Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is een pet aan te raden bij rondreis West Amerika in juli?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Is een pet aan te raden bij rondreis West Amerika in juli?

Bericht door Dagmarvangeffen »

Wat is jullie ervaring met de warmte/hitte in juli? We gaan diverse nationale parken bezoeken en zullen daar ook wat hikes doen. Geen hikes van een dag maar max aantal uur denk ik.
Is het aan te raden om een pet te dragen? Of volstaat een zonnebril? Wij zijn niet zo'n pet dragers maar ik dacht ergens de tip gelezen te hebben om er wel een te hebben. Kan het niet meer terug vinden...
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Is een pet aan te raden bij rondreis west amerika in juli?

Bericht door wouterjanS »

Zeker aan te raden om een pet te dragen. Nog beter is een zonnehoed die 360 graden gedekt is. Bij outdoorwinkels heb je hele chillen die ook nog een beetje koeling geven. Een zonnesteek heb je zo, zeker in de hitte in juli.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Het ligt er een beetje aan waar je naar toe gaat? Over het algemeen is de zon een stuk sterker want Amerika ligt dichter bij de evenaar. Utah ligt bijv. ter hoogte van Zuid Spanje, is enorm warm in de zomer en dan zit je vaak nog op hoogte dus nog sterkere zon en minder zuurstof. Je moet het vooral niet onderschatten denk ik, dat zijn de mensen die in de problemen komen. Genoeg verhalen van toeristen die denken een wandeling van een uur heen en een uur terug te maken met 1 flesje water, verdwaald raken en vervolgens gered moeten worden. Of erger.

Vooral s'ochtends lopen en rekening houden met de warmte & zon. Pet, zonnebrand, spf shirt, nek bescherming, genoeg water, dat soort dingen. En niet te gek doen qua trails, sommige parken zijn erg afgelegen, je hebt er geen of weinig bereik. Vraag de park rangers voor advies en laat weten welke trail je gaat lopen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, zeker doen! Of liever nog een hoed.
En neem zonnebrand en voldoende water mee. Als je de gangbare wandelingen in de parken doet ben je zelden alleen, dus er zal altijd wel hulp zijn als er iets gebeurt. Bij de day hikes in de parken op jullie route hoef je niet bij de rangers te melden wat je gaat doen.
kijk eens of je de Panorama Trail wilt lopen; dan moet je de hikers bus reserveren. En kijk of je voor Yosemite een entry reservering nodig hebt voor als je niet in het park overnacht.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 mei 2025, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De zomers in Amerika zijn brutaal. Helemaal voor diegenen die zich daarop niet voorbereid hebben.
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

Bedankt allemaal voor jullie reacties!! We gaan op zoek naar een goede hoed. De tips om voldoende water en zonnebrand mee te nemen zullen we ook zeker opvolgen!
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
03 mei 2025, 17:09
kijk eens of je de Panorama Trail wilt lopen; dan moet je de hikers bus reserveren. En kijk of je voor Yosemite een entry reservering nodig hebt voor als je niet in het park overnacht.
We hebben 2 nachten in Curry Village geboekt dus entry reservering niet nodig. Panorama trail zou ik graag doen maar twijfel of dit te doen is voor mijn 2 dochters (net 12 en 14) die geen echte wandelervaring hebben. We hebben Yosemite iets over de helft van onze reis in het programma zitten dus denk dat we eerst gaan kijken hoe het tot dan gaat. Is het nodig om de hikersbus ver vantevoren te reserveren?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben de PT gelopen met onze dochters toen zij 11 en 9 waren. Wij wandelden toen nooit, maar het was goed te doen, de kinderen hadden er minder moeite mee dan wij. Ook al wandelen jullie dochters niet, ze zullen toch wel andere lichaamsbeweging hebben?
Mocht je het willen doen dan zou ik de bus nu al reserveren; je kunt het altijd weer annuleren. Reserveren gaat via www.travelyosemite.com. Denk eraan dat je de one way tour neemt.

Wat betreft die reservering; je had de laatste nacht buiten het park, dus dat betekent dat je vandaaruit niet meer het park in kunt zonder reservering. Terwijl je dan bijvoorbeeld de Mariposa Grove nog zou kunnen doen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 mei 2025, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Grappige vraag. Ik vind een pet heel fijn bij het wandelen. Handig als het erg zonnig is en handig vanwege de zweetband aan de binnenzijde van de pet. Bij regen houdt de klep je bril (als je die draagt) ook wat langer droog. Een hoed vind ik bij omhoog en omlaag wandelen minder fijn omdat je rugzak dan wel eens botst tegen de rand van de hoed (als je je rugzak wat hoger op je rug draagt).

Mijn man draagt wel altijd een hoed. Die is fan van dit model.
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

03 mei 2025, 19:48
Wat betreft die reservering; je had de laatste nacht buiten het park, dus dat betekent dat je vandaaruit niet meer het park in kunt zonder reservering. Terwijl je dan bijvoorbeeld de Mariposa Grove nog zou kunnen doen.
Ik had het idee om na de 2e nacht in curry Village naar de Maripose Grove te gaan (voor het verlaten van het park). We hebben de volgende nacht in Fish Camp dus niet heel ver van Yosemite Park vandaan. Nu zie ik wel op Google Maps dat er geen weg lijkt te zijn van Curry Village naar Mariposa Grove / Fish Camp? Is dat niet met de auto bereikbaar?
Bijlagen
Screenshot_20250503_213358_Maps.jpg
Screenshot_20250503_213108_Maps.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

GoogleMaps geeft geen route omdat je niet met de auto naar de Mariposa Grove kunt. Je parkeert bij de Mariposa Grove Welcome Center en gaat dan verder met de shuttlebus.

Marianne
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

03 mei 2025, 22:07
GoogleMaps geeft geen route omdat je niet met de auto naar de Mariposa Grove kunt. Je parkeert bij de Mariposa Grove Welcome Center en gaat dan verder met de shuttlebus.

Marianne
Ik zie het nu, bedankt weer!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Felicitas schreef:
03 mei 2025, 19:54
Grappige vraag. Ik vind een pet heel fijn bij het wandelen. Handig als het erg zonnig is en handig vanwege de zweetband aan de binnenzijde van de pet. Bij regen houdt de klep je bril (als je die draagt) ook wat langer droog. Een hoed vind ik bij omhoog en omlaag wandelen minder fijn omdat je rugzak dan wel eens botst tegen de rand van de hoed (als je je rugzak wat hoger op je rug draagt).
Ik gebruik op de fiets wel een pet. Eigenlijk nog nooit over nagedacht om die ook bij onze wandelingen te gebruiken. Ik denk dat mijn hoed wat luchtiger is, zit wat minder strak.
Felicitas schreef:
03 mei 2025, 19:54
Mijn man draagt wel altijd een hoed. Die is fan van dit model.
Ik herken hem van jullie foto's. :wink: Maar die zal ook wel tegen de rugzak aankomen, of niet?

Martin heeft er een die koelt. Als je snel last hebt van de warmte is dat ook nog een idee.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Is een pet aan te raden bij rondreis West Amerika in juli?

Bericht door michelly »

04 mei 2025, 10:17
Ik herken hem van jullie foto's. :wink:
Ik ook :lol:

Ik heb bijna altijd een pet bij me maar zet hem zelden op, vind dat gewoon niet prettig. Mijn man zweert bij zijn hoed.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

04 mei 2025, 10:17
Ik herken hem van jullie foto's. :wink: Maar die zal ook wel tegen de rugzak aankomen, of niet?
Haha, ja. Zie foto. Maar de achterkant van deze hoed is natuurlijk flexibel. Je kan de flap eventueel ook nog omhoog vouwen en met klittenband vastzetten.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

@Felicitas,

Wat is dat label aan de tas als ik vragen mag?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@wouterjanS Dat is een wilderness permit die we (bij deze wandeling) moesten invullen bij een houten kastje. Dit was bij de Tin Cup Trailhead in Sawtooth National Forest.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Afhankelijk van weer en bui (van ons, geen regen) een pet of hoed. Ik heb een suede Australisch model en manlief een Amerikaans model ook van leer. Die van hem heeft gaatjes en tocht wat meer, maar blijft toch wel warm. Niettemin worden ze regelmatig gebruikt.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Ik vind een pet bij elke vakantie een aanrader en zeker omdat het nou niet bepaald een item is om je af te vragen of het wel in je koffer past :wink:
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

En ookal heb je nog een flinke haardos, je kunt nog altijd je hoofdhuid verbranden.
19 States so far...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer