Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Timb: Las Vegas 1 week.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Timb: Las Vegas 1 week.

Bericht door Timb »

Goedemorgen,

Mijn zoon wil heel graag een keer naar Las Vegas dus we hebben besloten om volgend jaar met z`n 2-en die kant op te gaan. Mijn zoon is dan 15. Voornamelijk lijkt het hem een keer gaaf om te mogen schieten op de pro gun range vlak buiten Las Vegas. Dit heb ik een aantal jaren geleden ook gedaan. Ik wil dit dan gelijk combineren met de Hoover Dam. Hebben jullie verder nog tips voor ons om te doen? Ik zit zelf nog te denken aan een dagtripje naar de Grand Canyon. Een weekje is natuurlijk een beetje kort, maar ik zou het ook best leuk vinden om een klein rondje te doen in de omgeving met misschien Death Valley erbij? We zitten helaas een beetje vast aan de schoolvakanties (voorjaarsvakantie). Dan nog 2 vragen:

- enig idee wat het weer een beetje is rond die periode in die omgeving.
- Als ik een hotel boek bij booking.com zitten daar dan de resortfees al bij in?

Gr. Tim
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Timb: Las Vegas 1 week.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat leuk om dat met je zoon te doen!
En inderdaad, doe ook iets buiten Las Vegas. De Grand Canyon op en neer zou ik niet doen; het is ruim 4 uur rijden, en dan ook weer terug. Als je de GC wilt bezoeken zou ik daar ook een nacht blijven; dan heb je voldoende tijd, én je hebt de mooiste uren van de dag in het park.
Wat wel goed kan vanuit Las Vegas is een bezoek aan Red Rock Canyon NRA, of Valley of Fire.
Het weer zal normaal gesproken prima zijn in die periode. Bij de GC kan het echter koud zijn. En wij hadden er vorig jaar ook regen. Misschien heb je iets aan ons 2024-verlsag; toen bezochten wij eind april/begin mei de GC, Zion, Snow Canyon. Valley of Fire, Death Valley en Red Rock Canyon.

Bij booking zitten alle fees erbij in volgens mij. Je kunt het eens vergelijken met rechtstreeks bij het hotel boeken.

Marianne
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Dank je wel voor je reactie en tips! De kou is wel minder in die periode. Jammer dat ik aan de voorjaarsvakantie vast zit. :wink: Misschien eens kijken of ik in overleg met school er een paar dagen aan vast kan plakken. Wil toch zoveel mogelijk zien in korte tijd.

Ik zal je verslagen eens even goed doornemen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In de omgeving van Las Vegas is het echt heerlijk in die periode, en daaromheen is het eerder te warm dan te koud. Het was alleen bij de GC dat het koud was. Ik zou geen betere periode voor Las Vegas weten.
En meer dagen is wel fijn natuurlijk!

Marianne
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Klinkt als een mooi plan! Bij Booking zitten alle (resort) fees inderdaad al in de prijs. Dus schrik niet als Booking duurder is dan bij de website van het hotel, waar daar betaal je ze dan later alsnog.

Het weer lijkt mij juist top in de voorjaarsvakantie. Wij waren er in juni en toen was het al 40 graden. Dus dan lijkt mij 20 gemiddeld een stuk beter te doen.
Ik ben in mijn voorbereiding Dig This in Las Vegas tegengekomen. Hebben wij zelf niet gedaan maar vind ik wel passen in de catogorie schietbaan.

Vergeet bij de Hover Dam ook niet de tour te doen! Wat wij ook leuk vonden in Vegas was de Pinball Hall of Fame. Daar heb je honderden pinball automaten en andere Arcade games die je voor een quarter dollar kan spelen.

Deathvalley is zeker het waard om heen te gaan. Een nacht is helemaal mooi want dan kun je sterren kijken. Ik weet alleen niet hoe koud het daar is in de nacht rond die tijd.

Verder is wellicht Kingman nog een leuke dag trip met het Route 66 museum. Wellicht kun je zelfs nog een stukje route 66 meepakken tot Hackberry ofzo.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Martin & Marianne schreef:
12 mei 2025, 09:54
In de omgeving van Las Vegas is het echt heerlijk in die periode, en daaromheen is het eerder te warm dan te koud. Het was alleen bij de GC dat het koud was. Ik zou geen betere periode voor Las Vegas weten.
En meer dagen is wel fijn natuurlijk!

Marianne
Oh echt! Dat is wel heel fijn om te horen. Ik las dat het best koud kon zijn in Las Vegas rond februari. Nu zitten we er wel eind februari natuurlijk.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

wouterjanS schreef:
12 mei 2025, 10:25
Klinkt als een mooi plan! Bij Booking zitten alle (resort) fees inderdaad al in de prijs. Dus schrik niet als Booking duurder is dan bij de website van het hotel, waar daar betaal je ze dan later alsnog.

Het weer lijkt mij juist top in de voorjaarsvakantie. Wij waren er in juni en toen was het al 40 graden. Dus dan lijkt mij 20 gemiddeld een stuk beter te doen.
Ik ben in mijn voorbereiding Dig This in Las Vegas tegengekomen. Hebben wij zelf niet gedaan maar vind ik wel passen in de catogorie schietbaan.

Vergeet bij de Hover Dam ook niet de tour te doen! Wat wij ook leuk vonden in Vegas was de Pinball Hall of Fame. Daar heb je honderden pinball automaten en andere Arcade games die je voor een quarter dollar kan spelen.

Deathvalley is zeker het waard om heen te gaan. Een nacht is helemaal mooi want dan kun je sterren kijken. Ik weet alleen niet hoe koud het daar is in de nacht rond die tijd.

Verder is wellicht Kingman nog een leuke dag trip met het Route 66 museum. Wellicht kun je zelfs nog een stukje route 66 meepakken tot Hackberry ofzo.
Dit zijn ook leuke tips! Vooral de Pinball Hall of Fame. Dat is iets wat mijn zoon ook erg leuk zal vinden om te doen! Death Valley en GC gaan in ieder geval beide op de planning.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Oei, ik heb het verkeerd gelezen, ik dacht aan de meivakantie. Februari is wel een ander verhaal. Lijkt mij voor Death Valley en Valley of Fire heel mooi, zeker als je ook wat wilt wandelen. En voor Las Vegas maakt het niet uit toch?
Kijk voor die periode eens in het 2020 verslag van forumlid @michelly op www.michelly.nl.

Het is niet nodig om berichten volledig te quoten.

Marianne
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Ah oke. Het is natuurlijk wel fijn om rond te lopen met een beetje lekker weer 8) . Ik zal haar verslag ook eens even bekijken.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Ik zit nog een beetje te puzzelen, maar zoiets als eerste opzet. Het is een beetje geprop in zulke korte dagen :P

20-feb Huis- Las Vegas
21-feb Las Vegas
22-feb Las Vegas-GC
23-feb GC-Page
24-feb Page-Zion
25-feb Zion- Las vegas
26-feb Las Vegas
27-feb Las Vegas- Death Valley
28-feb Death Valley- Las Vegas
1-mrt Las vegas - Huis
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Misschien vinden jullie The Mob museum leuk in Las Vegas.
https://themobmuseum.org/
Je kunt ook een GoCity pas nemen, waar verschillende attracties en musea in zitten. Wij hebben het laatst in LA gedaan en dat is goed bevallen.
https://gocity.com/en/las-vegas/passes? ... BwE&days=2
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is wel veel voor 1 week. Misschien is het niet verkeerd om de Grand Canyon niet te doen en je te richten op de parken ten westen en noorden van Las Vegas. Bijvoorbeeld LV - VoF - Zion - St George - Death Valley - Red Rock Canyon.
Bedenk dat de tijd niet alleen kort is, maar de dagen ook dus doe niet te grote afstanden.

Marianne
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

The Mob Musuem is zeker leuk. Mooie toevoeging.

Ik heb de reis net laten zien, maar al die parken lang vindt hij toch wat minder leuk. GC wel op het lijstje maar de rest niet (jeugd van tegenwoordig ;-) ). Misschien moet ik een afslag maken naar LA. Dat ziet hij meer zitten met Univeral. Hollywood sign e.d., maar geen idee of dat haalbaar is in zo`n korte tijd. Ga ik ook even mee puzzelen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wel een hele mooie tijd voor Death Valley, ik zou daar toch een dag aan besteden.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Ik kom dan meer op zoiets denk ik dan. Ik weet veel steden, maar ik maak hem niet blij met veel stukken door de natuur (ondanks dat die prachtig is daar). Death valley en GC zitten er wel in. LA misschien een wedstrijd ergens van meepakken en Universal. Daarnaast Griffith en Santa Monica beach. Van LV naar GC onderweg naar de Pro gun club en misschien nog Hoover Dam. Dan pakken we de volgende ochtend heel vroeg GC. Wel een beetje gehaast ik weet het ;-)

20-feb Huis-LA
21-feb LA
22-feb LA
23-feb LA - Death Valley
24-feb Death Valley -LV
25-feb Las Vegas
26-feb Las Vegas- GC
27-feb GC- Needles
28-feb Needles-LA
1-mrt LA
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Welkom !

Grappig.. je begint met een weekje Las Vegas en nu is het al bijna een hele rondreis vanuit LA :)
Ik heb vorig jaar een reisje met mijn dochter van slechts 6 dagen gedaan naar LV. Doel was U2 in The Sphere, maar het werd als volgt:
dag 1: vliegen LV, Pier Santa Monica (lunch) en door naar htl in Lancaster
dag 2: naar Death Valley, wat wandelen/bezoeken onderweg en slapen in The Ranch at DV
dag 3: vroeg op (maar wel later dan we anders in juni zijn) voor een zonsopgang bij Zabriskie Point, ontbijt, wandeling Red Cathedral, rest van de dag hoogtepunten DV en door naar hotel in LV
dag 4: vroeg op en naar Valley of Fire, wandelingen gedaan (zoals the Fire Wave, gesloten in de zomer, maar nu juist heerlijk), shoppen in de Outlet, uurtje zwembad, concert
dag 5: shoppen, vliegen naar AMS
dag 6: weer thuis
Kortom: in een paar dagen kun je best leuke dingen doen ! En jullie hebben zelfs nog paar dagen extra. Kijk goed wat je in LA wilt doen, de stad is groot en échte bezienswaardigheden ? Mwah... Maar wij zijn geen LA fa. Eigenlijk is een bezoek met een zoon van 15 aan Universal wel een must vind ik als je in de buurt bent. Kies ook goed je hotels daar. Liever ff een keer extra je koffer inpakken, dan urenlang in de files staan als je je in de stad wilt verplaatsen. Kijk daarnaast vooral naar een vlucht naar LAX heen, maar weer terug vanaf LAS. Het stuk van LV naar LA is best saai en vliegen vanaf LAS is veel relaxter dan weer naar de airport in LA te moeten ! En over de reisperiode: heerlijk: niet té warm, juist goed om wat te ondernemen. GC zal fris zijn, met mogelijk (wat) sneeuw !

Succes en plezier met plannen maken !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

LA toevoegen is niet gek. Universal is leuk, maar je kunt ook een studiotour bij Warner Bros doen. Maak er dan een one way van, waarom zou je weer terugrijden naar LA?

Dus zoiets:

20-feb-26 naar LA
21-feb-26 LA - LA
22-feb-26 LA - LA
23-feb-26 LA - Death Valley
24-feb-26 Death Valley - Valley of Fire
25-feb-26 Valley of Fire - Las Vegas
26-feb-26 Las Vegas - Las Vegas
27-feb-26 Las Vegas - Grand Canyon
28-feb-26 Grand Canyon - Las Vegas
1-mrt-26 Las Vegas

Ik ben fan van Valley of Fire, dus dat park heb ik toch maar weer toegevoegd. Kijk eens naar een wandeling als de Seven Wonders; dat zal je zoon toch ook wel leuk vinden?
Je kunt eindigen in LV maar Phoenix is ook een mogelijkheid

Marianne
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Haha ja ik dacht als we er toch zijn kunnen we het meteen beter goed aanpakken ;-)

Ik vond LA ook niet super bijzonder op Santa Monica beach, Universal en idd de WB movie tour na. Ik denk dat hij dat ook wel erg leuk gaat vinden. De rit naar Las Vegas vond ik juist wel mooi. Vooral vroeg in de ochtend, maar eigenlijk vind ik alles fantastisch aan de westkust haha. Heerlijk ver weg kijken met goed muziek er op. Ik heb ook gekeken naar landen in LA en vertrekken van LV. Dat is ook wel een goede optie. Denk dat we dat gaan doen. Ik wil proberen om niet in de weekenden in Vegas te zitten. Dat scheelt behoorlijk met de prijs. Valley of Fire gaan we er wel tussen doen en zijn hoogtepunt moet natuurlijk pro gun Vegas blijven haha.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Nou, we zijn er uit. Dit gaat hem worden. Bedankt voor jullie hulp!!

20-feb Huis-Los Angeles
21-feb Los Angeles
22-feb Los Angeles
23-feb Los Angeles - Death Valley
24-feb Death Valley -Valley of Fire-LV
25-feb Las Vegas
26-feb Las Vegas-Grand Canyon
27-feb Grand Canyon- Page
28-feb Page - Las Vegas
1-mrt Las Vegas
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Timb schreef:
12 mei 2025, 16:38
Misschien moet ik een afslag maken naar LA. Dat ziet hij meer zitten met Univeral. Hollywood sign e.d., maar geen idee of dat haalbaar is in zo`n korte tijd. Ga ik ook even mee puzzelen.
Daar kun je ons verslag van afgelopen winter voor raadplegen. Toen hebben we 5 dagen LA gedaan, ook met de GoCity pas. Daar is vast wel iets bij voor hem wat hij leuk vindt.
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.c ... notts.html
Je kunt ook Universal èn Warner Bros Studio's doen. Ze zijn heel verschillend.
Laatst gewijzigd door jojostravelusa op 13 mei 2025, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer