Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SnoopyMetKids: feedback SLC-Denver route gezocht.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Reis SnoopyMetKids: feedback SLC-Denver route gezocht.

Bericht door SnoopyMetKids »

Wij zijn terug van een prachtige reis in het noordwesten. Helaas sloot Lassen NP vlak voor ons bezoek door de Park Fire, hopelijk valt het mee. Verder een prachtige vakantie gehad en geluk met het weer. Nog een giga cinnamon roll gehad bij Camp 18 (dank @Almere vak V !) Nu aan het kijken voor de volgende vakantie. We zijn meerdere keren in Bryce/Zion etc geweest en willen nu het 'andere stuk' van Utah eens aandoen, gecombineerd met Denver/ bezoek aan vrienden in Boulder. Deze zomer gezien dat je onze kinderen niet blijmaakt met elke dag/2 dagen een andere locatie, dus voor de rust gekozen voor steeds meerdere nachten op dezelfde plek in dit opzetje, dus bijv Canyonlands en Arches vanuit dezelfde accommodatie in Moab. Al met veel plezier roadbooks en verslagen doorgelezen (zodoende kwamen we bijv. bij Ouray, had ik nog nooit van gehoord :oops: ) komen we nu hierbij uit als eerste idee.

Drie vragen:
1) Wat vinden jullie van deze route? Zijn Canyonlands en Arches goed te doen vanuit Moab bijv?
2) Missen we iets? mooie state parks bijv? Of hebben jullie aanraders voor mooie kindvriendelijke accommodaties/activiteiten/wandelingen?
3) we zitten vast aan de zomerschoolvakantie. Gaat dit te doen zijn in juli/augustus of is het echt te heet? Als ik nu zo kijk is de temperatuur zo rond de 32 graden bijv bij Moab, dat lijkt me nog behapbaar? Indien niet hoor ik het uiteraard graag. Alvast bedankt!

Dag 1: Amsterdam- Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City (kinderen willen graag naar een waterpark hier dus vandaar)
Dag 3: Salt Lake City- Capitol Reef NP (3.5u)
Dag 4: Capitol Reef NP
Dag 5: Capitol Reef- Monument Valley (3.45u)
Dag 6: Monument Valley- Moab (2.40u)
Dag 7: Moab (Canyonlands en Arches willen we vanuit Moab gaan doen)
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab
Dag 10- Moab- Ouray (3u)
Dag 11- Ouray (Million Dollar Highway)
Dag 12- Ouray
Dag 13- Ouray, via Black Canyon of the Gunnison NP, naar ergens bij Carbondale/Aspen (4.5u)
Dag 14- Aspen area (Maroon Bells, andere tips?)
Dag 15: Aspen area
Dag 16- Aspen- Idaho Springs (3u15)
Dag 17- Idaho Springs (Summit Lake etc)
Dag 18- Idaho Springs- Rocky Mountain National Park, Estes Park (1.45u)
Dag 19: Rocky Mountain NP
Dag 20: Rocky Mountain NP
Dag 21: Rocky Mountain NP- Denver (1.5u)
Dag 22: Denver
Dag 23: Denver-Amsterdam
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis SnoopyMetKids: feedback SLC-Denver route gezocht.

Bericht door paulr »

zeker mooie 1e aanzet.
De parken rondom Moab zijn zeker prima te doen vanuit één plek. Wellicht leuk om een appartement/huisje te huren ipv hotel. Heb je net wat meer vrijheid en ruimte. Jaren geleden eens gedaan, zaten op loopafstand van het centrum en hadden een klein zwembadje en buiten grill.
Wellicht een idee om vanuit Moab ook Mesa Verde mee te pakken en dus via Durango te rijden. Mesa Verde leuke afwisseling met al het natuurgeweld, Durango leuk stadje. Wellicht de treinrit daar doen?
Aspen vind ik in de winter leuker dan in de zomer. Ik denk dat anderen wel tips hebben voor andere plekjes. ''Eeuwen geleden'' eens in Crested Butte geweest. Mogelijk iets leuker...
RMNP is natuurlijk goed vanuit Estes, gezellig plaatsje en voldoende acco mogelijkheden
Veel plezier met plannen maken !
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Eens met Paulr hierboven, Moab is juist een prima uitvalsbasis voor deze parken. Als je naar Canyonlands gaar, vergeet dat ook niet Dead Horse Point SP mee te pakken.
2 jaar geleden hadden wij een condo gehuurd nét buiten Moab zelf. Zo'n soort community Pool erbij en heerlijk gewoon even war meer ruimte. Vind ik zelf vooral heel fijn als je ergens langer bent. In Moab kun je overal gratis parkeren dus even 5 tot 10 minuten in de auto vinden wij juist daar geen enkel probleem. Je hoort het misschien al, wij zijn fan van Moab en omgeving :D

Ouray ken ik niet goed, Durango vonden wij wel een leuk plekje.
Afgelopen juli zaten wij in een Airbnb net buiten Estes Park. Prachtig gelegen, hertjes liepen door de tuin, op 10 minuten van t dorp. Dat lag behoorlijk overhoop omdat er op veel plekken aan de weg werd gewerkt. Doet overigens niks af aan dat wij EP ook een heel leuk plekje vinden.
Zorg dat je tijdig klaar zit voor de reserveringen voor RMNP, die gingen afgelopen vakantie veel sneller dan bijvoorbeeld voor Mount Rainier dit jaar of Arches 2 jaar geleden en vorig jaar.

Veel plezier met voorbereiden, het zijn prachtige gebieden die op je planning staan!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien goed om even te vermelden hoe oud de kinderen zijn. Als ze niet meer heel jong zijn is Mesa Verde een mooie toevoeging. Wel weer meer verschillende overnachtingen dan. Maar 3 nachten Ouray lijkt mij wel wat veel.
Je zou voor Colorado eens in ons 2019-verslag kunnen kijken. En dat van 2017.
Voor Capitol Reef is de camping in het park leuk. Is kamperen met een tent een optie zo hier en daar? In Torrey zijn wel leuke mogelijkheden. Wij hebben in 2017 overnacht in een cabin op Thousand Lakes RV park, dat is goed bevallen.
Datzelfde jaar hadden we ook leuke accommodatie in Estes Park.

Marianne
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker

Bericht door SnoopyMetKids »

Hartelijk dank alledrie, hier kunnen we zeker wat mee. Een huisje bij Moab lijkt me inderdaad een goed idee. En misschien 1 nachtje Ouray eraf inderdaad om of Mesa Verde toe te voegen of nog een extra nachtje Moab te doen (Kinderen zullen tussen de 3 en 9 zijn voor deze reis). We puzzelen weer verder! Tent kamperen gaan we ook zeker naar kijken, niet voor de hele reis (wasmachine absoluut nodig) maar voor een aantal nachten zeker. Nogmaals bedankt!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Er zijn ook campings met wasmachines hoor. Als je dat thuis uitzoekt, hoeft het echt geen probleem te zijn. Wij gaan altijd met de camper en bij voorkeur naar state parks of national parks en steeds meer proberen we een boondockplekje te vinden, maar meestal 1x per vakantie "verlagen" we ons tot een commercieel terrein om er te kunnen wassen. Vorig jaar zijn we in Baker City in de plaatselijke laundry geweest en dat ging ook prima. Zeker omdat we in de tussentijd lekker in de camper konden zitten en niet daar binnen hoefden te wachten. Een wandeling door het dorp kan natuurlijk ook.
Laatst gewijzigd door jojostravelusa op 12 aug 2024, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wel of niet kamperen zou ik laten afhangen van de temperatuur - dus niet in Moab. Wassen kan altijd en overal wel.

Marianne
Snoopymetkids2
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 27

Bericht door Snoopymetkids2 »

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden, inmiddels een baby verder en aan het plannen voor 2026 :)

Besloten om de route nog iets rustiger te maken t.o.v. de laatste update, ook omdat het er op lijkt dat qua werk ongeveer 3 weken echt het maximaal haalbare is.

Dag 1: AMS- Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City (waterpark)
Dag 3: Salt Lake City- Capitol Reef
Dag 4: Capitol Reef
Dag 5: Capitol Reef- Moab
Dag 6: Moab (Arches/ Canyonlands/ Dead Horse Point SP)
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab- Glenwood Springs (Glenwood Adventure Park)
Dag 10: Glenwood Springs- Aspen area
Dag 11: Aspen area (Hanging Lake)
Dag 12: Aspen area (Maroon Bells, Lost Forest, etc)
Dag 13: Aspen area
Dag 14: Aspen- Idaho Springs (over de Independence Pass)
Dag 15: Idaho Springs (Summit Lake/ Mt Blue Sky, tour van een gold mine)
Dag 16: Idaho Springs- Estes Park/ Rocky Mountain NP
Dag 17: Rocky Mountain NP
Dag 18: Rocky Mountain NP
Dag 19: Rocky Mountain NP
Dag 20: Rocky Mountain NP- Denver
Dag 21: Denver- AMS

Wat vinden jullie van deze route? Te rustig? Zoals tantelotje al suggereerde willen we inderdaad in Moab graag iets in een complex met een zwembad erbij, etc, en in de Aspen area en Rocky Mountain NP ook een Airbnb of huisje omdat we daar geruime tijd zullen verblijven. Verder bij Capitol Reef een leuke homestead gezien MET tenten al ter plekke (een luxe) en denk dat we verder voor motels zullen gaan.

Wat vragen voor onderweg:
- iemand bekend met Yuba State Park tussen SLC and Capitol Reef? we zullen waarschijnlijk max elke 2 uur wel ergens even stoppen.
- tussen Capitol Reef en Moab willen we naar Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley State Park; is dat haalbaar op een dag met als eindbestemming Moab?
- bij Moab heb ik naast de parken de volgende dingen gezien die ik denk dat de kinderen wel aanspreken: Ottinger's Rock Shop, Negro Bill Canyon (inmiddels een andere naam uiteraard maar deze blijft gangbaar in de reisadviezen), Takeout Beach, Mill Creek North Fork Trailhead, Professor Creek trail. Iemand ervaringen hiermee? Aanraders of afraders?
- bij Rocky Mountain NP spreken de volgende trails me wel aan (die ook haalbaar zijn voor ons): Lily Lake, Nymph Lake (evt met Bear Lake, en ik weet dat sowieso een permit een must is), Tundra Communities Trail. Zien we zo een beetje de diversiteit van de natuur in RMNP? Andere aanraders? Verder bezoeken we ook vrienden in Boulder, vandaar de vrij lange tijd hier.
- is het een enorme misser dat we Monument Valley laten vallen hier? Ben er nog nooit geweest, en ik weet dat we er dichtbij zijn en wil het zeker in mijn leven wel een keer zien, maar dat eind extra rijden voor 'alleen' een view met de kinderen spreekt ons niet enorm aan. Of is er een leuke activiteit/ stop op de route waardoor het voor de hele familie leuk is?

Wederom alvast bedankt allemaal :)
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Snoopymetkids2 schreef:
14 jun 2025, 23:47
Hoi allemaal,

Een tijdje geleden, inmiddels een baby verder en aan het plannen voor 2026 :)
Nog meer babies? :clap:

Sorry, dat was een inkoppertje 8)
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer