Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sevro: Rondje LA (15 dagen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sevro
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis sevro: Rondje LA (15 dagen)

Bericht door sevro »

Hallo

We willen opnieuw een rondje LA doen (15 dagen). Vorig jaar deden we ook een rondje LA, dus we hebben al wel wat gezien. Het is de bedoeling om er nu nieuwe elementen in te stoppen, maar we willen zeker ook een aantal dingen nogmaals bezoeken omdat we daar naar onze mening vorig jaar iets te kort zijn geweest. Las Vegas, Grand Canyon en San Francisco zitten bewust niet in de planning. De Bryce Canyon hebben we ook al gezien en mag er ook uit indien er iets anders is, maar ik zag niet direct een manier om te overbruggen richting Capitol Reef en Monument Valley.

Dit is de planning die ik nu heb. Zoals je ziet zijn er nog twee lege dagen op het einde, dus er is nog speling om extra stops te maken tussenin. Er zijn een aantal dagen waarin we lang moeten rijden, maar daar hebben we niet zo'n groot probleem mee. Mijn vriendin zou graag een winery bezoeken of een paardrit doen ergens. Tips zijn zeker welkom! Alvast heel erg bedankt!
3/jul LA
4/jul LA
5/jul Sequoia NP
6/jul Yosemite
7/jul Yosemite
8/jul Mammoth Lakes
9/jul Springdale
10/jul Zion -> Bryce
11/jul Page
12/jul Capitol Reef
13/jul Monument Valley
14/jul Phoenix
15/jul San Diego
16/jul …
17/jul …
18/jul LA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis sevro: Rondje LA (15 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Is het voor dit jaar? En liggen de vluchten al vast?

De tijd voor Sequoia is zo wel heel erg kort. Zet het eens in een van/naar schema, dan zie je beter wat de reisdagen zijn.
Page staat er zo wat vreemd tussen, waarom niet van Bryce naar Capitol Reef en dan naar MV en Page?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 mei 2025, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je had ook al een route met Yellowstone erin zie ik nu. Wat is daarmee gebeurd? Het is wel fijn als je reageert in je topics. :thumbup:

Marianne
sevro
Amerika-ontdekker

Bericht door sevro »

Martin & Marianne schreef:
13 mei 2025, 22:12
Je had ook al een route met Yellowstone erin zie ik nu. Wat is daarmee gebeurd? Het is wel fijn als je reageert in je topics. :thumbup:

Marianne
Hallo Marianne

De plannen van de trip via Yellowstone zijn gewijzigd. Ik wilde die topic verwijderen, maar ik kreeg hem niet weg. Excuses!
sevro
Amerika-ontdekker

Bericht door sevro »

13 mei 2025, 21:55
Is het voor dit jaar? En liggen de vluchten al vast?

De tijd voor Sequoia is zo wel heel erg kort. Zet het eens in een van/naar schema, dan zie je beter wat de reisdagen zijn.
Pagwme staat er zo wat vreemd tussen, waarom niet van Bryce naar Capitol Reef en dan naar MV en Page?

Marianne
Dat is voor dit jaar. De vluchten liggen nog niet vast, maar ik zou ze deze week nog willen boeken.

Ik probeer morgen het schema aan te passen in een van/naar schema.

Dank je voor de tip van Bryce naar Capitol.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als ik jouw voorstel uitschrijf, met Page verplaatst, dan ziet het er zo uit:

3-jul naar - LA
4-jul LA
5-jul LA - Sequoia
6-jul Sequoia - Yosemite
7-jul Yosemite
8-jul Yosemite - Mammoth Lakes
9-jul Mammoth Lakes - Springdale
10-jul Springdale - Bryce
11-jul Bryce - Capitol Reef
12-jul Capitol Reef - Monument Valley
13-jul Monument Valley - Page
14-jul Page - Phoenix
15-jul Phoenix - San Diego
16-jul San Diego
17-jul San Diego
18-jul San Diego - LA
19-jul LA

Die twee lege dagen zie ik niet echt, je wilt toch niet voor slechts 1 dag naar San Diego?

Wanneer wil je terugvliegen, op de 19e?
Het kan op zich wel zo, maar je hebt op deze manier erg weinig tijd voor Sequoia (ook afhankelijk van waar je gaat overnachten) en met de lange rit naar Springdale blijft er voor Zion ook weinig tijd over.

Paardrijden zou ik Zion, Bryce of Monument Valley kunnen, en wellicht zijn er meer mogelijkheden. Kijk voor Zion en Bryce daarvoor eens op de NPS-site. Wat betreft wineries; misschien ergens richting kust? Dat zou je dan in de plaats van Sequoia kunnen doen.

Ook jammer om een rondje te doen als je zo weinig tijd hebt, dan kun je beter een one way overwegen. Dus bijvoorbeeld San Diego in het begin doen en dan eindigen in Phoenix. Of Las Vegas.
Heb je al nagedacht over accommodatie? Daar ben je natuurlijk laat mee, dus het zal niet makkelijk zijn om iets betaalbaars te vinden wat ook nog goed gelegen is. Hou er rekening mee dat je voor Yosemite een toegangsreservering nodig hebt als je niet in het park overnacht.

Wat zijn de echte musts? Kun je iets laten vallen? Het is altijd jammer als je op een eerste reis te weinig tijd hebt want dan wil je eigenlijk hetzelfde rondje nog eens doen. Het is handiger om voor een kleiner deel wat meer tijd te nemen, en dan een volgende keer een ander deel te nemen.

Topics verwijderen kan niet, en waarom zou je ook? Er staan altijd wel nuttige dingen in. Als iets niet doorgaat kun je dat in dat topic vermelden, dan is het ook duidelijk waarom er geen reactie is.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Tussen San Diego en LA zijn langs de kust ook mooie dingen te zien, dus rijd vooral niet in een keer door de laatste dag. Dat zou zonde zijn.
Voor LA en San Diego kun je ons laatste reisverslag bekijken. Het was een cruise, maar voorafgaand, in het midden en aan het eind zijn we in/rond San
Diego geweest en aan het eind in LA.
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.com/
sevro
Amerika-ontdekker

Bericht door sevro »

14 mei 2025, 09:48
Als ik jouw voorstel uitschrijf, met Page verplaatst, dan ziet het er zo uit:
<< KNIP >>
Marianne
Dankjewel om mee na te denken. Deze planning ziet er al goed uit!
Waar zou jij aanraden om te overnachten voor Sequoia NP en Yosemite NP, en wat raad je daar zeker aan om te doen?
Laatst gewijzigd door markro op 16 mei 2025, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort, is niet nodig in z'n geheel te plaatsen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zoals gezegd is in die opzet (eigenlijk jouw opzet, met alleen Page later in de route opgenomen) de tijd voor Sequoia bijzonder beperkt. Kijk eens naar de reistijden op GoogleMaps. Gebruik dan voor Sequoia bijvoorbeeld het Lodgepole Visitor Center als centraal punt in het park. Bovendien heb je ook nog Kings Canyon; de rit naar Cedar grove en de korte wandelingen daar zijn ook zeer de moeite waard.
Voor een overnachting zou ik met slechts één nacht zeker in het park overnachten. De Wuksachi Lodge ligt in Sequoia NP. Overnachten daar is prijzig. Je kunt ook kijken naar Kings Canyon, bijvoorbeeld een cabin in Grant Grove Village. Zie daarvoor hier.
Wij hebben in 2006 en in 2013 daar overnacht. In 2017 zaten we op Lodgepole camping. Kijk eens in die verslagen om een idee te krijgen van wat je in het park kunt doen. En kijk eens op www.nps.gov/seki (onder plan your visit) voor de mogelijkheden. Ik zou minimaal de General Sherman bezoeken, en dan verder lopen om de drukte te ontwijken en te geniete van de andere sequoia's. Zie voor een mogelijke invulling hier. Kijk ook even naar de dag ervoor en erna.
Met twee nachten (en dan een nacht minder San Diego) zou je ook eerst in Three Rivers kunnen overnachten en daarna in Grant Grove. Of buiten het park. Of kijk eens naar Cedar grove, dat vonden wij erg leuk.

Voor Yosemite raad ik altijd een overnachting in de vallei aan; je hebt dan de meeste tijd voor het park, geen toegangsreservering nodig, en je kunt ook de rustige uren van de dag in het park doorbrengen. Nadeel; het is duur en/of erg eenvoudig. Maar ook buiten het park is accommodatie duur; je moet al heel ver van het park zitten om veel te kunnen besparen. Kijk bij accommodatie naar de afstand tot Yosemite Village; de parkgrens zegt niet zoveel. Voor reserveringen zie www.travelyosemite.com.
Een must in Yosemite Valley is de Mist Trail. Of doe de Panorama Trail; die combineert Glacier Point met de Mist Trail. en nog een heel stuk er tussenin. Kijk voor de wandelingen in de verschillende delen van het park eens op mijn wandelsite.
Als je naar Sequoia gaat is een bezoek aan de Mariposa Grove niet nodig, maar als je Sequoia overslaat is een bezoek aan de sequoia's in de Mariposa Grove een goed idee. Verder is een beozek aan Glacier Point een aanrader. Onderweg kun je de wandeling naar Taft Point of Sentinel dome doen. Kijk eens op de kaart op https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm waar alles ligt.
Voor de Tioga Road kun je ook een volle dag uittrekken als je wilt wandelen.
In de vallei kun je ook fietsen. Of ga raften als er nog voldoende water in de Merced river staat (maar dat denk ik eigenlijk niet).

Nog een optie: vergeet Sequoia en start in SF en rij naar Napa Valley voor de wineries,. Dan door naar Yosemite. Je kunt terugvliegen van LA of San Diego. Of vanaf Las Vegas zodat je meer tijd hebt voor de rest.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie niet veel opties nu in Yosemite Valley. alleen een tent in Curry Village, op 7 juli. Je kunt die alvast vastleggen, en dan later kijken of er nog iets anders vrij komt. annuleren kan gratis tot een week voor aankomst.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

16 mei 2025, 11:00
Je kunt terugvliegen van LA of San Diego. Of vanaf Las Vegas zodat je meer tijd hebt voor de rest.
Dit kun je ook van de ticketprijs af laten hangen, waar het het goedkoopst is, en op basis daarvan je route indelen. Maar dan ben je misschien voor sommige accommodaties te laat met reserveren, hoewel je de tickets over het algemeen 11 maanden voor de terugreisdatum kunt boeken.
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Wat zijn de plannen in Phoenix? Het is niet meteen een inspirerende stad. Death Valley en Valley of Fire hebben jullie al gezien? Voor de hitte moet je het niet laten, in Phoenix (en andere plekken) kan je in juli ook een ei bakken op het asfalt. Zoals Marianne reeds zei: ik zou Sequoia skippen.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mark1979 »

Misschien een overbodige tip maar vergeet je reisverzekering en annuleringsverzekering niet te verhogen. Je geeft een klap geld uit en mocht er vooraf iets gebeuren dan ben je veel geld kwijt. Wij hebben afgelopen zomer ook onze 1e reis rondje zuid west moeten annuleren vanwege overlijden. Maar we hebben van de verzekering tot op de laatste cent alles terug gekregen zelfs esims werden vergoed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer