Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Marcel5050 schreef:
12 mei 2025, 21:02
Ik heb nog nooit op voorhand betaald maar zie er nu toch een redelijk prijsverschil in.Denk eraan nu te boeken met later betalen en twee dagen voor huurperiode annuleren en dan boeken en direkt betalen,als de prijs dan nog gelijk is tenminste.
Die snap ik even niet.
En gegarandeerd dat de prijs niet meer gelijk is dan, sterker nog, die is nu alweer anders.
JWTS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JWTS »

@Trom dankjewel voor het meedenken. We zien een ''Rental Contract Agreement Terms & Conditions'. Hier kunnen we niet exact in terugvinden in welke staten we mogen rijden.

De enige bepaling waar ik iets uit kan halen staat onder Sectie 5.e (1)(a)(6), waar staat dat de schadevergoeding wordt uitgesloten als de auto:
“is damaged when used or driven […] outside the States, Provinces, or Territories authorized on the Summary, if applicable”

Er wordt geen verbod genoemd op rijden in andere Amerikaanse staten, maar er staat ook niet duidelijk dat we in alle staten mogen rijden.

Ik kan ook nergens een Summary vinden…

Dit is de volledige 'Rental Contract Agreement Terms & Conditions': Klik hier (tijdelijk gehost op een eigen site)

Ze even bellen lijkt er ook niet gemakkelijk in te zitten.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Die snap ik even niet.

[/quote]
VB.als ik nu betaal 800€ later 900€.Wanneer ik enkele dagen voor huurperiode annuleer en dan boek direkt betalen scheelt dit 100€ indien de prijzen ondertussen niet gestegen zijn.Heb slechte ervaringen met geld dat bij annulatie moet terug gestort worden.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@JWTS Op de site van Alamo.de staan onder Kundendienst 3 mogelijkheden voor contact: chat, telefoon en mail.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Marcel5050 schreef:
13 mei 2025, 07:08
Die snap ik even niet.
VB.als ik nu betaal 800€ later 900€.Wanneer ik enkele dagen voor huurperiode annuleer en dan boek direkt betalen scheelt dit 100€ indien de prijzen ondertussen niet gestegen zijn.Heb slechte ervaringen met geld dat bij annulatie moet terug gestort worden.
Zo kan het ook natuurlijk, gokje kan je altijd nemen.
Ik betaal nooit vooruit, een keer meegemaakt dat ik een dag later aankwam door een defect aan het vliegtuig, dan is je reservering dus ook weg, ook als je die 2 dagen van te voren maakt.
Gewoon reserveren met ter plaatse betalen en af en toe kijken of de prijs zakt desnoods, maar als de prijs naar mijn zin is kijk ik gewoon niet meer, scheelt een hoop stress. :wink:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Voor onze reis naar Costa Rica was een boeking met pay now veel voordeliger dan een boeking met pay later. Ik ben er ook niet zo van maar ik heb het toch gedaan. Enkele dagen voor vertrek zakte de prijs ineens met een paar honderd euro. Ik heb de oude boeking geannuleerd, een nieuwe gemaakt en ook betaald. Binnen 3 dagen stond het bedrag van de originele boeking weer netjes op mijn rekening. Dit was via Sixt.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door JWTS »

@Trom telefoonnummer werkt helaas niet. Via de chat wel contact gehad, maar aangezien ons eerste chat gesprek een antwoord was (antwoord gegeven en direct gesloten), een tweede chat gestart. Het tweede gesprek gaf een tegenstrijdig antwoord ten opzichte van antwoord 1. Vervolgens nog een derde gesprek gestart, waar we weer een compleet ander antwoord kregen.

Antwoord 1: klopt, het is niet mogelijk om naar andere staten te gaan dan opgesomd in de Local Addendum
Antwoord 2: je mag naar alle staten behalve naar Mexico
Antwoord 3: je moet regelen aan de counter van je local branch dat je naar andere staten gaat dan opgesomd in de Local Addendum

Niet echt een lekkere ervaring met de Customer Support tot nu toe. Straks een poging wagen om te bellen met de local branch.
Iemand ervaring met een dergelijke case bij Alamo? Geeft toch onrust zo vlak voor vertrek. :roll:
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@JWTS Ik heb op dit forum nooit eerder gehoord van een Local Addendum met daarin een beperking van het aantal staten waar je mag rijden. Huur je wel vanaf de luchthaven? Of heb je een speciale categorie auto gekozen? Toch heel vreemd dit. Gedoe hoor, zo vlak voor je vakantie.
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

@Felicitas gewoon bij Alamo.de, ophaal- en terugbrenglocatie Harry Reid International Airport (LAS). Naar mijn idee geen speciale categorie; fullsize SUV. Zou dit nog iets te maken kunnen hebben met de THPPS15 code die gebruikt is?

Nu zijn het ook heerlijke legal documenten die (voor ons in ieder geval) lastig te interpreteren zijn... Het helpt dan ook niet mee dat Customer Support tegenstrijdige berichten afgeeft.

Edit:
Kijken nu voor de zekerheid ook maar even naar andere partijen, maar Sixt schrijft dit in in de land-specifieke voorwaarden:
Binnen de aangrenzende Verenigde Staten
Voertuigen gehuurd op de meeste SIXT locaties in de aangrenzende Verenigde Staten mogen door de gehele aangrenzende staten worden bestuurd.

Aangrenzend lees ik als: huren in Las Vegas Nevada, rijden door Utah mag wel, rijden door Colorado niet.

Link naar de land-specifieke voorwaarden sixt.nl
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Je kunt ook via de USA Alamo app je auto annuleren ook al heb je geboekt bij Alamo.de
Even op boekingsnummer opzoeken en annuleren.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Zo kan het ook natuurlijk, gokje kan je altijd nemen.
Ik betaal nooit vooruit, een keer meegemaakt dat ik een dag later aankwam door een defect aan het vliegtuig, dan is je reservering dus ook weg, ook als je die 2 dagen van te voren maakt.

[/quote]
Ik wacht al 2 jaar op mijn 100dollar waarborg van hotel Red roof in Miami;een hotel en B&B reservatie met mogelijkheid tot annulatie in Daytona nooit geld teruggekregen.Mijn vliegtickets bij Delta daarentegen 2 dagen later geld terug.Het kan dus wel.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@JWTS Twijfel is naar. Wellicht Alamo op Harry Reid airport in Las Vegas bellen:
Poohbear
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Poohbear »

Ik zie dat de prijzen voor Tampa bij Alamo weer verder zijn gezakt. Standaardklasse crossover is voor ons met €80 gedaald naar €821 voor 21 dagen. Prijsdaling geldt niet voor alle klassen. Lagere klasse is zelfs duurder. Bijzonder.
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

@Trom telefonisch volledig onbereikbaar. De enige manier om via het keuze menu uit te komen bij de Las Vegas branch heeft na 20 keer bellen nog geen enkel opgenomen telefoontje opgeleverd. Verbinding wordt ook automatisch na een paar minuten verbroken.
Als we kiezen voor het maken van een reservering krijgen we direct iemand aan de lijn, alleen doorverbinden kunnen ze niet. :roll:

De zoekfunctie op het forum levert alleen vergelijkbare cases, als wij nu treffen bij Alamo, op voor Sixt. Alamo zie ik nergens voorkomen.

Zijn nu bezig met een plan B voor de zekerheid.
Avis kent in ieder geval geen statenrestrictie zie ik in de voorwaarden. Hertz houdt het ook een beetje vaag "Additional and/or different restrictions may apply in certain states. See your Rental Agreement for additional information, at the time of rental.". Sixt kent sowieso een statenrestrictie.

Iemand nog een handige tip voor onze situatie? Is de eerste keer dat we naar Amerika gaan en ook de eerste keer dat we een auto huren.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@JWTS Nog even wat nagekeken over mijn Alamo.de huur in 2023. Ik had toen een vraag aan Alamo en ze reageerden toen redelijk snel en helder. Het is het mailadres van de overkoepelende Enterprise organisatie;
Dat is de laatste contactmogelijkheid die ik kan bedenken.
Succes. Hopelijk is het allemaal een storm in een glas water?

Trouwens zijn de prijzen voor dezelfde huur via ustravel momenteel niet concurrerend? Dan heb je Nederlandse klantenservice.
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

@Trom ga ik proberen, bedankt!

UStravel hebben we inderdaad ook bekeken, echter zie ik daar hetzelfde terugkomen in de 'Key Rental Facts' (zie bijlage). Ik ga ze straks bellen, ga er vanuit dat ze met hun ervaring hier vaker mee te maken hebben gehad.
Scherm­afbeelding 2025-05-14 om 08.26.11.png
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@JWTS Interessante ontwikkeling... Ik zie het ook staan als ik een proefboeking Las Vegas - Las Vegas maak via zowel alamo.de als via US travel. Als je ''gewoon'' via alamo.com boekt staat het er overigens ook.

Daar moet een oplossing voor zijn. Hoe vaak reizen mensen niet door Colorado?

Maak ik een boeking bijvoorbeeld Las Vegas - Denver dan zie ik het ook staan, maar maak ik een boeking Denver - Las Vegas dan zie ik het niet. Doe ik bijvoorbeeld Seattle - San Fransisco of Seattle - Portland dan zie ik het ook niet staan. Het lijkt dus te maken te hebben met ophalen in Las Vegas.

Misschien handig om dat even mee te nemen naar US travel? En laat ons even weten wat eruit komt als je wil.. Als er inderdaad beperkingen zijn is dat ook voor anderen handig om te weten :wink:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@JWTS Ik heb mijn contract van vorig jaar nog eens doorgespit met huur vanaf Salt Lake City. In de uitzonderingen wordt alleen Mexico genoemd. Maar dat is hier bekend op het forum. Voorts vond ik nog op een Alamo pagina dat een aantal Staten andere regels hebben over waar je mag rijden. Het waren er een stuk of 5 waaronder Nevada.
Het enige dat de beperking in Staten kan opheffen is als het uitdrukkelijk in je contract staat dat je overal in de VS (eventueel met Canada) mag rijden.
Ik vind het een bijzonder iets en vraag me af of dit nieuw is (net als de beperking van 300.000$ die afgelopen jaar is ingevoerd om kosten te drukken) of dat dit altijd al geldt en het nog nooit opgevallen is bij reizigers die vanaf Las Vegas huurden.
Ik hoop dat je inmiddels wat duidelijkheid hebt of een goed plan B. Echt waardeloos om deze stress te hebben vlak voor vertrek. Hopelijk blijkt het allemaal een storm in een glas water. Ik hoop dat je snel kunt gaan genieten van een prachtige reis!
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@JWTS en @Trom ik heb ook mijn reservering van vorig jaar juni erbij gepakt van onze week familiebezoek in Californië. We hebben toen voorafgaand een klein rondje gemaakt en de auto opgehaald op Las Vegas airport en ingeleverd op San Francisco airport. Er wordt alleen iets geroepen over Mexico, dus dit lijkt iets nieuws te zijn..

Ik kan het mij bijna niet voorstellen dat er alleen CDW is voor de staten die genoemd worden.. Dit gaat Alamo toch klanten kosten op deze manier als dat waar is? Hoeveel mensen doen Colorado wel niet aan tijdens een rondreis? En waarom specifiek Colorado niet? Maar Utah en Arizona wel?

En waarom alleen Las vegas ophalen? En niet bijvoorbeeld Denver ophalen en Las Vegas inleveren? Dan moet het dus lokale wetgeving in Nevada zijn..
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 14 mei 2025, 19:24, 3 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

JWTS schreef:
13 mei 2025, 14:43
Edit:
Kijken nu voor de zekerheid ook maar even naar andere partijen, maar Sixt schrijft dit in in de land-specifieke voorwaarden:
Binnen de aangrenzende Verenigde Staten
Voertuigen gehuurd op de meeste SIXT locaties in de aangrenzende Verenigde Staten mogen door de gehele aangrenzende staten worden bestuurd.

Aangrenzend lees ik als: huren in Las Vegas Nevada, rijden door Utah mag wel, rijden door Colorado niet.
Aangrenzend is waarschijnlijk een (niet zo'n goede) vertaling van contiguous (aaneengesloten); dwz alle staten met uitzondering van Alaska en Hawaii. Zie ook deze topics.
Vroeger had Sixt wel restricties wat betreft het aantal staten, maar ik dacht dat dat nu niet meer zo was.

Ontzettend vervelend dit!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer