Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobile Passport Control

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nrewillemsen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Mobile Passport Control

Bericht door nrewillemsen »

HennyCox schreef:
16 jun 2025, 13:48
@nrewillemsen LAS staat er altijd tussen, maar in praktijk hebben ze het gewoonweg nog niet ingevoerd. Ik heb zelfs het vliegveld gemaild in april en antwoord gekregen dat ze het NIET hebben op Harry Reid.
Dat wist ik niet, helaas. Ik was net van plan dat zelf in te vullen. (Kan app weer van de telefoon af)
Bianca B
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Bianca B »

IngridUSA schreef:
20 mei 2025, 16:19
Klopt, dus terwijl je in Seattle op je koffers staat te wachten heb je mooi de gelegenheid om je app bij te werken en je selfie te maken en daarna race je zo naar buiten :thumbup:
Helaas niet! Eerst koffer ophalen en dan doorlopen naar Border Control. Gisteren rond half12 in Seattle geland. Megarij bij passport control en ik zo slim geweest om geen MPC in te vullen :(! Een uur in de rij gestaan om vervolgens een halve minuut te mogen praten met de customs officer.
Foto’s gemaakt van ons allebei en de volgende vragen gekregen: wat kom je doen, hoelang ben je hier en hoeveel cash heb je bij. Daarna zei hij: you good to go! Nog nooit zo snel door border security geweest, maar dit blijft altijd een moment opname denk ik.
We zagen trouwens overal borden met advies om van tevoren MPC in te vullen!
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Oei, daar wordt je niet vrolijk van. Een volgende keer beter dan maar!
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Gisteren op Seattle geen wachttijd bij GE en MPC. Alleen handbagage bij. Vanuit het vliegtuig naar onze auto binnen een kwartier. Aan de andere kant een uurtje of anderhalf in de rij. MPC kost niks. Het is een kleine moeite. En het scheelt je een hoop gedoe!
Bart80
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart80 »

Wij vliegen volgende week naar Amerika (Tampa) via Montreal. In Montreal overnachten we 1 nacht.
Ik wil de MPC app gebruiken en zie daar Montreal ook bij staan als locatie om de US binnen te komen, dus waarschijnlijk is daar preclearance.
Als ik Montreal als locatie invul, moeten we dan als we landen in Montreal al door de preclearance met de MPC app, of is dat de volgende dag pas als we naar Tampa vliegen?
Hoe werkt de preclearance? Hoeven we dan in Tampa niet meer door de customs?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Jullie landen in Montreal, verblijven daar een nacht en gaan de volgende dag naar Tampa?

In dat geval is MPC in Tampa. Verder heb je ETA nodig in Montreal.
Bart80
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart80 »

Klopt, we verblijven 1 nacht in Montreal en de volgende dag naar Tampa.
Volgens de website van YUL ga je wel in Montreal door customs
https://www.admtl.com/en-CA/guide/custo ... ted-states
Ik denk dat ik dan in de MPC app toch Montreal als CBP port moet kiezen, anders is die optie er niet toch?

Iemand ervaring hiermee? Moet ik dan op de dag van aankomst in Canada al door de US Customs of op de dag van vertrek naar Amerika?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Bart80
Moet ik dan op de dag van aankomst in Canada al door de US Customs of op de dag van vertrek naar Amerika?
Hoe kan je bij aankomst al door US Immigration gaan als je vervolgens nog in Montreal gaat overnachten? Je verlaat dan immers de luchthaven (of in ieder geval airside). Je gaat door US Immigration tussen de security check en de gate. Ik heb ervaring in Calgary waar een heel deel van de luchthaven gereserveerd is voor US vluchten. Een beetje vergelijkbaar met Schiphol dat is opgedeeld in een Schengen en non-Schengen deel.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Bart80
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart80 »

Dank je wel Frasi, dacht al dat het zo werkte maar in de Air Canada app staat in het stappenplan bij aankomst dat we door de US Customs moeten. Maar ik denk dat ze dat standaard bij een overstap zetten. Wij hebben echter zo'n lange overstap dat we een nacht in Canada blijven.
KWopreis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door KWopreis »

Wij vliegen zaterdag van Amsterdam via Dallas naar Salt Lake City. Moet ik als CBP port nu salt lake City invullen of Dallas? Ik kon niet terugvinden hoe dit werkt met een overstap.
Dank je wel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaat in Dallas door Immigrations.

Marianne
KWopreis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door KWopreis »

Dank je wel.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Gisteren, door MPC in tampa gegaan, niemand voor en bij de gewone controle toch een lange rij. In 5 minuten door en de bagage ook in 5 minuten gekregen, echt wel heel snel gegaan deze keer. Super.
erikd
Amerika-newbie

Bericht door erikd »

Hier eenzelfde ervaring gisteren met MPC op Chicago O’hare. De lange standaard wachtrij voorbij gelopen en direct aan de beurt. Werkt uitstekend dat MPC!
Bart80
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart80 »

Nog even mijn ervaring over MPC bij een overstap in Montreal. Bij aankomst in Montreal had ik al de Canadese versie van MPC ingevuld, waardoor het proces daar ook heel snel ging. Je houdt de paspoorten van je gezelschap op een scanner en alles is verder al ingevuld, een paar klikken op het scherm en je kunt doorlopen.
De volgende dag gingen we door naar Tampa, MPC was ingevuld waardoor de preclearance in Montreal ook weer vlot ging. In Tampa loop je dan zonder verdere controle het vliegveld uit, ideaal!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer