We zijn inmiddels 2 weken onderweg met nog een dikke week te gaan.
Aangezien alles nu nog fris in mijn hoofd zit alvast een ‘kort’ verslag van onze ervaringen;
Vlucht naar SFO; altijd goed met KLM. ‘Iemand’ was zijn zonnebril vergeten dus toch onverwacht ook nog de stad in geweest, veel trieste vertoningen gezien maar toch ook wel weer mooie dingen, en uiteraard een nieuwe bril
Auto via Avis; splinternieuwe Chevrolet Tahoe dus dikke prima, na 3 dagen gaf het infotainment systeem helaas de geest dus om moeten ruilen in Fresno voor een 2 jaar oude Ford Expedition met flinkt wat mileage maar ook deze bevalt prima.
Sequoia NP; fantastisch! Boven verwachting, Congress trail was geweldig, Sherman Tree in de rij voor foto’s uiteraard niet gedaan, Moro Rock prachtig uitzicht.
Kings Canyon; Grant trail ook prachtig, heerlijk rustig en ook zeer grote joekels van bomen, doet niet onder voor Sequoia. Scenic road tot Zumwalt Meadows gereden, erg mooi. Zumwalt meadows is geen loop meer maar een out and back, toch nog steeds de moeite waard. John Muir Lodge had een week voor ons verblijf alle matrassen vernieuwd, dat klinkt top maar het regende klachten en wij zijn ook een dag eerder vertrokken, echt niet op te liggen, extreem zacht. Ze erkennen het probleem en gaan proberen ze allemaal te ruilen.
Yosemite; Panorama trail tot nu toe het hoogtepunt van de reis, ongelofelijk mooi. Wel pittig, ook als je op het laatst kiest om de JMT te pakken ipv de Mist Trail, dat voegt nog even 2/2.5 km toe aan de toch al vermoeide benen maar we hebben het gedaan, incl pauzes in 6 uur, best tevreden.
Verder gefietst door de vallei, wel mooi maar erg druk.
Ook de Sentinel Dome en Taft Point loop gelopen, ook schitterend, zeker het 360 uitzicht vanaf Sentinel Dome.
Tioga Pass; een ‘mwah’ ervaring, wel mooi maar niet mooier dan wat we ervoor gereden hebben. Stops bij Tenaya Lake en Pothole Dome nog beklommen. Leuk, maar niet geweldig.
Tuolumne Meadows onder constructie dus niet gelopen.
Death Valley; mooier dan verwacht maar prima op doorreis.
Artist Drive en Palette, Zabriskie Point mooi maar ook de rit Death Valley in vonden we mooi.
Badwater basin niet bijzonder, alleen belachelijk heet dus met 2 minuten terug in de auto.
Vegas; tja…gezien, en weer door! Oh ja, 20 dollar gewonnen
Valley of Fire; schitterend! Erg warm maar wat een mooie (korte) rit door het park. Paar uitzichtpunten maar de meeste trails zijn gesloten, ivm hitte?
Zion; tja Zion…gemengde gevoelens, Scout Lookout vonden we nog best pittig en het uitzicht…mwah. Electrische fietsen de scenic drive, erg leuk om te doen, zeker met 43 graden..
Bryce Canyon; nummer 2 op de lijst, prachtige wandeling Navajo/Queens Garden, ik wilde eigenlijk nog wel de Peekaboo doen maar onze benen niet meer
Capitol Reef; op tijd vetrokken uit Bryce om de UT12 te rijden…ook hier weer een mwah ervaring. Eerste stuk door Red Rock Canyon (dat je eigenlijk al rijdt op weg naar Bryce) is mooi en ook het stuk tussen Escalante en Boulder maar voor de rest vonden we het niet echt bijzonder.
Capitol Reef zelf wel erg mooi en rustig vergeleken met andere parken.
De scenic drive is na Fruita Campground tot augustus gesloten voor onderhoud, erg jammer.
We hebben vanaf Fruita de Cohob Canyon trail gedaan, deze komt uit bij de parking voor de Hickman Bridge trail, die hebben we ook gedaan en toen weer door Cohob Canyon terug naar Fruita.
Dat was een beetje teveel van het goede, veel omhoog en erg warm is geen fijne combi maar wel mooi.
Uiteraard onszelf beloond met taartjes bij Fruita.
Moab; na de tegengevallen UT12 lang getwijfeld over de UT95 maar uiteindelijk toch gedaan…en blij toe, deze vonden we wel te gek!
Prachtige uitzichten en omgeving, zeker bij/door Glen Canyon.
Ook nog door Valley of the Gods gereden wat voor mij meer een hel was, wat een vreselijke weg, een uur door elkaar geschud. Ik dacht een onverharde gravel road maar dit waren veelal kuilen en gaten, niets voor mij en blij met de dikke Ford. De vallei zelf, ben ik weer…mwah, als ik had geweten van de conditie van de weg had ik het nooit gedaan.
Vandaag in Arches de Devils Garden loop gelopen, erg leuk en een stuk minder inspannend dan de Cohob/Hickman combi bij CR.
Daarna nog de Windows Turret loop en double Arch en dat zijn er ook wel genoeg. Morgenavond nog wel terug voor Delicate Arch.
Ik wilde heel graag de Fiery Furnace ranger hike doen maar die tickets zijn echt binnen een paar seconden weg, erg jammer.
Morgen Canyonlands en dan door naar Yellowstone, ook erg veel zin in!
Wordt vervolgd, ik ga nu zwemmen