Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

En zij die een dezer dagen vanuit die USA Airports terugvliegen naar AMS gaat hetzelfde op.
Terugvluchten veelal via CDG....
Bereid je claim alvast voor .

https://www.klm.nl/information/refund-compensation
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door naranya »

Poohbear schreef:
27 apr 2025, 10:56
Wij vliegen komende zomer naar Tampa. Op de heenweg vliegen we van Dusseldorf, via Zurich, naar Tampa. Wij parkeren onze auto op P4.
Op de terugweg vliegen van Tampa naar Frankfurt en moeten van daar de trein pakken naar Dusseldorf. Het is voor ons de eerste keer met de trein en vroegen ons af of het inchecken automatisch gaat bij het inchecken voor de vlucht en of de trein ook rechtstreeks naar Dusseldorf airport gaat? Of moeten we overstappen op Dusseldorf centraal?
Met Lufthansa/Eurowings neem ik aan dan?
De laatste keer toen wij dat deden was je vliegtuig boardingpass tevens je geldig vervoersbewijs voor de trein.
In Frankfurt moet je zelf je koffers ophalen en dan ging de trein naar Dusseldorf centraal (Hbf Hauptbahnhof) en niet naar het vliegveld.
Maar dat kan wellicht nu veranderd zijn, ik zou zeggen check je boeking even goed.
Laatst gewijzigd door naranya op 03 mei 2025, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De trein gaat naar Düsseldorf Hbf. Hou wel rekening met vertraging.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

d_vdploeg schreef:
30 apr 2025, 08:39
@2:05u moet normaal gesproken wel genoeg zijn.
....
Het is wel de laatste rechtstreekse vlucht van AUS naar SLC. Maar met een beetje geluk ben je nog wat eerder dan 16.00u.
We zullen, gezien onze tickets (basic economy), wel redelijk achteraan in het vliegtuig zitten, dus laten we hopen dat het allemaal een beetje soepel verloopt!
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@HillBillies Ook dat hoeft geen probleem te zijn.. Wij kozen in onze beginjaren (toen we nog niet wisten dat je daar gedurende de vlucht de toiletten en etensgeuren aardig begint te ruiken :offtopic: :lol: ) soms de achterste twee rijen, omdat ik meen bij de airbus A330-300 en de Boeing 777 je dan rijtjes van twee had. Dus 2-4-2 en de rijen daarvoor 3-4-3.

Wij hebben ook wel eens een krappe aansluiting gehad van ook ongeveer 2:05u. Dat was op SLC. We zaten dus praktisch achteraan en geloof me, ik loop zeker niet snel met mijn lichamelijke beperking.. In SLC heb je ook nog het nadeel dat je eerst je koffers van de band moet halen.. Dat is in Austin voor zover ik weet niet.

Mocht het nou krap worden, ook gewoon een beetje brutaal zijn en dat je een connection hebt die je moet halen..
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Ericp
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ericp »

Poohbear schreef:
27 apr 2025, 10:56
of het inchecken automatisch gaat bij het inchecken voor de vlucht en of de trein ook rechtstreeks naar Dusseldorf airport gaat
Als de trein onderdeel is van je ticket (Lufthansa Express Rail) en een 'vluchtnummer' heeft, dan wordt je ingecheckt en worden er stoelen gereserveerd. In Frankfurt komt je bagage niet op de band, maar in de AiRail Terminal. Zelf je koffer oppikken en meenemen in de trein.

Vorig jaar duurde het lang voor onze koffers er waren (AiRail Terminal werd verbouwd). We misten daardoor de trein. Je mag dan iedere latere trein nemen, alleen heb je dan geen gereserveerde zitplaatsen meer en moet je zelf een vrije plaats zoeken.

Deze zomer doen wij ongeveer hetzelfde als jullie. Vertrekken vanaf Dusseldorf Airport en terugkomst via Frankfurt en de ICE trein naar Dusseldorf Hbf. Wij parkeren bij DB BahnPark Parkhaus Hauptbahnhof; voordeliger dan op het vliegveld. Vanuit de parkeergarage loop je zo het station in en met S-Bahn S11 sta je binnen een kwartier in de vertrekhal. Bij terugkomst loop je recht uit de trein naar je auto.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

KLM heeft onze terugvlucht van komende zomer geannuleerd en ons overgeboekt op een vlucht met maar 48 minuten overstaptijd in Seattle. Neem aan dat het niet ons probleem is als we die missen? Ik vind het erg krap (komen vanuit San Diego)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Klm is net gestart met non-stop vluchten naar San Diego, misschien heb je daar nog iets aan?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

jill1234 schreef:
09 mei 2025, 09:37
KLM heeft onze terugvlucht van komende zomer geannuleerd en ons overgeboekt op een vlucht met maar 48 minuten overstaptijd in Seattle. Neem aan dat het niet ons probleem is als we die missen? Ik vind het erg krap (komen vanuit San Diego)
48 minuten is geen enkel probleem. Het is simpelweg een kwestie van naar je nieuwe gate lopen, en de meeste Delta vluchten landen ruim voor de geplande aankomsttijd, daar zit altijd marge in.

Maar mocht er iets mis gaan dan wordt je kostenloos geherrouteerd en waar nodig wordt er een hotelovernachting betaald. Je hebt vermoedelijk geen recht op extra financiele compensatie, maar dat is afhankelijk van details zoals wie de originele vlucht vanuit SEA naar AMS uitvoert, wie het ticket heeft uitgegeven en wat de vluchtnummers zijn. Als het een KLM ticket is, met KL vluchtnummers, en KLM de vlucht SEA-AMS uitvoert dan heb je mogelijk wel recht op compensatie bij een vertraging van de Delta vlucht SAN-SEA.

Maar.. je kunt ook gewoon even met Google fights (flights.google.com) kijken of er betere alternatieven zijn. Je geeft helaas geen reisdata of tijden, anders hadden we voor je kunnen kijken. Door deze schedule change heb je namelijk de mogelijkheid om KLM te bellen en te vragen om een andere route, zonder verdere kosten. Dat kan eenmalig, dus orienteer je goed, kijk ook naar beschikbaarheid van gewenste stoelen, etc, voordat je belt. Uiteraard moet je bij het zoeken filteren op "Skyteam" en mag je alleen maar herrouteren naar een logisch alternatief (dus niet de andere kant de wereld rond via Hawaii oid) en mogen het alleen vluchten van KLM, Air France en Delta zijn.

Als je eruit bent dan bel je +31 20 4 747 747, kies je voor ticketing, en geef je aan de telefoon aan dat je te maken hebt met een involuntary schedule change en niet tevreden bent met het automatisch geboden alternatief, maar graag een andere route wil. Je geeft je PNR (reserveringscode) en de exacte vluchtnummers (en data) van de nieuw(e) gewenste vlucht(en). En dan zal die medewerker je ticket kostenloos wijzigen en opnieuw uitgeven. Nieuwe bevestiging zit direct in je mailbox.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank Roel; het gaat om tickets geboekt op KLM.NL. Heenvlucht uitgevoerd door KLM op 9 juli (AMS-LA, directe vlucht)
Terugvlucht op 1 augustus vanuit San Diego, uitgevoerd door Delta (DL2533 naar Seattle en DL144 naar AMS vanuit Seattle)
Heb vanmorgen contact gehad met KLM en al akkoord gegeven op de wijziging dus weet niet of ik alsnog kan veranderen mochten we dat willen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Na een involuntary change, bijvoorbeeld door een schedule change mag je /1/ keer kostenloos wijzigen. Gebruik die mogelijkheid dus om de zo gunstig mogelijke route te kiezen. Eventueel een dagje eerder of later als je dat beter uit komt.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

roelb schreef:
09 mei 2025, 17:18
Na een involuntary change, bijvoorbeeld door een schedule change mag je /1/ keer kostenloos wijzigen. Gebruik die mogelijkheid dus om de zo gunstig mogelijke route te kiezen. Eventueel een dagje eerder of later als je dat beter uit komt.
Zou ik ook volledige teruggave mogen vragen van zowel de heen als terugreis? de tickets zijn nu namelijk goedkoper dan toen ik boekte. Zal wel niet, maar vroeg het me ineens af.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Alleen als de wijziging door de change heel groot is. Volgens mij is de threshold op dit moment minimaal 3 uur later aankomen of 1 uur eerder vertrekken, voordat je een refund kunt vragen.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Probeer nu al een tijdje de prijzen voor volgend jaar in de gaten te houden maar vroeg me af of iemand tips heeft voor de Voorjaarsvakantie (Eind April/Begin mei) voor vliegtickets.
Omdat we ook een villa en alles willen vastleggen willen we op tijd zijn dit jaar. We gaan voor het eerst met zijn 6en dus is iets belangrijker om goed(kopere) tickets te vinden dan daarvoor :D.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@nwolf Je kunt nog niet bij alle maatschappijen boeken voor eind april/begin mei volgend jaar.

ik zou eerst wachten tot dat kan. Verder is het gewoon regelmatig kijken, ikzelf kijk 1 of 2x per week. Verder valt er weinig van te zeggen. Wij gaan volgend jaar toevallig ook eind april. Om een andere reden dan de schoolvakantie overigens, dat is voor ons een bijkomstigheid.

Verder regelmatig prijzen vergelijken. Ik heb wel eens 5 weken van te voren geboekt, dat was vorig jaar juni, LAS-SFO via United. Een andere trip was al 11 maanden daarvoor geboekt. Er is dus geen gunstige periode. Wel is korter dan 3 weken heel duur volgens mij.

Laatste 3 reizen (juni 2024, september 2024 en januari 2025) waren United, AA en weer United. Ook dat zegt niet veel.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Het lastige vind ik altijd dat je niet zoals met alle hotels en auto huur in de VS altijd nog kan annuleren en goedkoper kan boeken. Het is dus eigenlijk een soort bloemenveiling waarbij je koopt voor de prijs die jij bereid bent te betalen. Omdat je nooit weet of hij nog lager gaat worden of niet.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Daarom heb ik een maximumprijs in mijn hoofd p.p (wij zijn overigens met zijn tweeën) incl koffer en stoel. Omdat je niet exact weet wat een goede deal is. Al kun je wel prijs-alerts instellen bij bijvoorbeeld google flights.

Ik boek en kijk niet meer om. Ik kijk niet alleen naar prijs maar ook naar comfort. Dat is voor ons als ik rechtstreeks kan vliegen dan doe ik dat, of anders een ruime overstap van tenminste 2 uur of langer en het liefst in de VS (zodat je het grootste deel al gehad hebt) maar in ieder geval zodat de kans vrij groot is dat je dezelfde dag nog op je plaats van bestemming komt. Dus ik kijk ook of er na onze vlucht vanaf onze overstap luchthaven nog 1 of meerdere vluchten gaan naar onze eindbestemming

Vervolgens heb ik een maximumprijs voor onze vakantie en ga ik begroten en reserveren/sparen we naar dat bedrag toe wat we nodig hebben en willen uitgeven. Ik kijk waar ik kan besparen, maar dat kun je beter doen op hotels of je auto. Je kunt inderdaad beter je hotel (of een ander goedkoper/soberder hotel in de buurt) of je auto opnieuw boeken, dan besparen op een vlucht in mijn ogen met bijvoorbeeld een krappe overstap.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 12 mei 2025, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ja hier hetzelfde.
We zijn met twee kleinere kids en twee pubers dus willen niet een vlucht met 2x overstappen en het liefst rond de 500/550,-
Ook zijn 3 tot 4 koffers voldoende dus daar moeten we ook nog naar kijken.

Is het nog steeds verplicht voor een Airline om kinderen onder de 10 naast hun ouder te zetten?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Geen idee. Wat ze wel eens doen is dat vader en kinderen op rij 11 zitten terwijl moeder en de de andere kinderen een aantal rijen verderop zitten. De enige manier om met z'n allen bijelkaar te zitten is betalen voor stoelkeuze.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

nwolf schreef:
12 mei 2025, 17:39

Is het nog steeds verplicht voor een Airline om kinderen onder de 10 naast hun ouder te zetten?
Nee , nee , zo makkelijk kom je er niet van af....
Jij wilt een verplichting bedenken om de airline het geld voor een stoel te ontnemen....
Als je met meer mensen reist is het toch heel simpel om meteen de stoelen mee te boeken.
Weet je meteen dat het geregeld is....
@Coyote heeft ook al eerder zijn favoriete stoel gemeld....ben benieuwd of hij de laatste reis ook zijn favorieten voor het hele gezelschap geboekt had :roll:
Zelf zou ik het wel weten ; geen koffer en het uitgespaarde geld besteden aan een betere stoel ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer