Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
heb je een referal voor mij ?
- bedeve
- Amerika-expert
Even een opmerking over KPN ;
Die hebben een abonnementsvorm met de naam Super Unlimited +
Bruto prijs is Eur.40 per maand.
Neem je meer KPN diensten af ?
Dan wordt de prijs snel lager...
Bijkomend voordeel van dit abonnement is dat je per maand 25 GB tot je beschikking hebt in de USA, Canada , Turkije , Marokko, Suriname en het Caribisch deel van het Koninkrijk
Als het voor je NL gebruik een passend abonnement is heb je een pracht oplowssing voor je USA telefonie
https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/?data=plus
Die hebben een abonnementsvorm met de naam Super Unlimited +
Bruto prijs is Eur.40 per maand.
Neem je meer KPN diensten af ?
Dan wordt de prijs snel lager...
Bijkomend voordeel van dit abonnement is dat je per maand 25 GB tot je beschikking hebt in de USA, Canada , Turkije , Marokko, Suriname en het Caribisch deel van het Koninkrijk
Als het voor je NL gebruik een passend abonnement is heb je een pracht oplowssing voor je USA telefonie
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je hoeft niet eens het hele jaar dat super unlimited abonnement af te nemen. Je kunt ook vóórdat de factuurmaand waarin je vakantie valt upgraden naar dit abonnement zodat het gedurende je vakantie actief is, en minimaal een maand later weer downgraden naar een ander abonnement.
Valt je factuurperiode binnen je vakantie dan heb je geluk, want die 25GB is per factuurperiode.
Je hebt alleen wel de limitatie dat bepaalde websites het niet doen volgens mij. Dat probleem heb je niet met een lokale (e)sim.
Valt je factuurperiode binnen je vakantie dan heb je geluk, want die 25GB is per factuurperiode.
Je hebt alleen wel de limitatie dat bepaalde websites het niet doen volgens mij. Dat probleem heb je niet met een lokale (e)sim.
- bedeve
- Amerika-expert
Bedankt voor je mooie aanvulling @jeppiepruts 

Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik twijfel alleen nu even of het klopt @bedeve, want ik kan mijn KPN abonnement niet upgraden van SuperUnlimited naar SuperUnlimited+ (merk de + als enige verschil op).
MAAR. Ik zie ook in het lijstje met wijzigingen dat ik kan doorvoeren abonnementen staan die nu niet meer verkocht worden. Dus wellicht dat ik in een oude constructie van abonnementen zit ofzo.
Edit: dat is inderdaad de oorzaak. SuperUnlimited+ is er nog maar een paar maanden. En je kunt up- en downgraden naar abonnementen - ik citeer - " binnen de opties die bestonden op het moment dat je het abonnement hebt afgesloten".
Dus als je van SuperUnlimited+ gebruik wilt maken, dan kan dat als je na eind maart een abonnement hebt afgesloten. Zit je nog in een lopend abonnement, dan moet je die periode eerst uitdienen. Je kunt daarna verlengen (maand, jaar of 2 jaar) en dan heb je ook deze + optie.
https://community.kpn.com/mobiel-15/upg ... ent-618162 (gaat over niet over SuperUnlimited+, maar ik neem aan dat hetzelfde principe geldt)
MAAR. Ik zie ook in het lijstje met wijzigingen dat ik kan doorvoeren abonnementen staan die nu niet meer verkocht worden. Dus wellicht dat ik in een oude constructie van abonnementen zit ofzo.
Edit: dat is inderdaad de oorzaak. SuperUnlimited+ is er nog maar een paar maanden. En je kunt up- en downgraden naar abonnementen - ik citeer - " binnen de opties die bestonden op het moment dat je het abonnement hebt afgesloten".
Dus als je van SuperUnlimited+ gebruik wilt maken, dan kan dat als je na eind maart een abonnement hebt afgesloten. Zit je nog in een lopend abonnement, dan moet je die periode eerst uitdienen. Je kunt daarna verlengen (maand, jaar of 2 jaar) en dan heb je ook deze + optie.
https://community.kpn.com/mobiel-15/upg ... ent-618162 (gaat over niet over SuperUnlimited+, maar ik neem aan dat hetzelfde principe geldt)
- bedeve
- Amerika-expert
@jeppiepruts ; ik kon vanaf 2021 mijn unlimeted oude stijl abo verlengen en heb voorige maand SuperUnlimeted + leren kennen.
Alle tussentijdse voorwaarden zijn voor mij Chinees...
Alle tussentijdse voorwaarden zijn voor mij Chinees...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik maak een rondje van Denver,Rapid city Yellowstone (ongeveer)Welke e sim raden jullie aan ?Had vorig jaar in Florida airallo en dat werkte goed maar ik lees hier in vorige reacties dat dit in South Dakota minder is.
Grtn.
Grtn.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ik weet niet of het de bedoeling is om referals openbaar te delen, dus zie privé bericht.
Mocht het wel de bedoeling zijn dan deel ik hem ook openbaar.
(P.S. op veel andere sites zijn deze referals goed te vinden)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Even ter aanvulling: Uit ervaring met dit KPN abonnement afgelopen Mei, kan ik delen dat het prima werkt. Je kunt zelfs, afhankelijk van de dekking die je hebt in de US, je eigen netwerk kiezen (AT&T, T-Mobile of Verizon), net zoals je dat in omliggende landen in Europa kunt doen, om zo de beste beschikbaarheid te hebben.bedeve schreef: ↑02 jul 2025, 10:11Als het voor je NL gebruik een passend abonnement is heb je een pracht oplowssing voor je USA telefonie
ECHTER: het is niet de oplossing voor je USA Telefonie.... Een SMS versturen en ontvangen van/naar een US dienst/App/nummer is op een NL nummer lastig en soms onmogelijk.
Maar hier is een aantal gratis apps (zoals Text+ op iOS) een oplossing, waarbij je een "fake" US telefoonnummer krijgt die je kunt gebruiken om text messages te ontvangen van bv restaurant/winkels/benzine pompen.
Op deze manier kreeg ik bij Circle K op de eerste 5 tankbeurten maar liefst $0,50 korting per gallon. Als je meetr dan 5x tankt maak je gewoon een nieuw nummer aan en begin je weer van voren af aan (na 30 dagen icm inactiviteit vervalt je nummer automatisch).
Ook voor het maken van reserveringen in restaurants (o.a. Texas Roadhouse) krijg je vaak een melding per SMS of moet je je telefoonnummer opgeven, Dan biedt zo'n app uitkomst.
LET OP: het werkt niet altijd. Ik probeerde me bij een andere keten van tankstations aan te melden en kreeg daar een foutmelding dat ik een niet-bestaand telefoon nummer probeerde te gebruiken, dus kwestie van trial en error. Maar het maakt het een stuk makkelijker.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij zijn al jaren fan van, voorheen, de KPN bundels in de US en sinds dit jaar idd met de Unminited optie.
Overigens geadviseerd in de KPN winkel toen ik daar (hoe ouderwets
) was voor nieuwe telefoon.
Dat het qua nummer niet werkt in de US vinden wij geen probleem. Bij sommige restaurants wordt je NL nummer wel gewoon gebruikt. En soms niet en dan roepen ze je naam. Ga toch niks anders doen in dat kwartier dat je moet wachten.
Ik vind het een hele makkelijke manier om snel (goeie) data te hebben in de US. In ieder geval in het Westen en Florida. En als we met de ouders willen bellen in NL doen we dat via WhatsApp.
Maar idd, je moet al wel klant bij KPN zijn.
Overigens geadviseerd in de KPN winkel toen ik daar (hoe ouderwets

Dat het qua nummer niet werkt in de US vinden wij geen probleem. Bij sommige restaurants wordt je NL nummer wel gewoon gebruikt. En soms niet en dan roepen ze je naam. Ga toch niks anders doen in dat kwartier dat je moet wachten.
Ik vind het een hele makkelijke manier om snel (goeie) data te hebben in de US. In ieder geval in het Westen en Florida. En als we met de ouders willen bellen in NL doen we dat via WhatsApp.
Maar idd, je moet al wel klant bij KPN zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Net esim van Airalo geïnstalleerd voor onze reis naar de westkust volgende week vrijdag.
Ik heb de esim zonder problemen kunnen installeren. Activitatie bij contact met netwerk in de VS, lees ik.
Overigens 15% korting via: NEWTOAIRALO15 Doe er je voordeel mee
Ik heb de esim zonder problemen kunnen installeren. Activitatie bij contact met netwerk in de VS, lees ik.
Overigens 15% korting via: NEWTOAIRALO15 Doe er je voordeel mee

Ik ben me aan het voorbereiden op een rondreis door noord-oost Amerika (New York, Pennsilvania, Maryland, Virginia, Washington) dus onderwerp mobiel bereik/internet moet ook uitgezocht worden.
Initieel dacht ik dat ik met een e-sim aanbieder aan de slag moest (bv Airalo) maar recente posts in dit topic wijzen me op de mogelijkheden van KPN SuperUnlimited+. Laat ik nu gewoon KPN hebben...
Maar ik zie ook dat KPN bundels voor de VS biedt met prima prijzen, namelijk: 10GB voor €25, 20GB voor €35.
Dus zelfs al kun je niet overstappen op SuperUnlimited+ dan nog zijn dit prima bundels toch?
Dit doet me afvragen... waarom zou je nog met een buitenlandse e-sim provider in de weer gaan? Op reis met je eigen NL provider is toch altijd beter? Je weet precies waar je aan toe bent en geen verrassingen (qua dekking enzo).
Of zie ik iets over het hoofd en is een e-sim provider misschien toch beter?
Initieel dacht ik dat ik met een e-sim aanbieder aan de slag moest (bv Airalo) maar recente posts in dit topic wijzen me op de mogelijkheden van KPN SuperUnlimited+. Laat ik nu gewoon KPN hebben...

Maar ik zie ook dat KPN bundels voor de VS biedt met prima prijzen, namelijk: 10GB voor €25, 20GB voor €35.
Dus zelfs al kun je niet overstappen op SuperUnlimited+ dan nog zijn dit prima bundels toch?
Dit doet me afvragen... waarom zou je nog met een buitenlandse e-sim provider in de weer gaan? Op reis met je eigen NL provider is toch altijd beter? Je weet precies waar je aan toe bent en geen verrassingen (qua dekking enzo).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je provider dat aanbiedt lijkt me dat inderdaad een prima optie. Ik heb het even gecheckt bij Simyo, die biedt - niet verrassend natuurlijk - hetzelfde als KPN. Ik weet niet sinds wanneer ze dat aanbieden, het is vrij nieuw volgens mij.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ik heb het al eerder gepost, persoonlijk wil ik geen NL sim gebruiken in de VS. Ik heb KPN zakelijk, als ik dat in de VS gebruik kan ik niet naar een hoop sites daar, toegang geblokkeerd. KPN geeft je een NL ip adres en sites die niet toegankelijk zijn vanuit NL, zijn dat ook niet als je daar bent.MKLAA schreef: ↑12 jul 2025, 13:49Dit doet me afvragen... waarom zou je nog met een buitenlandse e-sim provider in de weer gaan? Op reis met je eigen NL provider is toch altijd beter? Je weet precies waar je aan toe bent en geen verrassingen (qua dekking enzo).
Uiteraard doet je data het wel voor je apps, navigatie enz. dus neem dat mee in je keuze. Daarnaast zijn er diverse esim providers waar het goedkoper is dan bij KPN.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Laat ik vooropstellen dat ik geen KPN aandelen heb
Ik geloof je gelijk @harryh, maar of dat erg is, ligt natuurlijk heel erg aan welke sites je wil bezoeken op vakantie.
Ik ben nog nooit een website tegengekomen waar ik niet op mocht. Wellicht andere interesses ofzo, geen idee. Maar ik wil maar zeggen dat het niet 'erg' of lastig hoeft te zijn dat je een NL VPN hebt.
En dan vind ik nog steeds, dat voor mensen die een E-sim ingewikkeld vinden (ik
) én KPN hebben, dat dit echt een goede optie is. Want de kans is heel aanzienlijk dat je niks 'mist'.

Ik geloof je gelijk @harryh, maar of dat erg is, ligt natuurlijk heel erg aan welke sites je wil bezoeken op vakantie.
Ik ben nog nooit een website tegengekomen waar ik niet op mocht. Wellicht andere interesses ofzo, geen idee. Maar ik wil maar zeggen dat het niet 'erg' of lastig hoeft te zijn dat je een NL VPN hebt.
En dan vind ik nog steeds, dat voor mensen die een E-sim ingewikkeld vinden (ik

-
- Amerika-expert
Iedereen kan dat voor zichzelf afwegen. Er worden een hoop sites geblokkeerd. Als jij daar geen last van hebt, prima
Zijn bv een hoop sites van restaurants. Je kunt het simpel testen, waar je nu niet naar toe kunt kan daar ook niet, voorbeeld https://www.applebees.com/.
Ik vind e-sims niet ingewikkeld en daarnaast zijn ze een stuk goedkoper. Airalo valt daar niet meer onder.
En vpn is zeker een optie, maar kost weer performance en batterij.

Ik vind e-sims niet ingewikkeld en daarnaast zijn ze een stuk goedkoper. Airalo valt daar niet meer onder.
En vpn is zeker een optie, maar kost weer performance en batterij.
Laatst gewijzigd door harryh op 12 jul 2025, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb wel last gehad van geblokkeerde sites, met name die van State Parks, maar dat was meer tijdens de voorbereiding van de reis. Ter plekke kun je die sites natuurlijk ook bezoeken als je wifi hebt. Sites van restaurants gebruik ik niet veel, ik ben nog nooit een geblokkeerde restaurantsite tegengekomen.
Ik heb het idee dat die Applebee site voorheen niet geblokkeerd was, dat is nu net eentje die we wel bezochten. Of het was vanaf de wifi in het hotel.
Marianne
Ik heb het idee dat die Applebee site voorheen niet geblokkeerd was, dat is nu net eentje die we wel bezochten. Of het was vanaf de wifi in het hotel.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 jul 2025, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Wifi werkt wel, dan hang je aan een Amerikaans netwerk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, precies. Dus of je dan met je KPN-bundel echt iets mist is de vraag.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2713 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek