Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Vraagje voor de mensen die onlangs, zeg laatste 3 maanden, naar de States zijn gevlogen. Is het naar jullie mening rustiger, dus meer lege plaatsen, in het vliegtuig dan voor het aantreden van Trump of zitten ze nog steeds vol?
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Geen idee. Maar onlangs heb ik even gezocht naar een ticket voor november maar ik kreeg niet de indruk dat de prijzen lager zijn dan voorheen.
Gisteren teruggekomen vanuit FL. Heenweg was gewoon vol. Terugweg was vrij leeg. Heerlijk een rij van 3 in de EvenMore space stoelen gekregen (JetBlue)
@Ikverzinnogweliets Met Aer Lingus Dublin- Denver: heenweg 4 juni vliegtuig vol, terugweg 26 juni vliegtuig maar voor eenderde gevuld. Of dat met Trump te maken heeft is natuurlijk moeilijk te zeggen. In het verleden ook wel eens teruggevlogen in een bijna leeg vliegtuig.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
11 juni vanuit München naar Seattle gevlogen. Vliegtuig iets meer dan halfvol, had een hele rij voor mezelf. Mijn man ook. Bij de terugvlucht vanuit Seattle waren de meeste plaatsen bezet, toch (wegens echtgenoot met lange benen) een rij van 3 met ons tweeën gekregen.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Tot zover de dienstverlening van KLM naar San Diego
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... maanden-op
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... maanden-op
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
7 juni van AMS via LAX naar PHX gevlogen. Beide vluchten ramvol.
4 juli van LAS via SLC naar AMS gevlogen. Eerste vlucht ramvol. 2e vlucht ongeveer 4 vrije stoelen in het hele vliegtuig waarvan 1 tussen mij en m'n buurman
Ik heb geen verschil gemerkt met onze vlucht in maart/april van BRU-LHR-LAS en LAX-LHR-BRU.
Die zaten net zo vol.
Dat gezegd hebbende: wij vliegen blijkbaar altijd hele populaire trajecten want wij treffen, ook naar andere (verre) bestemmingen, heel zelden veel open plaatsen.
Zelfs niet naar Praag waar ik maandelijks voor m'n werk naartoe vlieg. Ook op 'stomme' tijden als dinsdagmorgen 09.30 of woensdagavond 18.45 ofzo.
4 juli van LAS via SLC naar AMS gevlogen. Eerste vlucht ramvol. 2e vlucht ongeveer 4 vrije stoelen in het hele vliegtuig waarvan 1 tussen mij en m'n buurman

Ik heb geen verschil gemerkt met onze vlucht in maart/april van BRU-LHR-LAS en LAX-LHR-BRU.
Die zaten net zo vol.
Dat gezegd hebbende: wij vliegen blijkbaar altijd hele populaire trajecten want wij treffen, ook naar andere (verre) bestemmingen, heel zelden veel open plaatsen.
Zelfs niet naar Praag waar ik maandelijks voor m'n werk naartoe vlieg. Ook op 'stomme' tijden als dinsdagmorgen 09.30 of woensdagavond 18.45 ofzo.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik begrip niet goed waarom deze vraag en wat je wil horen. Het is zo willekeurig of je op een volle, halfvolle of lege vlucht zit, ongeacht wie wie er president is lijkt mij. Bij een bus- of treinreis vraagt toch ook niemand zich dit af.
-
- Amerikafan
@IngridUSA
Je hoort op het nieuws, en iets minder betrouwbare bronnen, geregeld dat de reizigers aantallen richting de Verenigde Staten zijn afgenomen o.a. vanwege president Trump en zijn beleid.
En aangezien je vanuit Europa niet met de bus of de trein naar de Verenigde Staten kan reizen, blijft het vliegen als enige mogelijkheid over.
Ik was gewoon benieuwd of mensen die de afgelopen maanden naar de Verenigde Staten zijn gevlogen hier misschien iets van hebben gemerkt.
Geen verschil, wat er nu op lijkt, is ook gewoon een antwoord. Zo'n gekke vraag is het op zich toch niet? Of zijn dit soort vragen tegen de regels van dit forum? In dat geval mijn excuses en kan het verwijderd worden.
Je hoort op het nieuws, en iets minder betrouwbare bronnen, geregeld dat de reizigers aantallen richting de Verenigde Staten zijn afgenomen o.a. vanwege president Trump en zijn beleid.
En aangezien je vanuit Europa niet met de bus of de trein naar de Verenigde Staten kan reizen, blijft het vliegen als enige mogelijkheid over.
Ik was gewoon benieuwd of mensen die de afgelopen maanden naar de Verenigde Staten zijn gevlogen hier misschien iets van hebben gemerkt.
Geen verschil, wat er nu op lijkt, is ook gewoon een antwoord. Zo'n gekke vraag is het op zich toch niet? Of zijn dit soort vragen tegen de regels van dit forum? In dat geval mijn excuses en kan het verwijderd worden.
Het is geen probleem om te vragen. Echter het is wel wat willekeurig, er gaan dagelijks duizenden vluchten naar de USA en andersom. Als de vraag iets minder zou zijn, zullen de aantallen vluchten kunnen afnemen (zodat ze wel vol zitten) of de vluchten iets minder vol zijn. Dit laatste zullen de maatschappijen willen voorkomen, aangezien dit geld kost.
Maar daarnaast zijn nog 100 factoren van belang. De enkele ervaringen van de forumleden, welke ook al verschillende bestemming en tussenstops hebben, zeggen dus niet zo heel veel.
Maar daarnaast zijn nog 100 factoren van belang. De enkele ervaringen van de forumleden, welke ook al verschillende bestemming en tussenstops hebben, zeggen dus niet zo heel veel.
Ik denk dat daar inderdaad niks zinnigs over valt te zeggen. In november had mijn vlucht LHR-DEN ook behoorlijk veel lege stoelen in de economy class. Maar ik zat zelf in een behoorlijk goed bezette Premium Economy.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
De laatste tig vluchten waar ik mee vloog zaten helemaal vol, heen en terug. Geen verschil met vroeger.
-
- Amerikafan
Ik zal ook niet gelijk conclusies trekken als bijvoorbeeld 4 forumleden zeggen dat hun vlucht relatief leeg is (of vol).
Ik begrijp ook dat er nog vele andere factoren zijn. Ik was gewoon benieuwd en dacht ik stel de vraag gewoon. Ik heb hierover geen apart topic geopend en het was hier ook al een paar dagen stil.
Ik begrijp ook dat er nog vele andere factoren zijn. Ik was gewoon benieuwd en dacht ik stel de vraag gewoon. Ik heb hierover geen apart topic geopend en het was hier ook al een paar dagen stil.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik snap het en dit is zeker wel het juiste topic voor deze vraag 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hadden half juni op de vlucht naar Seattle ( Delta Airlines)best veel lege plekken om ons heen ( comfort stoelen) . Op de terugweg 10 dagen geleden ook, maar veel minder.
Zowel heen als terug zo goed als vol, we vlogen met Icelandair. We hebben in het verleden in legere vliegtuigen gezeten. Dus nee, ook ter plekke waren er niet merkbaar minder toeristen. Dat zou wel een pluspunt zijn geweest
.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Half juli van Amsterdam naar Las Vegas gevlogen met KLM alle stoelen waren bezet van business tot economy.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Vliegen vandaag via Boston naar Florida met Delta. Vluchten zitten helemaal vol.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Net als in het verleden varieert dit vaak. Ik zie niet meteen een patroon.
Januari ‘25: AMS - LAS vol op een occasionele stoel na.
Januari ‘25: LAS - AMS leegste vlucht die ik ooit gehad heb. Elke economy passagier had een rij van 3 stoelen voor zich.
Maart ‘25: AMS - JFK overboekt zelfs
Maart ‘25: JFK - AMS zo goed als vol, occasionele stoel vrij.
Juni ‘25: AMS - LAS (Business Class): propvol
Juni ‘25: LAS - AMS: idem, BC volledig uitverkocht. Er was een klein mankement aan de stoel van m’n echtgenote (massagefunctie defect) en de purser kon haar niet verplaatsen wegens volboekt. Ondanks klein ongemak 44.000 miles gekregen ter compensatie.
Juli ‘25: AMS - AUS: propvol, ik heb geen lege stoelen gezien.
Juli’ 25: IAH - AUS: 2/3en vol, heel veel mogelijkheden om te upgraden naar PE of BC aan redelijke prijzen. Eerste keer ooit dat ik van KLM erkenning van status kreeg, we kregen met ons 4 de uitnodiging in Economy Comfort te gaan zitten. Dat is uiteindelijk gewoon economy, maar je hebt wel enkele centimeters meer ruimte.
Alles gevolgen op KLM-vogels.
Januari ‘25: AMS - LAS vol op een occasionele stoel na.
Januari ‘25: LAS - AMS leegste vlucht die ik ooit gehad heb. Elke economy passagier had een rij van 3 stoelen voor zich.
Maart ‘25: AMS - JFK overboekt zelfs
Maart ‘25: JFK - AMS zo goed als vol, occasionele stoel vrij.
Juni ‘25: AMS - LAS (Business Class): propvol
Juni ‘25: LAS - AMS: idem, BC volledig uitverkocht. Er was een klein mankement aan de stoel van m’n echtgenote (massagefunctie defect) en de purser kon haar niet verplaatsen wegens volboekt. Ondanks klein ongemak 44.000 miles gekregen ter compensatie.
Juli ‘25: AMS - AUS: propvol, ik heb geen lege stoelen gezien.
Juli’ 25: IAH - AUS: 2/3en vol, heel veel mogelijkheden om te upgraden naar PE of BC aan redelijke prijzen. Eerste keer ooit dat ik van KLM erkenning van status kreeg, we kregen met ons 4 de uitnodiging in Economy Comfort te gaan zitten. Dat is uiteindelijk gewoon economy, maar je hebt wel enkele centimeters meer ruimte.
Alles gevolgen op KLM-vogels.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik vertrek donderdag naar V.S.Bij sommige hotels die ik wil boeken staat nog steeds dat er Corona maatregelen zijn waardoor bepaalde voorzieningen niet beschikbaar zijn.Is dit nog zo of is dit achterhaald.Zelfde voor mondmaskers,zijn er nog plaatsen waar dit nodig is?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20590 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties