Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

En weer een mooie update!

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Meniles
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door Meniles »

Voor iedereen die nog opzoek is naar een hotel binnen de WDW bubble: de jaarlijkse ‘sale’ voor hotel kamers is gisteren van start gegaan. Kamers lijken op de EU sites nog niet beschikbaar, maar als je via VPN naar binnen gaat zijn er mooie kamer kortingen te vinden (tot 30% voor de Deluxe resorts).

Moet helemaal je ding zijn natuurlijk, maar voor wie een aantal dagen in de bubble wil verblijven is dit één van de betere sales (plus gratis Typhoon lagoon of Blizzard Beach op je aankomst dag)

Afbeelding
Bijlagen
image.png
NYC '12 - NYC '13 - West Coast '15 - West Coast '18 - West Coast to East Coast in 9 weeks '23 - Florida '24 - Florida '25 - Florida '26
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

Hoi allen,

Al heel wat gelezen in dit topic. we wilden eigenlijk in onze Florida reis 1 dag een pretpark doen, maar gezien de prijzen/dagen willen we toch overwegen 2 max 3 dagen te doen.
Situatie: 2 volwassenen en 2 kinderen van 11 en bijna 13. Onze zoon heeft autisme, houdt van flinke achtbanen. Onze dochter houdt niet van achtbanen die over de kop gaan. We willen liever niet alleen dieren zien, een beetje is leuk, maar vooral pretpark en in attracties. Disneyland Parijs zijn al geweest en we hoeven niet per se herhaling daarvan, hoewel de kinderen het overigens daar geweldig vonden. Welke parken zouden jullie aanbevelen?
Meniles
Amerika-ontdekker

Bericht door Meniles »

Al heel wat gelezen in dit topic. we wilden eigenlijk in onze Florida reis 1 dag een pretpark doen, maar gezien de prijzen/dagen willen we toch overwegen 2 max 3 dagen te doen.
Situatie: 2 volwassenen en 2 kinderen van 11 en bijna 13. Onze zoon heeft autisme, houdt van flinke achtbanen. Onze dochter houdt niet van achtbanen die over de kop gaan. We willen liever niet alleen dieren zien, een beetje is leuk, maar vooral pretpark en in attracties. Disneyland Parijs zijn al geweest en we hoeven niet per se herhaling daarvan, hoewel de kinderen het overigens daar geweldig vonden. Welke parken zouden jullie aanbevelen?
Hoi! Gezien je vorige posts gaan jullie volgens mij in de meivakantie wat inhoudt dat Epic Universe geen optie wordt. Ik weet niet of jullie ook in Tampa komen want Busch Gardens lijkt me goed aansluiten bij wat je hier aangeeft (maar dus niet in Orlando).

Vwb de Univeral parken heeft Islands of adventure de meeste coasters (2 intens, 2 goed te doen zonder loopings).

En naar Disneyworld moet je eigenlijk niet gaan voor de coasters. EPCOT heeft één (naar mening) van de dikste indoor coasters op aarde in Guardians of the Galaxy Cosmic Rewind, maar ik zou geen dag een park doen enkel voor die ene coaster. Aan de andere kant is EPCOT wel 1 van onze favo parken vooral omdat je in mei het Flower Festival hebt.

Alle andere parken hebben een aantal minder heftige coasters:

Magic Kingdom:
7 dwarfs minetrain (mak baantje)
Big thunder mountain (maar die is gesloten voor een jaar)

Animal Kingdom
Expedition Everest (hele gave coaster qua theming, maar in een dierenpark)

Hollywood studios
Slinky Dog (family coaster)
Rock n rollercoaster (die is volgens mij ook dicht momenteel)

Lang verhaal kort: Busch Gardens lijkt het beste aan te sluiten maar als jullie in de Orlando bubbel willen blijven klinkt het alsof universal meer jullie ding gaat zijn dan Disney. Mocht je minder naar coasters kijken, kijk dan vooral welke andere attracties in WDW aansluiten bij wat jullie zoeken.

In een eerder topic gaf je aan in een WDW hotel te willen slapen, in dat geval kun je gebruik maken van early entrance.
NYC '12 - NYC '13 - West Coast '15 - West Coast '18 - West Coast to East Coast in 9 weeks '23 - Florida '24 - Florida '25 - Florida '26
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

Wat een fijne uitgebreide reactie, dank je wel!
Hmm, we geven er toch echt wel de voorkeur aan om in de Orlando bubbel te blijven, dus ik denk dat het toch Magic Kingdom wordt of Universal studios. Ze vinden al vrij snel dingen spannend en mijn chat gpt zegt dat dit dan voor ons betere keuzes zouden zijn. Wel erg jammer dat bij Magic kingdom big thunder mountain gesloten is zeg! Ik denk dat we daardoor toch al snel uitkomen op universal studios, maar ik ga eerst met het gezin nog maar eens een keer filmpjes kijken van de verschillende parken..
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Bush Gardens Tampa is een uur rijden vanuit Disney area. Is best te doen toch?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Meniles
Amerika-ontdekker

Bericht door Meniles »

1 tip: ga niet op chat gpt af wanneer je een keuze maakt voor een aantal themeparks die je wil bezoeken :-)..

Weet wel; je gaf aan dat jullie Disneyland Parijs al kennen en Magic Kingdom komt redelijk overeen met Disneyland Park in Parijs. Een stukje groter, een aantal leuke extra darkrides (onze dochter van 5 is gek op de Ariël darkride die je in Parijs niet hebt), maar verder grotendeels gelijkwaardig. Wat het overigens nog steeds een geweldige plek maakt, wij als Disney nerds komen er iedere trip minimaal wel 1 of 2 dagen, maar het is wel min of meer hetzelfde als Parijs.

Je gaf aan 2-3 dagen een park te willen doen. Dus waarom niet een dagje Magic Kingdom, een dag EPCOT (heeft wat mij betreft ook de meest fijne vuurwerkshow met Luminous) en dan nog een dagje Islands of Adventure.

Vergeet ook niet je gratis waterpark dagje op je aankomst dag wanneer je inderdaad een WDW accommodatie hebt geboekt zoals je van plan was. Typhoon Lagoon kun je ook een theme park noemen en het kost je dan dus niets.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ik zou als ik dit zo lees idd voor de universal parken gaan maar ook Seaworld is een optie.
Daar staan ook aardig wat grote coasters en het is leuk om dit te combineren met de zeedieren. Je hebt vaak kaartjes met korting voor de 3 (Busch Gardens/Seaworld/Aquatica). Seaworld en Aquatica liggen in orlando, Busch Gardens is een uurtje tot 1 1/2 rijden, maar je kunt ook met een gratis bus heen en terug vanuit The eye of Orlando gebied.

Ik zou voor 2 dagen niet snel naar Disney gaan omdat je daar echt de hoofdprijs voor betaalt als je 1 of 2 dagen gaat.
Maar als je voor Disney gaat is Epcot zeker gaaf, tenzij je van Star Wars houdt, dan is Studio's ook een optie.
Ik ben nu een paar keer bij Disney world geweest maar merk dat ik toch niet genoeg van "team mouse" ben om er zoveel geld aan uit te geven.

Maar als ik het zo lees, en je wilt echt leuk thema + Rollercoasters en je hebt 3 dagen : Universal Islands of adventure + Universal Studio's + Volcano Bay (waterpark met veel slides!). Gezien de parken kun je ook voor hoppers kiezen, Dat je in de ochtend eerst volcano bay doet en daarna in de middag naar de parken gaat, het ligt allemaal naast elkaar. Een van de beste coasters staan daar (Velocicoaster, Hagrids en de Hulk).

De waterparken zijn echt iets unieks en een must do als je het mij vraagt ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

En weer een mooie update. het park is bijna klaar en zojuist is 1 van de hotels ook open gegaan. (extra Update Feb-20)

patricia81
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door patricia81 »

Wij willen in juli 2/3 dagen de themeparks van Universal bezoeken. Op de site van Universal zijn helaas de kaartjes voor juli nog niet beschikbaar (gaat maar t/m april). Ik weet dat er heel veel andere sites zijn om kaartjes te boeken, maar ik zou graag eerst de prijzen bij Universal willen zien om te kunnen vergelijken. Weet iemand hoe lang van te voren kaartjes voor Universal online komen?
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door naranya »

Bij mij gaan de tickets t/m Juni op de officiele site, je zou die datums kunnen vergelijken als je dat perse wilt.
Ik kan je nu al vertellen dat je op externe sites waarschijnlijk betere aanbiedingen kan vinden (of je moet ook on-site willen verblijven en een package willen boeken)
2025-03-04 06_50_38-Park Tickets _ Universal Orlando Resort™.png
2025-03-04 06_50_38-Park Tickets _ Universal Orlando Resort™.png (47.89 KiB) 7219 keer bekeken
patricia81
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door patricia81 »

Bedankt!
Ik zie nu dat de tickets inclusief een dag Epic Universe inderdaad al t/m juni te koop zijn. Wij willen niet perse naar Epic Universe, de andere parken zijn ook nieuw voor ons. Zonder Epic Universe staan de kaartjes wel maar t/m april op de site.
Ik ga me toch maar eens wat meer oriënteren op de externe ticketaanbieders, fijn dat die op de eerste pagina van dit topic al benoemd zijn. Mocht iemand nog tips hebben voor extra goede aanbiedingen dan hoor ik het graag!
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Kijk met name richting Attractiontickets of 1 van de andere sites op de 1e pagina. Ervaring leert idd dat die altijd goedkoper uitvallen dan de eigen site van universal.
Overigens schrijf het waterpark volcano bay niet af. Is echt de moeite waard!!

nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

En het is bijna open!!

Bart80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bart80 »

Even een vraag voor de pretpark experts.
We gaan in juli 2 weken naar Florida en hebben Disney World tickets. Nu ben ik me een beetje aan het oriënteren op de parken en tips&tricks. Het lijkt een beetje alsof je de hele dag aan het plannen bent als je alle attracties binnen een bepaalde periode wilt doen en dat je min of meer verplicht bent om nog extra lightning lane passen moet kopen om niet uren lang in een rij te hoeven staan. We hebben 14 dagen tickets maar we willen ook nog wat andere uitstapjes doen.
Wat is jullie ervaring? Hoeveel dagen heb je nodig om alle parken te zien en de meeste attracties te doen?
Snodrop
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Snodrop »

Hey @Bart80

Tof dat je naar Disney World gaat! Mag ik vragen in welke periode je gaat? aan de hand daarvan kan ik je wat tips & tricks geven :)
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@Bart80 Voornaamste is gewoon bij opening al meteen het park in te gaan en de attracties die de langste wachtrijen geven en dus het populairst zijn alvast te doen vroeg in de morgen dan zijn de wachtrijen het korts. Hier bespaar je echt het meeste tijd mee in de parken.

Verder zie je wachtrijen altijd afnemen rond lunch tijd.

Als je met je 14 dagen kaart dus in de ochtenden vroeg de parken bezoekt kun je in de middag andere leuke dingen doen zoals shoppen in de malls.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Disney zou ik persoonlijk 1 dag per park aanhouden waarbij je Animal Kingdom wel in een halve dag zou kunnen doen.
Persoonlijke favoriete route voor mij (in ieder geval met Universal) is pak een ochtend of middag in de waterparken (Typhoon Lagoon/Blizzard beach) en de andere helft naar een park naar keuze.
Probeer bij Disney wel zoveel als mogelijk te plannen als je in het hoogseizoen gaat. Zie veel op Youtube voorbij komen dat het idd een lastige opgave is als je veel wilt zien, maar keuzes maken is ook belangrijk.
B.v. Magic Kingdom, als je Disney Parijs al kent kun je best wel wat attracties skippen die hetzelfde zijn, zo hou je tijd over voor de sfeer.
Als je vroeg plant en fastpasses haalt dan scheelt je dit veel wachttijd en daarmee dus ook een dag verlies :).

Maar misschien nog belangrijker is niet op te gaan in de "ik moet alles in een paar dagen proppen" gekte. Ik heb meer mensen daar teleurgesteld van zien terugkomen dan dat ze echt een leuke tijd hebben gehad.
Bart80
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart80 »

@Snodrop We zijn er van 16 t/m 30 juli.

@nwolf dus volgens jou zijn de fastpasses wel echt nodig?

Als je YouTube kijkt, lijkt het inderdaad alsof je de hele dag aan het plannen bent als je het goed wilt doen. We zijn vorig jaar in Universal geweest en daar hebben we redelijk spontaan alles gedaan in ongeveer 4 dagen (inc Volcano Bay).
Bart80
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart80 »

@JeroenB In de ochtend parken en in de middag andere activiteiten is inderdaad ook wel een goed plan, bedankt voor de tip.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer