Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jebus4life: Atlanta -> Houston | November 2025

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Jebus4life: Atlanta -> Houston | November 2025

Bericht door Jebus4life »

Hallo iedereen,

Wij overwegen dit najaar voor een derde reis naar de VS te trekken (eerste keer in 2019, een klassiek rondje in het westen - 2024 hebben we Houston naar Las Vegas gedaan) - Dit keer dus voor een reis in het zuid-oosten; maar ik kom er niet helemaal uit.

Voorlopig zit ik hier:
Dag 1 - Vliegen naar Atlanta; huurwagen oppikken en gaan slapen
Dag 2 - Inkopen gaan doen voor onze road-trip en rijden naar Gatlinburg via enkele stops (Gainsvilles, Helen, Tiger, Cherokee.
Dag 3 - Great Smoky Mountains National Park bezoeken (verblijven in Gatlinburg)
Dag 4 - Great Smoky Mountains National Park bezoeken (verblijven in Gatlinburg)
Dag 5 - Rijden naar Chattanooga en Ruby Falls bezoeken
Dag 6 - Chattanooga -> Incline Railway en een bezoekje aan Rock City
Dag 7 -Rijden richting Nashville via enkele stops onderweg (ik denk aan Foothills Parkway, Burgess Falls State Park) en s'avonds naar de The Grand Ole Orpy )
Dag 8 - Dagje Nashville
Dag 9-10-11-12 Lijkt het me logisch om door te brengen in Mississippi - Maar de meeste stops trekken me niet echt, uitgezonders Vicksburg & Natchez die we zeker gaan doen
Dag 13 - Vanuit onze laatste bestemming in Mississippi richting New Orleans rijden
Dag 14 & 15: New Orleans
Dag 16: Rijden richting Texas (misschien Big Thicket National Preserve) en onderweg een swamp tour doen in Lafayette
Dag 17: Dat zou dan Big Thicket National Preserve zijn
Dag 18: Rijden naar Houston en in Houston zelf al iets doen
Dag 19: Dagje Houston (Space center - Kemah Boardwalk – Museum of Fine Arts, ...)
Dag 20: Brazos Bend State Park (dit is Thanksgiving, dus ik ben niet zeker hoe die dag precies op te vullen - State Parks zouden open zijn dus dat lijkt me een goede oplossing - Ook willen we dan kijken of we ergens iets kunnen reserveren qua restaurantje ofzo om een soort Thanksgiving experience mee te krijgen, maar dat is nog allemaal te bekijken, er zal ongetwijfeld héél veel gesloten zijn).
Dag 21: Vlucht naar huis

Er zijn nog een aantal zaken waar ik niet heel tevreden over ben of niet uitraak en wel wat input kan gebruiken:
- 2 volledige dagen Smokey Mountains NP lijkt me voldoende; we zijn al bijna half november dus het weer zou wel eens kunnen tegenvallen, idem met de herstkleuren, dat zal als randje zijn om die nog mee te pikken.
- Ik heb voorlopig Chattanooga toegevoegd; maar we zijn niet zeker of we daarmee willen doorzetten, het lijkt me allemaal net niet boeiend genoeg om er 1,5 a 2 dagen voor uit te trekken
- Memphis heb ik (voorlopig) er uitgehaald; Graceland lijkt me op zich nog wel leuk, maar verder trekt het ons niet zo, zeker als ik lees dat de sfeer er best grimmig geworden is de laatste jaren
- In Mississippi vind ik voorlopig m'n draai niet echt; Jackson lijkt niet echt de moeite buiten een bezoek aan bv het state capitol (wat me nog best leuk lijkt), maar plekken als Tupelo of Clarksdale zeggen ons ook niet direct iets (we zijn ook niet de grootste muziekliefhebbers, dus we vrezen dat het daar leuk is om een uurtje rond te lopen, maar niet om echt een dag te blijven). Vicksburg (door de burgerooglog) en Natchez (voor de plantations) lijken ons wel leuk voor elk een dag.
- Tijd in New Orleans lijkt me goed (?)
- Swamp tour doen we in Lafayette, ik lees dat die "authentieker" zijn dan die in New Orleans
- Mijn stop tussen New Orleans en Houston dacht ik aan Big Thicket National Preserve; maar als ik me wat inlees lijkt dat misschien toch niet zo bezoekenswaardig als ik origineel dacht
- Bij ons vorige bezoek hebben we Houston zelf niet kunnen bezoeken (gewoon de huurwagen opgepikt en de ochtend nadien vertrokken) dus daar wou ik wel wat tijd voor uittrekken, er lijkt ook veel te doen.

***EDIT***
Ik bedenk me dat we eigenlijk Atlanta zelf ook helemaal niet bezoeken, misschien moet ik daar ook nog iets of wat tijd toevoegen! :blink:

Iemand ergens opmerkingen of ik ergens te lang, of niet lang genoeg blijf? Of zaken die we toch zeker niet mogen missen (of net wel best kunnen overslaan?

Bedankt voor enige hulp :)
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Jebus4life: Atlanta -> Houston | November 2025

Bericht door Marielleh »

Wellicht heb je iets aan ons verslag van 2019 voor de eerste week van je plannen.
Chattanooga; wij waren er een nacht op doorreis. Was prima, meer hadden wij echt niet nodig gevonden. Ruby Falls en
Rock City wel absoluut de moeite waard!
Atlanta zou ik zeker kijken of je er wat tijd door kunt brengen. Wij verbleven er langer dan we anders gedaan zouden hebben omdat we er ook vrienden bezochten maar de bezienswaardigheden zijn zeker wel de moeite waard.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
̶2̶0̶2̶5̶ ̶N̶Y̶ ̶-̶ ̶P̶h̶i̶l̶a̶d̶e̶l̶p̶h̶i̶a̶ ̶-̶ ̶A̶t̶l̶a̶n̶t̶a̶ ̶-̶ ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij vinden Nashville ontzettend gezellig, maar wij zijn wel countrymuziekliefhebbers. We zijn er vorig jaar voor de 2e keer geweest (1e keer 2018, 2e keer 2024) en het heeft ons weer niet teleurgesteld. Memphis is qua stad inderdaad niet geweldig en de sfeer is, hebben wij ons door een local laten vertellen, 's avonds inderdaad grimmig, maar overdag merk je er niks van. Beale St. hadden we over kunnen slaan vonden we. Wij waren er 's middags, misschien is het daar 's avonds wel aardig, maar daar hebben we niet op gewacht. Verder heeft Memphis echt wel leuke en interessante dingen. Een echte aanrader vinden wij het Civil Rights Museum in het Lorraine Motel (verslag 2018). Heel indrukwekkend. Graceland is inderdaad ook leuk (2018), maar van heel andere orde. We hebben de laatste keer de Sun Studio bezocht (najaar 2024) en daarmee is het Elvisverhaal rond. Vonden we ook leuk trouwens.
We hebben een swamptour aan de oostkant van New Orleans gedaan, in Slidell (voorjaar 2024).
Johnson Space Center in Houston hebben we ook vorig jaar (voorjaar 2024) bekeken en daar zijn we vrijwel de hele dag zoet geweest.
Brazos Bend SP, ook vorig voorjaar, heeft ons zeer aangenaam verrast en zou ik zeker aanraden.
Voor onze ervaringen verwijs ik je naar bovengenoemde reisverslagen. Misschien haal je er nog tips of ideeën uit.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
https://2024washingtondcdeepsouth.blogspot.com/
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten wat je zoveel dagen in Mississippi zou moeten doen. Wij rijden er eigenlijk altijd snel doorheen (vanuit Houston) naar de staten ten oosten van Mississippi (Natchez is zeker wel mooi overigens). Ik zou die dagen dus ergens anders inzetten.

Geen idee of jullie er van houden, maar je zou in deze route een paar dagen kust kunnen toevoegen. Wij zijn absoluut geen strandmensen, maar juist in deze tijd van het jaar gaan wij wel eens naar de kust, koel en rustig. De stranden in Alabama en de Florida Panhandle zijn prachtig, Mississippi ben ik niet bekend mee. Dichter bij Houston is Port Aransas een aanrader, je kunt er een boottocht maken om dolfijnen te zien, erg leuk. Strand daar, of op Mustang Island of North Padre Island daar in de buurt. Het vliegdekschip in Corpus Christi is dan ook leuk.
Terug in Texas!
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Onderweg naar Nashville zou je bij de Jack Daniel’s distillery in Lynchburg kunnen stoppen voor een tour.

https://www.jackdaniels.com/visit-us/tours
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jebus4life »

Bedankt alvast voor alle tips, ik ga ermee aan de slag!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer