Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"Putting Americans First" in Nationale Parken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
"Putting Americans First" in Nationale Parken
Trump heeft een decreet ondertekend om de toegangsprijzen voor de nationale parken te verhogen voor buitenlanders en daarnaast Amerikanen prioriteit te geven bij reserveringen.
https://www.whitehouse.gov/fact-sheets/ ... eat-again/
PUTTING AMERICANS FIRST: Today, President Donald J. Trump signed an Executive Order investing in our national treasures by increasing fees for foreign tourists visiting our national parks to improve services, access, and affordability for Americans.
The Order directs the Secretary of the Interior to increase fees only for foreign visitors, while making national parks more affordable and enjoyable for American families.
The Order increases national park access to American families by directing the National Park Service to ensure that U.S. residents receive priority access in any permitting or reservation systems.
https://www.whitehouse.gov/fact-sheets/ ... eat-again/
PUTTING AMERICANS FIRST: Today, President Donald J. Trump signed an Executive Order investing in our national treasures by increasing fees for foreign tourists visiting our national parks to improve services, access, and affordability for Americans.
The Order directs the Secretary of the Interior to increase fees only for foreign visitors, while making national parks more affordable and enjoyable for American families.
The Order increases national park access to American families by directing the National Park Service to ensure that U.S. residents receive priority access in any permitting or reservation systems.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: "Putting Americans First" in Nationale Parken
En wat ga ik hiervan merken met een nationale parken pas?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
een duurdere nationale parken pas ? of wellicht kan deze niet meer door niet amerikanen gekocht worden en dien je per park te betalen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee. Hangt er vanaf hoe ze dit decreet concreet gaan maken. Ik vermoed dat bestaande nationale parkpassen gewoon geldig blijven en dat nieuwe parkpassen voor buitenlanders duurder worden en voor Amerikanen goedkoper worden.
Zorgwekkender vind ik het tweede deel: "U.S. residents receive priority access in any permitting or reservation systems." Ook hier geen idee hoe ze dit gaan regelen, maar als je al concrete plannen hebt voor dit jaar of voor volgend jaar, zou ik alvast reserveringen maken in nationale parken. Je kan meestal gratis of voor weinig geld annuleren.
Martin
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Pfoe, gelukkig heb ik al onze accomodaties in de parken al geregeld. We moeten alleen nog reserveren voor de toegang tot de Rocky Mountains
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moeten we dan omgekeerd ook maar gaan doen, toch?

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij vertrekken volgende week zaterdag: zou het aan te raden zijn om de "America the beautiful pass" nu al online te kopen of zal het zo'n vaart niet lopen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo'n vaart zal het niet lopen. Ze moeten de plannen eerst nog uitwerken. Dat is vast niet binnen één of twee weken geregeld. Er zijn nog geen concrete voorstellen. Gesproken wordt om de America the beautiful pas met 25 dollar te verhogen voor buitenlanders of om de toegangsprijs van sommige populaire parken zoals de Grand Canyon, Yosemite en Yellowstone individueel te verhogen. Zo is er een onderzoek geweest waaruit zou blijken dat als de toegangsprijs van Yellowstone van $35 per auto naar $70 zou gaan, dat het nauwelijks invloed zou hebben op het buitenlands toerisme. Slechts 0,07% zou dan afhaken.
Martin
Martin
-
- Amerikafan
De prijzen zijn ook wel erg laag dus op dat gebied (icm met tax verhaal) geef ik hem gelijk. Maar als ze Amerikanen bijv. voorrang gaan geven op boekingen kun je een plekje op Yosemite wel vergeten!
-
- Amerika-ontdekker
De park pas is ook al jaren 80 dollar. Het was te verwachten dat de prijs een keer omhoog zou gaan.
Het is niet iets nieuws dat US residents korting krijgen: ik weet uit ervaring dat de State residents in (iig) Florida en Arizona korting op attracties, bv bij een aantal pretparken in Florida. Ook op de America The Beautiful pas krijgen US residents van 62 jaar en ouder en bepaalde groepen (o.a. active military, disabled, veterans, volunteers) ook al korting. Dus dat is niet een vreemd gegeven. Dat het nu ook voor alle US citizens zou gelden vind ik niet echt onlogisch, tenzij het ook inderdaad gaat over prioriteit in reservations/timed entry slots. Het past uiteraard in Trumps gedachtengoed, maar als het een qua toeristen een druppel op de gloeiende plaat is, zal er toch (veel) geld bij moeten om dit plan te bekostigen….of dat gaat lukken is nog maar de vraag, mede gelet op e toch al enorme schuldenlast van de US.
Wat @kevin123 ook al zegt: de prijs is al jaren niet omhoog gegaan, dus Ik vind het persoonlijk niet erg om deze kosten jaarlijks te betalen: het wordt immers gebruikt om alle prachtige parken in goede staat te behouden, (goede) werknemers te houden en te vinden, de infrastructuur en voorzieningen op peil te houden en ook voor de toekomstige generaties in stand te houden. Daar betaal ik graag aan mee.
Wat @kevin123 ook al zegt: de prijs is al jaren niet omhoog gegaan, dus Ik vind het persoonlijk niet erg om deze kosten jaarlijks te betalen: het wordt immers gebruikt om alle prachtige parken in goede staat te behouden, (goede) werknemers te houden en te vinden, de infrastructuur en voorzieningen op peil te houden en ook voor de toekomstige generaties in stand te houden. Daar betaal ik graag aan mee.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Je hebt wel heel veel vertrouwen in dat dat extra geld in de NPs gaat belanden. Ik niet namelijk. Ik vind het jammer, niet zozeer vanwege dat het me extra geld kost, maar meer het idee en gedachtengoed op zich. Los daarvan maak ik me meer druk over die mogelijke prioritering, overnachten in populaire NPs zal veel lastiger worden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier kan je de hele executive order lezen
https://www.whitehouse.gov/presidential ... nal-parks/
Het punt waar je als buitenlander het meest last van zal krijgen, afgezien van dat de prijzen omhoog zullen gaan, staat onder section 2 punt f.
The Secretary of the Interior shall take appropriate actions to grant American residents preferential treatment with respect to any remaining recreational access rules, including permitting or lottery rules, consistent with applicable law.
Permitting en Lottery valt er dus ook onder. De kans om in te loten bij bijvoorbeeld de loterij voor The Wave was al heel klein, maar kan je straks als buitenlander wel vergeten.
Het grappige is dat onder punt d staat dat: "The Secretary of the Interior, working with the Secretary of State, shall work to encourage international tourism to America’s national parks and outdoor recreation areas"
Martin
https://www.whitehouse.gov/presidential ... nal-parks/
Het punt waar je als buitenlander het meest last van zal krijgen, afgezien van dat de prijzen omhoog zullen gaan, staat onder section 2 punt f.
The Secretary of the Interior shall take appropriate actions to grant American residents preferential treatment with respect to any remaining recreational access rules, including permitting or lottery rules, consistent with applicable law.
Permitting en Lottery valt er dus ook onder. De kans om in te loten bij bijvoorbeeld de loterij voor The Wave was al heel klein, maar kan je straks als buitenlander wel vergeten.
Het grappige is dat onder punt d staat dat: "The Secretary of the Interior, working with the Secretary of State, shall work to encourage international tourism to America’s national parks and outdoor recreation areas"
Martin
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij komen ... terug. Je mag onze pas hebben als je toevallig rond de middag op ... bent.HillBillies schreef: ↑04 jul 2025, 18:07Wij vertrekken volgende week zaterdag: zou het aan te raden zijn om de "America the beautiful pass" nu al online te kopen of zal het zo'n vaart niet lopen?
Opmerking moderator
Er zijn op dit forum al diverse malen (heel vaak eigenlijk) discussies geweest over het overnemen van deze passen. Deze discussies stranden meestal in wat nou precies wordt bedoelt met de officiële regels van de 'America the Beautiful Pass'. Bijvoorbeeld deze: 'Passes are non-refundable, non-transferable and cannot be replaced if lost or stolen'.
Bovendien: 'Passholders must show valid photo identification (ID) with each pass'.
Omdat 'Allesamerika.com' niet verantwoordelijk wil worden gehouden voor eventuele problemen die zich met het doorverkopen/doorgeven zouden kunnen voordoen, hebben wij als regel dat er geen handel in parkenpassen op 'AllesAmerika.com' en het forum wordt toegelaten.
Bij deze ben je hiervan op de hoogte gesteld.
Bovendien: 'Passholders must show valid photo identification (ID) with each pass'.
Omdat 'Allesamerika.com' niet verantwoordelijk wil worden gehouden voor eventuele problemen die zich met het doorverkopen/doorgeven zouden kunnen voordoen, hebben wij als regel dat er geen handel in parkenpassen op 'AllesAmerika.com' en het forum wordt toegelaten.
Bij deze ben je hiervan op de hoogte gesteld.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het overdragen van een pas is niet toegestaan en niet mogelijk. En zeer zeker niet wenselijk; de parken kunnen deze inkomsten goed gebruiken.
Marianne
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij gaan in april pas en hebben dus nog niet alles vastgelegd. Dat de parkenpas duurder wordt is niet de grootste ramp. Het is, zeker nu, ook niet erg om bij te dragen aan het behoud van de natuur, maar het kan weleens lastig worden om een plekje op populaire campings te bemachtigen. Zo hebben wij o.a. Devil's Garden in Arches op het programma staan. Ben benieuwd of het lukt. Maar proberen op de seconde van vrijgeven klaar te zitten. Ik ga er toch vanuit dat als je bijna het hele reserveringsproces hebt doorlopen, ze je er aan het eind niet uitgooien omdat je uit Nederland komt.
-
- Amerikafan
Stuk van een artikel op de website van CBS:
President Trump signed an executive order Thursday calling on the national park system to charge higher entry fees for foreign visitors.
It instructs Interior Secretary Doug Burgum — who oversees the National Park Service — to "develop a strategy" to hike entrance fees and recreation pass fees for non-U.S. residents at any national park that currently charges for entry.
"To fund improvements and enhanced experiences across the park system, I've just signed an executive order to raise entrance fees for foreign tourists while keeping prices low for Americans," Mr. Trump said in a Thursday evening rally in Iowa. "The national parks will be about America first."
CBS News has reached out to the Interior Department and the National Park Service regarding when the fee hike may take effect or how much the surcharge for nonresidents could cost.
In its 2026 fiscal year budget proposal released in May, the Interior Department estimated that such a surcharge would generate more than $90 million annually.
Not all national parks charge an entrance fee, and for those that do, the fee varies. Generally, visitors can purchase either a standard daily or weekly pass to one specific park, or an annual pass that can be used at one park or in a certain region of the country. The Park Service also offers a more comprehensive "America the Beautiful" pass, which costs $80 and can be used at all national parks nationwide.
Some of the National Park Service's most popular sites — like Yellowstone, Yosemite and the Grand Canyon — charge entrance fees of $20 per person or $35 per vehicle.
Mr. Trump also ordered the Interior Department to give U.S. residents "preferential treatment" over foreign visitors regarding "recreational access rules, including permitting or lottery rules" that parks might have in place. The order did not detail what those preferential treatment rules would entail, but some popular national parks have reservation systems for entry and camping during peak seasons.
Develop a strategy... dus dat zal op korte termijn niet gebeuren. Maar in 2026 zal het wel ingevoerd zijn dus ik denk wel dat het boeken volgend jaar lastig, zo niet onmogelijk zal zijn op de reguliere manier.
President Trump signed an executive order Thursday calling on the national park system to charge higher entry fees for foreign visitors.
It instructs Interior Secretary Doug Burgum — who oversees the National Park Service — to "develop a strategy" to hike entrance fees and recreation pass fees for non-U.S. residents at any national park that currently charges for entry.
"To fund improvements and enhanced experiences across the park system, I've just signed an executive order to raise entrance fees for foreign tourists while keeping prices low for Americans," Mr. Trump said in a Thursday evening rally in Iowa. "The national parks will be about America first."
CBS News has reached out to the Interior Department and the National Park Service regarding when the fee hike may take effect or how much the surcharge for nonresidents could cost.
In its 2026 fiscal year budget proposal released in May, the Interior Department estimated that such a surcharge would generate more than $90 million annually.
Not all national parks charge an entrance fee, and for those that do, the fee varies. Generally, visitors can purchase either a standard daily or weekly pass to one specific park, or an annual pass that can be used at one park or in a certain region of the country. The Park Service also offers a more comprehensive "America the Beautiful" pass, which costs $80 and can be used at all national parks nationwide.
Some of the National Park Service's most popular sites — like Yellowstone, Yosemite and the Grand Canyon — charge entrance fees of $20 per person or $35 per vehicle.
Mr. Trump also ordered the Interior Department to give U.S. residents "preferential treatment" over foreign visitors regarding "recreational access rules, including permitting or lottery rules" that parks might have in place. The order did not detail what those preferential treatment rules would entail, but some popular national parks have reservation systems for entry and camping during peak seasons.
Develop a strategy... dus dat zal op korte termijn niet gebeuren. Maar in 2026 zal het wel ingevoerd zijn dus ik denk wel dat het boeken volgend jaar lastig, zo niet onmogelijk zal zijn op de reguliere manier.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal inderdaad wel even duren voor het uitgewerkt en ingevoerd is.
Ik vraag me af of het ook voor lodges in de parken zal gelden; dat is uitbesteed aan concessiehouders.
Marianne
Ik vraag me af of het ook voor lodges in de parken zal gelden; dat is uitbesteed aan concessiehouders.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aardige uitdaging voor recreation.gov dit. Ze kunnen zien welke accounts van buitenlanders zijn. Misschien gaan ze de reserveringen voor buitenlanders later open zetten. Of ze stellen een beperkt aantal plaatsen open voor buitenlanders.jojostravelusa schreef: ↑05 jul 2025, 10:42Ik ga er toch vanuit dat als je bijna het hele reserveringsproces hebt doorlopen, ze je er aan het eind niet uitgooien omdat je uit Nederland komt.
Marianne
-
- Amerikafan
Simpel met een VPN zal niet lukken, zo slim zullen ze wel zijn.
Op basis van het creditcard nummer wellicht? Bij het afrekenen zouden ze aan de cijfers kunnen zien ze uit welk land de kaart komt en de betaling weigeren..
Op basis van het creditcard nummer wellicht? Bij het afrekenen zouden ze aan de cijfers kunnen zien ze uit welk land de kaart komt en de betaling weigeren..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1392 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 9 Reacties