Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe zat het ook alweer? (Zion NP, Watchman campground)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

Hoe zat het ook alweer? (Zion NP, Watchman campground)

Bericht door hanneke_vv »

Aankomende augustus gaan we weer op pad met de camper! De reis ligt voor het grootste gedeelte vast, en de details zijn we nu langzaam aan het uitwerken. We hebben drie nachten in Zion (watchman campground) geboekt, en waren dit keer niet van plan om naar Bryce te gaan. Maar, zoals die dingen gaan, we denken eraan onze derde nacht in Zion toch in te ruilen voor een nacht in Bryce. We zouden dan tegen eind van de middag vertrekken uit Zion.

Wat ik me afvraag: krijg je een boete als je niet de hele periode blijft die je geboekt hebt? (ik snap dat ik geen geld terug krijg, dat hoeft ook niet natuurlijk). Dus als we om 16 uur besluiten om te vertrekken, kan dat dan?
Of, zal ik nu alvast die laatste nacht annuleren? Maar dan moeten we om 11 uur al van de camping af terwijl we die dag nog wel in Zion willen doorbrengen. Kunnen we dan de camper ergens anders neerzetten? Ik kan me dit van de vorige keer niet meer goed herinneren.

Is er iemand die hier recent ervaring mee heeft?
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Hoe zat het ook alweer? watchman campground

Bericht door jojostravelusa »

Geen recente ervaring in Zion, maar ik zou de laatste nacht annuleren. Dan kan een ander er nog gebruik van maken. Je krijgt geen boete, maar inderdaad ook je geld niet terug als je niet tijdig annuleert. Dat kun je ook als een boete zien. Als je vroeg van je plek vertrekt, kun je de camper op een parkeerplaats zetten en de dag met de shuttle door het park gaan totdat je wilt verhuizen naar je volgende locatie.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoe zat het ook alweer? (Zion NP, Watchman campground)

Bericht door Martin & Marianne »

Bij een tijdige wijziging in het aantal nachten betaal je niets, ook niet de 10 dollar aan administratiekosten.
In Zion zal het niet eenvoudig zijn om een parkeerplaats te vinden denk ik. Dan moet je echt al vroeg in de ochtend naar het parkeerterrein. Wil je geen gedoe en blijf je nog een groot deel van de dag in het park dan zou ik die nacht laten staan. Maar wel jammer dat er dan 's nachts een plek leeg blijft op zo'n populaire camping.
Ik zou het in jullie geval bij aankomst overleggen. Misschien hebben ze een goede parkeertip voor de laatste dag, wellicht kun je ergens op de camping blijven staan, dan kun je die laatste nacht alsnog annuleren. Je zou ook een mail kunnen sturen naar Watchman met je vraag.

Zie ook de site van recreation.gov voor informatie over annuleringen (https://www.recreation.gov/rules-reservation-policies). Of specifiek voor Watchman: https://www.recreation.gov/camping/camp ... 5?tab=fees.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Afgelopen jaren hebben wij steeds de camper gewoon op de laatste dag op de parking bij het Visitor Center gezet (je wil sowieso vroeg het park in neem ik aan). Desnoods rij je even vóór het ontbijt naar de RV-parking, ga je dan ontbijten en stap je op nog geen minuut lopen vanuit je camper in de shuttlebus. Er kunnen denk ik wel 50 RV's staan. Gewoon annuleren dus, dan maak je iemand anders blij met een plekje ! Je kan eventueel de dag(en) ervoor even kijken hoe snel de parking volloopt....
Check hier:
https://www.google.nl/maps/@37.2012314, ... FQAw%3D%3D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Of het er vijftig kunnen zijn, weet ik niet. Zie hier de RV-parkeerplaats om 9 uur 's morgens (wel op een zondag). Op dat tijdstip stond hij al helemaal vol. Op de achtergrond de rij van auto's die het park willen binnenkomen.

image.png
image.png (518.47 KiB) 2185 keer bekeken
Marianne
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

hanneke_vv schreef:
22 jul 2025, 11:15
ik snap dat ik geen geld terug krijg, dat hoeft ook niet natuurlijk)
In Las Vegas ooit een dag eerder moeten vertrekken door onvoorziene omstandigheden. Ik denk laat ik is netjes wezen en aan de receptie even doorgeven dat we een dag eerder weg zijn. Kunnen zij wellicht de kamer weer verhuren. Werd me keurig gevraagd of ik het geld van die ene nacht op mn creditcard of cash terugwilde. Ik wist werkelijk niet wat ik hoorde...
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Vorige maand vanwege wildfires de route moeten omgooien. Hotel begreep dat en kregen hotelnacht gewoon terug. Was in Alaska waar alles schreeuwend duur is, dus het was een flink bedrag. Het kan dus toch nog gewoon in de wereld: niet alles draait om geld…. Erg aardig van hen…
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

Bericht door hanneke_vv »

Ik heb hem toch maar netjes geannuleerd, zo kan een ander er weer gebruik van maken. Dan maar hopen dat we hem in de ochtend ergens kwijt kunnen. Plan is om dan de hike naar scout lookout te doen, dus we vertrekken toch vroeg.
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties