Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika
Re: Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika
@JWTS Ik las je blog. Wat een gedoe bij de Border Control. Maar gelukkig staat daar dan weer een mooie auto tegenover. Dus alle regelstress nu aan de kant en genieten van jullie vakantie!
Ons Amerika avontuur zit er dan echt op, na een goede vlucht zijn we gisterenmiddag weer thuis gekomen. We hadden ook veel onbekende volgers op onze Polarsteps en ik vermoed dat ze allen van hier kwamen, erg leuk!
Aangezien we zaterdag een rustige dag aan het zwembad hadden voor onze vlucht hebben we al even 'teruggekeken' op onze reis. In een woord: fantastisch! Mede dankzij jullie persoonlijke tips en informatie op het forum hebben we een super reis gehad.
De vooraf gemaakte planning kwam eigenlijk overal goed uit. We hebben nagenoeg alles kunnen doen wat we van tevoren hadden opgeschreven. Ondanks dat het volle dagen waren met vroeg opstaan en bijtijds naar bed, hebben we het zo niet ervaren.
We hebben:
- 3877 mijl / 6240 km gereden
- 9 staten bezocht
- 9 National Parks bezocht
- 3 National Monuments / Memorials bezocht
- 2 State Parks bezocht
- 422.416 stappen gezet en 313,9 km gelopen
- beide met het wandelen een paar kilo verloren
- en ontelbaar veel herinneringen gemaakt
De natuur was prachtig en enorm divers. Van droogte en rode rotsen naar sneeuw en bergen op grote hoogte. We hebben rotsformaties gezien die we nog nooit eerder hadden gezien en dan hebben we het nog niets eens over de gekleurde geisers gehad. De temperatuur verschillen waren erg groot: variërend van rond de 0 graden 's nachts in Cooke City tot 40+ graden in Las Vegas. We hebben iedere dag eigenlijk wel zon gehad en het heeft twee keer geregend dat we in de auto zaten. Ontzettend getroffen dus!
Deze reis hebben we ook bijzonder veel wildlife gezien: o.a. antilope, elk, moose, speciale vogels, slangen, een zwarte beer en meerdere grizzly beren.
We vonden beiden het 'tweede deel' van onze reis het mooist. Het was hier ook iets minder druk. RMNP was fantastisch met allereerst de rit door het groene Colorado en de hoogte met sneeuw. De rit via Nebraska (met de giga vee-boeren) naar South Dakota was prachtig. De Black Hills vonden we een heerlijke wandelomgeving die ons erg aansprak. De rodeo in Cody was een bijzondere ervaring. Vooral mijn vriendin vond dit enorm leuk aangezien ze is opgegroeid om een melkvee boerderij en zelf op niveau heeft paardgereden. Yellowstone met het landschap en wildlife dat we gezien hebben was uniek, het zien van een moeder grizzly met kleintje van dichtbij was een hele mooie ervaring. De kers op de taart was voor ons Grand Teton. Wat hebben we hier genoten van het groen, de wildflowers en de wandelingen. De tip om zeker de Canyon in te lopen vanaf Inspiration Point was een van onze hoogtepunten. Achterhaf hadden we graag een extra dag in RMNP en Grand Teton gehad.
Bij Arches NP kwamen we @michelly tegen. We herkenden Michel en Elly van de Polarsteps en dachten we spreken ze gewoon aan. Erg leuk om jullie ook gesproken en gevolgd te hebben op jullie reis! Verder zijn we niet veel andere Nederlanders tegengekomen.
De komende weken de foto's en video's uitzoeken en met de tijd een mooi album maken. Ik zal ook ons uiteindelijke roadbook deelbaar maken zodat ik deze informatie kan doorgeven op dit forum.
Waren er ook mindere dingen? Ja, het begin van onze vakantie liep wat stroef.
Border Control had een mega rij en geen MPC. Hier hebben we ruim een uur gestaan. Daarnaast mochten wij ook na het laten zien van onze paspoorten zonder extra uitleg mee naar een aparte ruimte (waar de handboeien aan de stoelen waar we moesten zitten hingen...). Na 30 minuten wachten bleek dat voor een interview en extra controle te zijn. Het ophalen van de huurauto was ook een drama. Allereerst meer dan een uur gewacht en de medewerker was zeer onbeschoft, grof en slinks. Ons Engels is beide erg goed, maar hij gebruikte steeds ander jargon om ons ervan te overtuigen dat we niet verzekerd zouden zijn en (extra) verzekeringen moesten afsluiten. Hopelijk krijgen we niet achteraf nog een extra charge, we zien dit veelvuldig in de reviews op Google van deze locatie terugkomen. Onze ervaring zal ik nog uitgebreider delen in het juiste topic. We hadden geen goede start en dat heeft wel invloed gehad de eerste dagen. Na een lange vlucht wil je gewoon zorgeloos je reis starten.
Bij Zion Park Motel ook nog een lastige discussie gehad die ons over twee avonden 3 uur gekost heeft bij de receptie. Er werden extra taxes in rekening gebracht terwijl onze boeking inclusief was. De schuld werd gelegd bij Booking.com, maar zij hadden zelf de charge gedaan. De manager had weinig begrip voor de situatie en vond dat zij in hun recht stonden. Na enige discussie hebben we toch het geld teruggekregen.
Nogmaals bedankt iedereen en mochten jullie specifieke vragen voor ons hebben: heel graag!
Aangezien we zaterdag een rustige dag aan het zwembad hadden voor onze vlucht hebben we al even 'teruggekeken' op onze reis. In een woord: fantastisch! Mede dankzij jullie persoonlijke tips en informatie op het forum hebben we een super reis gehad.

De vooraf gemaakte planning kwam eigenlijk overal goed uit. We hebben nagenoeg alles kunnen doen wat we van tevoren hadden opgeschreven. Ondanks dat het volle dagen waren met vroeg opstaan en bijtijds naar bed, hebben we het zo niet ervaren.
We hebben:
- 3877 mijl / 6240 km gereden
- 9 staten bezocht
- 9 National Parks bezocht
- 3 National Monuments / Memorials bezocht
- 2 State Parks bezocht
- 422.416 stappen gezet en 313,9 km gelopen
- beide met het wandelen een paar kilo verloren
- en ontelbaar veel herinneringen gemaakt
De natuur was prachtig en enorm divers. Van droogte en rode rotsen naar sneeuw en bergen op grote hoogte. We hebben rotsformaties gezien die we nog nooit eerder hadden gezien en dan hebben we het nog niets eens over de gekleurde geisers gehad. De temperatuur verschillen waren erg groot: variërend van rond de 0 graden 's nachts in Cooke City tot 40+ graden in Las Vegas. We hebben iedere dag eigenlijk wel zon gehad en het heeft twee keer geregend dat we in de auto zaten. Ontzettend getroffen dus!
Deze reis hebben we ook bijzonder veel wildlife gezien: o.a. antilope, elk, moose, speciale vogels, slangen, een zwarte beer en meerdere grizzly beren.
We vonden beiden het 'tweede deel' van onze reis het mooist. Het was hier ook iets minder druk. RMNP was fantastisch met allereerst de rit door het groene Colorado en de hoogte met sneeuw. De rit via Nebraska (met de giga vee-boeren) naar South Dakota was prachtig. De Black Hills vonden we een heerlijke wandelomgeving die ons erg aansprak. De rodeo in Cody was een bijzondere ervaring. Vooral mijn vriendin vond dit enorm leuk aangezien ze is opgegroeid om een melkvee boerderij en zelf op niveau heeft paardgereden. Yellowstone met het landschap en wildlife dat we gezien hebben was uniek, het zien van een moeder grizzly met kleintje van dichtbij was een hele mooie ervaring. De kers op de taart was voor ons Grand Teton. Wat hebben we hier genoten van het groen, de wildflowers en de wandelingen. De tip om zeker de Canyon in te lopen vanaf Inspiration Point was een van onze hoogtepunten. Achterhaf hadden we graag een extra dag in RMNP en Grand Teton gehad.
Bij Arches NP kwamen we @michelly tegen. We herkenden Michel en Elly van de Polarsteps en dachten we spreken ze gewoon aan. Erg leuk om jullie ook gesproken en gevolgd te hebben op jullie reis! Verder zijn we niet veel andere Nederlanders tegengekomen.
De komende weken de foto's en video's uitzoeken en met de tijd een mooi album maken. Ik zal ook ons uiteindelijke roadbook deelbaar maken zodat ik deze informatie kan doorgeven op dit forum.
Waren er ook mindere dingen? Ja, het begin van onze vakantie liep wat stroef.
Border Control had een mega rij en geen MPC. Hier hebben we ruim een uur gestaan. Daarnaast mochten wij ook na het laten zien van onze paspoorten zonder extra uitleg mee naar een aparte ruimte (waar de handboeien aan de stoelen waar we moesten zitten hingen...). Na 30 minuten wachten bleek dat voor een interview en extra controle te zijn. Het ophalen van de huurauto was ook een drama. Allereerst meer dan een uur gewacht en de medewerker was zeer onbeschoft, grof en slinks. Ons Engels is beide erg goed, maar hij gebruikte steeds ander jargon om ons ervan te overtuigen dat we niet verzekerd zouden zijn en (extra) verzekeringen moesten afsluiten. Hopelijk krijgen we niet achteraf nog een extra charge, we zien dit veelvuldig in de reviews op Google van deze locatie terugkomen. Onze ervaring zal ik nog uitgebreider delen in het juiste topic. We hadden geen goede start en dat heeft wel invloed gehad de eerste dagen. Na een lange vlucht wil je gewoon zorgeloos je reis starten.
Bij Zion Park Motel ook nog een lastige discussie gehad die ons over twee avonden 3 uur gekost heeft bij de receptie. Er werden extra taxes in rekening gebracht terwijl onze boeking inclusief was. De schuld werd gelegd bij Booking.com, maar zij hadden zelf de charge gedaan. De manager had weinig begrip voor de situatie en vond dat zij in hun recht stonden. Na enige discussie hebben we toch het geld teruggekregen.
Nogmaals bedankt iedereen en mochten jullie specifieke vragen voor ons hebben: heel graag!
Nou, heb ff wat terug gelezen en je Polarsteps bekeken: feest der herkenning. Wat leuk om zo'n reactie als bovenstaande te schrijven en voor ons als ''tipgevers'' terug te lezen ! Jouw reisbeleving is precies waarom we dit hier op het forum ervaringen en tips delen !
En je hebt, zag ik, natuurlijk wel van het creme de la creme van dit forum advies gekregen, dus deze reis kon bijna niet fout gaan, hahaha

En je hebt, zag ik, natuurlijk wel van het creme de la creme van dit forum advies gekregen, dus deze reis kon bijna niet fout gaan, hahaha

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb net jullie reisverslag gelezen. Wat ontzettend leuk geschreven, mooie foto's en ik heb er wat inspiratie voor onze reis uitgehaald, dank! Lekker nagenieten!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bedankt voor jullie verslagen Jorrit en Tessel! Leuk geschreven verslag en mooie foto's. Was tof om de plaatsen die we ook zelf hebben bezocht te herkennen en onze eigen roadtrips een soort van her te beleven en elke dag een beetje mee te reizen. Voelde bijna melancholisch toen het einde van de reis, en daarmee de verslagen, naderde
Jammer van de vervelende ervaringen aan het begin maar geluk bij een ongeluk dat jullie die in het verloop van de reis hebben kunnen afschudden. Beter zo dan andersom lijkt me. Hopelijk zijn jullie weer een beetje in het ritme want dat valt niet mee na een maand zoveel onvergetelijke indrukken opdoen, elke dag weer!
PS @JWTS een ding dat ik me nog afvroeg, had je die huurauto met dikke motor uitdrukkelijk gereserveerd of heb je dat ter plekke geregeld? En is het verbruik nog een beetje meegevallen met zo'n 6-cylinder?

Jammer van de vervelende ervaringen aan het begin maar geluk bij een ongeluk dat jullie die in het verloop van de reis hebben kunnen afschudden. Beter zo dan andersom lijkt me. Hopelijk zijn jullie weer een beetje in het ritme want dat valt niet mee na een maand zoveel onvergetelijke indrukken opdoen, elke dag weer!
PS @JWTS een ding dat ik me nog afvroeg, had je die huurauto met dikke motor uitdrukkelijk gereserveerd of heb je dat ter plekke geregeld? En is het verbruik nog een beetje meegevallen met zo'n 6-cylinder?
Ik heb jullie ook gevolgd op Polar, prachtige reis met veel gelijkenissen, zo ook het tax probleem met Zion Park Motel wat ik helaas pas zag na ons vertrek. Het is ‘maar’ 50 dollar maar het klopt gewoon niet.
Wij zijn net over de helft van onze reis en gaan zo vertrekken van Capitol Reef naar Moab, moed verzamelen voor de Devils Garden
Wij zijn net over de helft van onze reis en gaan zo vertrekken van Capitol Reef naar Moab, moed verzamelen voor de Devils Garden

2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
Haha ja het is een lang topic geworden met al jouw en jullie feedback. Mezelf kennende zal ik ook nog wel even blijven plakken op het forum en indien relevant ook reageren en anderen helpen.paulr schreef: ↑16 jun 2025, 10:30Nou, heb ff wat terug gelezen en je Polarsteps bekeken: feest der herkenning. Wat leuk om zo'n reactie als bovenstaande te schrijven en voor ons als ''tipgevers'' terug te lezen ! Jouw reisbeleving is precies waarom we dit hier op het forum ervaringen en tips delen !
En je hebt, zag ik, natuurlijk wel van het creme de la creme van dit forum advies gekregen, dus deze reis kon bijna niet fout gaan, hahaha![]()
![]()
![]()
![]()

Dat doen we zeker.FamdeVries schreef: ↑16 jun 2025, 14:33Ik heb net jullie reisverslag gelezen. Wat ontzettend leuk geschreven, mooie foto's en ik heb er wat inspiratie voor onze reis uitgehaald, dank! Lekker nagenieten!

Leuk dat je ons gevolgd hebt tijdens onze reis! Na een paar dagen konden we gelukkig de stroeve start van onze afschudden en achteraf kunnen we ook wel lachen om het uitgebreide interview bij Border Control.Markd1973 schreef: ↑21 jun 2025, 15:29Bedankt voor jullie verslagen Jorrit en Tessel! Leuk geschreven verslag en mooie foto's. Was tof om de plaatsen die we ook zelf hebben bezocht te herkennen en onze eigen roadtrips een soort van her te beleven en elke dag een beetje mee te reizen. Voelde bijna melancholisch toen het einde van de reis, en daarmee de verslagen, naderde![]()
We hadden een klasse Jeep Grand Cherokee L gehuurd, maar we kregen sowieso een auto toegewezen. Ik begon daarom gelijk bij Avis aan de balie over dat ik alleen maar Amerikaans wou rijden, geen Europees. Dat hielp wel, want dat vond hij ontzettend mooi en hij kwam gelijk met de Dodge Durango met het hele boekje erop aanzetten (verder blijft het een l*l).

Verbruik viel me nog ontzettend mee, ik denk dat we 25 miles/gallon gereden hebben. We waren aan brandstof net geen $575 kwijt voor de gehele reis.
Geniet van jullie reis! En blijf bij Zion Park Motel pushen, ook nu je weg bent. Je hebt gewoon recht op je geld en als je een boeking hebt gemaakt via booking.com kun je altijd via die weg nog een geschil openen.JVDP78 schreef: ↑22 jun 2025, 15:41Ik heb jullie ook gevolgd op Polar, prachtige reis met veel gelijkenissen, zo ook het tax probleem met Zion Park Motel wat ik helaas pas zag na ons vertrek. Het is ‘maar’ 50 dollar maar het klopt gewoon niet.
Wij zijn net over de helft van onze reis en gaan zo vertrekken van Capitol Reef naar Moab, moed verzamelen voor de Devils Garden![]()
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 11257 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties