Wat heerlijk dat jullie zo lang weg kunnen, mooie plannen!
Ik zou denk ik wel naar Moab gaan. En dan ten koste van Sedona.
Wij zijn net terug van 4 weken Zuidwesten en hebben o.a. zowel Sedona als Moab bezocht. Naar mijn mening is er in Moab meer (verschillende dingen) te doen. Je kunt in Arches op Arches klimmen, de Fiery Furnace wandeling is daar erg leuk, maar je zou bijvoorbeeld ook een Jeep kunnen huren en door Canyonlands rijden. Of raften op de Colorado. Of met van die off-road karretjes rondrijden. Je kunt in Sedona een tour doen met Pink Jeep, maar dat is toch anders dan zelf een Jeep huren en rondrijden. Qua temperatuur zal Moab of Sedona niet veel uitmaken.
Wij vonden de Devils Bridge Trail trouwens prachtig maar behoorlijk pittig! Niet alleen door de temperatuur maar ook doordat we het laatste stuk niet langs de weg liepen maar langs de trail en die was 2 kilometer langer en dat was (op dag 2 van de vakantie) eigenlijk precies teveel. Als je hier wel gaat wandelen neem veel water mee, en dan nog wat meer!
Als je Sedons overslaag, en van Laughlin naar de Grand Canyon rijdt, dan naar Page en dan naar Moab, heb je bovendien wel tijd voor Goblin Valley, bijvoorbeeld Little Wildhorse Canyon, en kun je zo'n heerlijke milkshake halen in Hanksville. En je rijdt nog langs Monument Valley, alhoewel ik daar persoonlijk niks mee heb. Maar veel mensen vinden dat prachtig.
Eigenlijk kom je dan voor het mooie in Moab een nacht te kort. Die zou ik bij Bryce weghalen. Want als je uit Escalante komt (daar is de Escalante River Trail ook heel leuk, loop je door het water en je kunt zo ver lopen als je wilt. Wel een stuk 'tammer' dan de Narrows) is het niet ver rijden naar Bryce. En kun je die dag nog wandelen in Bryce en de volgende morgen paardrijden en dan door naar Zion.
Verder zou ik zelf kiezen voor Bishop. Ik ken Mammoth Lakes niet, maar het is best van de route af. Ik zou denken dat, tenzij je wandelplannen hebt daar, het niet toevoegt om daar te overnachten ten opzichte van Bishop. Wat ons betreft is Bishop ook een prima plekje voor een overnachting, en als plus heeft het de bakkerij van Erik Schat waar je eindelijk weer eens 'normaal' brood kunt eten. Wel duur, maar wat ons betreft zeker waard!
Devils Postpile is overigens niet altijd 'zomaar' te bereiken, op bepaalde dagen kun je er alleen komen met een shuttlebus.
Op de Tioga pass is de wandeling naar Soda Springs ook erg leuk. Niet perse de wandeling zelf, die is kort en vlak over de meadow, maar bij het water zitten normaliter heel veel yellow belly marmots. Zeg maar Alpenmarmotten. Leuk om naar te kijken.
Ik ben trouwens ook geen fan van Highway 1; hij is of afgesloten, of je hebt zee mist. Is natuurlijk niet waar, maar wel onze beleving
Dus ik snap dat je hem niet meeneemt, alhoewel ik ook denk dat op deze manier Sequoia ook niet zoveel gaat brengen. Daar zou je liever een extra nacht hebben. Is het een optie om in 1 rit van SeKi naar LA te rijden? Of sla Santa Cruz over. Maar dat hangt ook van jullie wensen af.
Erg dit... wij zijn letterlijk 11 dagen terug van 4 weken Zuidwest. En dan zie ik deze plannen en denk ik: Ik zou ook wel weer willen