Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about Oregon en Washington State.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
familietrip
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: All about Oregon en Washington State.

Bericht door familietrip »

Almere vak V schreef:
20 feb 2025, 19:50
familietrip schreef:
16 feb 2025, 20:54
Maar wat zou een aanrader zijn?
Ligt er denk ik heel erg aan hoe ver je Oregon wilt inrijden. Als je richting Portland wilt ben je al snel een uur of tien onderweg. Ik weet niet of dat de bedoeling is.

Wat weer betreft. Wij wonen een klein uurtje ten oosten van Portland op Mt Hood. Wij krijg hier ongeveer net zoveel regen als in Nederland. Alleen valt het meeste daarvan in een half jaar. Van oktober tot en met maart kan het hier soms echt dagen achter elkaar egenen, sneeuwen of al het andere wat lelijk is. Van april tot en met september is het hier vaak overwegend mooi. Maar zijn er zeker uitzonderingen. Dus over het weer zou ik me niet al te druk maken.

Goed om te horen dat eind april begin mei hopelijk de ergste nattigheid achter ons ligt. Want we hebben hier in NL ons portie wel gehad de afgelopen maanden :D

Voor nu staan Hells Canyon en de Painted Hills op mijn lijstje. Crater Lake is me net te ver rijden vrees ik.
Dit is een beetje een globale planning. Eventueel zaterdag terug in Pocatello is ook een optie.

Maandag 28-04 Pocatello-Boise (Die dag kunnen we pas eind van de middag vertrekken omdat we nog mee mogen kijken op school)
Dinsdag 29-04 Boise- Hells Canyon - Baker City
Woensdag 30-04 Baker City - Painted Hills - Prineville
Donderdag 01-05 Prineville - Boise
Vrijdag 02-05 Boise - Craters of the Moon - Pocatello
2014 Florida,2017 Zuidwesten, 2018 Zuidwesten, 2019 Florida, 2020 Zuidwesten
2022 Zuidwesten, 2023 Texas eo, 2024 Yellowstone eo, 04-2025 Idaho Hawaii Oregon, 07-2025 FL GA NC SC
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

familietrip schreef:
21 feb 2025, 10:02
Voor nu staan Hells Canyon en de Painted Hills op mijn lijstje. Crater Lake is me net te ver rijden vrees ik.
Ik denk dat je twee pareltjes op je lijstje hebt staan. Ik kan bij Painted Hills op een bankje gaan zitten en uren genieten van de rust. Geen hordes met toeristen. Als je pech hebt staan er 4 auto's. Dat is al veel. En die ga je niet tegenkomen. Of mensen zorgen ervoor dat ze elkaar ook niet tegen kunnen komen. Hells Canyon is wat mij betreft het grote geheim van Oregon. Bijna niemand kent. Bijna niemand komt er. Simpelweg omdat het in een complete uithoek ligt. Maar als je er komt, dan ben je verkocht. Dan hoef je nooit meer naar de Grand Canyon. Overweldigend landschap. Totaal onaangeroerd. Niemand die zn best heeft gedaan om er iets toeristisch van te maken. Natuur zoals het zou moeten zijn.

Van Painted Hills naar Crater lake is al snel 4 uur rijden. Dat is niet zo'n probleem denk ik. Maar ook weer 4 uur terug. Dan ben je dus feitelijk al weer een dag langer onderweg. Mocht je nog iets in de buurt van Painted Hills zoeken dan zou ik Smith Rock State Park meenemen. Dat is denk ik zo'n anderhalf uur rijden. Daar kan je een keuze maken uit een aantal hikes. En zelf de lengte en dus tijd bepalen die je er doorbrengt. Je zit met je dagen buiten het weekend. Dan valt de drukte ( en dan heb ik het over het begrip druk in Oregon...) heel erg mee.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden in 2015 van Yellowstone via Grand Teton en Craters of the Moon naar Oregon, met een bezoek aan onder andere de Painted Hills en Smith Rock SP. Misschien heb je iets aan ons verslag, vanaf 14 juni.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden Hells Canyon ook prachtig. We hebben er een hele leuke boottocht met een jetboat gedaan. Je komt dan op hele verrassende plekken.
KWopreis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door KWopreis »

Sorry, iets beter uitgezocht en Hells Canyon is denk ik veel.lastiger tussendoor te bezoeken.
Almere vak V
Amerika-expert

KWopreis schreef:
27 feb 2025, 20:46
Sorry, iets beter uitgezocht en Hells Canyon is denk ik veel.lastiger tussendoor te bezoeken.
Hells Canyon is een complete uithoek. Eerlijk is eerlijk. Maar een uithoek die je nooit meer gaat vergeten.

Maar goed. Ik snap dat het voor mensen die wellicht hooguit 1 keer in hun leven in het Noordwesten komen misschien iets te veel vraagt van hun route. En als je niet weet wat je mist is dat ook geen probleem. Maar dat je iets mist is op zeker waar!
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

@Almere vak V Het enthousiasme waar mee je schrijft over Oregon en nu over Hells Canyon moet bij mij toch een keer resulteren in een bezoek aan Oregon. Volgens mij ook nog niet zo "toeristisch" als het meer standaard USA. Toch maar eens verder in verdiepen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Almere vak V
Amerika-expert

chippie777 schreef:
28 feb 2025, 16:45
Volgens mij ook nog niet zo "toeristisch" als het meer standaard USA.
Toeristen moet je over het algemeen zoeken in Oregon. Buitenlandse toeristen helemaal. Wij wonen 5 tot 6 maanden per jaar In Oregon. En het is eigenlijk nergens echt heel druk. Ja, als de Ducks thuisspelen hangt het met de benen buiten in Eugene. In het weekend zou ik niet naar de Outlet in Woodburn gaan. Voor Multnomah Falls moet je tegenwoordig een tijdsslot kopen in juli en augustus. En in diezelfde maanden kan het drukkig zijn in Cannon Beach. Maar dat was het dan ook wel.

Verder vinden wij het al druk als we ergens meer dan 10 auto's zien staan. Painted Hills nog nooit gezien. Crater Lake misschien een enkele keer. Silver Falls Park zelden of nooit. Smith Rock State Park met feestdagen misschien. Op Mt Hood vind je ze niet terug. Zelfde geldt voor de kust. Hells Canyon hebben zelf in Oregon genoeg mensen nog nooit van gehoord. Laat staan dat ze er naartoe gaan.

Wij vinden het een heerlijke plek. Je kunt jezelf er nog steeds alleen op de wereld wanen. Op een strand staan waar je zover als je kijken kunt geen mens ziet. Uren wandelen in bossen en parken zonder dat je iemand tegenkomt. Waar het doodstil is. En in de nacht nog echt pikkedonker. Ik kan in de avond/nacht uren in het donker op onze porch zitten. Muziekje aan, haardvuurtje. De maan zien schijnen op de witte flanken van Mt Hood en in het dal de lichtjes van Portland zien dansen. Beter wordt het echt niet.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wanneer begin je daar een b&b? :wink:
Groet,

Old Faithful
Almere vak V
Amerika-expert

Old Faithful schreef:
01 mar 2025, 20:59
Wanneer begin je daar een b&b?
Haha!! Dat hebben al heel veel mensen aan ons gevraagd. En het antwoord zal altijd hetzelfde zijn. Nooit...

Ik ben daar totaal niet voor in de wieg gelegd. Heb de mooiste baan van de wereld. En nu onze meiden de deur uit zijn beginnen we weer iets van balans te vinden. 5 maanden per jaar wonen we in Amerika, 5 maanden per jaar wonen we in Spanje en 2 maanden per jaar in Nederland. Die laatste 2 maanden zullen we voor het grootste gedeelte ook gaan verdelen over Amerika en Spanje. En alleen nog in Nederland komen voor familie en vrienden.

Mooie programma's trouwens over mensen die een B&B beginnen. Maar al dat gedoe is echt niks voor mij. En mijn vrouw hoor ik altijd naast mij verzuchten, waar beginnen ze aan...
:wink:
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 03 mar 2025, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Almere vak V schreef:
28 feb 2025, 17:52
chippie777 schreef:
28 feb 2025, 16:45
Volgens mij ook nog niet zo "toeristisch" als het meer standaard USA.
Toeristen moet je over het algemeen zoeken in Oregon. Buitenlandse toeristen helemaal. Wij wonen 5 tot 6 maanden per jaar In Oregon. En het is eigenlijk nergens echt heel druk. Ja, als de Ducks thuisspelen hangt het met de benen buiten in Eugene. In het weekend zou ik niet naar de Outlet in Woodburn gaan. Voor Multnomah Falls moet je tegenwoordig een tijdsslot kopen in juli en augustus. En in diezelfde maanden kan het drukkig zijn in Cannon Beach. Maar dat was het dan ook wel.

Verder vinden wij het al druk als we ergens meer dan 10 auto's zien staan. Painted Hills nog nooit gezien. Crater Lake misschien een enkele keer. Silver Falls Park zelden of nooit. Smith Rock State Park met feestdagen misschien. Op Mt Hood vind je ze niet terug. Zelfde geldt voor de kust. Hells Canyon hebben zelf in Oregon genoeg mensen nog nooit van gehoord. Laat staan dat ze er naartoe gaan.

Wij vinden het een heerlijke plek. Je kunt jezelf er nog steeds alleen op de wereld wanen. Op een strand staan waar je zover als je kijken kunt geen mens ziet. Uren wandelen in bossen en parken zonder dat je iemand tegenkomt. Waar het doodstil is. En in de nacht nog echt pikkedonker. Ik kan in de avond/nacht uren in het donker op onze porch zitten. Muziekje aan, haardvuurtje. De maan zien schijnen op de witte flanken van Mt Hood en in het dal de lichtjes van Portland zien dansen. Beter wordt het echt niet.
Ik was al overtuigd en nu nog meer, staat hoog op ons lijstje, dit jaar zal het er niet van komen denk ik, maar wat in het vat zit verzuurt niet :-)
Hopelijk blijft het (politiek) allemaal rustig zodat we gewoon van ons favoriete vakantieland kunnen blijven genieten.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
tobo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tobo »

In juli vliegen we voor de 7de keer op Seattle. Voor het eerst doen we het gebied rond Forks (2 nachten) aan. Hopelijk is Hoh Rainforest tegen dan alweer toegankelijk. :?
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Als het weer open is en je gaat er naar toe: ga heel erg vroeg. Je staat anders echt meer dan 2 uur in de rij aan te schuiven.
tobo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tobo »

Wij zijn totaal geen ochtendmensen en geraken op reis echt niet om 6u uit ons bed. We gaan dus in de late namiddag gaan (16u-17u). Ik neem aan dat de grote massa tegen dan alweer weg is?
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Alle paden en parkeerplaatsen zijn in deze maanden druk . De piektijd in de zomer is van 10.00 tot 17.00 uur. Om de drukte te vermijden, kunt u het beste vóór 10.00 uur of na 17.00 uur komen, en tijdens vakanties na 18.00 uur.
Bron:
https://www-nps-gov.translate.goog/olym ... _tr_pto=rq
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

In 2023 waren we op 1 september iets over half 9 bij het Hoh Rain Forest en toen konden we zo doorrijden en nog makkelijk parkeren met de camper. We hebben er 2,5 uur rondgelopen en toen we het park weer uitreden stond er een flinke file bij de ingang. In het hoogseizoen zal het 's ochtends al wel drukker zijn waarschijnlijk, dus op tijd er zijn is verstandig.
https://2023washingtonenoregon.blogspot ... forks.html
Almere vak V
Amerika-expert

Voor de mensen die vragen hoe het weer is in Oregon. Vandaag bij ons in Estacada op zo'n 600 meter hoogte meer dan prima. Graadje of 25 moet het worden met amper wind. Afgelopen zondag bij Crater Lake viel er nog gewoon sneeuw...
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Almere vak V schreef:
28 feb 2025, 11:27
Hells Canyon is een complete uithoek. Eerlijk is eerlijk. Maar een uithoek die je nooit meer gaat vergeten.
Maar goed. Ik snap dat het voor mensen die wellicht hooguit 1 keer in hun leven in het Noordwesten komen misschien iets te veel vraagt van hun route.
Of je moet er dan juist naartoe. Anders kom je er helemaal nooit :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer