Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke eilanden eind april/begin mei 2026
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Welke eilanden eind april/begin mei 2026
Hoi allemaal,
Mijn man, mijn zoontje (dan bijna 2 jaar oud) en ik zijn van plan om volgend jaar een rondreis te maken door het zuidwesten van Amerika met als afsluiter Hawaii (Hawaii van 26-4 t/m 06-05).
Nu zijn wij in 2018 al eens naar Hawaii geweest (4 weken, waarbij we de eilanden Oahu, Maui, Kauai en Big Island hebben bezocht). Ook hier op dit forum het e.e.a. over gepost. Echt een prachtige reis en ontzettend veel gezien en gedaan. Aangezien we het toen zo mooi vonden, leek het ons bijzonder om met ons zoontje die kant op te gaan.
Alleen we twijfelen enorm over welke eilanden we dit keer willen bezoeken (luxeprobleem). Onze voorkeur gaat uit naar het bezoeken van 2 eilanden i.v.m. de tijd. Toentertijd konden we vooral lekker alles doen en laten wat we wilden, maar nu wil ik toch ook echt rekening houden met die kleine. Ik lees vooral dat Maui kindvriendelijk is... alleen is dit nog steeds even leuk en interessant na de branden? Wat zijn hier dan aanraders? Toen verbleven we in Kihei dacht ik en deden we de Road to Hana in 2 dagen.
Daarnaast willen we eigenlijk ook graag Big Island weer bezoeken. Dat eiland vonden we gewoon heel gaaf. En Kauai blijf ik ook zo prachtig vinden, maar lijkt mij minder ideaal met ons zoontje.
Twijfels dus...We willen namelijk echt wel lekker relaxen op een strand en dat we af en toe kunnen snorkelen. Toentertijd deden we nog wel eens een gave/ verre hike, maar dat zijn we nu niet van plan. Daarentegen zijn we ook niet van het niks doen, dus willen we nog wel iets ondernemen (Big Island willen we graag naar de vulkaan want toentertijd konden we die niet bezoeken vanwege recente uitbarstingen).
We vliegen vanaf Las Vegas naar Hawaii en waarschijnlijk via Los Angeles weer naar huis. Daarom zijn we ook wel gebonden tot bepaalde eilanden.
Groetjes,
Melanie
Mijn man, mijn zoontje (dan bijna 2 jaar oud) en ik zijn van plan om volgend jaar een rondreis te maken door het zuidwesten van Amerika met als afsluiter Hawaii (Hawaii van 26-4 t/m 06-05).
Nu zijn wij in 2018 al eens naar Hawaii geweest (4 weken, waarbij we de eilanden Oahu, Maui, Kauai en Big Island hebben bezocht). Ook hier op dit forum het e.e.a. over gepost. Echt een prachtige reis en ontzettend veel gezien en gedaan. Aangezien we het toen zo mooi vonden, leek het ons bijzonder om met ons zoontje die kant op te gaan.
Alleen we twijfelen enorm over welke eilanden we dit keer willen bezoeken (luxeprobleem). Onze voorkeur gaat uit naar het bezoeken van 2 eilanden i.v.m. de tijd. Toentertijd konden we vooral lekker alles doen en laten wat we wilden, maar nu wil ik toch ook echt rekening houden met die kleine. Ik lees vooral dat Maui kindvriendelijk is... alleen is dit nog steeds even leuk en interessant na de branden? Wat zijn hier dan aanraders? Toen verbleven we in Kihei dacht ik en deden we de Road to Hana in 2 dagen.
Daarnaast willen we eigenlijk ook graag Big Island weer bezoeken. Dat eiland vonden we gewoon heel gaaf. En Kauai blijf ik ook zo prachtig vinden, maar lijkt mij minder ideaal met ons zoontje.
Twijfels dus...We willen namelijk echt wel lekker relaxen op een strand en dat we af en toe kunnen snorkelen. Toentertijd deden we nog wel eens een gave/ verre hike, maar dat zijn we nu niet van plan. Daarentegen zijn we ook niet van het niks doen, dus willen we nog wel iets ondernemen (Big Island willen we graag naar de vulkaan want toentertijd konden we die niet bezoeken vanwege recente uitbarstingen).
We vliegen vanaf Las Vegas naar Hawaii en waarschijnlijk via Los Angeles weer naar huis. Daarom zijn we ook wel gebonden tot bepaalde eilanden.
Groetjes,
Melanie
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Re: Welke eilanden eind april/begin mei 2026
Hi Melanie, mijn dochter Leilani ging het eerste mee toen ze 3 jaar was. We hebben toen voor Oahu en Maui gekozen omdat wij deze het meest kindvriendelijk vonden. Oahu heeft bijv. Dole Plantation met treintje, Polynesian cultural center met kinderactiviteiten vond ze erg leuk, Kualoa ranch is tegenwoordig ook populair. En een verblijf in Disney Aulani (wel heel duur). Ze heeft toen ook Diamond Head (grotendeels) beklommen. We hadden wel een rugdrager mee. Ook Pipiwai Trail heeft ze gedaan, maar ze was natuurlijk wel wat ouder. Ondertussen heeft ze 5 eilanden gezien. Big Island is mijn favoriete eiland, maar werd wel leuker toen ze ouder werd. We fietsten naar de lava met een fietskar erachter, maar het lopen over de scherpe lava is toch wel een dingetje. Ook snorkelen ging pas toen ze ouder werd. Ik ben niet meer op Maui geweest sinds de brand, dus die vraag kan ik niet beantwoorden. Road to Hana hebben wij toen 3 overnachtingen gedaan en grotten en bloementuinen, watervallen vond ze erg leuk, ook zwarte strand ea strandjes. Met jonge kinderen worden grote hoogtes afgeraden, maar weet niet meer precies welke leeftijd. Wij zijn toen wel Haleakala op geweest, maar ze viel op een kiezelpad en haalde haar knie open, dus dat vond ze minder leuk. Maui Ocean Center hebben we wel 2 keer bezocht (weekabonnement) Met haar hebben we meestal ook 1 week per eiland gedaan.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
De branden op Maui waren bij Lahaina. Daar heb je als toerist voorlopig even niet veel te zoeken. Er vertrekken nog wel verschillende bootexcursies vanuit de haven. Toen wij er waren (maart 2024) hebben we een prachtige tour gedaan en zagen we heel veel walvissen. Ik denk dat jullie voor de walvissen net te laat zijn maar een dolfijnexcursie zou nog wel mogelijk zijn natuurlijk.
Maui is natuurlijk heel veel meer dan alleen Lahaina. Rondom Kihei zijn er verschillende mooie (snorkel) stranden. Mākena State Park bijvoorbeeld.
De Road to Hana kan natuurlijk ook erg leuk zijn. Lekker veel stoppen, strandjes kijken, zwemmen bij een waterval en bananenbrood eten bij Sandy's.
Als je maar 2 eilanden '' mag '' kiezen dan zou ik vooraf eens kijken naar de meest ideale verbindingen. Je geeft aan dat je via LA terug naar huis vliegt. Volgens mij gaan er van ieder eiland wel 1 of 2 vluchten per dag naar L.A.
Maui is natuurlijk heel veel meer dan alleen Lahaina. Rondom Kihei zijn er verschillende mooie (snorkel) stranden. Mākena State Park bijvoorbeeld.
De Road to Hana kan natuurlijk ook erg leuk zijn. Lekker veel stoppen, strandjes kijken, zwemmen bij een waterval en bananenbrood eten bij Sandy's.
Als je maar 2 eilanden '' mag '' kiezen dan zou ik vooraf eens kijken naar de meest ideale verbindingen. Je geeft aan dat je via LA terug naar huis vliegt. Volgens mij gaan er van ieder eiland wel 1 of 2 vluchten per dag naar L.A.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij vonden het strandje met de zeeschildpadden en vogels bij National Historic Park, Kaloko-Honokōhau bij Kona net ten zuiden van het vliegveld erg leuk. Wel een stukje lopen, maar ook weer niet heel ver en niet moeilijk.
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.c ... a-big.html
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.c ... a-big.html
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Wat bij Kona ook erg leuk is, is de zeepaardjes boerderij, waar je een zeepaardje mag vasthouden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hoi allemaal,
Dankjewel voor jullie reacties (we twijfelen nog steeds...ligt ook echt aan ons!). We hebben nu in ieder geval een sterke voorkeur voor Maui... Oahu vonden we toentertijd erg druk en had toentertijd op ons de minste indruk gemaakt, dus we denken dat die afvalt. Nu twijfelen we dus tussen Big Island en Kauai. Kauai vonden we prachtig... en Big Island ook heel gaaf. Alleen we denken dat Big Island misschien te groot is voor de tijd die we er zijn. Dus heeeeeel misschien dat het Maui en Kauai worden (maar we kunnen opeens ook weer een kronkel krijgen en dat dit verandert, haha).
Dankjewel voor jullie reacties (we twijfelen nog steeds...ligt ook echt aan ons!). We hebben nu in ieder geval een sterke voorkeur voor Maui... Oahu vonden we toentertijd erg druk en had toentertijd op ons de minste indruk gemaakt, dus we denken dat die afvalt. Nu twijfelen we dus tussen Big Island en Kauai. Kauai vonden we prachtig... en Big Island ook heel gaaf. Alleen we denken dat Big Island misschien te groot is voor de tijd die we er zijn. Dus heeeeeel misschien dat het Maui en Kauai worden (maar we kunnen opeens ook weer een kronkel krijgen en dat dit verandert, haha).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht