Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Reny »

Dank voor de toevoeging.

Ik heb gisteren via ideal 20 euro overgeboekt van mijn SNS bank naar mijn Resolut rekening, die heb ik al omgezet naar dollars (gewoon om eens te kijken hoe dat ging en dat ging super makkelijk).

Vandaag probeer ik weer via ideal 1000 euro over te maken (en ook om te zetten naar dollars) maar krijg constant een foutmelding.
Nu is mijn overboeking (via de Digipass) "in behandeling" en tijdens de chat met SNS geeft men aan dat het tot 3 uur kan duren?!?!
Mocht het vanmiddag nog niet geregeld zijn, ga ik wel even naar een SNS kantoor.
Ik wil die gunstige dollarkoers uiteraard graag benutten :wink:

Komt wel goed, ik ben té ongeduldig ha ha.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Reny Maak het de volgende keer gewoon via een SEPA overboeking over naar je Revolut IBAN. Via iDEAL helemaal niet nodig. Je hebt van Revolut een IBAN gekregen, zet die bij je contacten in je bankierenapp en een volgende keer is het met enkele klikken overgemaakt. Ik maak het altijd over via een SEPA betaling en die gaan altijd via Instant Payment (het geld staat direct bij de ontvanger op de rekening).

Mogelijk wordt jouw iDEAL transactie nu 'achter de schermen' gecontroleerd. Dat gaat vaak automatisch maar soms wordt een transactie eruit gelicht en bekijkt een persoon die transactie. Ik zet bij de SEPA overboekingen een vaste omschrijving erbij: Aankoop USD, dan is het gelijk duidelijk waarvoor het is.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Coyote

Dat ga ik eens proberen, dank voor de tip!
Mijn overboeking is namelijk nog steeds "in behandeling", grrrrr.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marcie216 »

Ik ga ook maar eens een Revolut kaart aanvragen. Meerdere reizen naar Amerika gewoon mijn Visa/Amex gebruikt, ondanks de hoge 2.5% koersopslag. Maar voornaamste reden nu is vanwege de hoge EUR/USD koers waardoor ik alvast 1000 kan garanderen tegen deze koers. Ik neem aan als ik vandaag een account aanmaak, ik gelijk de 1000 kan vastzetten? Of kost dit een aantal dagen?

Daarnaast vraag ik me af of de EUR/USD koers bij Revolut gunstiger of juist nadeliger is t.o.v. Amex. Ik kan hier online eigenlijk niks over vinden, maar ik ben benieuwd welke conversie gunstiger is. Iemand hier meer informatie over?
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

je krijgt vrijwel direct een rekening en virtuele creditcard. dus je kunt al meteen geld overmaken (ideal) en dan omzetten
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@marcie216 Sowieso bespaar je bij Revolut dus die 2,5% koersopslag, want die heb je bij Revolut niet. Dus ook al zou de wisselkoers ongunstiger zijn, dan nog heb je voordeel omdat de koersopslag altijd de huidige koers is+2.5%. Dus dan zou de koers die Revolut hanteert 2,5% hoger moeten liggen...

Net even gekeken: Voor 1 euro krijg je op dit moment bij Revolut 1,14 USD. Als ik een currency converter erbij pak krijg je voor 1 euro op dit moment 1,137 USD. Dus nagenoeg dezelfde koers. + dus nog de 2,5 koersopslag die je niet hebt.

Als je rekening geactiveerd is kun je vrijwel meteen geld overmaken via ideal en dan omzetten. Wel zorgen dat je alle stappen van identificatie hebt doorlopen.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marcie216 »

Dankjewel @ONYX666 en @d_vdploeg voor jullie snelle reacties.

Dan ga ik dit vanavond meteen in orde maken.

M.b.t. de koers: Goed om te horen dat hier niet een verborgen (kleine) winst op zit bij Revolut t.o.v. de andere providers. Ik zal dan alleen nog de belangrijke grote uitgaven zoals hotel en vlucht met mijn AMEX doen voor de extra reisverzekering, maar al het eten, boodschappen etc is toch een mooie 2,5% besparing!
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Stel dat je nu 100 dollar wisselt dan moet je daar bij Revolut op dit moment 88,65 euro voor betalen. De werkelijke koers als ik er een currency converter bij pak is op dit moment 87,98 euro. Als ik nu dezelfde 100 dollar uitgeef met mijn creditcard van bijvoorbeeld ICS dan kost mij daar diezelfde 100 dollar nu 91,13, lijkt niet veel die 2,5 euro. Maar is toch mooi meegenomen! Kan best wat schelen op een hele vakantie.

Nu is de dollar relatief laag, stel dat hij straks gaat stijgen heb jij tegen een gunstigere koers ingekocht. Dan is het verschil nog groter want straks ga je met je creditcard afrekenen tegen die hogere koers.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Coyote schreef:
14 apr 2025, 09:14
nwolf schreef:
13 apr 2025, 18:55
Laatste trip in Washington werden netjes eerst de dollars afgeschreven voordat ze de euro's naar dollars gingen omzetten.
Die snap ik niet helemaal. Als je USD op je USD-rekening hebt staan wordt er helemaal niets van EUR naar USD omgezet als je ermee betaalt. Of had je onvoldoende USD maar wel voldoende EUR op je Revolut rekening staan?

Roland
Hey Roland, dat laatste, ik had dus 400,- er op staan en toen die op waren werden de euro's omgezet naar dollar bij iedere besteding. overigens nog steeds tegen een gunstige koers.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

marcie216 schreef:
14 apr 2025, 15:47
Ik ga ook maar eens een Revolut kaart aanvragen.
Het is niet alleen een (fysieke) kaart die je aanvraagt. Je opent een echte betaalrekening bij Revolut die je net als je huidige betaalrekening als volwaardige betaalrekening kunt gebruiken. Meesten hier gebruiken 'm denk ik enkel voor de vakantie in Amerika/Canada.
ONYX666 schreef:
14 apr 2025, 15:48
je krijgt vrijwel direct een rekening en virtuele creditcard. dus je kunt al meteen geld overmaken (ideal) en dan omzetten
Zoals ik eerder gisteren al aangaf, via iDEAL is nergens voor nodig. Je krijgt een IBAN waar je direct (via een SEPA betaling) geld naartoe kunt overmaken. Zet die IBAN bij je contacten in je bankierenapp en de volgende keer maak je geld over met enkele klikken.

Roland

ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Coyote schreef:
15 apr 2025, 08:05
ONYX666 schreef:
14 apr 2025, 15:48
Zoals ik eerder gisteren al aangaf, via iDEAL is nergens voor nodig. Je krijgt een IBAN waar je direct (via een SEPA betaling) geld naartoe kunt overmaken. Zet die IBAN bij je contacten in je bankierenapp en de volgende keer maak je geld over met enkele klikken.

Roland
ik vind ideal altijd fijner/veiliger. je kunt geen tikfouten maken in bankrekeningnummer.
en het is net zo snel gedaan , dus waarom zou je dat niet doen ?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoezo fouten maken? Al je je Revolut IBAN eenmaal in je contacten hebt staan, kan er niets meer mis gaan.

En fouten met iDEAL worden er wel gemaakt. Zo vaak gezien dat mensen rechtstreeks naar de IBAN van iDEAL zelf overmaken... :? Meestal doordat ze die IBAN bij hun contacten opslaan. Niet slim maar dat gebeurt heb ik in de praktijk meegemaakt. Dat geld komt dan wel terug maar kan soms even duren. iDEAL kan handig zijn bij bepaalde betalingen maar voor je eigen Revolut rekening is het totaal overbodig.

Maar goed, een ieder moet overmaken zoals hij/zij dat wil. :)

Roland

Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Coyote

Het heeft even geduurd.........maar dan heb je ook wat.

Mijn overboekingen (zelfs via Sepa) waren uren "in behandeling" en vanochtend "geweigerd". Ik ontving een telefoontje van de fraude afdeling van SNS bank. Die vertelden dat er veel fraude wordt gepleegd (mensen worden gedwongen een Revolut rekening te openen) en men wilde even alles checken.
Nadat ik heb aangegeven dat ik zelf de rekening heb geopend hebben zij e.a. in hun systeem aangepast en kon ik geld overmaken naar Revolut. Uiteraard heb ik gelijk voor "verplaatsen" gekozen en ik ben nu in bezit van een aardige hoeveelheid dollars :) .

Dank voor alle tips (ook van andere forumleden)

Fijne dag en groet,
Reny
Onze verslagen:
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

In mijn geval was het tanken toch wel anders dan de laatste keren.

Meerdere keren en eigenlijk werd er direct $175 ingehouden zodra je buiten probeerde te tanken, of je moest gewoon naar binnen omdat het niet werkte. Na het tanken moest je dan weer wachten tot ze het binnen 1 à 2 werkdagen verwerkt hadden, maar de extra hap van je saldo blijft dan wel staan.

Voorheen werd er ook wel iets ingehouden, maar nooit $175.....Vooral frustrerend dat het soms gewoon niet werkte zoals voorheen. Dit was in California, Nevada en Utah. In Nevada zelfs een kapotte pomp getroffen, en daar wordt nu nog steeds $175 vastgehouden tot volgende week.

Daarna dus altijd maar naar binnen gelopen en aangegeven wat ik wilde tanken qua bedrag.

Meer mensen dit opgevallen in vergelijking met voorgaande jaren?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Resetovic Jep, afgelopen twee reizen ook gehad. Of het daarvoor ook was geen idee. Maar ik had er ook last van laatste keer in Florida (januari 2025) en Texas en New Mexico (september 2024).

Er werd inderdaad ook geprobeerd 175 USD in te houden en een enkele keer werd de kaart zelfs tijdelijk geblokkeerd. Die kon ik wel weer meteen deblokkeren via de Revolut app.. Maar toch.. Het kwam vooral voor bij Murphy’s USA (het tankstation bij Walmart).

Gedurende de vakantie maar meteen naar binnen gelopen want blijven proberen duurde net zo lang met misschien kans dat die kaart straks definitief geblokkeerd werd.

Dat ik hem niet kon gebruiken aan de pomp zelf is overigens altijd al geweest. Beetje trial and error… Ook de postcode van de staat waarin je op dat moment was hielp niet.. Maar dat er dan ook geld werd gereserveerd was nieuw. Meestal stond er “see cashier”
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 05 mei 2025, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@d_vdploeg
Vorig jaar in Washington, Philadelphia, Niagara Falls en NYC geen enkel probleem gehad met Revolut. Volgens mij alleen in NYC dat ik naar binnen moest lopen, maar ingehouden bedragen waren nooit zo hoog als dit keer, ik kan me niet eens iets herinneren dat het in de buurt kwam van 100 euro.

In 2023 ook geen problemen met Revolut, in California, Nevada, Utah en Arizona. Soms even naar binnen, maar meestal gewoon kunnen tanken bij de pomp.

In 2022 gebruikte ik Wise in hetzelfde gebied als in 2023. Ook toen vooral alleen in Los Angeles naar binnen moeten lopen, verder nergens echt gedoe.

Maar zoals het deze keer ging, heb ik het nog niet meegemaakt door zo vaak moeten klooien met tanken en dan ook nog constant bedragen van $175 als borg.
De Buick Encore GT 2025 was best zuinig(86,52 gallons / 338 dollar op net iets meer dan 4100km) en het was op den duur gewoon 30/50 dollar en vol was de Buick :).

Wat mij ook opviel is. De grote namen onder de tankstations werkten eerder altijd meteen zonder naar binnen te lopen maar nu dus eigenlijk ook niet meer.
Laatst gewijzigd door Resetovic op 04 mei 2025, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

In Florida afgelopen weken werd er $100 gereserveerd en dit werd direct na het tanken geupdate naar het werkelijke bedrag. Geen aparte reservering.
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Soms kwam die verwerking inderdaad vrij snel ja en meerdere keren duurde het 1/2 dagen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Resetovic Helemaal nieuw is die inhouding van USD 175 niet. Ook vorig jaar mei heb ik dit al meegemaakt bij Revolut.

Afgelopen 2 weken in Florida 'slechts' 5x getankt. Eigenlijk 4 want de 5e keer was enkel om af te toppen en was het net iets meer dan 2 gallon. Bij de eerste 3 tankbeurten werd er bij ons ook USD 175 gereserveerd. Ik deed dit met onze joint account en wij beiden kregen gelijk een melding van de reservering op onze telefoon/Apple Watch. Dit werd echter direct verrekend na het tanken. Als ik de app later bekeek heb ik nooit een reservering zien staan van USD 175 maar alleen het juiste tankbedrag. De 4e tankbeurt hadden we 'nog maar' USD 133 op onze joint account staan en toen werd dat bedrag gereserveerd. Wij hadden verwacht dat deze geweigerd zou worden maar toch geprobeerd en werd er dus USD 133 gereserveerd. Maar ook hier werd het juiste tankbedrag direct verrekend na het tanken. De laatste tankbeurt om af te toppen deed ik met mijn eigen Revolut account bij een Shell tankstation en daar werd geen bedrag gereserveerd. Wist je dat zo'n reservering ook in Nederland in het verleden heel gewoon was? Tegenwoordig gebeurt dat niet meer. Er wordt nu gelijk een check op je saldo op je rekening gedaan en adhv je saldo kun je tanken al zul je nooit meer kunnen tanken dan je saldo hoog is.

Wij hebben alle tankbeurten in Florida aan de pomp met Revolut kunnen betalen en hoefden nergens naar binnen. Heel eenvoudig met Apple Watch en de paslezer die je tegenwoordig op elke pomp aantreft. Geen gedoe met pincode's, je horloge bij de paslezer houden en klaar is Kees!

Mijn ervaring is dus dat het tanken met je Revolut pas eenvoudiger is geworden in Amerika. Voorheen werd dat nl. nogal eens geweigerd. Wij hebben bij verschillende merken getankt en dat ging dus allemaal feilloos. :D

Roland

Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Ik heb vorig jaar in het Zuidwesten vooral cash gebruikt om te tanken vanwege de aanzienlijke card toeslag.
Is dat nog steeds het geval?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer