Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis FamdeVries: advies gevraagd over onze route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis FamdeVries: advies gevraagd over onze route.

Bericht door Trom »

Maar ik heb het niet over inruilen. Mijn voorstel was juist om in ieder geval de GC scenic drive te doen vanuit Page naar Williams (Oost- naar Zuid ingang) en eventueel 1 overnachting extra uit te trekken (ten koste van LA) voor Monument Valley. Dus:
Page-MV
MV-Williams via GC
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Klopt, ik reageerde dan ook op het laatste reisschema waar de GC niet meer in zit.
FamdeVries
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door FamdeVries »

Het is nog niet helemaal zeker, maar zeker genoeg om alvast stiekem te kijken naar hoe we die eventuele extra dagen in kunnen plannen. :thumbup:
Die extra dagen hebben we nu vooral ingezet in Utah om vanaf Yellowstone minder grote reisafstanden per dag te hebben (en daardoor het moois daar in de buurt aan te kunnen doen) en her en der wat dubbele nachten in te plannen voor meer rust zoals velen hier als tips hebben aangegeven.

- Torrey zijn we van overtuigd, Moab twijfelen we nog over. We kunnen dus ook een extra nacht Torrey doen ipv Moab. Maar we horen graag jullie aanbevelingen.

- We hebben een extra nachtje Zion gedaan omdat de huidige planning is dat het precies in het weekend valt. Met die extra dag kunnen we misschien wat rustiger aan doen om alles te kunnen zien en doen wat we graag willen doen.

- Een nachtje van Los Angeles afhalen om ergens anders in te plannen kan ook nog! Hoor graag waar jullie die dan zouden inplannen.

1 Amsterdam - New York
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York - Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone - Jackson, via Grand Teton National Park
10 Jackson - Flaming Gorge
11 Flaming Gorge - Moab, via Dinosaur
12 Moab
13 Moab - Torrey, via Goblin Valley State Park
14 Torrey
15 Torrey - Bryce, via UT12 / Escalante
16 Bryce - Springdale (Zion)
17 Springdale (Zion)
18 Springdale (Zion)
19 Springdale (Zion) - Page
20 Page - Monument Valley
21 Monument Valley - Grand Canyon
22 Grand Canyon - Las Vegas, via Route 66
23 Las Vegas
24 Las Vegas - Death Valley
25 Death Valley - Los Angeles
26 Los Angeles
27 Los Angeles
28 Los Angeles
29 Los Angeles - Amsterdam

Alvast bedankt weer voor het meedenken!
Bijlagen
image.png
image.png (47.58 KiB) 1904 keer bekeken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn om wat extra dagen te hebben! Voor Moab is twee nachten niet ruim maar het kan. En ja, Zion in het weekend is niet fijn maar het zal er sowieso druk zijn. Je kunt eens gaan spelen met de volgorde. Bijvoorbeeld eerst naar Monument Valley en dan naar Capitol Reef. Dan neem je ook de prachtige UT 95 mee.
Reserveer alvast iets in Yellowstone zodra het kan. Dit in verband met de mogelijke nieuwe regels voor reserveringen voor buitenlanders.

Marianne
MarcoUSAUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door MarcoUSAUSA »

Ik zou zeker 3 dagen Moab doen, naast Arches heb je ook Canyonlands. Bovendien moet je voor Delicate Arch heel vroeg er zijn om parkeerplaats te hebben en de hitte te vermijden. Handig als je dan wat extra tijd hebt om bij te komen.
Bryce twee dagen ipv 1. Een van de mooiste parken en veel mooie wandelroutes.
2 dagen Zion is genoeg.
Een nacht Grand Teton erbij zodat je bijv. de boot tocht over Jenny lake kunt doen.
Zou ik afhalen van Los Angelos. Je hebt New York als start, dan is LA een afknapper vind ik persoonlijk.

Om meer tijd te hebben overal zou ik terugvliegen vanaf Las Vegas. KLM vliegt direct tegenwoordig een aantal dagen per week.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:
05 jul 2025, 08:43
Reserveer alvast iets in Yellowstone zodra het kan. Dit in verband met de mogelijke nieuwe regels voor reserveringen voor buitenlanders.
Ik vraag me nu af of de concessiehouders ook voorrang gaan geven aan Amerikanen. En hoe ze dat zouden moeten doen.
Maar tijdig reserveren is sowieso verstandig, de goedkoopste kamers zijn snel weg. En annuleren kan altijd nog.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

MarcoUSAUSA schreef:
05 jul 2025, 09:56

Bryce twee dagen ipv 1. Een van de mooiste parken en veel mooie wandelroutes.
Dit zou ik niet (nooit zelfs) doen. Bryce is een klein park. Je hebt met 1 nacht echt voldoende tijd voor uitzichtpunten en een wandeling. Je hoeft tenslotte 's morgens niet om 9 uur het park al uit te rijden. Zeker niet met daarna 2 dagen Zion.

Ik zou idd wel kijken naar de optie 1 nacht minder LA en die toevoegen aan Grand Teton.
Moab kan zo, maar je zou ook die LA nacht van hierboven bij kunnen zetten. Maar het kan zeker, uiteraard afhankelijk van je plannen en of je wilt wandelen.
FamdeVries
Amerika-ontdekker

Voor Moab is twee nachten niet ruim maar het kan.
Zou je adviseren deze dan over te slaan om ergens anders deze dagen te gebruiken?
Je kunt eens gaan spelen met de volgorde. Bijvoorbeeld eerst naar Monument Valley en dan naar Capitol Reef. Dan neem je ook de prachtige UT 95 mee.
Ik had inderdaad in je reisverslag de UT95 voorbij zien komen, maar is dat dan niet heen en weer rijden als we vanuit het noorden komen?
Ik had inderdaad gezien dat het al mogelijk is! Gaan we doen zodra het wat meer zeker is! Je betaald alleen de eerste nacht vooraf toch? We willen kijken of we op 2 of misschien 3 plekken in het park kunnen overnachten. Ben heel benieuwd hoe dat gaat met de reserveringen voor buitenlanders, dus alvast maar reserveren kan geen kwaad.
Tantelotje schreef:
05 jul 2025, 21:46
Moab kan zo, maar je zou ook die LA nacht van hierboven bij kunnen zetten. Maar het kan zeker, uiteraard afhankelijk van je plannen en of je wilt wandelen.
Dat is ook nog een goed idee! Het gekke is dat we over Moab blijven twijfelen. Duurt gelukkig nog lang, maar we moeten er misschien wat meer over lezen!

Bedankt voor het meedenken en kom maar door met mooie aanbevelingen over o.a. Moab e.d!!!
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Het gekke is dat we over Moab blijven twijfelen
Dat is inderdaad erg raar. :wink:

Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point SP, Fisher Towers. Dat zijn zo een paar dingen die je in 3 dagen kunt doen. Je zult niet alles hebben gezien dan maar in ieder geval een goede eerste indruk op hebben gedaan. Zoals ik altijd zeg: je kunt je maanden in Moab en omgeving vermaken, en daarom kom ik er ieder jaar terug.

Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen of je het wel of niet mee neemt, uiteindelijk is het ook een persoonlijke voorkeur. Ik ben bijvoorbeeld liever in Moab dan in NY of Yellowstone, maar dat weet ik alleen maar omdat ik die andere 2 ook een paar keer heb bezocht.
FamdeVries
Amerika-ontdekker

thebruins schreef:
06 jul 2025, 13:53
Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point SP, Fisher Towers. Dat zijn zo een paar dingen die je in 3 dagen kunt doen.
Bedankt voor je tips! Dit gaan we zeker verder onderzoeken. :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is inderdaad meer dan genoeg te doen rond Moab, maar jullie zijn er wel in midden in de zomer. Dat betekent dat het toch voor een aantal activiteiten wel heet zal zijn. Er is een forumlid geweest dat een zonnesteek heeft opgelopen op de wandeling naar Fisher TOwers. Dat betekent niet dat het niet zou kunnen in de zomer, maar ga heel goed voorbereid op pad.
Wat ik nog mis in de opsomming is de Corona Arch; dat vonden wij een leuke wandeling. Kijk eens in onze reisverslagen van 2008 (in de zomer, met kinderen), 2013 en 2019 voor onze ervaringen rond Moab.

De warmte is natuurlijk iets waar je overal mee te maken krijgt. Rondom Page is ook veel te doen, maar ook daar is het warm. Je kunt daar natuurlijk wel verkoeling zoeken bij Lake Powell. Wij hebben ook een een tocht op de Colorado River gemaakt (zie hier); ook leuk om te doen. Dat zou je ook bij Moab kunnen doen.
FamdeVries schreef:
06 jul 2025, 13:32
Ik had inderdaad in je reisverslag de UT95 voorbij zien komen, maar is dat dan niet heen en weer rijden als we vanuit het noorden komen?
Nee, dat valt wel mee. Het is ruim een uur langer. Zie hieronder voor beide mogelijkheden.
image.png
image.png (314.44 KiB) 1695 keer bekeken
image.png
image.png (309.55 KiB) 1695 keer bekeken
FamdeVries schreef:
06 jul 2025, 13:32
Ik had inderdaad gezien dat het al mogelijk is! Gaan we doen zodra het wat meer zeker is! Je betaald alleen de eerste nacht vooraf toch? We willen kijken of we op 2 of misschien 3 plekken in het park kunnen overnachten. Ben heel benieuwd hoe dat gaat met de reserveringen voor buitenlanders, dus alvast maar reserveren kan geen kwaad.
Je betaalt inderdaad alleen de eerste nacht. Je kunt meerdere nachten per locatie doen, maar ik ben zelf een voorstander van minimaal twee locaties. Dat scheelt je heen en weer rijden maar je kunt dan ook op meerdere plaatsen eens heel vroeg of juist laat op de dag ergens heen. Ik zou zeker een of twee nachten Old Faithful doen. De Lodge of de Snowlodge hebben redelijk betaalbare cabins.
Als je op twee of drie locaties gaat zitten betaal je wel twee of drie nachten aan. Gewoon doen, de dollar is nu gunstig.

Marianne
FamdeVries
Amerika-ontdekker

Nee, dat valt wel mee. Het is ruim een uur langer. Zie hieronder voor beide mogelijkheden.
Bedankt, ik ga ermee puzzelen!
Dat betekent dat het toch voor een aantal activiteiten wel heet zal zijn.
Ja, daar zijn we ons ook wel echt van bewust. We zullen flink water meenemen! Heb jij misschien alternatieven / zie je plekken in de route in Utah waarvan jij denkt: dat kan beter? Dan hoor ik het graag hoor!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

FamdeVries schreef:
09 jul 2025, 15:56
Heb jij misschien alternatieven / zie je plekken in de route in Utah waarvan jij denkt: dat kan beter?
Nee, eigenlijk niet. Behalve dan die UT95.
Ik weet niet of Little wild Horse Canyon al genoemd is; als je naar Goblin Valley gaat zou ik dat ook zeker meenemen. Lees ook eens mee in het topic van Ikke3001; dat komt voor een deel overeen met jullie route.

Marianne
FamdeVries
Amerika-ontdekker

Weer super bedankt allemaal! Wat zijn de voorbereidingen toch al leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer