Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wachtrijen Schiphol / Privium
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Wachtrijen Schiphol / Privium
Ik begin met die intro's te lezen, vandaar mijn quote 

Ik zag nog iets anders op de site van rtlnieuws, en daar breekt mijn klomp wel een beetje van:
Maar ik ging er als kiezer, en ook 7 jaar volksvertegenwoordiger (gemeenteraad), eigenlijk vanuit dat het meeste normale verkeer gewoon per KLM vlucht gaat. Ik snap dat men voorin vliegt, dat doe ik zelf ook. Maar ik zie er echt geen enkel bezwaar in om gewoon door de reguliere priority security te gaan (al dan niet Privum) en van de normale lounges gebruik te maken. Zonder extra kosten.
Dit wist ik niet. En ik vind het eerlijk gezegd wat overdreven. Dat een delegatie van kabinetsleden met het regeringstoestel vliegt als dat toevallig een keer zo uitkomt en ze met een grote groep zijn, prima. En dan is er een mooie aparte ingang op Schiphol.Onder de vaste gasten die in ieder geval nog wel welkom zijn in het vipcentrum van Schiphol, zijn de meeste leden van het kabinet. Als zij voor een dienstreis een reguliere lijnvlucht gebruiken, is het volgens het ministerie van Infrastructuur en Milieu de standaardprocedure dat ministers 'uit veiligheidsoverwegingen en omwille van een efficiënte indeling van de tijd' gebruikmaken van het vipcentrum. Dat geldt niet alleen voor de bewindspersonen, maar ook voor hun naaste medewerkers
Maar ik ging er als kiezer, en ook 7 jaar volksvertegenwoordiger (gemeenteraad), eigenlijk vanuit dat het meeste normale verkeer gewoon per KLM vlucht gaat. Ik snap dat men voorin vliegt, dat doe ik zelf ook. Maar ik zie er echt geen enkel bezwaar in om gewoon door de reguliere priority security te gaan (al dan niet Privum) en van de normale lounges gebruik te maken. Zonder extra kosten.
Vanochtend vroeg rond 6.00 aangekomen op Schiphol met de trein en een uur later voorbij de paspoortcontrole de vertrekhal in. Zag ook nog eens op mijn United instapkaart dat ik een upgrade naar Business Polaris heb gekregen. Zal wel te maken hebben dat ik eigenlijk gisteren had moeten vertrekken.
- bedeve
- Amerika-expert
@mtl
Goede reis , have fun.

Goede reis , have fun.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Weet niet of dit hiervoor bestemd is of er nog wordt gereageerd, hoe zijn de wacht rijen? Ik ga in maart en juli op vakantie maar twijfel of ik in juli via Frankfurt moet of niet ivm de drukte. Voor de prijzen is Frankfurt wel goedkoper.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Naar wat ik begreep is de verwachting dat het deze zomer ook ellende zal zijn. Wanneer Frankfurt qua afstand niet vervelend is en zoals je noemt vanaf daar goedkoper kunt vliegen zou ik voor Frankfurt kiezen. In het ergste geval is het op beide luchthavens ellende maar vlieg je in ieder geval wel goedkoper.
Ja Schiphol is rond de 2 uur rijden en Frankfurt rond de 3 uur, ik ben nog nooit op Schiphol of Frankfurt geweest maar op Schiphol kan ik de weg nog wel vinden, naar ben bang op Frankfurt niet, en soms scheelt de prijs redelijk wat maar soms is het maar 50 euro. En vervoer is een redelijk probleem omdat een taxi naar Frankfurt redelijk prijzig is
Als vervoer een probleem is dan zou ik gewoon voor Schiphol kiezen. Het is echt niet de enige luchthaven in Europa met problemen. Ook op Duitse luchthavens is het wel eens chaotisch.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Waarom denk je dat? Ellende zit hem in de grondpersoneel niet meer echt in de beveiliging. Dus als passagier voel je daar minder van als je langs security moet. Wat Schiphol gaat doen en dat is wat je nu hoort is het aantal vluchten beperken zodat het grondpersoneel het aan kan.sharon-vb schreef: ↑08 feb 2023, 21:13Naar wat ik begreep is de verwachting dat het deze zomer ook ellende zal zijn. Wanneer Frankfurt qua afstand niet vervelend is en zoals je noemt vanaf daar goedkoper kunt vliegen zou ik voor Frankfurt kiezen. In het ergste geval is het op beide luchthavens ellende maar vlieg je in ieder geval wel goedkoper.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
De reden dat ik dat denk is omdat familieleden die op schiphol werkzaam zijn mij dat hebben verteld. Zij zien en horen van hogerhand dat er nog steeds te weinig personeel is om het op te kunnen lossen op korte termijn.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Je kan toch gewoon, zoals duizenden andere mensen elke dag, gewoon de borden volgen?
- bedeve
- Amerika-expert
@Division
Bijkomend voordeel van die wegwijsborden op Frankfurt is dat ze dezelfde kleur hebben als op Schiphol..
PS
Over Frankfurt Airport en hoe er de weg te vinden zijn heel veel YouTube fi;mpjes te vinden.
Die zijn vooral voor overstappers met weining tijd heel handig.

Bijkomend voordeel van die wegwijsborden op Frankfurt is dat ze dezelfde kleur hebben als op Schiphol..
PS
Over Frankfurt Airport en hoe er de weg te vinden zijn heel veel YouTube fi;mpjes te vinden.
Die zijn vooral voor overstappers met weining tijd heel handig.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Afgelopen zaterdagochtend met KLM naar Helsinki gevlogen. Ik was nogal verbaast dat ik binnen een kwartier na aankomst met de trein al voorbij de beveiliging was. Zo rustig heb ik het nog nooit meegemaakt!
Even een oud topic tot leven brengen.
Hoe zijn de wachtrijen deze zomer op Schiphol? En dan met name bij security en de paspoortcontrole? We reizen met kinderen, dus mogen geen eGates gebruiken bij de paspoortcontrole.
Hoe zijn de wachtrijen deze zomer op Schiphol? En dan met name bij security en de paspoortcontrole? We reizen met kinderen, dus mogen geen eGates gebruiken bij de paspoortcontrole.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Voor Security kan je een tijdslot (15min) reserveren; dan mag je in de korte rij (vergelijkbaar BC, Priority reizigers).
https://www.schiphol.nl/nl/timeslots/
Je kan 1 slot per emailadres aanvragen; je krijgt dan een QR code gemaild waarmee je doorgang krijgt tot deze korte rij.
(ik heb meerdere emailadressen dus wil wel eens een 2e (or 3e) slot aanvragen voor het geval ik niet helemaal zeker ben hoe laat ik bij security aankom)
https://www.schiphol.nl/nl/timeslots/
Je kan 1 slot per emailadres aanvragen; je krijgt dan een QR code gemaild waarmee je doorgang krijgt tot deze korte rij.
(ik heb meerdere emailadressen dus wil wel eens een 2e (or 3e) slot aanvragen voor het geval ik niet helemaal zeker ben hoe laat ik bij security aankom)

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ja tijdsloten reserveren helpt wel, maar de afgelopen twee zomers stond ik daarna ruim drie kwartier in de rij bij de paspoortcontrole.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht