Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Nomad heeft top gewerkt en is dus echt een aanrader. Alleen in afgelegen gebieden heb je geen bereik, maar waar er wél dekking is, gewoon zonder problemen 5G.
Wel goed om op te letten dat je op tijd opwaardeert. Als je saldo verloopt, is de simkaart meteen ongeldig en kun je daarna niet meer opwaarderen met beltegoed voor extra data.
Wel goed om op te letten dat je op tijd opwaardeert. Als je saldo verloopt, is de simkaart meteen ongeldig en kun je daarna niet meer opwaarderen met beltegoed voor extra data.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hi Mensen, een vriend heeft mij Airalo aangeraden en hier op het forum lees ik ook veel goede verhalen.
Laatste keer dat ik in de US was had ik een T-Mobile sim en daarvan was de dekking echt bagger.
Wat is de ervaring met Airalo als je over minder bevolkte gebieden reist? Ik ga door Idaho, Montana, Nevada,Utah, Arizona etc. rijden, ben dus benieuwd of iemand hier daar ervaring mee heeft.
Alvast dank!
Laatste keer dat ik in de US was had ik een T-Mobile sim en daarvan was de dekking echt bagger.
Wat is de ervaring met Airalo als je over minder bevolkte gebieden reist? Ik ga door Idaho, Montana, Nevada,Utah, Arizona etc. rijden, ben dus benieuwd of iemand hier daar ervaring mee heeft.
Alvast dank!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Airalo is zelf geen telefoonnetwerk, maar maakt gebruik van het Verizon netwerk of het t-mobile netwerk. Verizon is over het algemeen iets beter is mijn ervaring. Dat ligt niet aan de sim maar dus aan het netwerk.
Her is al vaker aangegeven in dit topic, o.a. door mij:
De VS is geen Nederland waar je van Groningen tot Maastricht uitstekend 5G hebt. Hele gebieden, vooral de afgelegen gebieden hebben gewoon geen tot beperkt bereik. Dan rijdt je opeens een dorpje of kleine stad in en hup daar is weer netwerk.
Verwacht geen netflix streamen op de achterbank. Google eens op “network coverage T mobile USA” of op “network coverage Verizon” en je hebt een aardig beeld van de ontvangst voor jouw gebieden. Over het algemeen is het bereik in de steden en dorpen voldoende voor navigeren, spotify en bankzaken. In Nationale parken is gewoon geen bereik, punt.
De VS is geen Nederland waar je van Groningen tot Maastricht uitstekend 5G hebt. Hele gebieden, vooral de afgelegen gebieden hebben gewoon geen tot beperkt bereik. Dan rijdt je opeens een dorpje of kleine stad in en hup daar is weer netwerk.
Verwacht geen netflix streamen op de achterbank. Google eens op “network coverage T mobile USA” of op “network coverage Verizon” en je hebt een aardig beeld van de ontvangst voor jouw gebieden. Over het algemeen is het bereik in de steden en dorpen voldoende voor navigeren, spotify en bankzaken. In Nationale parken is gewoon geen bereik, punt.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Mijn man installeerde 5 dagen voordat we naar Amerika vlogen de E sim van Airalo op zijn telefoon.
Ik was in de veronderstelling dat de e sim pas in Amerika geactiveerd zou worden.
Maar van de week kreeg hij bericht dat zijn e sim over 2 dagen zou verlopen.
Hij had er 1 van 30 dagen gekocht en we zijn maar 19 dagen op vakantie.
Blijkbaar is de e sim dus toch al thuis geactiveerd.
Ik snap er niks van. Heb zelf al jaren e sim van Airalo en bij mij is dit nog nooit gebeurd.
Ik was in de veronderstelling dat de e sim pas in Amerika geactiveerd zou worden.
Maar van de week kreeg hij bericht dat zijn e sim over 2 dagen zou verlopen.
Hij had er 1 van 30 dagen gekocht en we zijn maar 19 dagen op vakantie.
Blijkbaar is de e sim dus toch al thuis geactiveerd.
Ik snap er niks van. Heb zelf al jaren e sim van Airalo en bij mij is dit nog nooit gebeurd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@d_vdploeg Je kunt met Airalo zelf kiezen of je T-Mobile of Verizon gebruikt als beide netwerken beschikbaar zijn. In sommige gebieden is dat enkel T-Mobile.
@Ferno67 Airalo gaat je mogelijk niet helpen dan, kijk even op de dekkingskaart van Verizon in die gebieden. Maar er zijn in de VS veel gebieden met geen of slechte dekking.
@Ferno67 Airalo gaat je mogelijk niet helpen dan, kijk even op de dekkingskaart van Verizon in die gebieden. Maar er zijn in de VS veel gebieden met geen of slechte dekking.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Streamen etc. vind ik niet boeiend het is meer navigatie waar ik mij zorgen om maak, ik gebruik gewoon google maps om te navigeren namelijk. Nu kan ik wel gebieden offline (van tevoren downloaden) zetten, maar dat is niet echt heel handig.d_vdploeg schreef: ↑06 mei 2025, 20:39Airalo is zelf geen telefoonnetwerk, maar maakt gebruik van het Verizon netwerk of het t-mobile netwerk. Verizon is over het algemeen iets beter is mijn ervaring. Dat ligt niet aan de sim maar dus aan het netwerk.
maar prima, denk dat Airalo voor mij dan de beste optie is. Zal de e-sim op de iphone 15 van mijn vrouw zetten die is nieuwer dan mijn 12 en zal daarom net iets beter werken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt voor je navigatie ook een app als Here we go downloaden met de kaarten van de staten waar je doorheen rijdt. Een papieren kaart is ook altijd handig en voldoende in gebieden zonder dekking.
Marianne
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Afhankelijk van waar je naartoe gaat in Amerika, kan het verstandig zijn om van bepaalde gebieden wel off line kaarten te downloaden met Google Maps. Zoals aangegeven heb je lang niet overal bereik in Amerika. Denk aan bergachtige gebieden, National Parks, Death Valley etc.
Het verbruik aan data van Google Maps valt relatief gezien erg mee, zelfs als je er elke dag gebruik van maakt. Afgelopen 2,5 week heb ik in Florida zo'n 1,19 Gb aan data met Google Maps verbruikt. Nu heb ik deze vakantie veel minder mijlen afgelegd dan ik normaal afleg in Amerika. Tijdens mijn andere reizen rijd ik met gemak 3x de afstand die ik nu afgelegd heb (1405 mijl). In Florida is het bereik overigens prima.
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Vreemd, maar goed te weten, dan wachten wij tot het laatste moment.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Amerika-expert
@asv60 Welke aanbieder hebben jullie gebruikt? Van airalo en mobimatter weet ik dat het pas geactiveerd wordt als je verbinding maakt met een netwerk die ondersteund wordt.
Niet toevallig een europa sim en VS sim in 1 gehad? Als ie dan namelijk verbinding maakt met KPN of Vodafone hier in NL dan gaan de dagen al lopen…
Niet toevallig een europa sim en VS sim in 1 gehad? Als ie dan namelijk verbinding maakt met KPN of Vodafone hier in NL dan gaan de dagen al lopen…
- asv60
- Amerika-expert
Het is een E sim van Airalo en heb net nog ff gecheckt, dekking alleen VS. Hier in FL verbind hij met LTE.
Dus blijft raar dat de dagen blijkbaar toch al in NL zijn gaan lopen.
Denk dat we er alleen maar achter komen hoe dat kan door contact met Airalo op te nemen.
Maar nu geen zin en tijd voor, vandaag weer naar huis.
Dus blijft raar dat de dagen blijkbaar toch al in NL zijn gaan lopen.
Denk dat we er alleen maar achter komen hoe dat kan door contact met Airalo op te nemen.
Maar nu geen zin en tijd voor, vandaag weer naar huis.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@asv60 Dat is zeker raar en zou niet moeten gebeuren. Ook het feit dat het maar 7 dagen geldig zou zijn. Je zou bijna denken dat er per abuis een 1 Gb eSim van 7 dagen gekocht/geleverd is? Heb je dat ook gecontroleerd?
Maar het is gek dat eea bij installatie al ingegaan zou zijn. Ik had voor ons afgelopen reis 3x een Airalo eSim aangeschaft. 11 dagen van te voren aangeschaft en geïnstalleerd op 3 telefoons. In Amerika actief gemaakt en alle 3 werkten ze gelijk.
Het totale verbruik viel mij reuze mee. Ik had een eSim van 20 Gb + telefoneren/sms-en en heb uiteindelijk 7,87 Gb opgemaakt. Totaal niet op het gebruik gelet en gebruikt wanneer ik dat wilde. Telefoon zelf niet echt nodig gehad (slechts enkele keren gebeld) maar vond ik wel handig om erbij te hebben. Zoveel extra is dat nou ook niet en zou ik een volgende keer weer doen. Dan zal 10 Gb wel voldoende zijn.
Roland
Maar het is gek dat eea bij installatie al ingegaan zou zijn. Ik had voor ons afgelopen reis 3x een Airalo eSim aangeschaft. 11 dagen van te voren aangeschaft en geïnstalleerd op 3 telefoons. In Amerika actief gemaakt en alle 3 werkten ze gelijk.
Het totale verbruik viel mij reuze mee. Ik had een eSim van 20 Gb + telefoneren/sms-en en heb uiteindelijk 7,87 Gb opgemaakt. Totaal niet op het gebruik gelet en gebruikt wanneer ik dat wilde. Telefoon zelf niet echt nodig gehad (slechts enkele keren gebeld) maar vond ik wel handig om erbij te hebben. Zoveel extra is dat nou ook niet en zou ik een volgende keer weer doen. Dan zal 10 Gb wel voldoende zijn.
Roland
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
ESim gekocht bij Esimtravel.
Inclusief ongelimiteerd telefoneren.
Bleek dat de ESim geactiveerd was vanaf datum van aanschaf omdat er ook mee gebeld kan worden
Contract opgenomen met Esimtravel en ze cancelen deze sim en als we naar Amerika gaan contact met ze opnemen en ze sturen nieuwe sim.
Inclusief ongelimiteerd telefoneren.
Bleek dat de ESim geactiveerd was vanaf datum van aanschaf omdat er ook mee gebeld kan worden
Contract opgenomen met Esimtravel en ze cancelen deze sim en als we naar Amerika gaan contact met ze opnemen en ze sturen nieuwe sim.
Laatst gewijzigd door Peter & Paula op 11 mei 2025, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
- asv60
- Amerika-expert
@Coyote Het verbruik is echt niet zo groot idd, een 10 GB was genoeg geweest voor je denk ik.
De sim van mijn man was echt een 30 dagen 3 Gb en na een dag of 12 kreeg manlief bericht dat E sim bijna verliep.
Nou ja, het is gebeurt en het was geen grote aanschaf om 'm weer te verlengen.
De sim van mijn man was echt een 30 dagen 3 Gb en na een dag of 12 kreeg manlief bericht dat E sim bijna verliep.
Nou ja, het is gebeurt en het was geen grote aanschaf om 'm weer te verlengen.
Dan is €45 voor 20GB incl de mogelijkheid om te bellen erg duur (alleen data kost voor 30 dagen en 10GB slechts $14), ook in verhouding tot veel alternatieven. Ik gebruik voor text en bellen een van de vele apps die je een gratis nummer geven in de US, zoals ‘text +’.
-
- Amerika-expert
@asv60 zou zeker niet moeten gebeuren. Aparte gang van zaken. Staat bij airalo toch echt heel duidelijk dat het ingaat als de esim verbinding maakt met een netwerk in het dekkingsgebied. Dat kan bij de esim van airalo alleen maar verizon of t mobile zijn.
Niet toevallig een topup gedaan? Die gaan volgens mij wel meteen in… Wellicht een klacht indienen bij airalo?
Niet toevallig een topup gedaan? Die gaan volgens mij wel meteen in… Wellicht een klacht indienen bij airalo?
- asv60
- Amerika-expert
Nee, was geen top-up want was 1e e sim bij Airalo van mijn man.
Ik laat het hierbij, geen zin om er energie in te steken.
Wilde het alleen hier ff laten weten.
Ik laat het hierbij, geen zin om er energie in te steken.
Wilde het alleen hier ff laten weten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Heb me voor mijn reis verdiept in Airalo, maar heb uiteindelijk gekozen voor een Esim van Tello op basis van tips van Amerikanen. En moet zeggen dat het uitstekend bevalt.
10 Gb, 300 min, vrij SMS en een Amerikaans nummer en binnen het beltegoed via wifi naar Nederland bellen. En dat alles inclusief Tax voor $18. In NL geïnstalleerd en op JFK deed ie het meteen. Geldig 1 mnd (loopt automatisch door) en na het aanmaken en opstarten op te zeggen.
Er zijn ook goedkopere opties met 5Gb en minder belminuten. Maar dacht 10Gb nodig te hebben voor Android car, tot de auto navigatie bleek te hebben. Ik zou zeggen doe je voordeel ermee
Mij dochter begon hier tijdens haar 5 maanden studie trouwens met een eSim van Mint. $45 +tax voor 3 maanden, alles unlimited en een USA nummer. Ook een idee voor je als langer dan een maand in de VS blijft. Ook deze in NL geïnstalleerd, en werkte meteen op VS bodem.
10 Gb, 300 min, vrij SMS en een Amerikaans nummer en binnen het beltegoed via wifi naar Nederland bellen. En dat alles inclusief Tax voor $18. In NL geïnstalleerd en op JFK deed ie het meteen. Geldig 1 mnd (loopt automatisch door) en na het aanmaken en opstarten op te zeggen.
Er zijn ook goedkopere opties met 5Gb en minder belminuten. Maar dacht 10Gb nodig te hebben voor Android car, tot de auto navigatie bleek te hebben. Ik zou zeggen doe je voordeel ermee

Mij dochter begon hier tijdens haar 5 maanden studie trouwens met een eSim van Mint. $45 +tax voor 3 maanden, alles unlimited en een USA nummer. Ook een idee voor je als langer dan een maand in de VS blijft. Ook deze in NL geïnstalleerd, en werkte meteen op VS bodem.
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev / 2025: NY+New England
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hi,
Heeft er iemand ervaring met e sim van Saily?
ik hoor het graag.
Heeft er iemand ervaring met e sim van Saily?
ik hoor het graag.
-
- Amerika-expert
@zonzoeker Zo te zien wordt er t mobile gebruikt.. Die vind ik toch wel de minste van de drie.
En ook wel goed om te kijken naar andere voorwaarden... Bijvoorbeeld dat als je opzegt dat je dan binnen x termijn niet opnieuw mag aanmelden bijvoorbeeld.. Als je meerdere keren per jaar naar de VS gaat is dat wel iets om rekening mee te houden. Ohja en niet vergeten te annuleren natuurlijk
En ook wel goed om te kijken naar andere voorwaarden... Bijvoorbeeld dat als je opzegt dat je dan binnen x termijn niet opnieuw mag aanmelden bijvoorbeeld.. Als je meerdere keren per jaar naar de VS gaat is dat wel iets om rekening mee te houden. Ohja en niet vergeten te annuleren natuurlijk

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2158 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek