Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"Brave" reizen
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
"Brave" reizen
In 2012 werd ik lid van dit forum waarin toen gretig info gedeeld werd over dirt roads ver weg van de massa, in hoeverre we toen al konden spreken van de "massa". Ondertussen is er heel veel veranderd, zijn we talloze keren door de Westkust van de VS getrokken en steeds op zoek naar de meest afgelegen plekken waarbij we liefst niemand zagen in de loop van de dag. Niet altijd zonder risico trouwens want het was toen heel moeilijk om een echte 4x4 te vinden en er was/is? uiteraard ook nergens gsm-ontvangst in die afgelegen gebieden.
In 2013 won mijn zoon de GoPro Video Award in de VS met zijn drone-video Utah from Above. Nauwelijks denkbaar dat we toen nog op simpele vraag in het Ranger Station met een drone mochten vliegen in de parken. Het was wel putje winter en dus bijna geen bezoekers, maar toch...
We waren er de laatste keer in 2018, tot het voor ons eigenlijk gewoon te druk werd, ook op plaatsen waar we vroeger helemaal alleen waren. We werden helemaal verliefd op Zuid-Amerika, IJsland, Noorwegen, Groenland en dit jaar nog Antarctica en vorige week Spitsbergen. Allemaal plaatsen waar men zich nog écht alleen op de wereld kan voelen.
Omdat we niet van plan zijn om binnenkort nog naar de VS te reizen, en al helemaal niet meer sinds die totaal verziekte politieke situatie, kwam ik ook maar zelden meer op dit forum.
Als ik nu echter eens scrol merk ik enkel nog "brave" reizen, geen vragen meer over dirt roads bvb. Of ben ik verkeerd?
Recente VS-reizigers kunnen me misschien meer vertellen hoe het nu is bij bvb de Coyote Buttes, White Domes (waar we in 2014 de eersten waren van dit forum om te bezoeken), Yant Flat, Bisti Badlands, Valley of Dreams, King of Wings enz...
Is er daar ook al overrompeling of valt dit nogal mee?
In 2013 won mijn zoon de GoPro Video Award in de VS met zijn drone-video Utah from Above. Nauwelijks denkbaar dat we toen nog op simpele vraag in het Ranger Station met een drone mochten vliegen in de parken. Het was wel putje winter en dus bijna geen bezoekers, maar toch...
We waren er de laatste keer in 2018, tot het voor ons eigenlijk gewoon te druk werd, ook op plaatsen waar we vroeger helemaal alleen waren. We werden helemaal verliefd op Zuid-Amerika, IJsland, Noorwegen, Groenland en dit jaar nog Antarctica en vorige week Spitsbergen. Allemaal plaatsen waar men zich nog écht alleen op de wereld kan voelen.
Omdat we niet van plan zijn om binnenkort nog naar de VS te reizen, en al helemaal niet meer sinds die totaal verziekte politieke situatie, kwam ik ook maar zelden meer op dit forum.
Als ik nu echter eens scrol merk ik enkel nog "brave" reizen, geen vragen meer over dirt roads bvb. Of ben ik verkeerd?
Recente VS-reizigers kunnen me misschien meer vertellen hoe het nu is bij bvb de Coyote Buttes, White Domes (waar we in 2014 de eersten waren van dit forum om te bezoeken), Yant Flat, Bisti Badlands, Valley of Dreams, King of Wings enz...
Is er daar ook al overrompeling of valt dit nogal mee?
Re: "brave" reizen
Ik denk dat de "avontuurlijke" mensen alsnog wel hun ding doen, maar die vinden hun weg wel, eventueel met behulp van andere informatie bronnen.
Wat er dan overblijft zijn mensen die vragen welke Antelope Canyon je moet doen, waar je goedkope hotels op Manhattan kunt vinden en of het verstandig is om met hurricane season naar Florida te gaan
Wat er dan overblijft zijn mensen die vragen welke Antelope Canyon je moet doen, waar je goedkope hotels op Manhattan kunt vinden en of het verstandig is om met hurricane season naar Florida te gaan

Of het standaard rondje zuidwesten. 
Maar inderdaad, de avontuurlijken hebben dit forum eigenlijk niet nodig. Die zijn al goed op de hoogte en weten ook hoe ze op de hoogte moeten blijven.

Maar inderdaad, de avontuurlijken hebben dit forum eigenlijk niet nodig. Die zijn al goed op de hoogte en weten ook hoe ze op de hoogte moeten blijven.
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Nou Kalaman, ik heb me maar inderdaad niet meer op dit forum gericht voor verdere info omdat er weinig echte kenners meer op reageerden.
Maar ik heb bijna alles "afgevinkt" en op de meeste plaatsen waren we nog steeds heerlijk alleen. Enige punt waar het ineens wat drukker werd was bij de Bentonite hills bij het Mars desert station, maar toen waren wij al klaar met de drone.
Maar ik heb bijna alles "afgevinkt" en op de meeste plaatsen waren we nog steeds heerlijk alleen. Enige punt waar het ineens wat drukker werd was bij de Bentonite hills bij het Mars desert station, maar toen waren wij al klaar met de drone.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk komen bovenstaande reacties dus wel overeen met hetgeen ik ook al dacht.
In 2012 was er natuurlijk ook nog bijlange zoveel niet te vinden op internet en al helemaal niet over de "onbekende" plekken.
Anderzijds verwondert het mij dan wel dat uitgerekend zo'n forum, waarop vroeger toch echt heel veel deskundige uitleg gegeven werd, nog slechts hoofdzakelijk gebruikt wordt voor zaken die je gewoon met een simpele google-opdracht vindt
.
In elk geval heeft deze site in de loop van de jaren zijn waarde bewezen.
In 2012 was er natuurlijk ook nog bijlange zoveel niet te vinden op internet en al helemaal niet over de "onbekende" plekken.
Anderzijds verwondert het mij dan wel dat uitgerekend zo'n forum, waarop vroeger toch echt heel veel deskundige uitleg gegeven werd, nog slechts hoofdzakelijk gebruikt wordt voor zaken die je gewoon met een simpele google-opdracht vindt

In elk geval heeft deze site in de loop van de jaren zijn waarde bewezen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ja maar dan is de vraag dus waarom zulke wat specifiekere topics niet meer verschijnen in bijvoorbeeld het zuidwesten forum. Als de topics er niet zijn, reageert er ook niemand. Kip&ei probleem. Ook heb ik altijd het gevoel gehad dat sinds de scheiding van het zuidwesten forum in 2 delen, er meer specifieke informatie in algemene topics ‘verdwijnt’, maar dat ligt misschien aan mij.
Ik vind m’n info en tips ook elders maar het forum was juist zo leuk altijd vanwege die wat onbekendere dingen die ik dan weer op m’n lijstje kon zetten.
Ik vind m’n info en tips ook elders maar het forum was juist zo leuk altijd vanwege die wat onbekendere dingen die ik dan weer op m’n lijstje kon zetten.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: "Brave" reizen
En toch worden er, naar mijn idee, in de loop der jaren ook wel tips gegeven die wat minder standaard zijn.
Misschien niet gelijk zoals jij nu schrijft @kalaman, maar als je een vraag stelt over wat minder voor de hand liggende gebieden (deed ik bijvoorbeeld over Noord Nevada) of minder voor de hand liggende activiteiten krijg je daar echt reacties op.
En zeker niet gelijk zo spectaculair en avontuurlijk als jullie altijd reizen/reisden, maar er worden nu ook zo ongeveer standaard tips gegeven over gebieden die vroeger een soort van automatisch voorbij gereden werden. Dat gaat dan niet perse over dirt roads, maar wel over dingen soms letterlijk, meestal figuurlijk, wat meer van de gebaande paden.
Wij zijn helemaal niet zo avontuurlijk in het rijden van allerlei dit roads, maar kreeg toch heel leuk 'ongevraagd' advies over bijvoorbeeld Hole in the Rock road. Voor ons al vrij avontuurlijk
Daar waren we afgelopen half juni trouwens zo ongeveer alleen!
Misschien niet gelijk zoals jij nu schrijft @kalaman, maar als je een vraag stelt over wat minder voor de hand liggende gebieden (deed ik bijvoorbeeld over Noord Nevada) of minder voor de hand liggende activiteiten krijg je daar echt reacties op.
En zeker niet gelijk zo spectaculair en avontuurlijk als jullie altijd reizen/reisden, maar er worden nu ook zo ongeveer standaard tips gegeven over gebieden die vroeger een soort van automatisch voorbij gereden werden. Dat gaat dan niet perse over dirt roads, maar wel over dingen soms letterlijk, meestal figuurlijk, wat meer van de gebaande paden.
Wij zijn helemaal niet zo avontuurlijk in het rijden van allerlei dit roads, maar kreeg toch heel leuk 'ongevraagd' advies over bijvoorbeeld Hole in the Rock road. Voor ons al vrij avontuurlijk

Daar waren we afgelopen half juni trouwens zo ongeveer alleen!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan slechts voor mezelf spreken, maar ik ga in oktober weer met een 4x4 een week Death Valley in, juist om naar die plekken te gaan waar je als “toerist” niet komt. En zelfs dan heb je beperkingen omdat je sommige dirt roads niet alleen wilt rijden.
White pockets en zo zijn ondertussen zo bekend, dat is nauwelijks nog avontuurlijk te noemen, maar er zijn nog genoeg plekken waar echt niemand komt.
Het forum wordt vooral gebruikt voor de standaard rondjes volgens mij, ik denk dat mensen die wat vaker die kant op gaan geen advies meer vragen, simpelweg omdat je naar plekken gaat waar anderen nog niet geweest zijn. Anderen op het forum dan.
White pockets en zo zijn ondertussen zo bekend, dat is nauwelijks nog avontuurlijk te noemen, maar er zijn nog genoeg plekken waar echt niemand komt.
Het forum wordt vooral gebruikt voor de standaard rondjes volgens mij, ik denk dat mensen die wat vaker die kant op gaan geen advies meer vragen, simpelweg omdat je naar plekken gaat waar anderen nog niet geweest zijn. Anderen op het forum dan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik kan maar voor mezelf spreken, maar mijn reizen zijn gewoon met een ander doel in het achterhoofd. Ik vind dat je een beetje een negatieve bijklank wil geven aan reizen die niet het midden van het grote niets opzoeken…
Ik heb helemaal niet de behoefte me ‘alleen’ te voelen en
hou veel meer van drukte van jewelste.
Reizen worden rond steden gemaakt en een natuurpark dat op de weg ligt doen we wel even aan (lees: we rijden er door, stappen eens uit en nemen wat foto’s en dan begin ik te zagen omdat ik door wil naar de volgende Starbucks).
Is dat dan ‘braaf’?
Anders, ja. Als het avontuurlijk moet kan je wel eens op Skid Row gaan wandelen in LA.
Geef mij maar Times Square, een of andere bruisende buurt in NYC en de Las Vegas Strip. Hong Kong, wauw. En verdomme wat luxe, ik werk er hier hard genoeg voor.
Zo’n natuurpark combineren met motels, jah… ik trek m’n vakantie wel in en werk door. Toch respecteer ik dat dat de droom van anderen is.
Ik heb helemaal niet de behoefte me ‘alleen’ te voelen en
hou veel meer van drukte van jewelste.
Reizen worden rond steden gemaakt en een natuurpark dat op de weg ligt doen we wel even aan (lees: we rijden er door, stappen eens uit en nemen wat foto’s en dan begin ik te zagen omdat ik door wil naar de volgende Starbucks).
Is dat dan ‘braaf’?
Anders, ja. Als het avontuurlijk moet kan je wel eens op Skid Row gaan wandelen in LA.
Geef mij maar Times Square, een of andere bruisende buurt in NYC en de Las Vegas Strip. Hong Kong, wauw. En verdomme wat luxe, ik werk er hier hard genoeg voor.
Zo’n natuurpark combineren met motels, jah… ik trek m’n vakantie wel in en werk door. Toch respecteer ik dat dat de droom van anderen is.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Afgelopen april/mei nog een rondje zuid-westen gedaan. Onze ervaringen tov "vroeger":
*Horseshoe Bend in Page was vroeger de auto aan de kant vd weg zetten en lopen door struiken naar de rand, nu ligt er een parkeerplaats (betaald natuurlijk!!) en lopen er massa's mensen (tiktokkers) naar de rand...wij dus niet meer.
*Moonscape overlook was ik 3 keer helemaal alleen; afgelopen april gingen we er overnachten...stonden er nog 10 andere stellen te kamperen!!
*Little Wild Horse Slotcanyon: parkeerplaats helemaal vol!
*Valley of Dreams: waren we ruim 3 uur helemaal alleen...heerlijk!!
* Bisti Badlands: drukte op parkeerplaats, echter zijn we nauwelijks iemand tegengekomen.
*Yant Flat: we kwamen vlak voor zonsondergang aan en waren er helemaal alleen!!
* The Wave: vlakbij geslapen op camping, dus vroeg vertrokken en ook nagenoeg alleen daar geweest voor een uur.
*Bentonite Hills rustig kunnen vliegen met drone, er was slechts 1 man die daar kampeerde.
*Horseshoe Bend in Page was vroeger de auto aan de kant vd weg zetten en lopen door struiken naar de rand, nu ligt er een parkeerplaats (betaald natuurlijk!!) en lopen er massa's mensen (tiktokkers) naar de rand...wij dus niet meer.
*Moonscape overlook was ik 3 keer helemaal alleen; afgelopen april gingen we er overnachten...stonden er nog 10 andere stellen te kamperen!!
*Little Wild Horse Slotcanyon: parkeerplaats helemaal vol!
*Valley of Dreams: waren we ruim 3 uur helemaal alleen...heerlijk!!
* Bisti Badlands: drukte op parkeerplaats, echter zijn we nauwelijks iemand tegengekomen.
*Yant Flat: we kwamen vlak voor zonsondergang aan en waren er helemaal alleen!!
* The Wave: vlakbij geslapen op camping, dus vroeg vertrokken en ook nagenoeg alleen daar geweest voor een uur.
*Bentonite Hills rustig kunnen vliegen met drone, er was slechts 1 man die daar kampeerde.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dit gevoel bekruipt mij ook een beetje. Het doel van dit forum is dat mensen vragen kunnen stellen en ervaringen kunnen uitwisselen over alles wat met reizen naar Amerika te maken heeft. Iedereen plant en beleefd zijn reis anders. Ik vraag veel minder over routes/parken en indelingen dan voorheen, simpelweg omdat we ook gewoon wat meer ervaren zijn geworden. Als je maar een keer in je leven een rondje westkust doet dan beleef en plan je deze reis heel anders in dan iemand die al 10x die kant uit is gegaan en inmiddels wat meer uitdaging zoekt. De meer avontuurlijke en ervaren reiziger zoekt denk ik niet alleen op dit forum. Er zijn sinds 2012 een hoop informatieve sites bijgekomen. Dit forum is een prachtige plek om ervaringen te vinden en te delen maar het is natuurlijk niet de enige plek. Zeker niet op het gebied van de meer avontuurlijke routes zoals dirt roads.Timothy555 schreef: ↑08 jul 2025, 21:26Ik vind dat je een beetje een negatieve bijklank wil geven aan reizen die niet het midden van het grote niets opzoeken…
@kalaman In je blog van April 2012 schrijf je op dag 1 eigenlijk wat ik bedoel.
''Anders dan de vorige keer hadden we niet gekozen voor een georganiseerde reis, doch alles zelf in elkaar gestoken, geholpen door de ervaring van de vorige jaren en uiteraard met heel wat opzoekingswerk op internet''
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik stelde gewoon een vraag aan de hand van hetgeen ik na al die jaren merk op dit forum, wat ook bevestigd werd door forumleden van het eerste uur.Timothy555 schreef: ↑08 jul 2025, 21:26Ik vind dat je een beetje een negatieve bijklank wil geven aan reizen die niet het midden van het grote niets opzoeken…
Net dankzij dit forum werden er heel wat zo goed als onbekende plekken "ontdekt". Voor een standaardreis heb je geen forum nodig.
Een vraag dus, niet meer en ook niet minder en al helemaal geen insinuatie in een of andere richting....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook voor een standaardreis blijkt het forum nog in een behoefte te voorzien. Ik vind het bijvoorbeeld altijd weer verrassend om te zien hoeveel variaties er gemaakt kunnen worden op het standaardrondje zuidwesten. Er zijn zoveel mogelijke invullingen, en dan is persoonlijk advies altijd prettig.
Marianne
Marianne
Ai, zoals Chatgpt, geeft ook al genoeg antwoorden of suggesties voor reizen of reisplannen. Ook voor de meer avontuurlijke reiziger.
Gebruik van online fora als informatie bron zal daarom ook minder worden imo.
Gebruik van online fora als informatie bron zal daarom ook minder worden imo.
Waarom heb je geen forum nodig voor een standaard reis? Voor sommigen is dit een eenmalige reis waarvoor misschien jaren is gespaard. En dan wil je zeker weten dat je reisplan ok is. Om zoiets dan "braaf" te noemen vind ik behoorlijk denigrerend. Niet iedereen heeft de tijd en luxe om op vakantie te gaan naar Antartica.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als er nou iets braaf is, is het wel een reis naar Antartica. Overigens supermooi om te doen, maar wel van vertrek tot aankomst helemaal georganiseerd, omdat je daar nou eenmaal niet op eigen houtje komt.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hebben wij met een cruise gedaan en ondanks dat we niet aan land mochten omdat het schip te groot was, mag als er max. 200 passagiers op kunnen, maar dan is het onbetaalbaar, vonden we het een topbeleving.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is prachtig, maar om dat nou niet “braaf” te noemen.
Veel georganiseerder wordt het niet.
En dat is prima, net zoals een standaard rondje zuid-west prima is, of 3 weken met een kano op de Yukon….
Veel georganiseerder wordt het niet.
En dat is prima, net zoals een standaard rondje zuid-west prima is, of 3 weken met een kano op de Yukon….
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En wat voor velen op dit forum inmiddels een "braaf standaard" rondje is, is voor anderen misschien wel een behoorlijk avontuurlijke onderneming na hun all inclusive reizen naar Turkije. 

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dat "brave" krijgt een beetje een negatieve klank. Maar wat is nou eigenlijk de definitie van "brave" reizen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 7169 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver
-
- 1 Reacties