Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Désirée: trip 2026 Colorado met zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Désirée: trip 2026 Colorado met zuidwesten.

Bericht door Désirée »

Hallo forumleden.

We hebben plannen om volgend jaar zomer weer naar Amerika te gaan. Zoals altijd zullen we een auto huren en in hotels verblijven. We gaan met onze dochter van 13 jaar.
Het plan is om Colorado te doen en te eindigen in las Vegas, we reizen in een wat rustiger tempo omdat onze dochter last van wagenziekte heeft.
Hopelijk kunnen jullie me weer voorzien van de nodige adviezen. :wink:
Missen we nog belangrijke highlights?

Onze eerste opzet:
Aankomst Denver
Denver - Colorado springs
Colorado springs
Colorado Springs - Great Sand Dunes (1 nacht voldoende?)
Great Sand Dunes - Pagosa Springs
Pagosa springs
Pagosa springs - Black canyon of the gunnison
Black canyon of the gunnison - Silverton
Silverton - Durango
Durango
Durango - Mesa verse np
Mesa verde np
Mesa verde np - Canyon de Chelly
Canyon de Chelly - Petrified forest np (1 nacht genoeg?)
Petrified forest - Sedona
Sedona
Sedona - Seligman
Seligman - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Désirée: trip 2026 Colorado met zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Ik zie wel ruim de tijd op sommige plaatsen die mij niet veel zeggen, zoals Pagosa Springs. Zijn die twee nachten omdat je niet veel wilt rijden, of heb je daar plannen?
Voor Great Sand Dunes is 1 nacht inderdaad voldoende. Wij vonden het erg mooi om daar heel vroeg in de ochtend te wandelen. Het zal midden op de dag ook wel heet zijn denk ik.
Hoe wil je naar de Black Canyon rijden? Met de snelste route kom je al door Durango en Silverton, dus ik denk dat je dan de route via Gunnison neemt? Zijn jullie al eerder in Colorado geweest? Ik mis nu bijvoorbeeld Rocky Mountain NP. Wat wij erg leuk vonden waren plaatsen als Leadville (en de Mineral Belt Trail fietsen) en Crested Butte,
Voor Mesa Verde vonden wij 1 overnachting voldoende. Als je meerdere routes wilt doen zou je aan het eind van de middag en de volgende ochtend een tour kunnen doen, maar 1 tour is ook wel voldoende.
Wat zijn de plannen in Durango? Wil je daar de treinrit doen? De overnachting in Silverton zou je over kunnen slaan.
Voor Petrified Forest is 1 nacht voldoende. Ik neem aan dat je in Holbrook gaat overnachten? Daar is het Wigwam Motel leuk. Kijk daarvoor en voor Petrified Forest eens in ons 2024-verslag.

Marianne
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Bedankt voor je reactie.
Hebben in 2016 al Rmnp gedaan. Dus vandaar niet in deze route. Ik zal eens naar andere plaatsen die jij noemt gaan kijken. Pagosa springs leek me leuk om daar wat te wandelen, maar ook voor hotsprings. Zouden ook nog via Aspen kunnen maar is vrij prijzig
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Aspen is inderdaad erg prijzig. Crested Butte ook. Maar wel een leuke plaats. Leadville is wel betaalbaar. Zie ons 2019-verslag voor die plaatsen. En zie voor Great Sand Dunes en Silverton ons 2013-verslag.

Marianne
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Is black canyon de moeite waard? Lees verschillende ervaringen
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Leuke plannen! Colorado in de zomer is prachtig. Weet je al welke maand je wil gaan? Als je er al de eerste helft van juli bent is Crested Butte en omgeving echt een aanrader. Het plaatsje wordt de “Wildflower Capital of Colorado” genoemd en dat is helemaal waar rond die tijd.

Er zijn zoveel leuke plaatsjes en er is overal prachtige natuur in Colorado dat het lastig kiezen is. In 2014 hebben we eens een rondreis door vrijwel alleen Colorado gemaakt. Misschien haal je er nog informatie uit. Ook in 2016 en 2019 waren we in Colorado.

Black Canyon of the Gunnison is mooi. En als je er langs komt zeker doen! Maar ik zou er niet een heel eind voor omrijden.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Voor wat de Black Canyon of the Gunnison betreft, ben ik het eens met Felicitas in het bericht hierboven.
In mijn reisverslag http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm en dan op dag 19 en 20 kan je er een paar foto's van zien.

Aan het begin van je vakantie kan je bij Colorado Springs een bezoek brengen aan het Garden of the Gods Park.
In mijn reisverslag 2018 kan je er op dag 2 iets over lezen en zien. Het park is niet zo groot, maar wel erg fotogeniek en je kan er leuke wandelingen maken. Zie https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-10
En in 2005 op dag 2: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Waarschijnlijk half juli. Ben er inmiddels achter dat Colorado erg mooi is en veel te bieden heeft. Zitten wel ook met dochter die niet heel goed tegen haarspeldbochten kan, dus dat is wel iets waar we even goed naar moeten kijken.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Als je naar Leadville gaat, kun je bij Wild Bill's gaan eten. Lang geleden zijn wij er ook geweest en ze hadden overheerlijke hamburgers. Wel stond de rij tot buiten, maar dat zegt genoeg. Ze zijn een paar jaar dicht geweest, ik meen rond corona, maar zijn toch weer geopend. Als ze nog zo goed zijn, is het echt een aanrader.
http://www.wildbillsleadville.com/
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Ik ga me eerst eens meer inlezen. Leadville leuk , 2 nachten voldoende ? Is glenwood Springs ook nog aan te raden?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben toen in Twin Lakes, vlakbij Leadville, paardgereden in een prachtige omgeving. De stal heet anders nu, maar het logo is hetzelfde, dus het zal nog wel dezelfde stal zijn.
https://halfmoonpacking.com/
https://jojostravelusa2006.blogspot.com ... lakes.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn twee keer in Leadville geweest en hadden daar beide keren 1 nacht. Het is natuurlijk afhankelijk van wat je er wilt gaan doen maar voor ons was dat voldoende. We hebben er de Mineral Belt Trail gefietst en het dorp bekeken. Wij vonden het eten bij Quincy's een belevenis. Zie hier en hier voor onze verslagen.
Maar kijk vooral in de verslagen van Felicitas, zij hebben veel meer ervaring in Colorado.

En ja, voor de Black Canyon zou ik ook niet omrijden. Zie hier en hier voor onze ervaringen.

Ik weet niet hoeveel last je dochter zal hebben van het rijden door Colorado maar het is niet zo dat je heel veel of continu haarspeldbochten hebt. Misschien doen jullie dat al maar haar voorin laten zitten zal ook helpen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer