Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis charlotte1981: Denver - Yellowstone - Zion (augustus 2025).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis charlotte1981: Denver - Yellowstone - Zion (augustus 2025).

Bericht door paulr »

Estes ligt op 2300m hoogte, de wandeling bij Bear Lake is rond de 2800-3000 m. Als je direct de volgende dag na landing er naartoe gaat kun je wat last van de hoogte. Inspanning is mogelijk vermoeiender, last van kortademigheid. Wij hebben regelmatig in Colorado geskied en dan zijn de eerste dagen altijd weer wennen, zeker ook in combinatie met jetlag. Vandaar dat het wellicht handiger is de eerste dagen meer als reisdagen naar Yellowstone te gebruiken en dan dus RMNP op het laatste doen. dan ben je meer uitgerust en al veel meer “op hoogte” geweest tijdens je reis.
Paul

PS… ja, met kamperen idd tent, matje/matras, slaapzak kopen. Neem aan dat je sowieso voor de reis een koelbox zal aanschaffen voor koude drankjes etc voor onderweg. Ontbijten en eten doe je gewoon in de lodges en onderweg in de parken. Of je moet zelfs bbq, bestek etc aanschaffen, maar dat is wel weer veel van het goede wellicht. Ik denk dat je voor 4 personen voor nog geen 200 usd alles hebt. Tel daarbij 1 nacht camping van max 50,- en tel uit je winst. Lodges en cabins in de parken kosten vaak meer dan 300 usd per nacht (en soms ook nog zonder do/wcopde kamer/inde cabin). Kortom 4-6 nachten in de parken kan zomaar 1000-1500 besparen voor jullie….
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

charlotte1981 schreef:
07 mei 2025, 17:24
@ Marianne: Wat bedoel je met :Het is ook niet gek om RMNP op het laatst te doen; dan vermindert de kans op hoogteziekte. En wellicht heb je dan meer mogelijkheden in Yellowstone.

Alles omdraaien?
Nee, dat kan, maar dat hoeft niet. Je kunt ook direct vanuit Denver naar Cody rijden. Je bent dan eerder in Yellowstone, dus kijk eens naar de mogelijkheden qua accommodatie dan. Maar alles omdraaien kan ook.
charlotte1981 schreef:
07 mei 2025, 17:24
Misschien een stomme vraag wat het kamperen betreft: is het dan de bedoeling dat we onze tenten meenemen? :D
Dat kan. Wij nemen onze koepeltentjes mee; die zij zo klein en licht dat ze makkelijk in de koffer passen. De laatste keer hadden we ook onze slaapzakken en ons luchtbed meegenomen. Met onze eastpak large koffer paste dat prima. Wij hebben toen ook wel zelf gekookt maar we hebben ook wel gekampeerd zonder zelf te koken. In Yellowstone bijvoorbeeld heb je overal wel de gelegenheid om ergens te gaan eten. Misschien kun je in Colorado ook nog wel ergens kamperen.
Zie hier voor onze kampeerervaring in Yellowstone. Wij kochten toen de luchtbedden (2 doubles) en slaapzakken ter plekke. Een van de luchtbedden hebben we toen mee teruggenomen en die is daarna al weer twee keer in de VS geweest.

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door charlotte1981 »

Hallo,
Ik heb mijn route inderdaad even omgedraaid. Dit met het doel om later in Yellowstone te zijn (Lake Lodge Cabin is dan vrij) en RMNP op het einde te bezoeken.

Dag 1: aankomst Denver
Dag 2: Denver - Fruita of Gunnison
Dag 3: Fruita of Gunnison - Moab
Dag 4: Moab (Arches)
Dag 5: Moab (Canyonlands)
Dag 6: Moab - Capitol Reef
Dag 7: Capitol Reef (via UT12) - Bryce
Dag 8: Bryce - SLC
Dag 9: SLC - Grand Teton
Dag 10: Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone - Cody (rodeo 's avonds)
Dag 15: Cody - Deadwood (Devil's Tower)
Dag 16: Deadwood - Keystone (Mount Rushmore)
Dag 17: Keystone (Black Hills)
Dag 18: Keystone - Estes Park
Dag 19: Estes Park (Rocky Mountain NP)
Dag 20: Estes Park - Denver
Dag 21: naar huis

Lijkt dit jullie wat? ;-)

Groetjes,

Charlotte
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Hallo,

Het kamperen moeten we dan inderdaad toch eens in overweging nemen. Bedankt voor de informatie!

Nog een andere optie:

Dag 6: Moab - Capitol Reef (Sulphur Creek)
Dag 7: Capitol Reef (Little Wild Horse Canyon)
Dag 8: Capitol Reef- SLC

Dan bezoeken we wel niet Bryce Canyon en missen we de route UT-12.
Lijkt dit jullie beter?

Ik had er ook graag nog op het einde de Minerale Belt Trail bij gedaan, maar zie niet echt de mogelijkheid.
Dit al direct op dag 2 te doen lijkt me ook te hoog gegrepen.

Groetjes,

Charlotte
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou die lus naar Bryce inderdaad overslaan. En Little Wild Horse Canyon kun je het beste doen als je van Moab naar Capitol Reef rijdt, dan kom je er langs.

En Lake Lodge ok meteen vastleggen!

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Hallo,

De eerste overnachtingen zijn geboekt: Grand Teton (airbnb) en Yellowstone (Lake Lodge). Echt wel geluk gehad want de 25% korting is niet meer geldig op de overnachtingen in Yellowstone. Juist op tijd in actie geschoten. Dank je wel Marin & MArianne!
Ondertussen is de planning als volgt:

05/08: Aankomst Denver
06/08: Denver - Glenwood Springs -> Direct doorrijden naar Moab?
07/08: Glendwood Springs - Moab
08/08: Moab
09/08: Moab
10/08: Moab - Zion
11/08: Zion: Narrows
12/08: Zion - Lava Hot Springs? -> Direct doorrijden naar Grand Teton?
13/08: Lava Hot Springs - Grand Teton
14/08: Grand Teton
15/08: Grand Teton - Yellowstone
16/08: Yellowstone
17/08: Yellowstone
18/08: Yellowstone - Cody
19/08: Cody - Deadwood
20/08: Deadwood - Keystone
21/08: Keystone: Black Hills
22/08: Keystone - Estes Park
23/08: Estes Park
24/08: Estes Park
25/08: Estes Park - Denver
26/08: Vertrek Denver

Ik ben nog aan het twijfelen over de ritten naar Moab en Grand Teton.
Ik ben nu aan het denken: de tweede dag misschien wel een tussenstop maken, want we hebben er al een lange vliegdag voordien op zitten.
En dan eventueel wel doorrijden van Zion naar Grand Teton. Zag dat er verteld werd dat dit via de interstate wel te doen was. Dan hebben we ook een extra dag in Grand Teton.
Wat denken jullie?
Is de planning al voorzichtig positief? ;-)

Groetjes,

Charlote
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vond alle routes al goed, het is alleen de vraag waar je je accenten wilt leggen. Ik vind in de nieuwe route de omweg naar Zion niet zo geweldig. Hoe wil je van Moab naar Zion rijden? Je rijdt daar erg veel moois voorbij. En de rit van Springdale naar Jackson is bijna 9 uur; dan zou ik liever tijd winnen door in een keer van Denver naar Moab te rijden. Of rij tot aan Grand Junction en dan de volgende dag op je gemak via de 128 naar Moab rijden. Denk je aan de toegangsreservering voor Arches? Ik weet niet vanaf wanneer je die kunt reserveren, kijk daar alvast eens naar.
Zonder Zion zou je een dag meer kunnen doen in Yellowstone; kijk dan eens naar het raften in Gardiner. En probeer ook een overnachting in Old Faithful te boeken. Ik zou echt kijken naar meerdere locaties in het park al was het alleen maar om ook wat afwisseling in restaurants te hebben.

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Dank je wel voor de info! Ik ga aan de slag :-)
2 volle dagen in Yellowstone is inderdaad niet veel.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Ter info: geen extra reservatie nodig voor Arches de periode die wij willen gaan (begin augustus)

Timed entry tickets are required in addition to the park entrance fee from April 1 through July 6 and August 28 through October 31, 2025. You do not need to pay the entrance fee if you have a park pass.

Er is wel 1 nodig voor RMNP en Bear Lake Road, maar deze zijn pas beschikbaar vanaf 01/07/2025.
Bijlagen
image.png
image.png (365.45 KiB) 1599 keer bekeken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

charlotte1981 schreef:
09 mei 2025, 18:43
2 volle dagen in Yellowstone is inderdaad niet veel.
Ik had in mijn voorzet ook 3 nachten Yellowstone gedaan want je kunt de reisdagen van Yellowstone naar Cody en van Grand Teton naar Yellowstone ook grotendeels in Yellowstone gebruiken. Maar een extra dag zou niet gek zijn.

Kijk eens naar de Sulphur Creek wandeling in Capitol Reef. Dat kan een mooi alternatief zijn voor de Narrows.
Wij deden in 2019 alleen het laatste deel maar je kunt ook van boven naar beneden lopen. Zie daarvoor bijvoorbeeld het 2012-verslag van Michelly. En kijk ook eens in hun 2011-verslag voor Capitol Reef.

Ze hebben de timed entry voor Arches inderdaad aangepast. Dat is wel fijn. Kijk in Arches eens naar de Fiery Furnace hike. Deze moet je reserveren. Erg leuk met kinderen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 mei 2025, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Wederom bedankt voor de nuttige info.
Zion heb ik geschrapt uit de planning, de Sulphur Creek trail hike is een waardige vervanger.
Ik heb ook een extra dag toegevoegd in Yellowstone. Ik zal de website van de verblijven opvolgen om toch nog een ander verblijf te kunnen boeken.
Ik voel het nog niet helemaal bij de Colorado-week, de week na Yellowstone. Ik zal hierbij jammergenoeg Custer State Park en Badlands moeten laten schieten. Geef ik ook niet te veel op door zoveel dagen te spenderen in Leadville? Daarbij stel ik me de vraag of ik niet beter ook een dag minder besteed in Moab. Hierbij zou ik dus Canyonlands moeten laten schieten. Vanmorgen stelde ik me zelfs nog de vraag: moet ik Moab niet volledig laten schieten wegens de warmte... Dit is in de planning gekomen doordat we naar Zion wilden gaan...
Een reis plannen is veel keuzes maken... we gaan er nog een nachtje over slapen. :-)

Dit is de planning momenteel:

Dinsdag 05/08 Aankomst Denver
Woensdag 06/08 Denver - Glenwood Springs (Hanging Lake Trail, adventure Park)
Donderd 07/08 Glendwood Springs - Moab (Dead Horse SP zonsondergang)
Vrijdag 08/08 Moab: Arches (oa Fiery Furnac trail )
Zaterdag 09/08 Moab: Canyonlands (Needles?)
Zondag 10/08 Moab - Capitol Reef (onderweg Little Wild Horse Canyon)
Maandag 11/08 Capitol Reef: Sulphur Creek
Dinsdag 12/08 Capitol Reef - SLC (overgangsdag)
Woensdag 13/08 SLC- Grand Teton
Donderd 14/08 Grand Teton
Vrijdag 15/08 Grand Teton - Yellowstone
Zaterdag 16/08 Yellowstone
Zondag 17/08 Yellowstone
Maandag 18/08 Yellowstone
Dinsdag 19/08 Yellowstone - Cody
Woensdag 20/08 Cody - Cheyenne (overgansdag)
Donderd 21/08 Cheyenne- Estes Park (RMNP)
Vrijdag 22/08 Estes Park (RMNP)
Zaterdag 23/08 Trail Ridge Road (Horseshoe Park) - Leadville
Zondag 24/08 Leadville
Maandag 25/08 Leadville - Denver
Dinsdag 26/08 Vertrek Denver

Groetjes,

Charlotte
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het kan inderdaad warm zijn in Moab in de zomer. Maar die hitte is best draaglijk, het is niet benauwd. Benut vooral de vroege en late uurtjes op de dag. Ik zou zeker niet een dag Moab inleveren, Canyonlands is waanzinnig mooi!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leadville is natuurlijk geen must. Als je dat wilt doen is 1 nacht wel voldoende, maar ik zou dan ook wat meer van Colorado meenemen zoals bijvoorbeeld Aspen of Crested Butte. Vanuit Estes Park is het ook niet handig, dan zou je het beter op de heenweg mee kunnen nemen.
Je wilt de Trail Ridge Road heen en weer rijden vanuit Estes Park? Dat kan, maar je kunt ook overwegen om na Cody naar Grand Lake (of omgeving) te rijden en dan de volgende dag naar Estes Park via de TRR en dan eindigen in Denver.
Wij overnachtten in 2017 buiten Grand Lake, in Kremmling, en in 2019 in Grand Lake. Zie hier en hier.

Voor Moab zou ik het aantal dagen zeker zo laten. Als je de Fiery Furnace Hike gaat doen ben je al een halve dag bezig; voor Arches is het mooi om daarnaast ook vroeg in de ochtend of tegen zonsondergang in het park te zijn. Loop bijvoorbeeld tegen zonsondergang naar Delicate Arch (zie hier voor onze ervaring daar). Dead Horse Point SP kun je combineren met Canyonlands. En kijk eens naar de wandeling naar Corona Arch.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 mei 2025, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ja, de laatste paar dagen lijken nu zoiets van ''we moeten ook nog ff Leadville meepakken''. Denk dat het op deze wijze gaat tegenvallen. Dan kun je beter met het hoogtepunt RMNP eindigen ! Op deze manier meer van CO meenemen is eigenlijk wat zonde, dan zou ik die laatste 3 dagen onderweg verdelen om meer rust in te bouwen.
Of, zoals al eerder aangegeven, meer in het Oosten blijven en dus Capitol Reef en Salt Lake laten vervallen. Dan heb je combi van groen (Colorado), rood (Moab) en weer groen (Yellowstone) en RMNP.
Oja: Moab is heet, maar prima te doen. En Canyonlands is écht indrukwekkend...
image.png
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Mocht je toch naar Leadville gaan en je hebt belangstelling, dan kun je mooi paardrijden bij Twin Lakes.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Hallo,
Gek om het nu pas te zien, maar we verblijven 3 weken in Amerika, en we doen eigenlijk 3 regio's aan: Colorado, Moab en Yellowstone zoals Paul zegt.
Elk een week lijkt me dan inderdaad ook logisch, ware het niet dat ik Yellowstone al vastgelegd heb en ik niet weet of ik nog goedkopere nachten zal kunnen boeken in Yellowstone (Met de 25% korting die ik nu had). Ik hoop wel nog een nacht te kunnen boeken in Olf Faithfull zoals gezegd.
Ik moet dus het verblijf in Colorado opdelen: deel in het begin en deel op het einde van de reis. Heb je ook last van de hoogte op Crested Butte en Gunnison, want dat was eigenlijk initeel de reden waarom ik Colorado naar het einde van de reis verplaatst heb.
Ik heb nog wat gepuzzeld aan de Colorado week, maar dit lijkt me een mooie planning.
Wat denken jullie?
Bijlagen
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Grand Lake is 1 nacht voldoende. Het is vooral een tussenstop op weg naar het oostelijke deel van het park. Vandaaruit Bear Lake bezoeken is niet logisch. Pak de kaart van het park er eens bij op www.nps.gov/romo ( onder maps).
Ik heb geen ervaring met Gunnison. Waarschijnlijk is het wel goedkoper dan Aspen of Crested Butte.

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Hallo,
Inderdaad, nu zie ik het ook. De weg naar Bear Lake is te bereiken via Estes Park. Foutje in het kaartlezen ;-)

Ik had gelezen dat Grand Lake de westelijke toegang was van RMNP, maar als we dan na 1 nacht slapen toch al direct naar Estes Park gaan, lijkt me de tussenstop in Grand Lake wat overbodig. De Colorado River Trail kunnen we eventueel wel nog vanuit Grand Lake doen, met dan opnieuw een overnachting in Grand Lake.
In RMNP wou ik al zeker Bear Lake doen en de Trail Ridge Road. De rest is nog niet bepaald.

Wat Gunnison betreft, is het een goedkoper alternatief dan Crested Butte om te overnachten. Ik had gelezen dat het toch wel de moeite was om Crested Butte aan te doen, dus dit is een optie. Black Canyon leek me ook wel mooi. We kunnen inderdaad direct vanuit Gunnison naar Moab rijden. Dan heb ik een dag over om ergens anders te plaatsen. Luxeprobleem :-)

Groetjes,

Charlotte
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik vraag me af of twee nachten Gunnison handig is. Gunnison zelf is niet echt speciaal en de meest directe route er naar toe is ook niet heel spannend. Wel een mooie route is Denver - Georgetown - Guanella Pass - Grant - Buena Vista - Cottonwood Pass - Taylor Park Reservoir - Crested Butte (of Gunnison).

Crested Butte is een gezellig plaatsje. Als je daarheen gaat zou ik ook een mooie wandeling uitkiezen. Dat is voor ons altijd het hoofddoel daar (zoals je Moab bezoekt vanwege de omgeving en niet perse vanwege de plaats).

Black Canyon of the Gunnison heb je snel gezien. Daar heb je geen volle dag voor nodig. Twee uurtjes is denk ik al genoeg.

Toevallig hebben we over ruim een maand ook een overnachting gepland in Gunnison. Wij willen tussen Gunnison en Crested Butte de Mill Castle Trail lopen. Daarna gaan we nog twee nachten naar Crested Butte.

Vergeet Utah State Route 128 niet, onderweg naar Moab. Fantastische weg langs de Colorado River. Je kan deze weg ook vanuit Moab een stuk heen en weer rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij brachten in 2013 een bezoek aan de Black Canyon (zie hier) en in 2019 (zie hier) hebben we het een herkansing gegeven, maar ik zou daar niet te veel tijd voor uittrekken. Of helemaal laten vallen.

Kijk voor Yellowstone heel regelmatig wat de mogelijkheden zijn. Welke nachten liggen nu vast, de eerste twee? Kijk ook vooral per nacht en probeer niet voor twee nachten iets te vinden, dat is een stuk lastiger. Het wort nu natuurlijk al moeilijk om te gaan schuiven, maar met kamperen in het park zou je nu makkelijk 4 nachten in het park kunnen staan. Als je nog iets wilt wijzigen in de route is dat zeker een optie.
charlotte1981 schreef:
14 mei 2025, 22:32
Ik had gelezen dat Grand Lake de westelijke toegang was van RMNP, maar als we dan na 1 nacht slapen toch al direct naar Estes Park gaan, lijkt me de tussenstop in Grand Lake wat overbodig.

Je had nu twee nachten Grand Lake staan; dat vond ik te veel. Maar nu wil je die stop helemaal laten vallen? Waarom? Dat geeft je veel te weinig tijd om het westelijke deel en de Trail Ridge Road te bezoeken. Je hoeft niet veel te doen aan de westkant, hoewel wij het wel leuk vonden om daar wat wandelingen te maken, maar zeker de TRR verdient voldoende tijd. Je kunt dat natuurlijk ook vanuit Estes Park doen, dan rij de de TRR heen en terug. Maar ik zou zeker voor de Bear Lake regio voldoende tijd uittrekken.
Hou er rekening mee dat GoogleMaps nu niet de route via de TRR aangeeft omdat hij nu nog gesloten is. Als je de rijtijd wilt weten wijzig dan bij 'Nu vertrekken' de datum naar bijvoorbeeld een dag in juli.

Het is voor je spreadsheet niet gek om twee kolommen te maken, voor begin- en eindpunt. Makkelijker met wijzigen, zeker als je voor je vertrekpunt verwijst naar je eindpunt van de dag ervoor.. :thumbup:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer