dan een jaar als gezamelijke rekening en ook voor de US.
Gewoon geld op je eigen rekening zetten en converteren naar Dollars, dan pakt Revolut automatisch de juiste koers, afhankelijk van waar je bent op dat moment.
Laatste trip in Washington werden netjes eerst de dollars afgeschreven voordat ze de euro's naar dollars gingen omzetten.

Koers Revolut is nu 250 euro = 281 dollar (ongeveer)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@Reny mijn man en ik hebben beiden een Revolut rekening en zetten er beide dus steeds €1000 op en wisselen dit dan. Volkomen veilig hoor, doen we al heel lang. We gebruiken zelfs de spaarrekening die je erbij kunt openen, vangen we toch elke maand weer wat extra dollars. Net als bij overige banken is je geld tot 1 ton 'verzekerd'.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Hier een zelfde soort goede ervaring. Ik gebruik Revolut al sinds augustus 2022 en afgelopen januari was de 6e reis (5x VS en 1x Canada) waarin ik hem probleemloos gebruikt heb. Kaart wordt in 9,5 van de 10 gevallen gewoon geaccepteerd. Restaurants, walmart, andere winkels geen enkel probleem. Tanken wil een enkele keer aan de pomp zelf niet werken, maar dan even naar binnen voor een “50 dollar on seven” en je kunt weer verder.

Gewoon de 1000 euro kosteloos wisselen in de gaten houden. 1x per 30 dagen kan je zonder transactiekosten omzetten van Euro’s naar andere valuta, dus het verreist wat planwerk maar daar staat tegenover dat je een veel gunstigere koers hebt dan ICS en geen 2 of 2,5% koersopslag hebt. Als je het spannend vindt om 1000 euro in 1x te doen kun je ook kleinere stapjes doen.

Het is voor ons een sport geworden zo laag mogelijk dollars in te kopen als de dollar lager staat. En zelfs als hij stijgt ben je nog goedkoper uit door de koersopslag. Mocht je onverhoopt meer dan 1000 per 30 dagen moeten storten dan betaal je 1% fee en dan nog.

Apple pay werkt prima. Veel restaurantketens hebben tegenwoordig een betaalterminal op je tafel staan. Fysieke kaart is wel handig voor situaties waar betalen via je telefoon niet kan.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Dank voor alle reacties.

Mijn "probleem" is dat ik de fysieke kaart vandaag heb besteld, die wordt over een aantal dagen verzonden.
Als ik geld op de kaart zet (en ze inwissel voor dollars) staat er geld op een kaart die ik nog niet in mijn bezit heb; als die tijdens de verzending kwijt raakt of in verkeerde handen komt, ben ik dat geld kwijt.

Of moeten er na ontvangst van de fysieke kaart nog stappen worden ondernomen om deze überhaupt geactiveerd te krijgen?
Weet iemand dat toevallig??

Gr.
Reny
Onze verslagen:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Je zet geld op je rekening, niet op je kaart. Zonder fysieke kaart kun je al betalen. Je kunt zoveel kaarten aanmaken als je wilt, ook digitale, dan kun je daar ook mee betalen.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

Ik ben niet eens in het bezit van een fysieke kaart. Mijn man wel, ik betaal alles met de digitale kaart die heb je nu al. Zie rechtsboven in de app
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat de anderen ook al aangeven, je hoeft niet te wachten totdat je de fysieke kaart krijgt om EUR naar USD om te wisselen. Het geld staat op je rekening, niet op je kaart. De koers is op dit moment erg gunstig om te wisselen. Zo gunstig zelfs dat ik deze maand al voor > EUR 1000 omgewisseld heb. Die 1% kosten neem ik voor lief. Krijgen nu zo'n 10% meer USD voor een EUR dan begin dit jaar.
Reny schreef:
13 apr 2025, 22:45
Of moeten er na ontvangst van de fysieke kaart nog stappen worden ondernomen om deze überhaupt geactiveerd te krijgen?
Je moet 'm via de app activeren na ontvangst.
nwolf schreef:
13 apr 2025, 18:55
Laatste trip in Washington werden netjes eerst de dollars afgeschreven voordat ze de euro's naar dollars gingen omzetten.
Die snap ik niet helemaal. Als je USD op je USD-rekening hebt staan wordt er helemaal niets van EUR naar USD omgezet als je ermee betaalt. Of had je onvoldoende USD maar wel voldoende EUR op je Revolut rekening staan?

Roland

Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Coyote schreef:
14 apr 2025, 09:14

Je moet 'm via de app activeren na ontvangst.
Roland
Thanks Roland !!

Gr. Reny
Onze verslagen:
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik moest in augustus 2022 de fysieke kaart activeren door er een betaling mee te doen. Ik weet niet of dat anno 2025 ook nog zo gaat of dat het ook via de app kan. Iets om wel even te checken.

Was nog best een gedoe want ik wilde het bij een supermarktketen doen met een blauw logo en daar kon het niet omdat zij gebruik maakten van maestro en dat kan Revolut (toen in ieder geval niet).
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer