Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis charlotte1981: Denver - Yellowstone - Zion (augustus 2025).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
charlotte1981
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis charlotte1981: Denver - Yellowstone - Zion (augustus 2025).

Bericht door charlotte1981 »

Hallo,

Zo had ik de eerste dagen gepland:
Ik hou er rekening mee dat we de eerste dag wat trager op gang zullen komen (de eerste boodschappen, ..). Of misschien juist niet wegens de jetlag en veel te vroeg wakker zijn??
Het staat redelijk vast (altijd met 2 woorden spreken ;-)) dat we Crested Butte willen bezoeken (stadje + wandeling).
Hiervoor moeten we een overnachting inplannen. De verblijfplaatsen in Gunnison zijn toch wel een pak goedkoper, dus daar zouden we overnachten.
Op woensdag kunnen we dus naar Gunnison rijden via je bovenstaande route, met onderweg enkele tussenstoppen, waaronder ook bezoek aan het stadje Crested Butte.Op donderdag 07/08 kan ik de Scarp Ridge Hike inplannen. Ik lees in je reisverslagen dat die adembenemend is
Felicitas schreef:
15 mei 2025, 09:01
"Ik vraag me af of twee nachten Gunnison handig is. Gunnison zelf is niet echt speciaal en de meest directe route er naar toe is ook niet heel spannend. Wel een mooie route is Denver - Georgetown - Guanella Pass - Grant - Buena Vista - Cottonwood Pass - Taylor Park Reservoir - Crested Butte (of Gunnison)."
Om nu op bovenstaande vraag te antwoorden: Lukt het dan nog op donderdag 07/08 om na de wandeling in Crested Butte door te rijden naar Moab? Ik zie namelijk dat we opnieuw passeren langs Gunnison. Vandaar dat ik opnieuw een overnachting gepland heb ik Gunnison. (Ik moet me blijkbaar nog wat aanpassen in het concept roadtrip waarbij er per dag een andere slaapplaats aangedaan wordt). Of eventueel dan toch verder rijden naar een ander mooi plaatsje op weg naar Moab?

Groetjes,

Charlotte
Laatst gewijzigd door charlotte1981 op 16 mei 2025, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Charlotte, check je bericht even: jouw tekst moet na de [/quote] komen.

Je zou een overnachting in Grand Junction kunnen overwegen. Niet omdat dat een leuke plaats is maar je kunt er betaalbaar overnachten, je kunt dan de volgende dag nog het Colorado NM meenemen of vroeg richting Moab vertrekken en je hebt er een Applebee's. :wink:

Als je op zoek bent naar een leuk plaatsje dan is bijvoorbeeld Silverton leuk. Of Telluride.

Kijk eens in ons 2013- en 2019-verslag voor routes met Grand Junction en de Black Canyon.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 16 mei 2025, 08:16, 3 keer totaal gewijzigd.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Sorry, ik moet nog wat zoeken met die quotes :D
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien word je al gek van alle adviezen, maar hier nog een paar kanttekeningen.

Op woensdag (dag na aankomst) van Denver naar Gunnison is goed te doen. Ik had een alternatieve route voorgesteld via de Guanella Pass en Cottonwood Pass. Dat maakt de rijdag wel mooier, maar een stuk langer. Hou er rekening mee dat de Guanella Pass ruim 3500 meter hoog is en de Cottonwood Pass 3700 meter. Misschien te hoog op de dag na aankomst (hoogteziekte)?

Op donderdag naar Crested Butte en daar wandelen en het plaatsje bekijken is leuk. Wij vonden inderdaad Scarp Ridge een fantastische wandeling. Wij deden die in 2016 de tweede week van juli. Toen stonden wel de berghellingen vol met zonnebloemen. De wandeling is hoog (3700 m) en ruim een half uur rijden van Crested Butte. Het laatste stuk naar de trailhead was een vrij slechte dirt road. In 2019 wilden we de hike nog eens doen, maar toen moesten we omkeren. Voordat je deze hike gaat doen zou ik goed informeren bij het Visitor Center of je er kunt komen.

Daarna zou ik zelf denk ik niet meer terugrijden naar Gunnison, maar via de Kebler Pass (goed te berijden gravel road) naar Delta, Grand Junction of Fruita rijden en daar overnachten. En dan de volgende dag naar Moab via Colorado National Monument en de 128 langs de Colorado River.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

charlotte1981 schreef:
16 mei 2025, 08:06
Sorry, ik moet nog wat zoeken met die quotes :D
Je weet dat je je berichten nog aan kunt passen? Zie daarvoor het pennetje rechtsboven je bericht.

En als je niet zeker weet of je het goed doet kun je eerst op voorbeeld klikken in plaats van op verstuur.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

charlotte1981 schreef:
15 mei 2025, 23:03
Ik hou er rekening mee dat we de eerste dag wat trager op gang zullen komen (de eerste boodschappen, ..). Of misschien juist niet wegens de jetlag en veel te vroeg wakker zijn??
Reken er maar op dat je de eerste dagen vroeg wakker bent. Als je probeert dat ritme een beetje vol te houden, haal je een hoop uit je dagen.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Felicitas schreef:
16 mei 2025, 08:09
.
Misschien word je al gek van alle adviezen, maar hier nog een paar kanttekeningen.
Dat is geen probleem hoor. Ik leer veel uit jullie adviezen. Hartelijk dank alvast!
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
16 mei 2025, 08:16
Je weet dat je je berichten nog aan kunt passen? Zie daarvoor het pennetje rechtsboven je bericht.
Yes, gevonden :thumbup:
RenG
Amerika-ontdekker

Bericht door RenG »

charlotte1981 schreef:
14 mei 2025, 21:55
maar dit lijkt me een mooie planning.
Wat denken jullie?
Lijkt mij een mooie afwisselende reis! Ik zou Goblin Valley wel meenemen als je Little Wild Horse Canyon bezoekt op je route vanuit Moab, dat ligt namelijk praktisch naast elkaar. Dan heb je op de volledige dag in Capitol Reef meer tijd voor het park zelf naast de Sulphur Creek trail (scenic drive, pie halen in Fruita, Gooseneck overlook bijvoorbeeld). Wij vonden Torrey overigens een prima uitvalsbasis voor Capitol Reef. Wij waren met de camper, maar er zijn daar op meerdere plekken cabins te huren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Torrey is inderdaad een goede uitvalsbasis voor Capitol Reef. Wij zaten in 2017 in een cabin op 1000 Lakes RV park (zie hier). Maar mocht je besluiten om een tent mee te nemen dan is kamperen op Fruita een aanrader. Zie hier voor onze ervaring. En ja, de pie uitproberen!

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Hallo,
Onze reis begint al mooi vorm te krijgen. Dank je wel alvast voor alle adviezen! Zonder jullie zou het echt niet gelukt zijn.
Tips voor activiteiten met 2 tieners (10 en 12 jaar) zijn nog steeds welkom!.

Groetjes,

Charlotte
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Hallo,

Ik ben Yellowstone even van naderbij aan het bekijken en heb nog een nacht kunnen boeken in Old Faithfull Inn. Joehoe!
Nu heb ik volgende boekingen:

15/08: Lake Lodge
16/08: Old Faithfull Inn
17/08: Gardiner (raften)
18/08: Lake Lodge
19/08: Cody

Is dit OK?

Groetjes,

Charlotte
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Hallo,
Nog een opmerking op bovenstaande post. Vanaf 13/08 zit ik al in het gebied rond Grand Teton, nl Ashton.
Dit blijkt 63 mijl van de West-Intrance en 43 mijl van de Zuid-Intrance (wel onverhard en soms afgesloten) te zijn.
Dan kan ik die overnachting op 15/08 in Lake Lodge misschien al beter annuleren?
Wat denken jullie?

Groetjes,

Charlotte
Bijlagen
image.png
image.png (57.44 KiB) 2721 keer bekeken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fijn dat je iets in Old Faithful hebt. :thumbup:
Ashton begrijp ik niet helemaal. daar zit je twee nachten? En wat wil je daar doen? En wat doe je dan in plaats van Lake Lodge als je dat zou annuleren?

Marianne
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Hallo Marianne,
Ik heb het verblijf geboekt in Ashton met het oog om op die manier Grand Teton te kunnen bezoeken.
Het blijkt nu wel dichter te liggen bij Yellowstone dan bij Grand Teton.
Het zou dus enkel de bedoeling zijn om de eerste nacht van Lake Lodge (15/08) te laten vallen.

Groetjes,

Charlotte
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het ligt absoluut niet goed voor Grand Teton. En ook niet voor Yellowstone. Ik weet dat alles bij Grand Teton erg duur is maar ik zou toch eens kijken naar iets in Jackson of bijvoorbeeld in het park zoals Colter Bay.

Heb je dan nu 3 nachten Ashton?
Kijk eens naar de reistijden. Naar bijvoorbeeld Jenny Lake is het al 2u15.

Marianne
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Even aan het mee lezen omdat wij volgend jaar wellicht een vergelijkbaar iets gaan doen in 4/5 weken tijd.
Maakt het voor deze route nog veel uit of je hem met de klok mee of tegen de klok in rijdt? Behalve natuurlijk dat je counterclockwise niet meteen de hoogte in gaat?
Waarom is SLC hier komen te vervallen voor het oostelijke deel? Of is de keuze nog niet gemaakt? Westen heb je natuurlijk SLC, Grand Teton en eventueel (als je tijd hebt en dus meer dagen) ook nog Las Vegas en Grand Canyon.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

dirkmuis schreef:
22 mei 2025, 14:42
Even aan het mee lezen omdat wij volgend jaar wellicht een vergelijkbaar iets gaan doen in 4/5 weken tijd.
Maakt het voor deze route nog veel uit of je hem met de klok mee of tegen de klok in rijdt? Behalve natuurlijk dat je counterclockwise niet meteen de hoogte in gaat?
Ik heb er inderdaad voor gekozen om de route met de klok mee te rijden omwille van de hoogte.
dirkmuis schreef:
Waarom is SLC hier komen te vervallen voor het oostelijke deel? Of is de keuze nog niet gemaakt?
De keuze is inderdaad nog niet gemaakt. Bij de oversteek van Capitol Reef naar Grand Teton zullen we nog 1 nacht ergens overnachten. De keuze hierbij ligt bij SLC of Flaming Gorge. Heeft er iemand een voorkeur?
dirkmuis schreef:
Westen heb je natuurlijk SLC, Grand Teton en eventueel (als je tijd hebt en dus meer dagen) ook nog Las Vegas en Grand Canyon.
Het westen hebben wel al eens bezocht op een vorige reis. Dit combineren met Yellowstone is voor ons nu niet haalbaar.
Iemand heeft me wel laten vertellen dat Antelope Canyon een heel mooi park is.
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
22 mei 2025, 08:25
Het ligt absoluut niet goed voor Grand Teton. En ook niet voor Yellowstone. Ik weet dat alles bij Grand Teton erg duur is maar ik zou toch eens kijken naar iets in Jackson of bijvoorbeeld in het park zoals Colter Bay.
Ik heb Ashton geannuleerd en vervangen door 2 nachten Jackson. Inderdaad wel heel erg duur :-(
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Ik zit momenteel nog wat vast met de laatste week nl de verbinding van Cody naar RMNP.
Zo ziet het er momenteel uit:
image.png
image.png (24.12 KiB) 2518 keer bekeken

Ik heb de 1e week dan toch terug wat aangepast omwille van de hoogte. We overnachten in Fruita. De regio Crested Butte is dus jammer genoeg weg gevallen. Een optie om die regio in de laatst week mee te nemen? Hoeveel dagen moet je eigenlijk voorzien voor RMNP, rekening houdende dat we Bear Lake en Trail Ridge Road willen doen.

Groetjes,

Charlotte
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer