Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Artikel over reizen naar de VS (21 maart 2025).

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Artikel over reizen naar de VS (21 maart 2025).

Bericht door Martin & Marianne »

Als je ziet hoe er met de NPS omgegaan wordt (budget cuts) krijg ik niet het idee dat het toerisme belangrijk is voor de regering. Maar inderdaad, ik denk dat je met een ESTA niet meer risico loopt dan voorheen op bijvoorbeeld lastige vragen bij binnenkomst.

Marianne

En: het gebeurt/er gebeurt
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

ADE01 schreef:
22 mei 2025, 21:28
Pete.Z schreef:
22 mei 2025, 10:17
Als gewone toerist heb je niets te duchten, en daar zou het over moeten gaan.
Vandaag de dag heb je wel gelijk, de gewone toerist heeft er weinig last van, maar wie weet hoe dat morgen is of wanneer je over x maanden op vakantie gaat. De situatie voor heel veel zaken verandert bijna met de dag en het is misschien een kleine kans maar het kan best zo zijn dat toerisme een keer aan de beurt is. Ik zou het in ieder geval goed in de gaten houden wanneer je nu gaat boeken. Ik denk dat de onzekerheid de voornaamste reden is waarom toerisme afneemt, niet zozeer de toerisme sensatie verhalen in de pers.
Morgen kan ik wel dood neervallen, of er slaat een komeet in, of er breekt een onbeheersbare pandemie uit, aliens landen, de dijken breken.
Voorlopig heb ik alles geboekt voor oktober.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Martin & Marianne schreef:
23 mei 2025, 10:38
En: het gebeurt/er gebeurt
sorry @Martin & Marianne D en T is niet mijn sterkste kant :oops: :wink:
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Toch is het heel simpel: altijd een t in de tegenwoordige tijd. Je loopt, je zegt, je betaalt, je houdt etc.

En het was niet voor jou bedoeld, maar meer in het algemeen. :wink:

Marianne
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

d_vdploeg schreef:
23 mei 2025, 09:33
Ik denk dat als toerisme ooit aan de beurt is (kan mij amper voorstellen dat dit gaat gebeuren) dat het de situatie wel echt anders gaat maken.. Niet in de laatste plaats voor de gewone Amerikaan.
Ja, ik denk het ook niet maar er gebeuren op het moment wel meer dingen waarvan ik dacht dat ze nooit zouden gebeuren. Mijn punt was juist de nuance, er is nog niks aan de hand maar houd het wel in de gaten. Op dit forum zijn we soms iets te veel liefhebber.

@Pete.Z De kans op een alien invasie, pandemie, komeet enz. is natuurlijk wel een stuk kleiner dan een escalatie tussen de VS en Europa. Nadat we gisteren reageerden is de eerste stap al gezet met de dreiging van 50% handelstarieven.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En alweer, toeristen hebben niets te maken met handelstarieven.
Allemaal bangmakerij.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Toeristen lijken mij inderdaad minder risico lopen, ze zijn momenteel niet het meest voor de hand liggende middel om de gewenste druk te oefenen op partijen waar de regering ongenoegen mee heeft. Maar je zult maar internationale student aan Harvard of Columbia zijn. En DOGE is druk bezig met data mining en kunnen mensen geflagged worden als ze zich identificeerbaar publiekelijk (in de ogen van de regering) kritisch uitlaten over de regering of vriendjes van de regering. Dus als je in die groep zit zou ik me toch twee keer bedenken. Zoals ADE01 schrijft is het proces voor weigeren en uitzetten harder geworden. M.i. willen ze een luid signaal geven in deze gevallen, en als je in die situatie zit ben je mooi de pineut. Vastgezet worden voor meerdere dagen is toch wel iets anders dan ESTA weigeren of met het eerste vliegtuig worden teruggestuurd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer