Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door deebee7 »

Txs @harryh Heb ik een paar dagen geleden idd gedaan en bewijs van uur van inlevering ingestuurd. Voorlopig nog niets. Ik verwacht er niet veel van. Gaat ook maar over $3 :D Ga ik niet van wakker liggen. Enkel wat lastig dat m'n credit nu onder het min van $10 zit en ik slaag er niet in om van hieruit terug bij te laden. In de VS kon ik zonder problemen bijladen maar van deze kant uit lukt dat dus niet. Ik hoop gewoon dat ze het account wel gewoon actief houden en niet 'suspenden' omdat er te weinig opstaat. Ik kreeg al een mail met de melding dat indien ik niet opnieuw boven de $10 uitkom het account mogelijks niet meer naar behoren werkt. Wat dat dan juist wil zeggen, weet ik niet.
jastsali
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75
Contacteer:

Bericht door jastsali »

Kleine waarschuwing voor Toll-badge gebruikers. Ik maak zelf al drie jaar gebruik van de Uni transponder (E-pass) Bij E-pass is het verplicht een kenteken in je account te hebben. Dat is anders dan bij Sunpass die ik vroeger gebruikte (alleen in Florida). Toen stak het niet zo nauw om een kenteken in te voeren en bij iedere trip ook actueel te houden. Ik weet niet of dat nog is, maar....
Bij E-pass, zo is mijn ervaring nu, is dat wel een ding. Half jaar geleden de E-pass gebruikt in een in Washington DC gehuurde auto met een New Jersey kenteken. Dit kenteken toen netjes in de E-pass app ingevoerd en er probleemloos mee rondgereden. Na inleveren van de auto op IAD de E-pass transponder zoals altijd op inactief gezet. In de app-instellingen wel die huurauto laten staan, want je moet immers in de E-pass account wel een auto hebben geregistreerd. Iets wat ik alle keren daarvoor altijd deed. Ik verwachtte geen problemen, want de E-pass transponder was immers op inactief gezet.
Tot mijn verbazing werd 3 maanden later een aantal betalingen afschreven van mijn E-pass account. De auto die ik in IAD had ingeleverd had een aantal keren een tolpoort in Florida gepasseerd. Toeval of niet niet, het kan dus gebeuren....
Uiteraard aan de bel getrokken en het antwoord was dat die huurauto met NJ kenteken nog in mijn account stond geregistreerd. Als een auto wordt opgemerkt bij passeren van een tolpoort is kennelijk bepalend of die auto aan een E-pass account is gekoppeld. Dat de transponder op inactief staat is niet relevant. Omdat die huurauto nog in mijn account stond geregistreerd werd het verzoek om teruggave van het geld afgewezen.
Moraal van het verhaal. Niet alleen het inactief instellen van de transponder is belangrijk na het inleveren van de huurauto, maar ook het verwijderen van het kenteken uit je account. Bij E-pass is dat laatste trouwens niet mogelijk. Er moet een kenteken aan je account gekoppeld zijn. Ik heb nu mijn eigen NL-auto met NL kenteken als enige auto in mijn account geregistreerd. Lijkt me iets teveel toeval als er in de VS ook iemand met dat merk, type en kenteken rondrijdt. Als ik nu weer naar de VS ga wijzig ik mijn eigen NL-auto in de huurauto die ik dan meekrijg en bij het inleveren verander ik die weer in mijn eigen NL-auto (+ transponder op inactief).
Ik dacht ik deel dit even. Do as you like!
"The way to get started is to quit talking and start doing" (W.E. Disney)
Tot 2020 jarenlang eigenaar van een vakantievilla in Clermont FL. Nu fanatieke camperaars. Binnenkort met een eigen RV prachtige roadtrips en overwintering in de VS
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Bij Sunpass voer ik altijd een einddatum in, dat moet voldoende zijn lijkt me. Ik heb één keer gehad dat ik een gehuurde auto niet kon toevoegen, ongetwijfeld omdat iemand anders een verkeerde datum had ingevoerd.
Huurauto verwijder ik sowieso, bedankt voor de tip!
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Denk dat ik ook een Sunpass haal komende vakantie in Florida. Heb nu een EZ-Pass transponder liggen maar worstel nogal met het feit dat veel staten andere regels hebben voor het kastje.
Zo zijn er veel met een jaarlijkse fee maar ook een aantal staten waar je een minimum van 10 dollar er op moet hebben en verplicht 1x per jaar moet gebruiken.
Daarnaast lukt registeren niet zonder een US VPN (en laat ik die nu niet gebruiken/hebben),

Of iemand anders hier toevallig andere ervaring met een EZ Pass kastje?

buiten dat @jastsali , precies dit zet ik mijn vraagtekens ook bij als ik me registreer voor EZ-Pass :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Kun je pas een account aanmaken als je het kastje ook echt hebt?
net even online gekeken en als je er voor kiest online te kopen dan moet je er 1 aanschaffen, als je er voor kiest om het in person te doen krijg je de winkels te zien + de download optie voor een formulier. Iemand hier recent ervaring mee?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

@jastsali Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Ik heb een aantal maanden geleden ook een Unitransponder aangeschaft. Via de customer service een E-pass account aangemaakt met mijn NL auto gegevens (license plate en model/make) maar Newfoundland als geregistreerde staat.
Het was me nog niet helemaal duidelijk of ik een 2e auto moet registreren (dus de huurauto) of dat ik beter de gegevens van mijn NL auto update naar de huurauto gegevens.
Maar ik kan het dus beter bij 1 vehicle houden.
Weet jij trouwens of de geupdate gegevens van de huurauto meteen actief zijn in de tolsystemen of gaat daar nog enige tijd overheen?
jastsali
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75
Contacteer:

Bericht door jastsali »

@nwolf: Ik heb ervaring met de Sunpass (niet de pro) en de E-pass (dus niet de EZ-pass). Bij mijn weten kun je bij E-pass een account pas echt aanmaken en voltooien als je het nummer van een transponder ingeeft en ook de gegevens van een (huur)auto. Althans zo werkt het bij E-pass. Volgens mij is dat bij Sunpass wat eenvoudiger. Daar ben ik ooit begonnen met een Sunpass sticker en later meerdere transponders toegevoegd.
Een aantal jaren geleden had ik een transponder nodig voor andere staten in het oosten. Dat was de reden dat ik via de Amerikaanse Amazon de Uni-transponder (=E-pass) heb besteld. Achteraf bekeken had ik beter de Sunpass Pro kunnen aanschaffen, alleen werd die toen nog niet via Amazon US naar NL verzonden (inmiddels wel) en we komen sinds de verkoop ons vakantiehuis niet meer in Florida.
@harryh: Lekker bij Sunpass blijven. Mochten wij ooit nog weer eens in Florida zijn dan schaffen we daar de Pro aan. Ik heb bij Sunpass ook altijd de einddatum van de huurperiode ingevoerd. Bij de Uni-pass (E-pass) kan dat niet. Je kunt wel een auto registreren die je tijdelijk gebruikt, maar niet herkenbaar als huurauto aanmerken dus ook geen einddatum van de huurperiode. Je kunt alleen de transponder op inactief zetten, maar dat heeft geen waarde als je de huurauto in je account laat staan, zelfs als de huurperiode is verstreken.
@Glorious Prima opgelost. Zolang je na je reis de huurauto maar verwijdert uit je account moet het goed gaan. Het is wel de bedoeling dat je een huurauto aan je account toevoegt zodra je daar mee gaat rijden. In sommige staten luistert het bij E-pass nauw dat de combinatie transponder en kenteken/merk van de auto moeten corresponderen. Na het ophalen van de huurauto verander ik altijd direct in de E-pass app mijn eigen auto in de gegevens van de huurauto. Dat is dan ook meteen verwerkt en actief. Na inlevering van de huurauto verander ik die gegevens weer terug naar mijn eigen NL auto met een fake kenteken en net als jij NewFoundland.
"The way to get started is to quit talking and start doing" (W.E. Disney)
Tot 2020 jarenlang eigenaar van een vakantievilla in Clermont FL. Nu fanatieke camperaars. Binnenkort met een eigen RV prachtige roadtrips en overwintering in de VS
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

@jastsali Nogmaals bedankt voor de toelichting. Ik heb voor de Uni transponder gekozen omdat die op Amazon veel goedkoper was dan de Sunpass Pro. En ik las er heel goede berichten over. Nog niet wetende dat de Sunpass uiteindelijk makkelijker zou zijn in gebruik voor iemand die slechts als toerist de transponder nodig heeft bij het huren van een auto.
De Uni kost 14,95 USD (29,04 USD incl shipping en VAT) en de Sunpass Pro kost 32,99 USD op Amazon (50,37 incl shipping en VAT).
Maar goed, nu ik eenmaal het account in orde heb en ik weet hoe ik de rental kan toevoegen vertrouw ik erop dat ik verder weinig problemen mee ga hebben. Ik heb een auto via Avis gehuurd en onze reis start in Boston.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer