Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Skip the counter (Alamo) voor dummies.
Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.
Als je bij alamo boekt zeker wel. Auto uitzoeken, bij uitrijden je code, rijbewijs en creditcard bij de hand houden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ja skip the counter kun je gebruiken als pay on arrival kiest, mits je rechtstreeks bij Alamo boekt. Dus bijvoorbeeld alamo.com, alamo.de of de hier bekende sites van US travel en American Vacations. Je maakt in dat geval een rechtstreekse boeking in het systeem van Alamo. Let op, als je via een broker boekt, bijvoorbeeld sunny cars, rentalcars.com of easyterra dan werkt het vaak niet omdat je een alamo reserveringsnummer moet hebben.
Skip the counter moet overigens wel beschikbaar zijn en dat is niet overal, zie posts van @Ellen1308 en @Trom hierboven.In een enkel geval krijg je een auto toegewezen, daar ciculeren in het autoverhuurtopic ook wel posts van rond van mensen die (ik dacht uit mijn hoofd in NCY) een auto toegewezen kregen. Maar ik heb het bij Alamo nog nooit meegemaakt, kon altijd uit de rij kiezen.
Skip the counter moet overigens wel beschikbaar zijn en dat is niet overal, zie posts van @Ellen1308 en @Trom hierboven.In een enkel geval krijg je een auto toegewezen, daar ciculeren in het autoverhuurtopic ook wel posts van rond van mensen die (ik dacht uit mijn hoofd in NCY) een auto toegewezen kregen. Maar ik heb het bij Alamo nog nooit meegemaakt, kon altijd uit de rij kiezen.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Krijg je spontaan de renters agreement bij de exit booth of dien je erom te vragen? Van thuis uit iets afdrukken heeft weinig zin want de gekozen wagen is nog niet gekend en/of gelinkt aan je boeking.
Mijn laatste keer bij Alamo bij de booth direct in de mailbox.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
En je kunt bij de uitrij booth om een print vragen
-
- Amerika-expert
Meestal ploft ie al in de mailbox nog voordat ik de garage uit rijdt 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Kan iemand me kort uitleggen hoe Alamo werkt?
Ik heb er nog nooit gehuurd.
Als ik een auto huur uit een bepaalde klasse (ik zie leuke prijzen voor ‘oberklasse luxus SUV - X7 of RR Sport in las Vegas voor 661 Euro voor 11 dagen), staat die dan klaar of moet ik uit een rij kiezen?
Kan ik voor de eerste huur al skip the counter doen?
Ik heb er nog nooit gehuurd.
Als ik een auto huur uit een bepaalde klasse (ik zie leuke prijzen voor ‘oberklasse luxus SUV - X7 of RR Sport in las Vegas voor 661 Euro voor 11 dagen), staat die dan klaar of moet ik uit een rij kiezen?
Kan ik voor de eerste huur al skip the counter doen?
@Timothy555 Als je bij alamo.de of ustravel boekt, kun je gebruik maken van skip the counter en kun je zelf uitzoeken uit de rij van je gekozen categorie. Na de boeking moet je nog wel aangeven dat je van skip the counter gebruik wilt maken. Je kunt dit direct al bij je eerste huur doen. Als je via een broker huurt, hangt het van die broker af of je skip the counter krijgt. Alamo tarieven zijn bij bovenstaande 2 sites meestal het voordeligst. Gebruik voor alamo.de de kortingscode THPPS15.
-
- Amerika-expert
Bedankt @Trom
Die code kan je zonder verdere nadelen gebruiken (als in, geen voorwaarden aan verbonden)?
Zie ik het ook goed dat Alamo geen ‘tiered’ status programma heeft? Ik zie zelfs geen knop om een account aan te maken?
Die code kan je zonder verdere nadelen gebruiken (als in, geen voorwaarden aan verbonden)?
Zie ik het ook goed dat Alamo geen ‘tiered’ status programma heeft? Ik zie zelfs geen knop om een account aan te maken?
-
- Amerika-expert
@Timothy555 Doorgaans mag je bij Alamo uit de rij kiezen. Mits je boekt bij Alamo.com, alamo.de of US travel kun je skip the counter gebruiken. Als je boekt bij een broker (bijvoorbeeld easyterra) dan kun je doorgaans skip the counter niet gebruiken.
Skip the counter staat los van een auto uitkiezen of niet. Het enige verschil is dat je bij skip the counter niet langs de balie hoeft.
Je kunt bij je reservering accelerated check-in doen en vervolgens skip the counter. Je geeft bij skip the counter online rijbewijs gegevens en creditcard gegevens op. Daar krijg je een bevestiging van en die neem je mee en laat je zien bij het uitrijden.
Of je bij een specifieke luxe categorie misschien een auto toegewezen krijgt, dat zou kunnen daar heb ik geen ervaring mee. Wij boeken dat eigenlijk nooit want ik geef niks om auto’s
en meestal zijn ze duurder dan een full size of SUV wat wij meestal boeken, maar ik zag wel de categorie Luxury in de rijen staan op LAS toen wij er waren vorig jaar juni.
Skip the counter moet wel beschikbaar zijn, bij niet alle vestigingen is dat zo, maar bij Las Vegas airport is dat wel het geval. En er zijn een aantal vestigingen waar je een auto toegewezen krijgt, maar ook dat is op LAS niet het geval.
US travel, American Vacations ( is eigenlijk hetzelfde boekingssysteem) hebben wij de afgelopen 7 van de 8 VS reizen zonder problemen mee geboekt. Daar kun je wel bij boeken durf ik te zeggen.
Je boekt slechts via US travel maar maakt rechtstreeks een boeking bij Alamo en hebt verder niks van doen met US travel.
Wij hebben vorig jaar een kleine aanrijding meegemaakt. Niet onze schuld. Alles keurig door Alamo zelf opgelost. Van alamo.de met die kortingscode zie ik verder geen restricties maar heb ik nog geen ervaring mee.
Wat ga je overigens doen? Want Alamo in Nevada kent sinds kort wat restricties bij de CDW die is alleen geldig in aangrenzende staten. In het autoverhuurtopic ging het daar ook over.
Skip the counter staat los van een auto uitkiezen of niet. Het enige verschil is dat je bij skip the counter niet langs de balie hoeft.
Je kunt bij je reservering accelerated check-in doen en vervolgens skip the counter. Je geeft bij skip the counter online rijbewijs gegevens en creditcard gegevens op. Daar krijg je een bevestiging van en die neem je mee en laat je zien bij het uitrijden.
Of je bij een specifieke luxe categorie misschien een auto toegewezen krijgt, dat zou kunnen daar heb ik geen ervaring mee. Wij boeken dat eigenlijk nooit want ik geef niks om auto’s

Skip the counter moet wel beschikbaar zijn, bij niet alle vestigingen is dat zo, maar bij Las Vegas airport is dat wel het geval. En er zijn een aantal vestigingen waar je een auto toegewezen krijgt, maar ook dat is op LAS niet het geval.
US travel, American Vacations ( is eigenlijk hetzelfde boekingssysteem) hebben wij de afgelopen 7 van de 8 VS reizen zonder problemen mee geboekt. Daar kun je wel bij boeken durf ik te zeggen.
Je boekt slechts via US travel maar maakt rechtstreeks een boeking bij Alamo en hebt verder niks van doen met US travel.
Wij hebben vorig jaar een kleine aanrijding meegemaakt. Niet onze schuld. Alles keurig door Alamo zelf opgelost. Van alamo.de met die kortingscode zie ik verder geen restricties maar heb ik nog geen ervaring mee.
Wat ga je overigens doen? Want Alamo in Nevada kent sinds kort wat restricties bij de CDW die is alleen geldig in aangrenzende staten. In het autoverhuurtopic ging het daar ook over.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 24 mei 2025, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
@d_vdploeg ik zie nu dat je het bericht aangevuld hebt.
Voornamelijk in en rond Las Vegas gebruiken. Mogelijks een daytrip naar Death Valley maar dat is dan nog altijd een omliggende staat.
Voornamelijk in en rond Las Vegas gebruiken. Mogelijks een daytrip naar Death Valley maar dat is dan nog altijd een omliggende staat.
-
- Amerika-expert
Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies
@Timothy555 Ja soms bedenk ik nog iets dat nuttig kan zijn en dan voeg ik het toe
of ik maak een paar typfouten…

-
- Amerika-expert
No worries, het is nét de reden dat ik soms nog eens herlees 

@Timothy555 Alamo heeft geen eigen reward programma bij mijn weten. Iedereen kan de code gebruiken. Je moet hem invullen onder Contract ID en dus niet onder coupon code!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@Timothy555 Houd er rekening mee dat je met Skip the Counter niet altijd vrije keuze hebt. Aantal jaren geleden op Newark liep ik ook met mijn Skip the Counter papieren direct naar de auto's maar in de garage werden de auto's voorgereden. Papieren laten zien en even later reed de greeter een Nissan Rogue voor. Prima auto overigens.
Een jaar later in Houston had ik een Convertible gehuurd. Direct naar de garage van Alamo gelopen maar die was zo goed als leeg...
De greeter bekeek mijn papier, liep naar National en reed een spliksplinter nieuwe Mustang Convertible voor met slechts 3,8 mijl op de teller.
Voor de rest wel altijd zelf mogen uitzoeken. Zelfs al eens een gratis upgrade gehad bij Alamo in Denver 2 jaar geleden toen ik een midsize SUV gehuurd had. Stond niet veel moois bij de midsize SUV's en toen de greeter mij zag dralen vroeg ze wat voor auto ik zocht. Brutaal aangegeven dat ik wel in een Convertible zou willen rijden. Wacht maar even zei ze en even later kwam ze terug en wees mij een mooie Mustang Convertible aan die ik zonder extra kosten zo mee mocht nemen. Zo zie je maar, nee heb je, ja kun je krijgen.
Roland
Een jaar later in Houston had ik een Convertible gehuurd. Direct naar de garage van Alamo gelopen maar die was zo goed als leeg...

Voor de rest wel altijd zelf mogen uitzoeken. Zelfs al eens een gratis upgrade gehad bij Alamo in Denver 2 jaar geleden toen ik een midsize SUV gehuurd had. Stond niet veel moois bij de midsize SUV's en toen de greeter mij zag dralen vroeg ze wat voor auto ik zocht. Brutaal aangegeven dat ik wel in een Convertible zou willen rijden. Wacht maar even zei ze en even later kwam ze terug en wees mij een mooie Mustang Convertible aan die ik zonder extra kosten zo mee mocht nemen. Zo zie je maar, nee heb je, ja kun je krijgen.

Roland
-
- Amerika-expert
Maar dat een auto wordt toegewezen is wel een uitzondering. Er zijn wat specifieke locaties waar dat inderdaad zo is. Maar alle huren die wij hebben gehad mochten we zelf kiezen uit de rij. Muv Vancouver, maar da’s Canada
Las Vegas kun je gewoon uit de rij kiezen.
Dat er niks leuks staat is een momentopname. Garanties heb je niet. Een greeter aanspreken is wel de moeite maar wij hebben er vaak geen zin in
Gaar van een lange reis wil ik zsm naar het hotel.
Bij onze laatste Florida reis in december stonden er op MCO in de fullsize rij alleen maar grote pickup’s en dat vond ik echt niet handig om meerdere redenen. Maar paar minuten later kwamen er weer auto’s aan.

Dat er niks leuks staat is een momentopname. Garanties heb je niet. Een greeter aanspreken is wel de moeite maar wij hebben er vaak geen zin in

Bij onze laatste Florida reis in december stonden er op MCO in de fullsize rij alleen maar grote pickup’s en dat vond ik echt niet handig om meerdere redenen. Maar paar minuten later kwamen er weer auto’s aan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Bij Alamo op LAS kun je wel zelf uitzoeken, ervaring mee. Wel wat gedoe had omdat ze daar vonden dat een Ford Explorer vanwege de 3e rij in een duurdere klasse viel, die mocht ik niet meenemen. Ben naar een andere greeter gegaan en die regelde een andere 7 seats SUV voor ons. Klacht ingediend en compensatie gehad.
-
- Amerika-expert
Bedankt voor de reacties iedereen!
@harryh het is niet zo neem ik aan dat ze je een kleine sedan meegeven als je een grote SUV gereserveerd hebt? Als ik iets in de klasse BMW X7, Range Rover Sport,… reserveer dan zijn er wel alternatieven (Escalade), maar ik moet dan toch geen Hyundai Tucson of Chevrolet Malibu verwachten neem ik aan…?
Ik heb al een reservering bij Hertz uitstaan ook. Geeft Alamo problemen bij last minute cancelen of no show?

@harryh het is niet zo neem ik aan dat ze je een kleine sedan meegeven als je een grote SUV gereserveerd hebt? Als ik iets in de klasse BMW X7, Range Rover Sport,… reserveer dan zijn er wel alternatieven (Escalade), maar ik moet dan toch geen Hyundai Tucson of Chevrolet Malibu verwachten neem ik aan…?
Ik heb al een reservering bij Hertz uitstaan ook. Geeft Alamo problemen bij last minute cancelen of no show?
-
- Amerika-expert
Als je skip the counter doet dan doen ze een 0,00 reservering om je CC te checken maar je wordt pas daadwerkelijk belast als je de garage uitrijdt. Dat wordt dan een reservering op je CC.. tot enkele dagen nadat je de auto hebt ingeleverd. Dan wordt het definitief en als het goed is het bedrag van je boeking.
Volgens mij kun je last minute cancelen. Ik heb er geen ervaring mee. Ik boek gewoon 1 auto bij 1 verhuurder. Naar mate mijn vakantie dichterbij komt blijf ik wel kijken naar goedkoper maar ik stap met 1 boeking het vliegtuig in.
Of je nog kunt cancelen of no show als je skip the counter hebt gedaan weet ik niet. Maar @harryh weet dat vast wel.
Wij kiezen een auto uit, als het even kan eentje die ik nog niet gehad heb en met de minste miles op de teller. Ik kijk naar de banden, ik kijk naar verdere beschadigingen en of er geen gekke lampjes gaan branden en ik rij weg.
Je huurt een categorie. Hoe die Luxury bij Alamo eruit ziet geen idee, maar als daar ook kleinere sedans tussen staan… Dan heb je kans dat je die moet pakken of een greeter aanspreken. De Tuscon en de Malibu zijn niet Luxury. De Tuscon staat in de midsize SUV sectie (door Alamo wordt het intermediate SUV genoemd) en de Malibu in de fullsize.
Zijn vrij standaard auto’s. Ik heb ze allebei wel eens gereden.
Volgens mij kun je last minute cancelen. Ik heb er geen ervaring mee. Ik boek gewoon 1 auto bij 1 verhuurder. Naar mate mijn vakantie dichterbij komt blijf ik wel kijken naar goedkoper maar ik stap met 1 boeking het vliegtuig in.
Of je nog kunt cancelen of no show als je skip the counter hebt gedaan weet ik niet. Maar @harryh weet dat vast wel.
Wij kiezen een auto uit, als het even kan eentje die ik nog niet gehad heb en met de minste miles op de teller. Ik kijk naar de banden, ik kijk naar verdere beschadigingen en of er geen gekke lampjes gaan branden en ik rij weg.
Je huurt een categorie. Hoe die Luxury bij Alamo eruit ziet geen idee, maar als daar ook kleinere sedans tussen staan… Dan heb je kans dat je die moet pakken of een greeter aanspreken. De Tuscon en de Malibu zijn niet Luxury. De Tuscon staat in de midsize SUV sectie (door Alamo wordt het intermediate SUV genoemd) en de Malibu in de fullsize.
Zijn vrij standaard auto’s. Ik heb ze allebei wel eens gereden.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 24 mei 2025, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2323 Weergaves
-
Laatste bericht door VossieUnited