Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arthur Best: rondje Denver, Mount Rushmore, Yellowstone, Monument Valley, Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Arthur Best
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Arthur Best: rondje Denver, Mount Rushmore, Yellowstone, Monument Valley, Denver

Bericht door Arthur Best »

Ha reizigers, ik ga samen met mijn vrouw (2x59jr) deze zomer 21 dagen een rondje maken waarbij we denken aan Denver, Mount Rushmore, Yellowstone, Arches, Monument Valley, Mesa Verde, Denver.
Ik ben nu de route in wat meer detail aan het uitwerken (zie hier onder) en loop tegen een paar problemen aan waarbij ik graag tips van jullie zou willen krijgen.
We reizen met auto en overnachten in motels. We willen niet te veel haasten maar er zitten toch wel veel lange stukken bij (4uur of meer).
Waar ik vooral mee zit te puzzelen zijn de volgende stukken:
1. Hoe wordt het stuk van Mount Rushmore naar Yellowstone meestal overbrugt? In 2 delen of 3 of..?
2. Hoe wordt het stuk van Grand Teton naar Moab meestal overbrugt? In 2 delen of 3 of..? Pak je dan onderweg nog een wandeling of iets anders mee?
3. Hoe wordt het stuk van Cortez naar Denver meestal overbrugt? In 2 delen of 3 of..?
4. Vinden jullie het te veel in 3 weken? We vinden cultuur en natuur mooi om mee te maken en willen ook graag in de Arches wandelingen maken en ook indianen cultuur rond Mesa Verde heeft onze interesse. Dus lastig om keuzes te maken.
5. Moeten we RMNP ook sws inpassen en hoe zouden we dat dan het beste kunnen doen? Is dat een dagtour vanuit Denver?

Ik zie graag jullie reacties tegemoet (ook evt tips voor overnachtingen!).
groeten, Arthur

image.png
image.png (48.89 KiB) 996 keer bekeken
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Rondje Denver, Mount Rushmore, Yellowstone, Monument Valley, Denver

Bericht door groennom »

1. in 2015 zijn we vanaf Mount Rushmore naar Yellowstone gereden via Devils Tower Np en Cody. Lange reisdag maar voor ons prima te doen (met leuke stops onderweg en hele mooie wegen).

https://westkustenflorida.wordpress.com ... city-cody/

Grand teton naar Moab

2. Vanaf Moab naar Salt lake city, wederom lange reisdag maar ook prima te doen.

https://westkustenflorida.wordpress.com ... city-lehi/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum! Mooie plannen, maar ik zou nog wel wat dingen aanpassen.
Ligt er nog niets vast wat betreft overnachtingen? Dan zou ik zeker voor Yellowstone zo snel mogelijk eens kijken wat er mogelijk is. En leg meteen iets vast als je iets ziet wat betaalbaar is.
Ik zouveen extra nacht niet gel vinden daar. Die tijd kun je wel gebruiken. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2015-verslag voor ons verslag en kijk daar ook eens naar de pagina met onze planning voor Yellowstone.
Voor Monument Valley en voorcMesa Verde is 1 overnachting voldoende.
Willen jullie niet naar Rocky Mountain NP?

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zet je schema eens in de van/ naar vorm. Dus een kolom erbij. Dan zie je wat de reisdagen zijn en hoeveel volle dagen je ergens hebt.
Ik zou niet te bang zijn voor een paar lange rijdagen. Dat geeft je meer tijd op plaatsen die interessant zijn.
Je zou voor het stuk tot aan Yellowstone eens in ons 2004-verslag kunnen kijken. En voor een stuk Colorado in ons 2019-verslag en 2017-verslag.
Je kunt ook op het forum veel vergelijkbare routes vinden. Als je bijvoorbeeld bij de uitgebreide zoekfunctie zoekt op rondje Denver in de topictitel vind je deze hits:
search.php?keywords=Rondje+Denver&terms ... ubmit=Zoek

Marianne
Arthur Best
Amerika-ontdekker

Bedankt Marianne, je zegt dat je wel wat zou aanpassen.
Waar moet ik dan aan denken?
Er ligt nog niets vast, behalve vlucht en autohuur.
Ik heb jullie 2015 (en trouwens ook andere) reizen gelezen. Jullie zijn wel heel intensief in Yellowstone geweest :)
YS lijkt mij zeker leuk maar ik denk niet dat ik Helmi meekrijg om alle geisers af te gaan.. We hebben ook al een keer een rondrit IJsland gedaan, dus geisers en watervallen zijn ons niet helemaal onbekend.

