Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ticket betaling op Amex komt niet door

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Ticket betaling op Amex komt niet door

Bericht door Inges »

Afgelopen 4 juli 2 tickets AMS-PDX geboekt. Betalen via de website van KLM ging niet dus de boekingslijn gebeld (hadden wel al een boekingsnummer). Daar werd ik prima geholpen en werd mijn boeking via een beveiligde verbinding op de telefoon via Amex betaald. Meteen ontvingen wij onze tickets en zagen we een reservering op onze Amex (in de app) So far so good...

Enkele dagen later wilde wij gebruik maken van het fly now pay later principe van de Amex en dus logde wij in op de website. Nu is de hele betaling verdwenen. Ook de reservering. Paar dagen gewacht...nog niets... contact opgenomen met Amex: zij zeggen in eerste instantie dat ze de betaling wel zien maar dat hij nog niet op ons account staat. Dat is raar. Enkele dagen later nemen wij opnieuw contact met ze op. Op dat moment zegt Amex dat de betaling niet is door gezet door KLM en dat wij contact met hun moeten opnemen. Let op! Ik heb gewoon tickets en kan ook een factuur downloaden bij KLM (wat ik heb gedaan)

Maar ik ben ook een eerlijk mens en dus neem ik afgelopen weekend contact op via whats app met KLM. Leggen het verhaal uit en vragen hun om het voor ons te controleren. Na lang wachten komt de dame terug in de chat. Ze heeft het na moeten vragen maar de betaling staat aan hun kant goed zegt ze. Op mijn opmerking dat er ergens iets fout gaat want wij hebben niet betaald zegt zij dat het niet aan hun ligt en dat onze tickets gewoon goed zijn. Ik geef nogmaals aan dat ik niet wil dat ze onze tickets annuleren en zij zegt dat als het over een paar dagen nog niet goed is dat zij contact met ons opnemen.... afijn..... 4 dagen verder nu... niets...

Heeft iemand dit wel eens gehad? Ik heb er alles aan gedaan om aan te geven dat er ergens iets fout gaat maar beide partijen zeggen dat het aan de ander ligt maar ik ben wel een klein beetje bang dat ik straks de dupe ben en met mijn koffers op Schiphol aan komen en dan niet in mag stappen (uiteraard heb ik nu overal screenshots van gemaakt behalve van de eerste reservering want ik had verwacht dat dat gewoon goed zou gaan)
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Maritabma
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ticket betaling op Amex komt niet door

Bericht door Maritabma »

Niet hetzelfde natuurlijk maar ik had dit vorig jaar bij de Startrain in Ely. Eigenlijk exact hetzelfde verhaal. Payment ging bij mij mis, ik ontving wel tickets en zij gaven aan dat het allemaal wel betaald was. Nooit ook maar een betaling afgeschreven op mijn creditcard (rabobank mastercard) maar wel met de trein geweest
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dat kan gebeuren bij gerenommeerde bedrijven als KLM en Amex die bovendien ook nog een “partnerschap” hebben op onze credit kaart. Maar vooralsnog lijkt het er wel op.

Bedankt voor je antwoord
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

De eerste keer dat hier dat mooie " fly now pay later " systeem ter sprake komt ....maar ja dat moet de rest ook goed gaan...
Daarbij komt dat je je AirFrance-KLM betaling een dikke week voor je maandafsluiting gedaan moet hebben , anders lukt het in drieen delen van de ticketprijs niet....

Sneu verhaal @Inges !
Je hebt toch wel met de Flying Blue desk gebeld he ??
Hoop voor je dat het goed komt !! :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Leuke gok, gratis vliegen, of misschien helemaal niet vliegen…..
Ik zou de gok nemen, je hebt tickets en KLM zegt dat zelf ook….
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

@bedeve ja ik heb met de FB gebeld en met Amex. Maar nog steeds geen betaling te zien. Vandaag een nieuwe (voor iets anders) betaling gedaan met de Amex. Die zien we wel meteen nadat hij op goedgekeurd staat. Ik vind het nog steeds raar. We zijn ondertussen 14 dagen verder bijna. Zal je natuurlijk zien, zetten ze hem door op de 6e en krijgen wij het fly now pay later er niet meer op natuurlijk. Zou zuur zijn.

Ik hou trouwens niet zo van gokken @Pete.Z maar ik weet ook niet wat ik er nu nog meer aan kan doen. Ik kan nu alleen maar afwachten.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Inges schreef:
17 jul 2025, 14:38
Ik geef nogmaals aan dat ik niet wil dat ze onze tickets annuleren en zij zegt dat als het over een paar dagen nog niet goed is dat zij contact met ons opnemen.... afijn..... 4 dagen verder nu... niets...
Je bent inmiddels een paar dagen verder en het is nog steeds niet afgeschreven. Heb je ondertussen ook alweer contact opgenomen met KLM? Ik zou de gok ook niet willen nemen. Straks sta je op Schiphol en blijken je tickets ineens niet meer geldig te zijn. Ik zou de gok ook niet willen nemen en in ieder geval zwart op wit van KLM willen hebben dat alles oké is.

Wat is het 'fly now pay later' principe waar jullie het over hebben en waarom komt de betaaldatum daar zo precies? Heb geen AMEX maar ben gewoon nieuwsgierig. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou er net zo lang achteraan gaan tot de betaling erdoor is. Het lijkt me een nachtmerrie om op Schiphol te horen dat je niet mee kan omdat het ticket niet betaald is.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Coyote schreef:
19 jul 2025, 05:09
Wat is het 'fly now pay later' principe waar jullie het over hebben en waarom komt de betaaldatum daar zo precies? Heb geen AMEX maar ben gewoon nieuwsgierig. :)
Als je je KLM/AF ticket met Amex betaald (in ieder geval met de Amex FB card), kan je de afrekening kosteloos in 3 delen laten splitsen. Dus 3 opeenvolgende maanden 1/3 deel. Dat moet je dan een minimaal aantal dagen voor de afrekening (9e van de maand) via de website/app opgeven.
image.png
Ik heb afgelopen week een enkele vlucht CDG-AMS geboekt voor €63 (Eurostar rijdt niet dat weekend). Zal ik de betaling splitsen.. :eh:
Laatst gewijzigd door Frasi op 19 jul 2025, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Je moet echt bij KLM zijn in dit geval. ZIj moeten kunnen aantonen welk betaalbewijs of autorisatienummer zij hebben ontvangen voor je tickets.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Het blijft een raar verhaal @Inges ....

Je betaling moet minimaal "in behandeling " staan anders is ie er gewoon niet.
Het kan wel vier dagen duren voordat ie van "on behandeling " naar "Verwerkt " verhuist
De "in behandeling "posten zie je niet in je primaire overzicht,
Je kunt bij Amex ook telefonisch een overzicht van je laatste boekingen op\vragen....

Jij hebt het over Appen met de KLM ; da s niet de afdeling waar je moet wezen ...
020 - 4747747
In het menu Keuze 1 gevolgd door #
Tis nu zaterdag ; Amex kun je niet bereiken ; Flying Blue wel....

Ik lees teksten in de trant van : " Een KLM medewerker zei "
Daar heb je nix aan : Het is met zeggen niet gedaan :

Een Flying Blue desk ( welke is afhankelijk van je FV status ) medewerker kan je staande het telefoongesprek je boekings nummer en overzicht mailen .
Sizzen is neat mar dwaan is in ding .
Zorg er voor dat je tijdens het gesprek , samen met die Flying Blue Desk medewerker/ster die boeking kunt verifieren....

( ik had twee weken geleden een boeking waarvan het Delta deel gecanceld was en de re boeking nergens zichtbaar was...Ja hoor ; u bent gereboekt kreeg ik te horen ....Zullen we samen even kijken en mailt u mij dan de gewijzigde boeking zei ik tegen de Flying Blue mevrouw....en het bleek dat ik niet gereboekt was .... " Oh , ik dacht toch echt " zei ze nog en ik vergaf haar want ze had zo n leuke stem...)

Ondderste steen kan wel boven hoor ; maar je moet er wel op de juiste plaats iets voor doen....
Geen aannames , geen veronderstellingen ; feitelijkheden...
Onwards @Inges

:offtopic:

Bedankt voor de mooie quote met de voordelen van "fly now ,pay later " @Frasi ..
Bij jou de maandafsluiting op de 9e , bij mij op de 2e....

In die quote staat dat je minstens 48 uur voor maandafsluiting je ticketaankoop kunt spreiden.
Laat dat maar uit je hoofd....
Een Airfrance -KLM boeking staat een aantal dagen "in behandeling " .
En de betaling moet echt "verwerkt " zijn voordat je FNPL kunt gebruiken...
Ik neem zelf een week..
En zo te lezen anders dan Frasi ben ik een fanatiek gebruiker....
Voor mijn prive trips ...dat betekent van september tm mei ...
Van juni tot september vlieg ik alleen voor werk .
En sprokkel met name bij SAS en Air Europa mijn XP Ś bij elkaar...

@Coyote heeft een aantal USA vluchten per jaar .
Geeft aan , net als heel veel forumgenoten , geen Amex Kaart te hebben...
Voor hem en die anderen is er een Amex kaart die de gespreide betalingen via " Fly now , Pay later " mogelijk maakt ....
D as de "Entry Card " .
Eerste jaar gratis ; daarna Eur 36 per jaar...
Zie ook de link

https://www.americanexpress.com/nl-nl/c ... ards_entry
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ik heb het intern nagevraagd en ik heb de informatie gekregen dat alles aan onze kant ook goed staat, de autorisatiecode is ook aangevraagd.
Ik was even een weekendje weg maar dit is het antwoord wat ik van KLM zelf heb ontvangen. Ik heb ook een betalingsbewijs/factuur ontvangen waarop staat dat er betaald is met Amex. Maar ik zal straks nogmaals bellen want ik zie de betaling nog steeds niet.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

@bedeve en @mtl Oke dit geloven jullie nooit.

Ik heb toch maar weer gebeld (3e keer nu en 1x via de app contact gezocht). Nu aangegeven dat ik er op sta dat ik zwart op wit krijg dat er een betaling aan de boeking zit. De medewerkster logt in en zegt......" dat is gek alles staat goed, de tickets zijn goedgekeurd dus er is betaald maar er is inderdaad geen echte betaling gekoppeld" Nee duh! Dat geef ik al 14 dagen aan.

Afijn, zij zegt nog: ze hadden u op Schiphol niet geweigerd want daar hebben ze niets met de betaling te maken. Als u tickets heeft dan vliegt u mee........ dus....... als ik niets had gezegd dan was het hierbij gebleven. Maar zoals ik al zei..... ik ben een eerlijk persoon.

Opgelost is het nog niet. De dame aan de telefoon belt ons later vandaag terug want ze moet eerst uitzoeken wat er gebeurd is er hoe ze dit op moeten lossen. Opnieuw betalen van deze boeking gaat namelijk niet (want hij staat bij hun als betaald)

Wordt vervolgt...... :happy1: :happy1: :happy1:
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wel zo goed voor je gemoedsrust, maar ik zal eerlijk zijn, ik had het gewaagd…. :mrgreen:
Hopelijk kunnen ze de boel helemaal rechtzetten, en komen ze niet opeens met duurdere tickets.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Nou nee ze komen niet met duurdere tickets...... integendeel....

Ze kunnen er niet achter komen wat er fout is gegaan maar wij hebben de bevestiging dat onze tickets zijn uitgegeven en dat we kunnen vliegen. De gecontacteerde financiële afdeling zegt dat de boeking is goedgekeurd op betaling en dat het zo goed is. Het vermoeden is dat het bij de betaling via de telefoon de medewerker toen een "fout" heeft gemaakt en de tickets heeft uitgegeven. Maar ook dat weten ze niet zeker en ze weten ook niet zeker WAT er dan is fout gegaan. Maar ze erkennen dat het dan hun fout is en dat wij gewoon geldige tickets hebben. Dat hebben we nu zwart op wit. Ze zei letterlijk: "we zijn allemaal mensen en er worden wel eens fouten gemaakt. Klant mag daar nooit de dupe van worden en dus komt het een heel enkele keer wel eens voor dat ze dan gratis vliegen en met jullie eerlijkheid is jullie dat ook gegund. Laat het verder rusten."

Dus..... dat.... wij vliegen op 19 sept naar PDX maar ik denk niet dat ik daar nog een afschrijving van ga zien op mijn Amex (want die is echt weg) maar mocht het wel zo zijn dan laat ik het hier wel weten.

:? :shock:
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Netjes gedaan, van jou en van KLM en je eerlijkheid wordt zo beloond.
Fly now pay never :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nou, das in ieder geval een leuke bijkomstigheid dat jullie waarschijnlijk 'gratis' vliegen! :thumbup:

Netjes dat ze het zo oplossen. Zou deze informatie wel meenemen naar Schiphol straks. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Na een nachtje er over slapen weet ik eigenlijk nog steeds niet wat ik er van moet denken. Maar feit is wel dat wij helemaal niets fout hebben gedaan. Integendeel. Maar ik had deze "oplossing" ook niet verwacht. Ben er natuurlijk wel heel blij mee maar het blijft raar. Wel-niet-wel-wel-niet-waarschijnlijk wel betaald-never mind, we weten het niet ga maar gratis..... Wanneer maak je dat nou mee?

Wel een pluim voor KLM. Ze hebben ons echt netjes geholpen. Mag ook wel eens gezegd worden. Ik vind het "fly now pay never" principe een mooie aanvulling :-)

We nemen alles wat we de afgelopen 2 weken gedaan en besproken hebben mee naar Schiphol. Reken maar! Willen jullie nog een update als ik op mijn stoel zit op 19 september? :D :wink:
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Kijk, keurig netjes opgelost zo, wat een mazzel!
:thumbup:
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Ik haak even in op dit topic. Ik heb op 7 juli 2 tickets gekocht voor SFO. Ik heb de bevestiging dat betaald is, tickets zijn ook in de mail. Nu krijg ik de AMEX (FB Platinum) afschrijving en er staat .... helemaal niets op van deze tickets. ik snap er ook niets van.... Paar dagen eerder tickets voor Australië (2026 gekocht) en die staan er wel op. Zal er een tijdelijke storing zijn geweest? Ik ga denk ik ook maar even bellen, voelt niet goed....

<<Edit>>
Is een zakelijke trip, ik heb zelfs een factuur ontvangen.

Betaling wel gewoon via de website van KLM gedaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer