Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2026 slow chat
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: DV 2026 slow chat
Wat ik me dan serieus afvraag, als je al 10 jaar mee doet en niet wordt uitgeloot, heb je dan het idee dat je leven stil staat hier, of maak je wel gewoon plannen, koop je een huis, noem maar op?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben vele jaren meegedaan. De eerste jaren voelde het een beetje alsof ons leven on hold stond. We waren net naar een andere provincie verhuisd toen de Amerikaanse werkgever vroeg of we naar de US wilden verhuizen. Dat werd omwille van personeelswissel etc een paar keer uitgesteld, en toen de crisis fan 2008 kwam, werd alles officieel voor onbepaalde tijd stop gezet aan die kant. Wij waren het ondertussen kotsbeu, om het maar netjes te zeggen, en zijn toen voor ons eigen visum gegaan... voor Canada. Daar woon ik sinds 2010, ben ondertussen Canadees, en heb geen behoefte meer om naar de US te verhuizen. Maar ja, die eerste jaren dat we probeerden voor de green card voelde het wel een beetje aan als 'on hold'. Bepaalde grote financiële beslissingen stel je uit etc.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik zou gewoon door gaan met plannen maken. Sterker nog, deze zomer ga ik zeer waarschijnlijk met ons gezin van 5 (weer) verhuizen naar Curacao voor een aantal jaar, en van daaruit maar weer verder plannen maken

Als de kans 50/50 zou zijn, dan zou ik zeker mijn plannen aanpassen. Maar als de kans maar 1-2% is, zou ik mijn leven er totaal niet op aanpassen. En een "investering" in een huis is in NL best rendabel geweest de afgelopen 10-20 jaar, op wat dipjes na. Dan risico zou ik wel durven nemen.
Ik zou dan, als ik de "gelukkige winnaar" ben, op het moment wel gaan kijken en eventueel plannen aanpassen. Daar heb je meestal nog zeker 1-2 jaar voor toch nadat je gewonnen hebt?
Persoonlijke noot: Eerlijk gezegd sta ik de aankomende 3,5 jaar niet echt te springen om naar de US te gaan. Ik vind persoonlijk de US ook niet veel aantrekkelijker geworden als ik het vergelijk met 20 jaar geleden toen we voor het eerst die kant op gingen.
Wij doen nu onze 2de keer mee met 2 personen.
Ik volg ook al enige tijd de inschrijving en winnaars trend en zie die in dalende lijn gaan inderdaad.
Ik heb soms het gevoel dat mijn leven stilstaat. Zeker omdat belgie ons de keel uithangt!
We overwegen altijd onze investeringen met wat als we winnen… ja dan is het zo, je bent vaak nog anderhalf jaar bezig met interviews en papier werk. Tegen dan verkopen we hier alles wel
Ik volg ook al enige tijd de inschrijving en winnaars trend en zie die in dalende lijn gaan inderdaad.
Ik heb soms het gevoel dat mijn leven stilstaat. Zeker omdat belgie ons de keel uithangt!
We overwegen altijd onze investeringen met wat als we winnen… ja dan is het zo, je bent vaak nog anderhalf jaar bezig met interviews en papier werk. Tegen dan verkopen we hier alles wel
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
We hebben nog geen tien keer meegedaan, maar slechts negen keer. Ooit begonnen we als gezin met kinderen, nu doen we mee zonder hen — zij nemen inmiddels zelfstandig deel.
Staat ons leven stil? Zeker niet. Eén van mijn dochters woont al enkele jaren in de VS met een H1B-visum. Mijn andere dochter en haar partner hopen ervan om binnen enkele jaren een eigen zaak op te starten in Amerika.
Voor mijn man en mij is emigratie eerder een plan voor later, richting ons pensioen — dus nog even geduld.
Het winnen van een Green Card zou de weg voor ons allemaal nét iets eenvoudiger maken.
Staat ons leven stil? Zeker niet. Eén van mijn dochters woont al enkele jaren in de VS met een H1B-visum. Mijn andere dochter en haar partner hopen ervan om binnen enkele jaren een eigen zaak op te starten in Amerika.
Voor mijn man en mij is emigratie eerder een plan voor later, richting ons pensioen — dus nog even geduld.
Het winnen van een Green Card zou de weg voor ons allemaal nét iets eenvoudiger maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 5189 Weergaves
-
Laatste bericht door callimero
-
- 7 Reacties