Ik zal zeker nog meer verslagen en tips gaan lezen op het forum. Voorpret vind ik zeker leuk, maar nu wil ik eigenlijk zsm een route vastzetten zodat we overnachtingen gaan boeken.
Wat we dan op die route allemaal gaan bekijken, plan ik later wel in meer detail waarbij ik nu natuurlijk wel de grote lijnen in de gaten hou om de route te plannen.

Ik ga nog wat meer inlezen en kom dan terug met gerichtere vragen alhoewel ik wel benieuwd ben hoe jij de lange stukken zou afleggen.

groeten,
Arthur
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yellowstone is veel meer dan alleen geisers! En wat geisers betreft veel indrukwekkender dan IJsland. En je hoeft er echt maar een paar te bekijken.
Ik raad altijd de Great Fountain Geyser aan. Doe dat zeker als de uitbarsting in je schema past.
Dus zoals ik al zei een extra nacht Yellowstone en een nacht minder voor Monument Valley en voor Mesa Verde.
Je hebt mijn vraag over RMNP niet beantwoord. Daar willen jullie niet naartoe?

Leg zo snel mogelijk de overnachtingen in Yellowstone vast. Doe eventueel wat extra nachten als je nog niet precies weet wanneer je er bent. Annuleren kan altijd nog.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 jun 2025, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Hoi,
zoals ook door anderen al gezegd: pak af en toe een flinke rijdag. De wegen zijn er doorgaans erg rustig, het rijdt natuurlijk echt anders dan in Europa en veel minder vermoeiend. Wij pakken soms wel eens dagen van 8-9 uur (beetje bijtijds weg, onderweg ergens een lunch, boodschappen doen, korte wandeling) en dan rond borreltijd aankomen.
Paar suggesties:
- Van Moab naar Arches is niet ver. Ik zou bij MV maar één overnachting doen. Veel meer dan uitzichten kijken (en wellicht de dirt road rijden) kun je er niet.
- van MV naar Cortez is ook maar 3 uur rijden. Overweging: zonsopgang MV en dan direct naar Mesa Verde. Je zou dan in de middag nog een tour kunnen doen. Nog een overweging: blijf slapen in het park !
- Mesa Verde: zorg dat je vooraf een van de tours geboekt hebt. Na bezoek park zou ik niet terug naar Cortez rijden, maar alvast een stukje de goede kant op. Durango is een leuke plaats !
- Wil je iets speciaals zien in Colorado Springs ? Overweeg anders de Million Dollar Highway naar Montrose te nemen na Mesa Verde / Durango.. Dan dwars door de Rockies naar de west entree van RMNP (via Grand Lake), dan een nachtje (of 2) Estes en dan pas naar Denver
- Denver is geen bijzonder stad. Ik zou daar alleen verblijven als je de volgende ochtend vroeg moet vliegen, anders kun je zelfs direct vanuit RMNP naar de airport
Met bovenstaande suggesties én af en toe een lange rijdag denk ik dat je her en der een extra nacht kunt toevoegen. Bijvoorbeeld en bij voorkeur in Yellowstone, maar ook wellicht op het laatst ergens onderweg in de Rockies. En bij RMNP !
Veel plezier met deze puzzel !
Paul
Arthur Best
Amerika-ontdekker

Ja, Yellowstone is idd zeker meer dan geisers.
Vrienden van ons hebben ook aangeraden om daar zeker genoeg tijd voor uit te trekken.
RMNP willen we zeker in ons schema opnemen.
Stond eerst in de planning om dat te doen onderweg naar Cheyenne en dan 2 nachten Cheyenne te doen ivm de Frontier days in Cheyenne. Maar ook gelezen dat, vanwege de hoogte, het misschien beter is om dit op de terugweg te doen.
Ben daar ook nog over aan het puzzelen. Zou jou voorkeur ook uitgaan om dat onderweg naar Cheyenne te gaan?

Ga wel langere dagen inplannen en zal dan iig wel vanuit Mout Rushmore via Cody naar YS worden.

Zal vanavond het schema nog eens gaan bekijken en ook van/naar aangeven.
Ook meteen kijken naar overnachtingen in YS. Wel al wat naar gekeken. Ziet er duur uit.. :?

Weer bedankt zover!
groeten,
Arthur
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yellowstone is inderdaad erg duur. Kamers zonder eigen badkamer zijn nog wel te doen, wij hebben daar ook goede ervaringen mee (gemeenschappelijk sanitair rustig, dichtbij en schoon).
De goedkoopste opties met eigen badkamer vind je bij Old Faithful Snowlodge :*frontier cabin), Lake Lodge en Roosevelt Lodge.
Een leuk en goedkoop alternatief is om te gaan kamperen. Wij deden dat in Yellowstone in 2917. En in 1991 ook al eens

Marianne
Arthur Best
Amerika-ontdekker

groennom schreef:
11 jun 2025, 07:19
1. in 2015 zijn we vanaf Mount Rushmore naar Yellowstone gereden via Devils Tower Np en Cody. Lange reisdag maar voor ons prima te doen (met leuke stops onderweg en hele mooie wegen).

Bedankt. We gaan nu voor de lange reisdag van Mount Rushmore naar Cody.
Hoe was de Bear Tooth highway? Is het de moeite om deze omweg te maken?

Arthur
Rockbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Rockbeer »

Martin & Marianne schreef:
11 jun 2025, 20:44
Een leuk en goedkoop alternatief is om te gaan kamperen. Wij deden dat in Yellowstone in 2917. En in 1991 ook al eens

Marianne
Hoe ziet Yellowstone eruit tegen die tijd?
Arthur Best
Amerika-ontdekker

Heb jullie opmerkingen ter harte genomen en wat wijzigingen doorgevoerd.
Kamperen in YS lijkt ons niet handig. Dan zou je voor 2 of 3 nachten alle spullen moeten meenemen.
Ik heb nu wel de overnachtingen in Yellowstone vastgelegd, maar denk dat ik nog 1 wijziging ga doorvoeren.
Ik denk dat de tijd bij Badlands/Mount Rushmore / Custer NP aan de krappe kant is aangezien we een flink stuk moeten rijden van Cheyenne naar Badlands. Blijft die dag niet veel rondkijktijd over. Denk er dus over om hier 1 dag toe te voegen en dan 1 dag weg te halen bij de trip van Durango naar Estes Park.
Morgen nog ff thuis overleggen.
Hierbij de huidige status vd puzzel.
groeten,
Arthur
image.png
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Arthur Best: rondje Denver, Mount Rushmore, Yellowstone, Monument Valley, Denver

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt voor een deel van jullie route kijken naar ons verslag van 2022. Toen hebben we Yellowstone en de Dakota's gedaan.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Arthur Best: rondje Denver, Mount Rushmore, Yellowstone, Monument Valley, Denver

Voor wat mogelijkheden tussen Cortez en Grand Lake zou je ons 2019-verslag kunnen bekijken.
Mooi dat je iets in Yellowstone hebt. Probeer wel een overnachting bij Old Faithful te doen; het is echt heel fijn om daar heel vroeg in de ochtend of in de avond door het geiserbassin te lopen.

Mesa Verde zou je al kunnen bezoeken op de dag dat je van Monument Valley komt. Wij vonden een overnachting in het park erg fijn.

Ik neem aan dat je bij Moab niet alleen Arches bezoekt? Vergeet Canyonlands en Dead Horse Point SP niet. En de wandeling naar de Corona Arch.

En voor het geval je gaat wijzigen is het handig om in je speadsheet in bijvoorbeeld cel C5 te verwijzen naar cel D4 enzovoorts. :thumbup:

Marianne
Arthur Best
Amerika-ontdekker

12 jun 2025, 15:11
Voor wat mogelijkheden tussen Cortez en Grand Lake zou je ons 2019-verslag kunnen bekijken.
==> heb dit doorgelezen Marianne. Mooie reis, maar flinke trip. In totaal ~800mijl!
==> ik zie dat jullie niet vanuit Durango naar Montrose gereden zijn. Dan hebben jullie andere scenic wegen gepakt dan de Million Dollar Highway. Ik lees wel dat jullie andere scenic bypasses genomen hebben. Waarop is deze afweging gebaseerd?

Mooi dat je iets in Yellowstone hebt. Probeer wel een overnachting bij Old Faithful te doen; het is echt heel fijn om daar heel vroeg in de ochtend of in de avond door het geiserbassin te lopen.
==> Overnachting in Old Faithfull (1 optie) is $1390 voor 1 nacht.... :sadcry: Dat is toch net iets te veel van het goede. Vandaar laatste nacht in Grand Village

Mesa Verde zou je al kunnen bezoeken op de dag dat je van Monument Valley komt. Wij vonden een overnachting in het park erg fijn.
==> dit zal voor ons de Far View lodge worden.

Ik neem aan dat je bij Moab niet alleen Arches bezoekt? Vergeet Canyonlands en Dead Horse Point SP niet. En de wandeling naar de Corona Arch.
==> nee, idd. We willen zeker meer gaan bekijken. We gebruiken Moab als uitvalsbasis.

En voor het geval je gaat wijzigen is het handig om in je speadsheet in bijvoorbeeld cel C5 te verwijzen naar cel D4 enzovoorts. :thumbup: ==> :thumbup:

Marianne
Ik denk dat de tijd bij Badlands/Mount Rushmore / Custer NP aan de krappe kant is aangezien we een flink stuk moeten rijden van Cheyenne naar Badlands. Blijft die dag niet veel rondkijktijd over. Denk er dus over om hier 1 dag toe te voegen en dan 1 dag weg te halen bij de trip van Durango naar Estes Park.
Zou je dit ook overwegen om te doen?
Dan krijgen we iig een wat rustigere start maar moeten we wel wat meer vaart maken tussen Mesa Verde en Estes Park

Arthur
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat betreft Old Faithful moet je regelmatig kijken wat er vrij is. Er zijn altijd annuleringen dus de kans is groot dat er wel iets vrijkomt dat wat redelijker geprijsd is. Vooral de Lodge is goed te doen. En kijk niet alleen voor de laatste nacht. Je kunt ook een nacht Canyon inruilen.

Wat betreft de routes in Colorado: in 2013 hebben wij de route tussen Durango en Grand Junction gereden, via Montrose. Dat zou ik doen in jullie geval. Het ging mij meer om het laatste stuk richting Grand Lake.

Goed om voor de Far View Lodge te kiezen! Wij zaten daar in 2008. Niet heel recent dus maar is ons toen goed bevallen.
Je kon toen de tours alleen ter plekke reserveren. Dat is nu anders. Kijk alvast eens hoe het werkt.

Kijk ook eens of je in Arches de Fiery Furnace wandeling wilt doen. Wat mij betreft een aanrader. Dit moet ook vantevoren gereserveerd worden.

En inderdaad, het is wat krap in South Dakota. Als Cheyenne een must is, is een extra nacht daar niet gek.

Marianne
groennom
Amerikafan

Bericht door groennom »

Arthur Best schreef:
11 jun 2025, 22:42
groennom schreef:
11 jun 2025, 07:19

Bedankt. We gaan nu voor de lange reisdag van Mount Rushmore naar Cody.
Hoe was de Bear Tooth highway? Is het de moeite om deze omweg te maken?

Arthur
Voor ons een van de mooiste wegen, dus ik zou zeggen zeker doen!
Arthur Best
Amerika-ontdekker

12 jun 2025, 18:22
Wat betreft Old Faithful moet je regelmatig kijken wat er vrij is. Er zijn altijd annuleringen dus de kans is groot dat er wel iets vrijkomt dat wat redelijker geprijsd is. Vooral de Lodge is goed te doen. En kijk niet alleen voor de laatste nacht. Je kunt ook een nacht Canyon inruilen.
==> bedankt voor deze tip! Ik hou het in de gaten en heb nu de laatste 2 nachten bij Old Faithful kunnen plannen. De Inn vind ik nog wel aan de hoge kant. Deze nu geboekt voor $611 maar blijf het dus nog wel in de gaten houden.

Wat betreft de routes in Colorado: in 2013 hebben wij de route tussen Durango en Grand Junction gereden, via Montrose. Dat zou ik doen in jullie geval. Het ging mij meer om het laatste stuk richting Grand Lake.
==> we rijden nu ook door naar Grand Junction (via Million Dollar Highway)

Goed om voor de Far View Lodge te kiezen! Wij zaten daar in 2008. Niet heel recent dus maar is ons toen goed bevallen.
Je kon toen de tours alleen ter plekke reserveren. Dat is nu anders. Kijk alvast eens hoe het werkt.

Kijk ook eens of je in Arches de Fiery Furnace wandeling wilt doen. Wat mij betreft een aanrader. Dit moet ook vantevoren gereserveerd worden.
==> ga zeker nog checken waar we een activiteit van tevoren moeten vastleggen.

En inderdaad, het is wat krap in South Dakota. Als Cheyenne een must is, is een extra nacht daar niet gek.
==> lijkt ons leuk om in Cheyenne de Frontier Days bij te wonen (heeft iemand hier al een verslag over geschreven?). Hoop een beetje een western gevoel met rodeo ed te krijgen. En tevens rustige start om te kijken hoe de jetlag indaalt ;-))

Marianne
Arthur Best
Amerika-ontdekker

Ik zit nog een beetje te puzzelen met Badland, Custer SP, Mout Rushmore..
Wat is de meest logische volgorde om dit te bekijken?

We dachten nu net voor Badlands te overnachten en dan via Wounded Knee en Badlands naar Keystone te gaan. Daar overnachten en evt nog eind vd middag naar Mount Rushmore te gaan en anders de volgende ochtend.
2e dag willen we dan Custer SP en Mount Rushmore doen en weer overnachten in Keystone om de volgende dag door te rijden naar Cody.

Ook bij Mesa Verde puzzel ik nog.
We komen vanuit Monument Valley. Verwacht dat we daar in de ochtend nog wel een tour doen en dan door naar Mesa Verde waar we zeker het een en ander willen bekijken. Verwacht dat eind vd 1e dag en 2e dag in de ochtend te gaan doen. Dan door naar Durango.
Is Durango de moeite om te overnachten of kunnen we beter rechtstreeks doorgaan naar Grand Junction?

Hoe hebben/zouden jullie dit aanpakken?

Arthur
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met South Dakota kan ik je niet echt helpen, misschien iemand anders? Wij reden het stuk van RMNP naar Yellowstone in 2004, maar hadden te weinig tijd voor Badlands.
Voor de rest van de route kom je misschien ook nog wel handige tips tegen in het topic van charlotte1981, zie hier.

Is Grand Junction een must? En wil je naar de Black Canyon? Wij deden in Mesa Verde twee tours, maar we hadden 1 tour ook prima gevonden, er zit wel wat overlap in. Een stop in Durango lijkt me niet echt nodig.

Met de zoekfunctie vind je wel iets over de Frontier Days, met ook verwijzingen naar reisverslagen. Zie bijvoorbeeld die van Felicitas op www.lochnora.nl, in 2009 en 2011.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer