Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ikke3001: Las Vegas -> Denver zomer 2026
Reis Ikke3001: Las Vegas -> Denver zomer 2026
Hoi hoi allemaal,
Na ondertussen alweer 5x in Amerika geweest te zijn kriebelt het alweer voor het volgens jaar.
Het standaard rondje West kust hebben we nu 2 jaar geleden gedaan, nu willen we naar Yellowstone!
Omdat onze dochter Las Vegas zo geweldig vonden gaan we daar starten, dit tot nu toe de planning:
Dit zijn de overnachtingen:
Las Vegas
Las Vegas
Zion National Park
Zion National Park
Capitol Reef National Park
Moab
Moab
Salt Lake City
Jackson Hole
Grand Teton National Park
Yellowstone National Park
Sheridan
Rapid City
Rapid City
Scottsbluff
Rocky Mountain NP (Estes)
Denver
Denver
Terugvlucht
Las Vegas hier kan nog een overnachting bijkomen, hangt van de vluchttijden af.
Maar waar we jullie hulp bij nodig hebben is de afstand van Zion naar Moab.
Zion vonden we de vorige keer geweldig! Alleen toen was The Narrows een modderstroom en maar heel kort bewandelbaar. Dus daarom willen we deze nog eens doen.
Capitol Reef hier hoeven we niet meer heen eigenlijk die hebben we ervaren
Is het mogelijk om van Zion in 1 keer door te rijden naar Moab? Google zegt 5 uur rijden......
Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee.
Ohja en tips of route wijzigingen mits goed gemotiveerd, daar zijn we ook heel benieuwd naar.
Alvast bedankt!!!!
Na ondertussen alweer 5x in Amerika geweest te zijn kriebelt het alweer voor het volgens jaar.
Het standaard rondje West kust hebben we nu 2 jaar geleden gedaan, nu willen we naar Yellowstone!
Omdat onze dochter Las Vegas zo geweldig vonden gaan we daar starten, dit tot nu toe de planning:
Dit zijn de overnachtingen:
Las Vegas
Las Vegas
Zion National Park
Zion National Park
Capitol Reef National Park
Moab
Moab
Salt Lake City
Jackson Hole
Grand Teton National Park
Sheridan
Rapid City
Rapid City
Scottsbluff
Denver
Denver
Terugvlucht
Las Vegas hier kan nog een overnachting bijkomen, hangt van de vluchttijden af.
Maar waar we jullie hulp bij nodig hebben is de afstand van Zion naar Moab.
Zion vonden we de vorige keer geweldig! Alleen toen was The Narrows een modderstroom en maar heel kort bewandelbaar. Dus daarom willen we deze nog eens doen.
Capitol Reef hier hoeven we niet meer heen eigenlijk die hebben we ervaren
Is het mogelijk om van Zion in 1 keer door te rijden naar Moab? Google zegt 5 uur rijden......
Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee.
Ohja en tips of route wijzigingen mits goed gemotiveerd, daar zijn we ook heel benieuwd naar.
Alvast bedankt!!!!
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Reis Ikke3001: Las Vegas -> Denver zomer 2026
Er is nog heel veel meer te zien langs de UT12 dat een stop waard is.
Maar waarom zou je er niet een reisdag van kunnen maken? 5 uur, tel er wat tijd voor wat stops bij op, is nu ook weer niet onoverkomelijk.
Dat gezegd hebbende hebben wij afgelopen juni in Escalante overnacht. De Escalante River Trail vonden we erg leuk!
Verder zou ik er een dag Denver afhalen en die toevoegen aan de Blackhills, waarbij Rapid City zeker niet de leukste (en beste) uitvalsbasis is.
Daarvoor zou ik eerder 2 nachten Custer ofzo do4n em eventueel een overnachting in de buurt van Badlands.
Maar schrijf het eens in een van - naar schema. Dan zie je veel beter wat je reisdagen zijn.
Maar waarom zou je er niet een reisdag van kunnen maken? 5 uur, tel er wat tijd voor wat stops bij op, is nu ook weer niet onoverkomelijk.
Dat gezegd hebbende hebben wij afgelopen juni in Escalante overnacht. De Escalante River Trail vonden we erg leuk!
Verder zou ik er een dag Denver afhalen en die toevoegen aan de Blackhills, waarbij Rapid City zeker niet de leukste (en beste) uitvalsbasis is.
Daarvoor zou ik eerder 2 nachten Custer ofzo do4n em eventueel een overnachting in de buurt van Badlands.
Maar schrijf het eens in een van - naar schema. Dan zie je veel beter wat je reisdagen zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan in 5 uur, maar dan rij je via de I5 en niet via de UT12. En de I5 is niet echt interessant. De I70 is wel mooi, maar het mooiste lijkt mij toch om wel een tussenstop te doen en tijd te nemen voor de UT12 en UT24. Tenzij je alles daar al gezien hebt natuurlijk. Hebben jullie ook Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon al bezocht? En de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall gedaan> En is Moab nieuw voor jullie? In dat geval zou een extra overnachting daar wel mooi zijn.
Voor Yellowstone vind ik de tijd erg kort, zeker als dit het hoofddoel van de reis is.
Wat is de bedoeling in Rapid City? En is de volle dag Denver nodig?
Als je de route uitschrijft in een van/naar schema per dag zie je beter waar je een volle dag hebt en wat een reisdag is. Ik vind het tamelijk gehaast allemaal.
Misschien is het niet gek om de route om te draaien zodat je Las Vegas op het laatst hebt? Dan heeft je dochter iets om maar uit te kijken. En je wint ergens nog een uur.
Voor een deel van de route heb je misschien iets aan ons 2017-verlsag. Toen reisden wij met onze dochter ook via Yellowstone naar Denver.
Marianne
Voor Yellowstone vind ik de tijd erg kort, zeker als dit het hoofddoel van de reis is.
Als je de route uitschrijft in een van/naar schema per dag zie je beter waar je een volle dag hebt en wat een reisdag is. Ik vind het tamelijk gehaast allemaal.
Misschien is het niet gek om de route om te draaien zodat je Las Vegas op het laatst hebt? Dan heeft je dochter iets om maar uit te kijken. En je wint ergens nog een uur.

Voor een deel van de route heb je misschien iets aan ons 2017-verlsag. Toen reisden wij met onze dochter ook via Yellowstone naar Denver.
Marianne
IDD black hills en custer zien er beter uit! dankjewel! We gaan het zeker meenemen!Tantelotje schreef: ↑08 jul 2025, 19:22Er is nog heel veel meer te zien langs de UT12 dat een stop waard is.
Dankjewel voor al je tips!Martin & Marianne schreef: ↑08 jul 2025, 19:31Het kan in 5 uur, maar dan rij je via de I5 en niet via de UT12. En de I5 is niet echt interessant. De I70 is wel mooi, maar het mooiste lijkt mij toch om wel een tussenstop te doen en tijd te nemen voor de UT12 en UT24. Tenzij je alles daar al gezien hebt natuurlijk. Hebben jullie ook Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon al bezocht? En de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall gedaan> En is Moab nieuw voor jullie? In dat geval zou een extra overnachting daar wel mooi zijn.
Misschien is het niet gek om de route om te draaien zodat je Las Vegas op het laatst hebt? Dan heeft je dochter iets om maar uit te kijken. En je wint ergens nog een uur.![]()
Marianne
Moab is inderdaad nieuw voor ons, daarom hebben we daar ook 2 nachten en van daaruit naar Salt lake city. Dus we hoeven ons niet te haasten.
Rapuid city kunnen we idd vervangen voor Custer zoals in het andere antwoord geadviseerd wordt.
Of we de route omdraaien hangt af van de vliegtickets, zowel per prijs als per vliegtijden. Maar kan idd ook anders om.
Van naar schema ga ik ook nog maken, ik maak altijd de gehele route in excel met route koppelingen en afbeeldingen enz.(daar ben ik wel ff mee bezig hahahaha)
Ik heb jullie 2017 verslag bekeken... Gaaaaaaf! nu hebben we nog meer zin om te gaan! hihi
Dankjewel voor de tips! we nemen ze zeker mee!
Mooie plannen…. Lees je even in over wat je in Denver kan doen. Wij landen en stijgen er vaak, maar hebben nooit de behoefte gehad om de stad in te gaan. Vanuit Estes kun je prima direct naar de airport en een late middagvlucht halen. Moab een extra nacht zou zoals Marianne zegt prima zijn, erg leuk voor een wat langer verblijf. En dan de andere nacht bij Yellowstone of Black Hills inderdaad….
Dit zou dus zo maar de nieuwe route kunnen zijn:
Mocht iemand mooie routes weten om te rijden. The Buffalo bill scenic drive van Yellowstone naar Cody staat al genoteerd.
Ook mooie goede fijne slaapplaatsen zijn welkom!
Dankjewel alvast!
Ook mooie goede fijne slaapplaatsen zijn welkom!
Dankjewel alvast!
Las Vegas hadden wij de vorige keer Luxor. Wij dachten nu aan Linq....
In Zion nemen we weer La Quinta inn
Voor de rest zijn we nog aan het zoeken.
In Zion nemen we weer La Quinta inn
Voor de rest zijn we nog aan het zoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtige route zo!
Ik moest even zoeken wat de Buffalo Bill Scenic Drive was. Maar inderdaad, dat is een mooie route. Wat natuurlijk ook mooi is, is om de Beartooth Hwy te nemen. Wij deden dat in 2004. Wij deden jullie route in omgekeerde richting.
Wat betreft overnachtingen; in onze laatste verslagen hebben we een aparte pagina opgenomen met de hotels/campings. De laatste twee keer in Zion hebben we in het park overnacht. Met de hoge prijzen in Springdale tegenwoordig vallen de prijzen daar nu wel mee. En je mag met de auto naar de lodge rijden. Zie hier voor onze laatste verblijf. Maar Springdale is leuk.
Ik weet niet wanneer je precies wilt gaan, maar voor juli zou je nu al de accommodatie in Yellowstone kunnen boeken. Ik vind Old Faithful een aanrader; je hebt dan in de avond en vroeg in de ochtend het geisergebied zonder al te veel mensen om je heen. In 2015 hadden wij meerdere overnachtingen in Yellowstone, kijk eens in dat verslag voor OF, Roosevelt en Lake Lodge. Je vindt hier ook de meest betaalbare cabins.
In Capitol Reef vonden wij de cabin bij Thousand Lakes RV park fijn. Maar je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld een Wagon bij de Broken Spur. Helemaal leuk is kamperen op Fruita, in het park. Is een tent iets voor jullie? Ook voor Yellowstone niet gek; scheelt je honderden dollars.
Voor Grand Teton zijn de cabins bij Colter Bay mooi. Leuk om tegen de avond naar Heron Pond te lopen.
Marianne
Ik moest even zoeken wat de Buffalo Bill Scenic Drive was. Maar inderdaad, dat is een mooie route. Wat natuurlijk ook mooi is, is om de Beartooth Hwy te nemen. Wij deden dat in 2004. Wij deden jullie route in omgekeerde richting.
Wat betreft overnachtingen; in onze laatste verslagen hebben we een aparte pagina opgenomen met de hotels/campings. De laatste twee keer in Zion hebben we in het park overnacht. Met de hoge prijzen in Springdale tegenwoordig vallen de prijzen daar nu wel mee. En je mag met de auto naar de lodge rijden. Zie hier voor onze laatste verblijf. Maar Springdale is leuk.
Ik weet niet wanneer je precies wilt gaan, maar voor juli zou je nu al de accommodatie in Yellowstone kunnen boeken. Ik vind Old Faithful een aanrader; je hebt dan in de avond en vroeg in de ochtend het geisergebied zonder al te veel mensen om je heen. In 2015 hadden wij meerdere overnachtingen in Yellowstone, kijk eens in dat verslag voor OF, Roosevelt en Lake Lodge. Je vindt hier ook de meest betaalbare cabins.
In Capitol Reef vonden wij de cabin bij Thousand Lakes RV park fijn. Maar je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld een Wagon bij de Broken Spur. Helemaal leuk is kamperen op Fruita, in het park. Is een tent iets voor jullie? Ook voor Yellowstone niet gek; scheelt je honderden dollars.
Voor Grand Teton zijn de cabins bij Colter Bay mooi. Leuk om tegen de avond naar Heron Pond te lopen.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Hoewel de locatie mooi is onder de bomen enzo, heb je vrijwel 0 privacy omdat er tussen de plekken geen 'natuurlijke' afscheiding is. Misschien dat dat met de camper anders is en ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik vind camperen in Fruita overrated. Omgeving is prachtig wel met de boomgaarden en Capitoi Reef zelf.Helemaal leuk is kamperen op Fruita, in het park. Is een tent iets voor jullie?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben er met een tent gekampeerd en ik vond het qua privacy wel meevallen. Er is niet veel afscheiding inderdaad maar de plaatsen zijn wel ruim. (Dit jaar in Italië was dat wel heel anders.)
En vanwege het gras juist met een tent zo fijn; dat zie je verder weinig in het zuidwesten.
Marianne
En vanwege het gras juist met een tent zo fijn; dat zie je verder weinig in het zuidwesten.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1254 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 18 Reacties