Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dar&Mel: hulp bij reisroute rondtrip zuidwest 2026 (april/mei).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Dar&Mel: hulp bij reisroute rondtrip zuidwest 2026 (april/mei).

Bericht door Dar&Mel »

Hoi allemaal,

Al wat berichten op het forum gelezen, maar nu dan toch in het kader van durf te vragen... Zouden jullie mee willen kijken naar onze reisroute? Mijn man en ik en ons zoontje van (dan bijna 2) willen volgend jaar een reis maken door Amerika. De parken zouden we heel graag een keer willen zien. We willen reizen met een camper. Wij hebben samen al heel veel gereisd, maar niet specifiek rondreizen door Amerika (wel een keertje Florida en 4 weken naar Hawaii geweest). Alleen dit wordt dus de eerste echte verre roadtrip met ons zoontje. Daarom willen we wel wat rust in onze route inbouwen (soms een extra nachtje ergens om gewoon rustig aan te doen). Daarnaast zijn we gebonden aan deze periode, maar begreep ik ook dat er dan wat passes (Tioga) nog zijn afgesloten. Is onderstaande haalbaar? Raden jullie het e.e.a. af of juist aan? Daarnaast las ik positieve geluiden over Moab, maar die heb ik nu dus nog niet opgenomen in onze route (dit zou ik wel willen). Waar is deze in te passen? Daarnaast wil ik dus heeel graag het weekje Hawaii houden, want daar zijn wij ooit geweest en hebben we zulke fijne herinneringen aan. Lijkt me heel bijzonder om daar met ons zoontje naartoe te gaan. Heel verhaal dus, maar hopelijk kunnen jullie ons een stapje verder helpen.

Groetjes, Melanie.

zo 5-04-26: Los Angeles
ma 06-04-26: Los Angeles
di 07-04-26: Los Angeles → Joshua Tree NP
woe 08-04-26: Joshua Tree NP
do 09-04-26: Joshua Tree NP → Grand Canyon
vrij 10-04-26: Grand Canyon
za 11-04-26: Grand Canyon → Monument Valley
zo 12-04-26: Monument Valley → Page
ma 13-04-26: Page
di 14-04-26: Page → Bryce Canyon
woe 15-04-26: Bryce Canyon
do 16-04-26: Bryce Canyon --> Zion NP
vrij 17-04-26: Zion NP
za 18-04-26: Zion NP
zo 19-04-26: Zion NP --> Las Vegas
ma 20-04-26: Las Vegas (via Death Valley naar Pine of Bishop?)
di 21-04-26: Pine/Bishop --> Mammoth Lakes
woe 22-04-26: Mammoth Lakes --> Yosemite NP
do 23-04-26: Yosemite
vrij 24-04-26: Yosemite
za 25-04-26: Yosemite --> Sequoia NP
zo 26-04-26: Sequoia NP
ma 27-04-26: Sequoia NP --> San Francisco
di 28-04-26: San Francisco --> Hawaii (Big Island)
woe 29-04-26: Hawaii
do 30-04-26: Hawaii
vrij 01-05-26 Hawaii
za 02-05-26: Hawaii
zo 03-05-26: Hawaii
ma 04-05-26: Hawaii
di 05-05-26: Hawaii
woe 06-05-26: Hawaii--> SF
do 07-05-26: SF
vrij 08-05-26: San Francisco → Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hulp bij reisroute rondtrip zuidwest 2026 (april/mei)

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie zijn wel vroeg in het jaar voor sommige parken. Is het een idee om eerst Hawaii te doen?
Kijk eens in ons 2024-verslag voor onder andere de Grand Canyon en Zion in april. In jullie route mis ik tijd voor Valley of Fire. En waarom niet meer tijd uittrekken voor Death Valley? Een overnachting daar is erg mooi. Bedoel je met Pine Lone Pine? Is wel leuk, maar met ook een overnachting in Mammoth Lakes (of kijk eens naar Lee Vining) is DV in die tijd van het jaar beter als tussenstop.
Voor Joshua Tree is de tijd wel ruim denk ik. Voor de Grand Canyon wellicht ook. Kijk alvast eens naar de mogelijkheden van een overnachting in het park; wij vonden de Bright Angel Lodge heel fijn qua locatie. Zie www.grandcanyonlodges.com voor de beschikbaarheid.

Je zou ook kunnen overwegen om in Las Vegas te beginnen en dan Moab op te nemen in je rondje en Yosemite, Sequoia en SF over te slaan. Het kan er mooi zijn, maar je kunt ook nog sneeuw treffen en zeker afgesloten wegen. Hoe zou je van Mammoth Lakes naar Yosemite willen rijden?
Met Moab erin zou je de route vanaf LV als volgt kunnen doen: LV-GC-Page - MV - Moab, Capitol Reef (of nog een stop bij Goblin Valley), Bryce, Zion, Valley of Fire - LV - Death Valley - LA.

Marianne
Dar&Mel
Amerika-ontdekker

Re: Reis Dar&Mel: hulp bij reisroute rondtrip zuidwest 2026 (april/mei).

Bericht door Dar&Mel »

@Martin & Marianne

Bedankt voor je reactie! Goed om te weten dat het misschien te koud is voor parken als Yosemite. We gaan toch eens kijken of we onze route gaan omgooien. Bedoel je met MV Mesa Verde? We overwegen nu misschien een loop te maken. We beginnen dan in Las Vegas en eindigen hier met misschien een uitstapje naar Death Valley. Is het uitstapje naar Death Valley de moeite waard? Is dit rondje wel afwisselend genoeg of lijkt het allemaal dan te veel op elkaar?

We hebben ook even gekeken naar je reisverslag van 2024. Ziet er heel gaaf uit! Wat hebben jullie al veel gereisd naar Amerika. Heel gaaf!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat het niet zozeer de kou is in Yosemite of Sequoia, maar het feit dat er nog veel afgesloten is, waardoor je er minder kunt doen dan in de zomer. zo kun je in Yosemite niet naar Glacier Point of de Tioga road rijden, en het kan zijn dat ook de Mariposa grove nog dicht is. Hetch Hetchy is aangenamer qua temperatuur, maar dat wordt met een camper weer lastig. Maar je kunt je ook prima twee dagen of meer in de vallei vermaken.
Voor de afwisseling is het wel mooi natuurlijk, hoewel de nadere parken ook echt heel verschillend zijn. Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden. En bekijk de NPS-sites eens. Daar kun je ook informatie vinden over de mogelijkheden in de verschillende jaargetijden.
Dar&Mel schreef:
15 jun 2025, 20:39
Bedoel je met MV Mesa Verde?
Nee, ik bedoelde Monument Valley; dat hadden jullie ook in de route opgenomen, en je rijdt er min of meer langs als je van Page naar Moab rijdt.

Death Valley is wat mij betreft zeker de moeite waard. Vanuit Las Vegas op en neer zou mij minder trekken dan een overnachting te plekke. Juist de vroege en late uren van de dag zijn erg mooi daar.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ik denk ook dat je te vroeg bent voor dit rondje. Uiteraard ben ik het met Marianne eens om juist de oostkant te pakken en Yosemite en Sequoia te bewaren voor een volgende reis. Het wordt dan vanuit Las Vegas naar Moab met alles wat er tussen ligt: Grand Canyon, Page, Monument Valley, regio Moab (neem daar de tijd, lekker plek om een dag of 4 te blijven), en gterug via Capitol Reef, Bryce, Zion en Valley of Fire. Vervolgens ben je weer terug in LV.
Je reist met een camper zie ik en dan zal je het op een paar plekken best fris (zeg maar koud !) krijgen tijdens deze reis: vooral bij de Grand Canyon en Bryce. Wij hebben er zelf in mei én juni nog flinke nachtvorst en sneeuw gehad, daar wil je geen 2 nachten blijven, één is dan prima !
Death Valley is prachtig in die periode. Wij hebben het eens op één dag gedaan, een heen en weertje. Was goed te doen, maar is wel stukje rijden en je mist inderdaad de mooie avond en ochtend. Huur dus een auto, boek 1 nacht in The Ranch en de volgens dag terug: dat is zóveel mooier ! Heb afgelopen jaar 1 nachtje in februari daar gedaan en dat is uitstekend bevallen !
veel plezier met plannen maken !
Paul
Dar&Mel
Amerika-ontdekker

Bericht door Dar&Mel »

Hoi @paulr en @Martin & Marianne ,

Dankjulliewel voor jullie tips! Wij hebben mede hierdoor onze route aangepast. Zouden jullie willen kijken of dit zo beter is? We hebben toch nog wel 1 dag Grand Canyon gehouden, omdat we daar wel wat bezienswaardigheden op het lijstje hebben staan en niet te veel willen rijden met die kleine. Hopelijk is het weer ons een beetje goed gezind (warme truien aan)! Verder in Moab dus wat langer en Death Valley ook opgenomen.

zo 5-04-26: Las Vegas
ma 06-04-26: Las Vegas
di 07-04-26: Las Vegas (via West Rim) --> Grand Canyon
woe 08-04-26: Grand Canyon
do 09-04-26: Grand Canyon--> Page
vrij 10-04-26: Page
za 11-04-26: Page → Monument Valley
zo 12-04-26: Monument Valley → Moab
ma 13-04-26: Moab
di 14-04-26: Moab
woe 15-04-26:Moab
do 16-04-26: Moab--> Capitool Reef
vrij 17-04-26: Capitool Reef --> Bryce Canyon
za 18-04-26: Bryce Canyon -->Zion NP
zo 19-04-26: Zion NP
ma 20-04-26: Zion NP
di 21-04-26: Zion NP --> Valley of Fire
woe 22-04-26: Valley o Fire --> Las Vegas
do 23-04-26: Las Vegas --> Death Valley
vrij 24-04-26: Death Valley
za 25-04-26: Death Valley --> Las Vegas
zo 26-04-26 t/m 06-05-26: Hawaii

Groetjes,
Melanie
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Dit is prima zo !
Wat bedoel je op 7/4 met “via west rim” ? Ik denk dat je op 7/4 ook de camper gaat ophalen ? Dat kost (veel) tijd en daarna wil je ook nog boodschappen doen. Ik zou die dag gewoon kijken hoever je komt. Kun je pas in de middag de camper ophalen, dan kom je wellicht maar tot Kingman of Williams. Denk eraan dat het vroeger donker is dan in de zomer, en in het donker wil je niet rijden of ergens aankomen de eerste dag ! Maak een lijstje met campings onderweg en gewoon kijken waar je uitkomt. Dan de volgende dag (jetlag, dus je bent toch vroeg wakker) naar GC en dan 1 nacht. Dan heb je voldoende tijd voor de GC. Page de dag erna is ook niet ver rijden….
Op 16/4 zou ik aan het einde van de. Dag alvast een stukje richting Capitol Reef rijden. De camping op de golfbaan in Green River is mooi. Dat geeft je de dag erna iets meer tijd (rij even voor een stop en korte wandeling langs Goblin Valley State park!), op weg naar CR.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt ook in Las Vegas een auto huren en 's ochtends eerst de boodschappen doen en daarna de camper ophalen en de auto weer inleveren. Autohuur en Cruise America (vooropgesteld dat je die hebt) liggen in Henderson zowat naast elkaar.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Voor wat betreft ophalen/inleveren camper, Walmart, nette campings e.d. is allemaal vlak bij elkaar, 20 minuten ofzo vanaf het vliegveld.
19 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou twee nachten Capitol Reef wel mooi vinden. Misschien een nacht Moab minder? Of de laatste nacht Moab vervangen door Goblin Valley.
Een volle dag Death Valley is misschien wat veel. Kijk eens in ons 2024-verslag voor dat laatste deel van de route.

Marianne
maaikebs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door maaikebs »

Mooie route zo. Ik vond Moab een prachtige omgeving om vanalles te doen. Reserveer de toegang tot Arches op tijd.
Death Valley zou ik niet perse een extra dag voor uittrekken. Daar kun je in een dag prima doorheen rijden en dan ergens kamperen / overnachten en dan de volgende dag weer verder. Je gaat daar door de hitte toch niet hele tijden ergens verblijven.

wij hebben dit jaar een soortgelijke route gedaan, maar dan net 2 weken later (18 april - 9 mei). We hebben fantastisch weer gehad, maar dat is natuurlijk wel geluk hebben.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Twee dagen Death Valley is echt niet te veel, en je kan nog redelijk weer hebben rond die tijd. Er is daar zo veel te zien buiten de standaard route, dat een extra dag echt niet gek is, je zou bijvoorbeeld naar Ubehebe Crater kunnen rijden, de rit is al mooi, en de krater imposant om te zien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij waren er vorig jaar op 1 mei. Toen was het al behoorlijk warm. Ik zou de route trouwens omdraaien, dan ben je zo vroeg mogelijk in DV en VoF.
Bij de GC kun je beter wat later zijn.

Marianne
Dar&Mel
Amerika-ontdekker

Bericht door Dar&Mel »

Dankjewel voor al jullie reacties. We hebben jullie tips ter harte genomen (even puzzelen)! De route is nu als volgt:

zo 5-04-26: Las Vegas
ma 06-04-26: Las Vegas
di 07-04-26: Las Vegas--> Death Valley
woe 08-04-26: Death Valley
do 09-04-26: Death Valley --> Las Vegas
vrij 10-04-26: Las Vegas --> Valley of Fire
za 11-04-26: Valley of Fire --> Zion NP
zo 12-04-26: Zion NP
ma 13-04-26: Zion NP
di 14-04-26: Zion NP --> Bryce Canyon
woe 15-04-26: Bryce Canyon --> Capitool Reef
do 16-04-26: Capitool Reef
vrij 17-04-26: Capitool Reef --> Moab
za 18-04-26: Moab
zo 19-04-26: Moab
ma 20-04-26: Moab --> Monument Valley
di 21-04-26: Monument Valley --> Page
woe 22-04-26: Page
do 23-04-26: Page --> Grand Canyon (South)
vrij 24-04-26: Grand Canyon south --> Grand Canyon west
za 25-04-26:Grand Canyon (west) --> Las Vegas
zo 26-04-26 t/m 06-05-26: Hawaii
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Mooi te zien dit.... In het ene topic probeer ik mensen te waarschuwen voor teveel hooi op hun vork, lange reisdagen en een race tegen de klok. Bij jullie zie ik een prachtig, rustig schema met lekker veel tijd om mooie dingen te zien :)
2 opmerkingen/tips nog:
- wij huren vaak een auto voordat we de camper huren (net zoals Jojos). Jullie hebben nu óók een auto, dus maak er ook gebruik van op de ''wisseldag'' van auto naar camper. Dus eerst boodschappen ermee doen inderdaad als je de camper niet heel vroeg kan oppikken. Dan rij je met camper én auto even naar het Car Rental Center (kost je een half uurtje) en breng daarna de auto terug. Ik heb in andere topics ook via een plaatsje aangegeven waar je even kan stoppen met de camper als je de auto retourneert.
- lees je even goed in of vraag tips over GC-west. ik ken het niet persoonlijk, maar lijkt nogal een tourist-trap te zijn...
Paul

edit: nog een tip :-)
probeer bij Moab 1 nacht Devils Garden te bemachtigen en boek de andere nachten in Moab zelf. Wij staan altijd op Sun Outdoors. Qua camping niks bijzonders, maar je zit midden in het dorp. Leuke afwisseling met alle nachten in de natuur en lekker om eens het dorpje in te wandelen, ff lopend een boodschap te doen, wat te winkelen en een terrasje te pakken...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Haal je de camper op als je naar Death Valley rijdt? Of wil je daar in een hotel overnachten? Als je al wel de camper hebt waarom dan nog een nacht Las Vegas op weg naar VoF? Wij reden vorig jaar van VoF naar Stovepipe Wells nadat we nog een wandeling hadden gedaan in VoF. Onderweg brachten we ook een bezoek aan Rhyolite. Zie hier voor ons verslag van die dag.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn een keer met een dagtocht vanuit Las Vegas met een klein vliegtuigje naar de West Rim gegaan. We vonden het niet bijzonder en deze tour zouden we zeker niet aanraden.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Grand Canyon West zou ik overslaan, dure tourist trap die niks toevoegt als je al aan de south-rim ben geweest.
Kan je beter wat meer tijd besteden op de route naar LV, stukje oude route 66 met Oatman en de wilde ezeltjes, of de Hooverdam.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Pete.Z schreef:
19 jun 2025, 11:01
stukje oude route 66 met Oatman en de wilde ezeltjes
Zeker een betere optie!
Dar&Mel
Amerika-ontdekker

Bericht door Dar&Mel »

Dankjulliewel! Dan gaan we daar nog even naar kijken. We hadden dit vooral in gedachte om de reis wat op te breken, zodat we niet te lang onderweg zijn met die kleine.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer