Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pakket versturen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Bart80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Pakket versturen

Bericht door Bart80 »

Ik heb een uitdaging. We gaan voor het eerst met een overstap naar Amerika en we zitten 2 weken in hetzelfde hotel met wasgelegenheid dus we hebben besloten zonder ruimbagage te reizen. De korte broeken en t-shirts passen gemakkelijk in de koffertjes die we mee mogen nemen als handbagage.

Maarrrr nu waren mijn vrouw en dochter toch lichtelijk in paniek, want er moet natuurlijk geshopt worden. Het kan zijn dat er dan toch weer teveel wordt gekocht en dat we de koffertjes voor de terugreis niet meer dicht krijgen :shock:

Is het makkelijk om de gekochte spullen in een pakket te versturen naar huis vanuit Amerika en is dit betaalbaar? Misschien heeft iemand hier ook ervaring mee, of is dit een rare gedachte en kunnen we beter een koffer bijboeken?
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Pakket versturen

Bericht door wouterjanS »

Is het niet veel makkelijker om een goedkope (sport)tas te kopen en een koffer voor de terugweg erbij te boeken als dat nodig is?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Bart80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bart80 »

Dat is ook een optie, ben alleen benieuwd of het versturen ook een geschikte mogelijkheid is.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Versturen kan, maar een koffer kopen en mee terug nemen als ruimbagage is vermoedelijk net zo duur, en vermoedelijk goedkoper.
Ruimbagage zou je nu al bij kunnen hoeken voor alleen de terugweg, en daar ter plaatse goedkope koffer scoren bij een Goodwill.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 29 jun 2025, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Als er geshopt wordt en het past niet (meer) in de handbagage, zou ik voor $20 bij Walmart een tas kopen en deze (inline) inchecken. je betaalt dan zo'n $60 bij.

Als ik bij USPS kijk, kost het minimaal $250 om een pakket van 22kg naar NL te verschepen.
https://postcalc.usps.com/Calculator/Ma ... scode=True

DHL lijkt >$930 te rekenen voor een verhuisdoos van 22kg.
https://www.dhl.com/us-en/home/get-a-quote.html

Bij UPS lijken ze er helemaal geen zin in te hebben want daar lijkt verscheping van een pakket (tot 180 lb) meer dan $2500 te moeten kosten.
Maar waarschijnlijk kijk ik helemaal verkeerd en kan je eter zelf even bij USPS, DHL, UPS en Fed-Ex kijken. Of toch maar zelf meenemen en inchecken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Ik heb deze vraag vaker gezien, denk ergens in een Amerika groep op Facebook. Afdronk was dat het inderdaad goedkoper is om een koffer bij te boeken voor de terugweg. Per maatschappij verschillen de kosten, maar veel ontlopen ze elkaar niet denk ik.

Heb ook weleens een grote weekendtas of een kleine koffer extra ingecheckt voor de terugweg, vanwege de vele aankopen haha. Bij United betaalde ik daar paar keer 100 dollar voor. Volgens mij bij Delta dezelfde prijs.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Hou er rekening mee dat bij het versturen naar Nederland er ook btw/invoerrechten bij komt.
19 States so far...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer