Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bekendmaking schema NBA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Lyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bekendmaking schema NBA

Bericht door Lyntje »

Hoi iedereen

Ik vroeg mij af of er hier iemand is die weet wanneer het speelschema van de NBA wordt bekend gemaakt.
Wij gaan begin april volgend jaar naar Miami en Orlando en zouden geweldig graag een NBA wedstrijd meepikken.
We zouden ons schema (vertrek en volgorde steden) aanpassen naargelang we in Miami of Orlando een wedstrijd kunnen zien.

ik weet dat ze starten in oktober en ik heb ergens gelezen dat het voor het voorbije/huidige seizoen bekend gemaakt is eind augustus maar ik zou graag weten of dat ook klopt. Ik wil niet wachten tot september om vliegtickets te boeken ;-)

Alvast dank je wel!
mtl
Amerika-expert

Re: Bekendmaking schema NBA

Bericht door mtl »

Zal half augustus worden normaal gesproken.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

NBA schema wordt meestal ergens 3e week van augustus bekend gemaakt. Maar dan nog ben je afhankelijk van hoe en wat. En als er ergens een week schuift kan het zijn dat je al de klos bent.

Playoffs beginnen waarschijnlijk ergens 2e week/half april. Dat betekent dat daar voor het play in tournament zit. Dus met wat geluk zit je aan het eind van de competitie. Dan is de vraag hoe belangrijk zijn die wedstrijden nog. En kan je er kaartjes voor krijgen. En zo ja, tegen welke prijzen. Hetzelfde geldt overigens voor het play in toernooi en de playoffs. Kaarten daarvoor gaan via een ingewikkeld systeem. Hoe meer wedstrijden je dat seizoen hebt bezocht. Hoe eerder je in aanmerking komt voor kaarten. Dus kans op kaarten in de vrije voorverkoop is vrijwel nihil. Dan ben je afhankelijk van de doorverkoop. En dan zal je prijzen als een raket zien stijgen. Ook weer afhankelijk van de resulaten.

Zowel Miami als Orlando hebben geen al te best seizoen gedraaid. Moesten zich allebei via de play in plaatsten. Dat is beide gelukt. Om er daarna respectievelijk met 4-1 en 4-0 uitgeknikkerd te worden.

Mocht je teams aan het werk zien die wel meedoen in de top van hun competitie dan kan je eventueel ook kijken of je naar een hockeywedstrijd wil. De Lightning en zeker de Panthers zijn topploegen in de NHL. Panthers staan dit jaar weer in de finale. Om je een beeld daarvan te geven, daar gaat het goedkoopste kaartje voor de finale voor net geen 1.000 dollar van de hand.

En dat is ook meteen de andere kant van het verhaal. Mochten de Magic of de Heat niet presteren. En je kunt nog aanhaken bij de laatste competitiewedstrijd. Dan zit je waarschijnlijk voor 25 dollar ook binnen. Is dat leuk? Ik vind van niet. Maar ik persoonlijk vind de NBA elk jaar minder worden. Eerlijk is eerlijk playoff basketball is echt ander basketball dan reguliere competitie. Maar goed. Niemand heeft een glazen bol. Dus daar heb je nu niks aan.

En zeker als je er nog nooit geweest bent. Zeker gaan kijken!
Lyntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lyntje »

mtl schreef:
02 jun 2025, 16:09
Zal half augustus worden normaal gesproken.
Dank je wel!
Lyntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lyntje »

Almere vak V schreef:
02 jun 2025, 17:39
NBA schema wordt meestal ergens 3e week van augustus bekend gemaakt. Maar dan nog ben je afhankelijk van hoe en wat. En als er ergens een week schuift kan het zijn dat je al de klos bent.

Playoffs beginnen waarschijnlijk ergens 2e week/half april. Dat betekent dat daar voor het play in tournament zit. Dus met wat geluk zit je aan het eind van de competitie. Dan is de vraag hoe belangrijk zijn die wedstrijden nog. En kan je er kaartjes voor krijgen. En zo ja, tegen welke prijzen. Hetzelfde geldt overigens voor het play in toernooi en de playoffs. Kaarten daarvoor gaan via een ingewikkeld systeem. Hoe meer wedstrijden je dat seizoen hebt bezocht. Hoe eerder je in aanmerking komt voor kaarten. Dus kans op kaarten in de vrije voorverkoop is vrijwel nihil. Dan ben je afhankelijk van de doorverkoop. En dan zal je prijzen als een raket zien stijgen. Ook weer afhankelijk van de resulaten.

Zowel Miami als Orlando hebben geen al te best seizoen gedraaid. Moesten zich allebei via de play in plaatsten. Dat is beide gelukt. Om er daarna respectievelijk met 4-1 en 4-0 uitgeknikkerd te worden.

Mocht je teams aan het werk zien die wel meedoen in de top van hun competitie dan kan je eventueel ook kijken of je naar een hockeywedstrijd wil. De Lightning en zeker de Panthers zijn topploegen in de NHL. Panthers staan dit jaar weer in de finale. Om je een beeld daarvan te geven, daar gaat het goedkoopste kaartje voor de finale voor net geen 1.000 dollar van de hand.

En dat is ook meteen de andere kant van het verhaal. Mochten de Magic of de Heat niet presteren. En je kunt nog aanhaken bij de laatste competitiewedstrijd. Dan zit je waarschijnlijk voor 25 dollar ook binnen. Is dat leuk? Ik vind van niet. Maar ik persoonlijk vind de NBA elk jaar minder worden. Eerlijk is eerlijk playoff basketball is echt ander basketball dan reguliere competitie. Maar goed. Niemand heeft een glazen bol. Dus daar heb je nu niks aan.

jaaa wij zijn in New York al 2 keer naar de Knicks geweest, de laatste keer was 3 jaar geleden.
Toen hebben we ook een match van ijshockey meegepikt daar, en inderdaad, wat een spektakel ook!!

We gaan begin april en normaal zou alles dan wat moeten bezig zijn, Baseball, Basket, Voetbal, ijshockey,... Dus we wachten een beetje de kalenders af om vliegtickets te boeken. Maar ik ga ze ten laatste eind augustus, begin september vast leggen :)

Dank je wel voor de info!
Lyntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lyntje »

Almere vak V schreef:
02 jun 2025, 17:39

Mag ik nog vragen... Heb je enig idee wanneer de NHL kalender bekend gemaakt wordt?
Ik heb ergens gelezen dat dat al in juli zou zijn maar dat lijkt me vrij vroeg... ?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

NHL wordt normaal gesproken tussen eind juni en begin juli bekend gemaakt.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Lyntje schreef:
10 jun 2025, 16:13
Ik heb ergens gelezen dat dat al in juli zou zijn maar dat lijkt me vrij vroeg... ?
Het is jaren zo geweest dat dit eind juni het geval was. Laatste paar jaren is het ook wel is begin juli geweest. Maar dat het ergens in die koers zal zijn is vrij zeker!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer